0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اینها همه یعنی چه؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب اینها همه یعنی چه؟

درآمدی بسیار کوتاه به فلسفه
نویسنده:
تامس نیگل
ناشر:
نشر نو
درباره اینها همه یعنی چه؟

اینها همه یعنی چه؟ (What Does It All Mean? A Very Short Introduction to Philosophy) حتماً بارها برای شما هم اتفاق افتاده که سؤالی در ذهنتان ایجاد شده؛ اما سرسری از آن رد شدید گاهی اوقات هم از ترس غرق‌شدن در ذهنمان بوده که به دنبال حل آن سؤال نرفتیم. مثلا آیا دنیای خارجی وجود دارد یا هر چیزی که می‌بینیم و می‌شنویم که ساخته ذهن خودمان است؟ یعنی چند  لحظه فقط تفکر کنید، این متن، این لحظه که متن را می‌خوانید،  آدم‌های دوروبرتان و همه و همه، فقط ساخته ذهن ما باشد و وجود خارجی نداشته باشد.

اینها همه یعنی چه کتابی کاربردی و بسیار آموزنده در حوزه‌ی فلسفه به قلم تامس نیگل است. میگل در این کتاب در مورد چند سوال صحبت می کند و راه حل هایی از چند دیدگاه مختلف مقابل افراد قرار می دهد. با توجه به دیدگاههای فلسفی نیگل یعنی فلسفه تحلیلی هدف متن این نیست که خواننده حتما به جوابی برسد،  بلکه نیگل می‌خواهد ذهن ما را به چالش بکشاند، می‌خواهد مسئله ذهن و جسم را باز کند. می‌خواهد از اراده آزاد، عدالت و مرگ را صحبت کند. فلسفه میگل، فلسفه اخلاقی هم هست از این رو به انتخاب درست و غلط هم می پردازد.

در نهایت این کتاب کوچک می‌تواند ذهن شما را بسته به کنجکاوی‌تان و اینکه چقدر دنبال چرایی هستید روزهای زیادی را درگیر خودش کند.  «اینها همه یعنی چه» به ترجمه جواد حیدری در نشر نو در اختیار کتابخوانان قرار گرفته است.  اگر شما هم علاقه‌مند خواندن این کتاب شده‌اید این کتاب را از فیدیبو دریافت کنید.

تامس نیگل

توماس نیگل  فیلسوف آمریکایی متولد ۴ ژوئیه‌ی ۱۹۳۷ است. او استاد دانشگاه بازنشسته فلسفه و حقوق در دانشگاه نیویورک است که از سال 1980 تا 2016 در آنجا تدریس کرد. زمینه‌های اصلی علاقه فلسفی او عبارت‌اند از: فلسفه حقوقی، فلسفه سیاسی، و اخلاق.

شهرت او بیشتر به‌خاطر نقد تبیین‌های تقلیل‌گرایانه از ذهن به‌ویژه در مقاله «خفاش بودن چه کیفیتی دارد» و دستاوردهایش در زمینه اخلاق وظیفه‌گرا است. او در فلسفه اخلاق از امکان دیگرگزینی دفاع می‌کند. او نقد تقلیل‌گرایی را در ذهن و کیهان (2012) ادامه داد که در آن بر ضد دیدگاه نئو داروینی در مورد ظهور آگاهی استدلال می‌کند.

از  مهمترین آثار نیگل که در ایران ترجمه و به چاپ رسیده است می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره داشت:

چرا باید کتاب اینها همه یعنی چه را بخوانیم؟

 کتاب مخصوص کسانی است که به کتاب‌های فلسفی - تحلیلی علاقه دارند و همیشه به دنبال چرایی مسائل می‌گردند مطمئناً این کتاب مناسب آن دسته افراد خواهد بود.

اما به‌صورت کلی می‌توان این کتاب را باید به کسانی پیشنهاد کرد که می‌خواهند فلسفه خواندن را شروع کنند؛ اما نمی‌دانند از کجا این کار را بکنند. شروع فلسفه خوانی با کتاب اینها همه یعنی چه؟ شروعی مناسب و به موقع باشد.

بخشی از کتاب این‌ها همه یعنی چه؟

  • این‌ها تمام آن چیزی هستند که باید مستقیماً به آن تکیه کنید، خواه کتابی را در دستتان ببینید، خواه کف اتاق را زیر پایتان احساس کنید، خواه به یاد بیاورید که «جورج واشینگتن» اولین رئیس‌جمهور آمریکا بود و آب چیزی نیست جز H2O.
  •  فرض کنید در صف یک کافه تریا هستید  و وقتی نوبت به سرها می‌رسد، بین انتخاب یک هلو و تکه بزرگی از کیک شکلاتی با روکش خامه‌ای مردد می‌مانید. کیک خوردنی به نظر می‌رسد، اما می‌دانید که چاق می‌کند. بااین‌همه، شما کیک را برمی‌دارید و با لذت تمام می‌خورید. روز بعد خود را در آینه نگاه می‌کنید یا روی ترازو می‌روید و با خود می‌اندیشید که - ای‌کاش آن کیک شکلاتی را نخورده بودند. می‌توانستم به جایش هلو را بخورم -  این سخن چه معنایی دارد، و آیا سخن صادقی است؟
  • هر باوری که داشته باشید - اعم از این که این باور درباره خورشید، ماه، و ستارگان، خانه و محله‌ای که در آن زندگی می‌کنید، تاریخ، علم، و دیگر انسان‌ها، و حتی وجود جسم خودتان باشد - بر مبنای تجارب و افکار، احساسات و دریافت‌های حسی شما استوار شده است.

پیشنهادهای برای دوستداران این‌ها همه یعنی چه؟

اگر از این سبک کتاب خوشتان می‌آید و یا به دنبال مطالعات فلسفی هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
694.۴۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسندهتامس نیگل
مترجمجواد حیدری
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
45,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۹۴.۴۳ کیلوبایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(3)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اینها همه یعنی چه؟
اینها همه یعنی چه؟
درآمدی بسیار کوتاه به فلسفه
نشر نو
4
(3)
40,000
تومان