0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند

و فرزندانتان از اینکه آن را خوانده اید خوشحال خواهند شد
نویسنده:
فلیپا پری
ناشر:
میلکان
درباره کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند

درباره کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند

چیزی که شخصیت کودک را شکل می‌دهد سال‌های اولیه‌ی زندگی اوست و برای همین است که کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند مهم است. در پنج سال اول است که کودک اعتمادبه‌نفس و امنیت پیدا می‌کند و پایه‌های آینده‌اش شکل می‌گیرد. آموزش دیدن برای پدر و مادر شدن الزامی نیست و هیچ قانونی درباره‌ی آن وجود ندارد اما کاری است که هرکسی باید انجام دهد. بسیاری از پدر و مادرها ناخواسته آسیب‌های جدی‌ای به روان فرزندشان می‌زنند که جبرانش در آینده هزینه‌های بسیار زیادی دارد. کتابی آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند درباره‌ی همین موضوع صحبت می‌کند. این کتاب با عنوان «the bookyou wish your parents had read: and your children will be glad that you read» در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و تاکنون بیش از ۱.۳ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته شده است.

این کتاب درباره‌ی دوران پیش‌دبستانی است و نویسنده از خوانندگانش خواسته است نگرش خود را نسبت به فرزندپروری بررسی کنند. او از احترام به کودکان حرف می‌زند، از اینکه باید آرامش را در محیط زندگی برقرار کرد و درباره‌ی کودکان نرمش به خرج داد. از سوی دیگر از بزرگسالان هم می‌خواهد از همین‌الان نسبت به نگرششان درباره‌‌ی فرزندپروری تجدیدنظر کنند.

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند در ایران هم طرفداران زیادی دارد. این کتاب را انتشارات میلکان با عنوان کامل «کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند و فرزندانتان از اینکه آن را خوانده‌اید خوشحال خواهند شد» و ترجمه‌ی سوما فتحی منتشر کرد. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‎‌بندی خانواده همین صفحه از فیدیبو قابل دانلود است

درباره فیلیپا پری

فیلیپا پری (philipa perry) نویسنده و روان‌درمانگر بریتانیایی است. او سال ۱۹۵۷ در وارینگتون به دنیا آمد. او دوران مدرسه را در یک شبانه‌روزی در سوئیس کار کرد و در طی سال‌های پس از آن مشاغل مختلفی از کارکردن تا مک‌دونالد تا منشی دادگاه را انجام داد. او بعدها مدرک خود را در رشته‌ی هنرهای زیبا دریافت کرد و بعدها در دهه‌ی هشتاد به‌عنوان یک روان‌درمانگر آموزش دید. او سال‌ها در یک مطلب خصوصی کار می‌کرد و به طور منظم در مجله روان‌شناسی ستون داشت. از این نویسنده چندین کتاب باقی مانده است که از میانشان می‌توانیم به «چگونه والد شویم» و «چگونه سالم بمانیم» اشاره کنیم.

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند برای چه کسانی مناسب است؟

همچنان که از عنوان این کتاب پیداست، کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند برای افرادی نوشته شده است که با کودکان، مخصوصاً کودکان زیر پنج سال در ارتباط هستند. محتوای کتاب پر از توصیه‌هایی است که می‌توانید برای داشتن رابطه‌ای بهتر و سالم‌تر به کار بگیرید. تمام کسانی که در کودکی از والدینشان آسیب‌دیده‌اند و تمام کسانی که می‌خواهند رابطه‌ی بهتری در آینده با فرزندانشان داشته باشند مخاطب این کتاب هستند. مادران باردار و مردانی که به‌زودی پدر می‌شوند هم مخاطب این کتاب هستند. اگر به کتاب‌های روان‌شناسی و خانواده علاقه دارید این کتاب برای شما کاملاً مناسب است. می‌توانید آن را به تمام کسانی که فکر می‌کنید می‌توانند به کمک آن روزهای بهتری خواهند داشت هم هدیه دهید.

خواندن کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند چه کمکی به شما می‌کند؟

آدم‌های زیادی در دنیا هستند که روابط سالمی را با پدر و مادران خود نداشته‌اند. احساس خودکم‌بینی، عدم امنیت عاطفی و چیزهای مشابه این در همان دوران کودکی و بدون داشتن محیط امن و آغوشی باز به وجود می‎‌آیند. کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند کمک می‌کند بفهمید چه چیزهایی در کودکی‌تان آسیب بوده‌اند و چه احساساتی را تجربه کرده‌اید که نباید می‌کردید. این کتاب باعث می‌شود هم بتوانید با دردهای دوران کودکی خود کنار بیایید و هم به پدر و مادر بهتری تبدیل شوید.

