0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باشگاه قتل پنجشنبه

معرفی، خرید و دانلود کتاب باشگاه قتل پنجشنبه

نویسنده:
ریچارد آزمن
ناشر:
میلکان
درباره باشگاه قتل پنجشنبه

قتل جنایتی هولناک است و حل کردن پرونده‌های این‌چنینی اغلب کار دشواری است. در باشگاه قتل پنجشنبه یک گروه پیرزن و پیرمرد بازنشسته این کار دشوار را برعهده گرفته‌اند و به‌نوعی دوران بازنشستگی خود را با تحقیقات و گفتگوهایی در این حوزه می‌گذرانند، چیزی که به نظر دیگران عجیب است؛ اما خودشان از آن لذت می‌برند. ریچارد آزمن با نوشتن این کتاب صورتی تازه به ادبیات جنایی بخشیده است. صورتی که کتابش را بسیار خواندنی کرده است.

کتاب the Thursday murder club اولین‌بار سال ۲۰۲۰ در آمریکا منتشر شد و خیلی زود توانست جایش را میان علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی باز کند. در سه روز اول فروش کتاب ۴۵ هزار نسخه از آن فروخته شد و باشگاه قتل پنجشنبه به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های ساندی تایمز رفت. آمار فروش کتاب خیلی زود پنج رقمی شد و صدر فهرست نیویورک‌تایمز را هم به دست آورد.

داستان کتاب داستان یک گروه چهارنفره بازنشسته به نام‌های الیزابت بست، ران ریچی، جویس میدوکرافت و ابراهیم عارف است که هرکدام زمانی حرفه‌ای داشته‌اند؛ اما الان دور هم جمع می‌شوند و درباره قتل حرف می‌زنند تا اینکه یک مشاور املاک در منطقه کشته می‌شود و این گروه شروع به تلاش برای کشف راز قتلش می‌کنند. آیا یک پرستار و روانپزشک سابق می‌توانند کمکی به حل پرونده کنند؟ این سؤالی است که کتاب به آن پاسخ می‌دهد.

درباره ریچارد آزمن

ریچارد آزمن (Richard osman) نویسنده و کمدین انگلیسی مشهور است. او متولد سال ۱۹۷۰ در ساسکس غربی است و کودکی پرفرازونشیبی داشته است. ازآنجایی‌که پدرش در کودکی خانه را ترک کرد او مجبور شد خیلی زود سرکار برود. دانشگاه کمبریج و کالج ترینینی دانشگاه‌هایی هستند که او در آن‌ها تحصیل‌کرده است. این نویسنده پیش‌ازاین کتاب به‌عنوان کمدین در برنامه‌های تلویزیونی شناخته می‌شد اما ۱۸ ماه زمان گذاشت و باشگاه قتل پنجشنبه را به‌صورت مخفیانه نوشت. کتابی که شهرت او را چندین برابر کرد. او کتاب مردی که دوبار مرد را هم در ادامه‌ی این کتاب نوشته است.

چرا باید باشگاه قتل پنجشنبه را بخوانیم؟

باشگاه قتل پنجشنبه کتابی است پر از فراز و نشیب که داستان یک قتل را روایت می‌کند. قتلی که هیچ‌کس مطمئن نیست آخرین قتل باشد و یک گروه بامزه و جذاب از پیرزن و پیرمردها هم درگیرش شده‌اند. فضاسازی‌های ریچارد آزمن بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است و خواننده را با خود همراه می‌کند. همچنین کمی طنز در کلام نویسنده وجود دارد که آن را خواندنی‌تر می‌کند و باعث می‌شود نتوانید کتابتان را زمین بگذارید. این کتاب همان کتابی است که هارلن کوبن درباره‌ی آن گفته است: ‌ «طرفداران داستان‌های معمایی عاشقش می‌شوند.» اگر شما هم عاشق این‌گونه داستان‌ها هستید می‌توانید این کتاب را در دسته‌ی رمان و داستان انگلیسی از فیدیبو دانلود کنید. مترجم این اثر نازنین فیروزی است و انتشارات میلکان آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. این کتاب را بخوانید و آن را به کسانی که از یک داستان جنایی لذت می‌برند هم هدیه دهید.

در بخشی از کتاب باشگاه قتل پنجشنبه می‌خوانیم

بعد از شورا، ران با جویس کنار زمین چمن بولینگ نشسته است، آبجوهای سرد زیر آفتاب می‌درخشند. فعلاً حواسش پرت جواهرفروش یک دست بازنشسته از راسکین کورت به اسم دنیس ادمندز است.

