0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مردی که دوبار مرد

معرفی، خرید و دانلود کتاب مردی که دوبار مرد

نویسنده:
ریچارد آزمن
ناشر:
نشر نون
درباره مردی که دوبار مرد

مردی که دو بار مرد یک قصه است. قصه‌ای جنایی که یک کمدین آن را نوشته است و توانسته خوانندگان زیادی را پای کتابش بکشاند. داستان‌های جنایی از پیش آگاتا کریستی طرفداران زیادی داشته‌اند و نویسندگان مختلفی تمام تلاش خود را روی این حوزه به کار گرفته‌اند تا ذهن مخاطب را به چالش بکشند و او را درگیر یک پرونده‌ی خوفناک کنند.

«the man who died twice: a Thursday murder club mystery» در سپتامبر ۲۰۲۱ و به‌عنوان دنباله‌ی داستان پرفروش انجمن قتل پنجشنبه‌ها، منتشر شد و خیلی زود در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و ساندی تایمز قرار گرفت. این رمان نامزد جایزه‌ی ادگار هم شده است. داستان کتاب کمی بامزه است. اینجا کسانی که تصمیم می‌گیرند قتل‌ها را حل کنند و درگیر آن می‌شوند چهار بازنشسته‌اند. الیزابت، ران، ابرهیم و جویس. یکی از این چهار نفر مامور بازنشسته MI5 است، دیگری رهبر اتحادیه کارگری است. یک روانپزشک بازنشسته و یک پرستار بازنشسته هم سایر اعضای گروه را تشکیل می‌دهند. این گروه مشغول زندگی عادی خودشان هستند تا اینکه یکی از دوستان الیزابت که به سرقت ۲۰ میلیون دلار الماس متهم شده است از او کمک می‌خواهد، به دلایلی پلیس چندان پیگیر این پرونده نیست و به نظر می‌رسد متهم داستان توی تله‌ی بزرگی افتاده است اما جنایتکاران نمی‌دانند یک گروه کارآگاهی جذاب و کارآمد حاضرند این پرونده را پیگیری کنند و راز آن را برملا کنند.

درباره‌ی این داستان صحبت‌های زیادی انجام شده است. «کتابی فوق‌العاده سرگرم‌کننده»، «خنده‌دار و تکان‌دهنده» و «معمایی هوشمندانه» تنها تعدادی از توصیف‌هایی هستند که از این کتاب انجام شده است. داستان مردی که دو بار مرد را  محدثه احمدی به فارسی برگردانده و نشر نون آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه از فیدیبو قابل دانلود است.

ریچارد آزمن کیست؟

Richard Thomas Osman  مجری، کمدین و نویسنده و تهیه‌کننده انگلیسی متولد سال ۱۹۷۰ است. او در ساسکس غربی بزرگ شد و چون پدرش خانه را ترک کرده بود کودکی او و برادرش به لحاظ مالی پر از چالش بود. او بعدها به کالج ترینیتی و سپس به کمبریج رفت و سیاست و جامعه‌شناسی خواند. ریچارد آزمن کمی بعد وارد نمایش‌های کمدی شد و چندین برنامه تلویزیونی را مجری‌گری کرد. او از سال ۲۰۱۷ میزبان یک بازی گروهی به‌عنوان خانه‌های بازی ریچارد هم هست. زمانی که او اولین رمانش با عنوان انجمن قتل پنجشنبه‌ها را نوشت کمتر کسی فکر می‌کرد از یک کمدین نویسنده‌ی جنایی در بیاید؛ اما او با لحن بامزه و قدرت قصه‌گویی فوق‌العاده‌اش توانست به فرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه پیدا کند. مردی که دوبار مرد آخرین اثر اوست.

