0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چطور گرسنه هستیم
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چطور گرسنه هستیم

نویسنده:
دیو اگرز
درباره چطور گرسنه هستیم

نویسنده‌ی آمریکایی شهیر، دیو اگرز (Dave Eggers)، خالق مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه است که با نام کتاب صوتی «چطور گرسنه هستیم» (How We Are Hungry)، در دسترس شما قرار دارد. این نویسنده مانند تمام دیگر آثارش در تلاش است که در مسائل بشر دقیق شود و سویه و زاویه‌ی جالبی را به نمایش بگذارد. اگزر در این مجموعه داستان، روایت‌های بدیع و بی‌بدیل از گستره‌ی عظیم میل و روح آدمی و بی‌قراری نهاد بشر را به رشته تحریر درآورده است. او سیری‌ناپذیری ذات بشر در داستان‌های «وقتی زوزه کشیدن را یاد گرفتند»، «من و مادرت»، «یکی دیگر» و ... نگاشته است. بی سبب نیست که او نام این مجموعه را چطور گرسنه نهاده، درحالی‌که نام هیچ یک از داستان‌ها این نیست. این کتاب مانند بسیاری از اثرهای اگرز می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

اگر از علاقه‌مندان اگرز و این کتاب صوتی هستید می‌توانید آن را در بخش داستان و رمان آمریکا بیابید. نویسنده کتاب را در سال ۲۰۰۴ در همکاری با انتشارات مک‌سویینیز نوشته و منتشر کرده است. این کتاب به قلم بابک مظلومی به فارسی ترجمه شده و با صدای هوتن شاطری‌پور به کتاب صوتی تبدیل شده است. نشر و عرضه‌ی این کتاب را انتشارات کتاب‌سرای نیک بر عهده داشته است.

دیو اگرز، نویسنده‌ی انسان‌دوست

دیواگرز آمریکایی ۱۹۷۰ در بوستون ایالت ماساچوست متولد شده است. او نویسنده، ناشر و خبرنگار است و در زمینه‌ی امور انسان‌دوستانه فعالیت دارد. از ۱۸ سالگی تا به امروز در این زمینه‌های کاری فعال می‌کند. او در رشته خبرنگاری در دانشگاه تحصیل کرد و محل تحصیل او، دانشگاه ایلینوی واقع در شهر اوربانا - شمپین بود. او در زمینه‌های مختلفی از نوشتن و نشر فعالیت دارد.

اولین اثر جدی او، اثری غمگین و عمیق بود که با نام A Heartbreaking Work of Staggering Genius شناخته می‌شود. به‌خاطر این اثر نامزد دریافت پولیتزر شد. از آن زمان تاکنون نیز برای آثارش یا نامزد یا برنده‌ی جوایز مهم بوده است. عمق نوشتار او از زندگی سخت و پر مشقتش برآمده، او والدینش را در جوانی بر اثر سرطان از دست داد و سرپرست برادر کوچک‌ترش شد.

او همچنین در زمینه‌ی امور مهاجران و مشکلاتش فعال است. می‌توان نمود این دغدغه‌ی وی را در کتاب زیتون او دید. اگرز در تمامی ژانرهای نوشتاری فعال است و خود را توانمند نشان داده. داستان بلند، رمان، داستان‌های کوتاه، کتاب کودک، زندگی‌نامه و... فقط بخشی از آثار وی به شمار می‌رود.

از جمله جوایزی که او از آن خود کرده است می‌توان به جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا، جایزه‌ی هاینز و جایزه‌ی TED اشاره کرد.

 

سه دلیل برای شنیدن کتاب صوتی چطور گرسنه هستیم

  • کتاب‌های اگرز از دغدغه‌های بشری برخاسته است. شما به فضاهایی می‌برد که در نوع بی‌نظیر می‌نماید. شما می‌توانید با داستان‌های او همراه شوید، شادی، غم، خشم و... را با شخصیت او تجربه کنید. این تجربه‌ی کم‌نظیری است، از دستش ندهید.
  • دست‌اول و اصل بودن مسئله‌ی کمیابی است که آثار امروزی کمتر دیده می‌شود.  اگرز این دغدغه را دارد و آثارش نیز چنین هستند.
  • شنیدن یک اثر عمیق، گاه بهتر از خواندن آن است. چون شما می‌توانید با صدای گوینده همزمان با شنیدن به تفکر درباره‌ی مفاهیم اثر مشغول شوید. همچنین از دیگر خوبی‌های شنیدن این است که می‌توان در حین دیگر کارها و در زمان‌های مرده به آن پرداخت.

در بخشی از کتاب صوتی چطور گرسنه هستیم می‌شنویم

او مادری مجرد است و هیچ علاقه‌ای به هیچ مردی جز پسرش ندارد که پانزده سالش است و هنوز به خانه نیامده. ساعت ۲:۳۳ بامداد است و پسر از ساعت ۵:۳۰ آن روز بعدازظهر که گفت شام را بیرون می‌خورد، تلفن نزده است و حالا زن که نوشیدنی‌اش را می‌نوشد، برنامه‌ی تلویزیونی الیمیدیت ۵۸ را تماشا می‌کند و در خیال، تنها پسرش را با چوگان می‌زند. خودش را مجسم می‌کند که صاف و محکم می‌خواباند توی صورت او، و می‌اندیشد صدای سیلی تقریباً نگرانی‌اش و بی‌خوابی‌اش و صدها فکر شوم که این چند ساعت گذشته ذهنش را به آتنش کشیده است، جبران می‌کند پسر کجاست؟ زن حتی نمی‌داند او کجا می‌رود یا با کیست. پسر گوشه‌گیر و عجیب‌وغریب است. فکر می‌کند او از آن نوجوان‌هاست که در اینترنت سر و کارش با آدم‌های منحرف می‌افتد. با وجود این یک‌جورهایی می‌داند جای او امن است، که حالش خوب است، ولی به هر علت نتوانسته زنگ بزند یا به صرافتش نیفتاده است. شاید پسر حد و حدودش را آزمایش می کند و زن عواقب چنین بی ملاحظگی ای را یاد او می‌اندازد.

پیشنهاد‌هایی برای دوستداران کتاب زبانه‌های خشم

پیداکردن و شنیدن کتاب صوتی خوب و باکیفیت، هم از نظر محتوا و هم از نظر صدا، کمی دشوار است، اگر این کتاب صوتی موردپسند شما است، پیشنهاد می‌کنیم که سه کتاب دیگر نیز در یابید. البته دو پیشنهاد نخست ما، از آثار خود اگزر است.

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
346.۴۰ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۱۳:۰۲
نویسندهدیو اگرز
مترجمبابک مظلومی
راوی هوتن شاطری پور
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۴۶.۴۰ مگابایت
۰۶:۱۳:۰۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
83,500
٪40
50,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چطور گرسنه هستیم
چطور گرسنه هستیم
دیو اگرز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چطور گرسنه هستیم
٪40
چطور گرسنه هستیم
دیو اگرز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
83,500
٪40
50,100
تومان