دنیس که ران قبلاً اصلاً با او صحبت نکرده است، می‌خواهد به ران به‌خاطر نکات مهمی که در جلسه‌ی شورا عنوان کرد، تبریک بگوید. «تأمل‌انگیز بودن ران، تأمل‌انگیز بود. حرف‌هات خیلی جای فکر داره.»

ران از دنیس به‌خاطر حرف‌های پرمهرش تشکر می‌کند و منتظر حرکتی است که می‌داند در راه است. حرکتی که همیشه پیش می‌آید.

دنیس به سمت جیسن ریچی که او هم بطری‌ای در دستش است، می‌چرخد و می‌گوید: «اینم باید پسرت باشه؟ قهرمان!»

جیسن مثل همیشه مؤدبانه لبخند می‌زند و سر تکان می‌دهد. دنیس دستش را جلو می‌برد. «دنیس هستم. دوست باباتم.»

جیسن با آن مرد دست می‌دهد. «جیسن هستم. خوش وقتم دنیس.»

دنیس کمی خیره نگاه می‌کند، منتظر است تا جیسن سر حرف را باز کند، بعد با ذوق و شوق سر تکان می‌دهد و می‌گوید: «خب، خوشحالم که دیدمت، من طرفدار پروپاقرصتم، همه‌ی مسابقه‌هات رو دیدم. امیدوارم به‌زودی دوباره ببینمت.»

جیسن دوباره مؤدبانه سر تکان می‌دهد و دنیس سلانه‌سلانه از آن جا می‌رود و فراموش می‌کند حتی یک خداحافظی خشک‌وخالی هم از ران بکند.

پیشنهادهایی برای دوست داران کتاب باشگاه قتل پنجشنبه

باشگاه قتل پنجشنبه یک معمای جنایی است. معمایی ظریف و جذاب که در آثار آگاتا کریستی و آلن پو هم می‌توانید ببینید. اگر بخواهیم اثری را برای  مطالعه پس از این کتاب معرفی کنیم کتاب مردی که دوبار مرد از ریچارد آزمن اولین گزینه است. پس از آن می‌توانید به سراغ آثار سایر نویسندگان بروید. برای مثال قتل خانم مگینتی از آثار آگاتاکریستی یک اثر خوب برای مطالعه است و مهمان ناخوانده از شاری لاپنا هم یک کتاب قابل توجه به حساب می‌آید و خواننده را درگیر معمایی خواندنی می‌کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسندهریچارد آزمن
مترجمنازنین فیروزی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Thursday Murder Club, 2,020
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۳ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
28 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب صرفا یک کتاب ژانر جنایی نیست بلکه واقعا یک اثر ادبی درست و حسابیه. ساده و درست نوشته شده، طنز خوبی داره و تمام مولفه‌های ادبی و ساختار داستانی سرجاشون هستن. بخصوص چیزی که من خیلی ازش لذت بردم شخصیت‌پردازی‌ها بود. تعداد‌ کاراکترهای اصلی کتاب زیاده و به غیر از شخصیت‌های فرعی که میان و‌ می‌رن هفت، هشت شخصیت اصلی داره، با این حال به قدری دقیق شخصیت‌پردازی شدن و هویت بهشون داده شده که خواننده شخصیتی رو فراموش نمی‌کنه، مجبور نیست برگرده عقب تا یادش بیاد این کی بود و حتی اگه اوایل کتاب اسم شخصیت یادت بره وقتی حرف می‌زنه یا رفتاری می‌کنه از نوع کاراکترش یادت میاد. نوع نوشتن داستان هم خیلی خوب بود، چند نوع نویسندگی و بیان رو نویسنده تو این کتاب امتحان کرده و همه رو خیلی قشنگ نوشته. خلاصه یه طوری بود که حیفم میاد هم به این پنج ستاره دادم هم به باقی کتابایی که اخیرا دوست داشتم. لیاقتش بالاتره.

1

کتاب جذابی نبود اسامی زیاد و پیچبده ای داشت و شخصیت های داستان جذابیت خیلی کمی دارن البته برای من و دو نفر دیگه اینجوری بود رو هم رفته به صفحه صد نرسیدیم

1

من نسخه فیزیکی اش را خریدم پنجاه صفحه هم نخواندم اصلا خوب نبود

5

واقعا عالی بود حتما پیشنهاد میکنم بخونین بی صبرانه منتظر کتاب جدیدش هستم

3.3
(7)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باشگاه قتل پنجشنبه
باشگاه قتل پنجشنبه
ریچارد آزمن
میلکان
3.3
(7)
59,000
تومان