مردی که دوبار مرد برای چه کسانی مناسب است؟

چیزی که یک خواننده را وادار می‌کند داستان را بخواند در درجه‌ی اول وجود روایت است. روایتی به‌هم‌پیوسته که بتواند او را جذب خود کند و این کاری است که آزمن به‌خوبی انجام داده است. او با معرفی چهار شخصیت بامزه‌ی داستانش که پیرمرد و پیرزن‌هایی ۷۰ ساله هستند کمی تم طنز به داستان داده است و در ادامه جدیتی که این افراد در انجام‌وظیفه نشان می‌دهند داستان را به یک ماجرای جالب و خواندنی تبدیل کرده است.  شخصیت‌پردازی مناسب، فضاسازی جالب و جزئیات هیجان‌انگیز و البته لحن برنده و ذات کمدین نویسنده ترکیبی جالب به وجود آورده است که برای هرکسی در هر سن و سالی خواندنی است. مردی که دو بار مرد برای هرکسی که به داستان و رمان انگلیسی علاقه مند است و البته می‌خواهد کمی هم ذهنش را به کار بیندازد کتاب مناسبی است. این کتاب را به نوجوانان هدیه دهید یا برای پر کردن زمان پدر و مادر پیرتان برایشان بخرید. همه می‌توانند از آن لذت ببرند.

در بخشی از کتاب مردی که دو بار مرد می‌خوانیم

خب حدس بزنید چه کسی به یورواستار رفته است؟ ارادتمند شما، جویس مدوکرفت.

سعی کردم ابراهیم را قانع کنم ما را تا ایستگاه بین المللی اشفورد برساند. ولی قبول نکرد. دنده‌هایش را مقصر می‌دانست، ولی معلوم بود حالش خیلی بهتر است. دیروز دیدم یک قوری را از قفسه بالایی برداشت اما بالاخره وسوسه‌اش می‌کنم؛ اگر این کار را نکنم جویس نیستم.

الیزابت نظریه‌ای دارد که همه قبولش کرده‌اند. می‌گوید پاپی پشت همه‌ی قتل‌هایت. او فهمیده داگلاس الماس‌ها را دزدیده و سعی کرده پیدایشان کند. پس نقشه‌ی دقیقی کشیده -به نظر من زیادی دقیق است - تا دستش به آن‌ها برسد.

به نظر من این‌طور نیست. پاپی خیلی مهربان بود. واقعاً اشتباه می‌کنم؟ شاید، چون راحت به مردم اعتماد می‌کنم. قبلاً پرستاری را می‌شناختم که مدام مورفین می‌دزدید. ولی خیلی کمرو بود. تازه من عاشق یکی از بازیگرهای سریال امردیل هستم. در اینستاگرام دنبالش می‌کنم. مدام عکس زن و بچه و سگش را پست می‌کند و همیشه لایکشان می‌کنم. ولی جیسون همراه او توی برنامه نقطه اوج سلبریتی‌ها بود و می‌گفت آدم کثیفی است. وارد جزئیات نشد ولی گفت اینجور آدم‌ها را خوب می‌شناسد. حق با اوست پس حرفش را قبول می‌کنم. هنوز هم آن بازیگر را در اینستاگرام دنبال می‌کنم، ولی حس و حالم مثل قبل نیست.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۰ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسندهریچارد آزمن
مترجممحدثه احمدی
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The man who died twice
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۷
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۰ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

کتابهای این نویسنده خیلی جذابه. فانتزیه البته. داستانهای جنایی خیلی باحال و شخصیتهای فوق العاده دوستداشتنی داره‌. حالتون خوب میشه. فارسیش خوب و روونه. حیف که فقط سه تا ترجمه شده. دلم نمیخواد تموم بشه. احساسی که به ادم میده شبیه احساسیه که آدم موقع خوندن اگاتاکریستی داره.

5

داستان خوب و روانی داشت ولی در قسمت ۸۰ م کتاب بنظرم سانسور شده چون ابراهیم دلش نمیخاست جویس و برسونه ولی یهویی ابراهیم داره جویس و با ماشین میبره

5

فوق‌العاده جذاب

5

هنوز نخوندم ?

5

سلام نخوندم

4.4
(10)
گیرا 🧲 (1)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مردی که دوبار مرد
مردی که دوبار مرد
ریچارد آزمن
نشر نون
4.4
(10)
گیرا 🧲 (1)
59,000
تومان