0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زبانه های خشم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زبانه های خشم

نویسنده:
دیو اگرز
درباره زبانه های خشم

کتاب صوتی زبانه‌های خشم (با نام اصلی Your Fathers, Where Are They? And the Prophets, Do They Live Forever?) اثر دیو اگرز  (Dave Eggers) است. زبانه‌های خشم داستان پر کششی است که خواننده را لحظه‌به‌لحظه با خود همراه می‌کند. اگزر قصه‌ی یک فضانورد نگون‌بخت که دزدیده شده را روایت می‌کند. فضانورد پس از ربوده شدن در ساختمانی در یک پایگاه متروک و دورافتاده به حال خودش رها می‌شود. در این پایگاه ناشناسی با نام تامس به سراغش می‌آید و دیالوگی میان فضانورد و ناشناس شکل می‌گیرد. ناشناس از او فقط سؤالاتی دارد؛ ولی فضانورد نمی‌داند چه باید بگوید؟ در هر لحظه خواننده از خود می‌پرسد، پرسش بعدی چیست؟ چه چیز قرار است برملا شود؟

اگرز در این داستان کوشیده ارجاعاتی به انجیل و متون کهن داشته باشد و رازآلودگی را در آن نمایان کند. هیجان و فرازوفرودهای داستان در محلی ساکت و متروک رخ می‌دهد و این تضادی دلچسب است. این کتاب نظر بسیاری از منتقدان به خود جلب کرده است و مقالات انتقادی مثبت فراوانی را برای آن نوشته‌اند. این کتاب از سوی منتقدان گاردین و نیویورک‌تایمز به خوانندگان پیشنهاد شده و همچنین جایزه‌ی بین‌المللی دوبلین در سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرده است.

این کتاب برای بار نخست در سال ۲۰۱۶ منتشر شده و در ایران با ترجمه‌ی زروان بختیار از سوی انتشارات کتاب‌سرای نیک در اختیار خوانندگان ایرانی قرار گرفته است. شما می‌توانید این کتاب صوتی را در فدیبو در بخش داستان و رمان آمریکا بیابید و با صدای  شهره روحی ، فریبا فصیحی  و هوتن شاطری‌پور بشنوید.

نویسنده‌ی نابغه، دیو اگرز

نویسنده، ویراستار، ناشر و روزنامه‌نگار مشهور، دیو اگزر آمریکایی، در ۲ مارس ۱۹۷۰ در بوستون دیده به جهان گشود. او در دانشگاه ایلینوی در اوربانا - شمپین روزنامه‌نگاری خوانده است. بااین‌حال، به سبب آنکه تعدادی عزیزانش را بر اثر سرطان ازدست‌داده در زمینه‌های دانش پزشکی مطالعاتی انجام داده و در زمینه‌ی امور نیز بشردوستانه (philanthropy) فعال است البته دغدغه‌های حقوق بشری نیز این نویسنده بیش‌ازپیش به این مسائل سوق داده است.

او نویسنده‌ی بسیار پر کاری است، ده‌ها کتاب از وی در دسترس خوانندگانش قرار دارد. اگزر در ژانرهای مختلفی از قلم توانمندش سود برده و آثار زیبا و پر کششی را به دنیای ادبیات عرضه کرده است. او در نوشتن رمان، داستان بلند، مجموعه داستان‌های کوتاه، کتاب کودکان و نوشته‌های ناداستانی طبع‌ خویش را آزموده است.

این نویسنده ‌ده‌ها بار برای جوایز مختلفی مانند پولیتزر نامزد شده و بسیاری را نیز مانند جایزه‌ی ملی کتاب و جایزه‌ی کتاب سالون را از آن خود کرده است.

سه دلیل برای شنیدن کتاب صوتی زبانه‌های خشم

  • داستانی جذاب و عمیق همیشه برای هر خواننده یا شنونده‌ای اشتیاق فراوانی را ایجاد می‌کند. اگر طرفدار رازآلودگی و فضای مرموز هستید کتاب اگزر حتماً شما را راضی خواهد کرد. اگزر نابغه‌ای است به‌خوبی از پس ساختن چنین آثاری بر می‌آید. پس در شنیدن این کتاب صوتی تردید نکنید.
  • این کتاب یک داستان سطحی و ساده نیست. نویسنده تمام تلاشش را به کار گرفته تا مسائل عمیقی را در خلال داستان جذابش بگنجاند. این موضوع، هر خواننده یا شنونده‌ای کنجکاو می‌کند که تا انتهای داستان پیش برود.
  • در این زمانه، بیشتر داستان‌ها به‌نوعی کپی هستند یا ایده‌ای تکراری دارند، یافتن سخن تازه‌کار سختی است. نوشته‌های اگزر اصیل هستند و این امر مهمی است.

بخشی از کتاب صوتی زبانه‌های خشم

- گوش کن. من تنها بودم و داشتم ناهار می‌خوردم. این احمق تازه از می. سی. سی. پی منتقل شده بود و آدم بی‌دست‌وپا و خلی بود که زیادی انرژی داشت. فکر کرد ما با هم دوستیم، برای همین دوید سمت من، جوری که انگار مثل یک گوزن مرا می‌خواهد شاخ بزند. یک کار احمقانه‌ای که جوان‌ها انجام می‌دهند. یک نارنجک از لباس فرمش افتاد، ضامنش کشیده شد و یک راست قل خورد سمت من و افتاد روی پایم. وقتی منفجر شد فقط وقت داشتم که سرم را برگردانم. آن همان لحظه‌ی هدف مشترک و با حس ایثارگری مشترکی بود که مرا از اعضایم جدا کرد.

 + ناراحت‌کننده است.

- بله، ناراحت‌کننده است. برای همین وقتی برگشتم سعی کردم با هرکسی منطقی صحبت کنم که فکر می‌کند رفتن به کشوری در آن سر دنیا و تحمیل کردن خواسته‌اش کار قشنگی است و مشکل اصلی این کار قشنگ این است که این برنامه‌ها را گروهی از بچه‌های نوزده‌ساله می‌ریزند که نمی‌توانند بند کفش خودشان را هم گره بزنند و فکر می‌کنند خیلی بامزه است که با نارنجکی بدوند که محکم به لباس فرمشان بسته نشده است.

پیشنهاد‌هایی برای دوستداران کتاب زبانه‌های خشم

اگر این کتاب را دوست داشتید سه پیشنهاد دیگر برای شما وجود دارد که دوتای آن‌ها را دیو اگرز نوشته است:

  • و کتاب کلاسیک جهان قشنگ نو از آلدوس هاکسلی.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
289.۱۰ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۶:۳۹
نویسندهدیو اگرز
مترجمزروان بختیار
راوی هوتن شاطری پور
راوی دومفریبا فصیحی
راوی سومشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸۹.۱۰ مگابایت
۰۵:۰۶:۳۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.7
(3)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
زبانه های خشم
زبانه های خشم
دیو اگرز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زبانه های خشم
زبانه های خشم
دیو اگرز
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.7
(3)
67,000
تومان