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند

فوق‌العاده است که جامعه ما بالاخره درباره‌ی بهداشت روانی کودکان و کارهایی صحبت می‌کند که می‌توانیم برای تقویت آن انجام دهیم؛ اما ناراحت‌کننده است که بهداشت روانی کودکان در وضعیت بحرانی قرار دارد. در این بخش، من به هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌های اولیه بسیار اشاره خواهم کرد؛ چراکه آن‌ها در ایجاد احساس امنیت در فرزندانمان بسیار مهم‌اند. اما همان‌طور که بارها تأکید می‌کنم، اگر فرزندتان بزرگ شده است هرگز دیر نیست برای ترمیم هرگونه شکافی که ممکن است در طول سال‌های اولیه اتفاق افتاده باشد.

هیچ تضمینی وجود ندارد دوران کودکی که با محرومیت و بسیار بد بوده است در آینده به مشکلات سلامت روانی منجر شود یا اینکه کودکی ایدئال کسی را از زوال عقل مصون کند. با این حال، کارهایی برای انجام دادن وجود دارند که بهترین فرصت ممکن را برای کاهش هرگونه مشکلات بالقوه‌ی بهداشت روان به فرزندانتان می‌دهند. ما این را به آن‌ها و خودمان مدیون هستیم تامسیری را انتخاب کنیم که بیشترین احتمال را برای رسیدن به ذهن و بدن سالم دارد.

پیوند

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های بهداشت روانی خوب پیوند محکم بین والدین و فرزند است. انسان‌ها حیواناتی گروهی هستند. ما هزاران سال است که به‌صورت قبیله‌ای زندگی کرده‌ایم. برای ارتباط با یکدیگر برنامه‌ریزی شده‌ایم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۹۴ مگابایت
تعداد صفحات
230 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۰:۰۰
نویسندهفلیپا پری
مترجمسوما فتحی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Book You Wish Your Parents Had Read (and Your Children Will Be Glad That You Did), 2,019
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۹۴ مگابایت
۲۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
19 ٪
1
ستاره
19 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام نمیدونم جای پرسشم اینجاست یانه؟ دنبال کتابی میگردم که قصه دو برادرو روایت میکرد که یکی بسیار موفق و مورد تمجید همه بود و باعث میشد برادر دیگه اصلاً دیده نشه، اما نهایتاً برادر نامقبول راه خودشو پیدا کرد و پیشرفت کرد. خواهشمندم اگر اسمش رو میدونین (یا شبیهش) اعلام بفرمایید. سپاس

5

کتاب بسیار کاربردی و خوبی هست. نظراتی که بعضی از دوستان دادن بیشتر شکایت از نسخه نمونه ی کتاب هست که باید به فیدیبو گزارش میکردن به جای اینکه امتیاز کتاب رو پایین بیارن!

5
تلخ ☕️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

از این کتاب دو ترجمه در فیدیبو وجود داره و هر دو در فیدی پلاس هستن لذا اعضای فیدی‌پلاس میتونن مقایسه کنن ترجمه‌ها رو. با صرف وقتی کوتاه متوجه خواهید شد این ترجمه خیلی بهتره. خود کتاب و محتواش هم عالیه.

1

خیلی خیلی خیلی کتاب مزخرف و شلخته ای هست.هدفمند صحبت نمیکنه. ترجمه ی کتاب بسیار مزخرف و بدون اصول نگارش هست. انگار اصلا ویراستاری نشده.

1

نمون کتاب فقط ۳ صفحه اون هم عکس جلد کتاب!!!

2

موضوع کتاب خوب هست.ولی این ترجمه اصلا روان نیست و گنگ ترجمه شده.. پیشنهاد می کنم با مترجم دیگری اینو بخونید.

2

خیلی ترجمه کتاب بد و در بعضی جاها حتی اشتباهه. در صورت علاقه به مطالعه کتاب از مترجم دیگری کتاب رو تهیه کنید.

1

نمونش اصن عالیییبیییه

5

کتابش عالیه پیشنهاد میکنم حتمن بخونید

3.4
(26)
پربار 🌳 (1)
60,000
٪50
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
٪50
کتابی که آرزو می کنید والدینتان خوانده بودند
و فرزندانتان از اینکه آن را خوانده اید خوشحال خواهند شد
میلکان
3.4
(26)
پربار 🌳 (1)
60,000
٪50
30,000
تومان