0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفۀ دکارت

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفۀ دکارت

نویسنده:
گرت تامسون
ناشر:
نشر نو
درباره فلسفۀ دکارت

غیرممکن است که به فلسفه علاقه داشته باشید و نام دکارت را تا به حال نشنیده باشید. کتاب فلسفه دکارت نوشته‌ی گرت تامسون با زبانی ساده، سعی دارد در پس نگاه تحلیلی خود،‌ به اساسی‌ترین سوال‌های ذهن خواننده پاسخ دهد.

کتاب فلسفه‌ی دکارت با عنوان اصلی On Descartes در سال ۱۹۹۹ برای اولین بار منتشر شد. نویسنده در این کتاب به بررسی و تحلیل نظرات دکارت، فیلسوف بزرگ فرانسوی پرداخته است. در واقع دکارت فهم و جهان‌بینی ما را نسبت به دنیا و مسایل آن تغییر داد و بیان کرد که با استفاده از چند قانون بنیادی می‌توان کلیه‌ی تغییرات فیزیکی را فهمید. فلسفه دکارت برپایه شک بنا نهاده شده. شک به عنوان جزو بزرگی از جهان است که به انسان این امکان را می‌دهد تا حقیقت را کشف کند. کتاب فلسفه‌ی دکارت یکی از عناوین مجموعه‌ی بزرگان اندیشه Wadsworth Philosophers Series  است که با هدف معرفی بزرگترین فیلسوفان و تفکر آنان به چاپ رسیده. این جلد با ترجمه علی بهروزی توسط نشر نو به فارسی ترجمه و منتشر شده است. در واقع این کتاب با زبانی بسیار روان و ساده،‌راهنمایی برای علاقه‌مندان فلسفه است.

با گرت تامسون بیشتر آشنا شویم

گرت تامسون Garrett Thomson مدیر عامل بنیاد صلح Guerrand-Hermes و مدیر تحقیقات این مجموعه است. این پروفسور نامی مدرک دکترای تخصصی فلسفه‌ی خود را از دانشگاه آکسفورد دریافت کرد و در حال حاضر در کالج ووستر آمریکا به تدریس فلسفه مشغول است. گرت تامسون کتاب‌های زیادی را در حوزه تخصص خود، یعنی فلسفه، از جمله کانت: درآمدی بر فلسفه مدرن و ویراستاری شش جلدی تاریخ استاندارد لانگمن فلسفه را در کارنامه کاری خود دارد. از گرت تامسون به غیر از فلسفه‌ی دکارت دو عنوان دیگر نیز به فارسی ترجمه شده که در زیر از آن‌ها نام برده می‌شود اما قبل از آن،‌ اگر شما به خواندن فلسفه علاقه دارید،‌ به دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو سر بزنید:

  • معنای زندگی
  • جان لاک

چهار دلیل برای اینکه چرا باید کتاب فلسفه‌ی دکارت را بخوانیم

فلسفه از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مباحثی است که از دوران یونان باستان ذهن انسان را درگیر خود کرده ‌است. در واقع فلسفه تنها تفکر و تحلیل و مبحثی تئوری نیست بلکه راهنمایی جامع برای پاسخ به پرسش‌های زندگی است. خواندن کتاب فلسفه دکارت این امکان را به ما می‌دهد که:

  • با مباحث ابتدایی و ساده‌ی فلسفه‌ بیشتر آشنا شویم.
  • دکارت را بیشتر بشناسیم.
  • به سوال‌های زندگی خود پاسخ دهیم.
  • با روش شک دکارت، مفهوم زندگی و جهان را برای خود متفاوت کنیم.

در بخشی از کتاب فلسفه‌ی دکارت می‌خوانیم

کل دوران مدرن را می‌توان پرده‌ای از یک نمایش خارق‌العاده دانست، پرده‌ای از یک مبارزه جانانه میان دو جهان‌بینی، یعنی علم برآینده مدرن و تفکر مدرسی و مذهبی قرون وسطا. جنبه بیرونی این داستان حاکی از افول قدرت کلیسا به عنوان نهادی سیاسی است.

تامل اول یکی از مشهورترین قطعات فلسفی است. در اینجا دکارت شک‌های فلسفی در زمینه وجود اشیا مادی را مطرح می‌کند. این متن فشرده فلسفی دو معضل را در برابر ما خوانندگان می‌نهد. اولی این است که ما نباید از کنار شک‌هایی که دکارت مطرح کرده است سرسری بگذریم.

آیا ما تصوری از خدا داریم؟ خدا نامتناهی است و ما متناهی هستیم. آیا اذهان متنهای ما می‌توانند تصوری از چیزی نامتناهی داشته باشند؟ دکارت در مقدمه‌ی برهاهن خود از این واقعیت نقدا مسلم استفاده می‌کند که ما شک می‌کنیم. شک کردن یعنی فقدان کمال و از این نکته که شک می‌کند، نتیجه می‌گیرد که ناقص است.

دکارت در نامه به الیزابت به سه مفهوم اساسی و بنیادی اشاره می‌کند: روح، جسم و وحدت این دو. دکارت از وحدت جوهری میان ذهن و جسم چنان سخن می‌گوید که گویی این دو یک جوهر یا یک چیز هستند. این بدان علت است که ذهن متجسد دارای مشخصه‌ای بسیار ویژه‌ای است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فلسفه‌ی دکارت

شک از مباحث اصلی دکارت به عنوان یک فیلسوف نامی و شناخته‌شده‌ی دوران مدرن است. در این کتاب فلسفه‌ی دکارت در یازده بخش مختلف به تفصیل توضیح داده شده است. اگر به فلسفه و کتاب‌هایی از این دست علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود تا به عناوین زیر سر بزنید:

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
960.۴۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
166 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۲:۰۰
نویسندهگرت تامسون
مترجمعلی بهروزی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On Descartes
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
84,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۶۰.۴۵ کیلوبایت
۱۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
خوش‌خوان 🪶 (1)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفۀ دکارت
فلسفۀ دکارت
گرت تامسون
نشر نو
5
(2)
خوش‌خوان 🪶 (1)
60,000
تومان