0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
باغ ناپیدا

معرفی، خرید و دانلود کتاب باغ ناپیدا

ناشر:
نشر نو
درباره باغ ناپیدا

کتاب باغ ناپیدا ( The Secret Garden) با عناوینی چون باغ مخفی و باغ اسرارآمیز داستانی فانتزی به قلم فرنسیس هاجسن برنت است.

 رمان باغ ناپیدا اولین بار در سال 1911 پس از انتشار داستان سریالی در مجله آمریکایی در نوامبر 1910 تا اوت 1911 به صورت کتاب منتشر شد. روایت این رمان که در انگلستان می‌گذرد، یکی از محبوب‌ترین رمان‌های برنت است و به‌عنوان یک رمان کلاسیک در ادبیات کودکان انگلیسی شناخته می‌شود. چندین اقتباس تئاتری و سینمایی از این رمان مهیج ساخته شده است. نسخه آمریکایی توسط شرکت Frederick A. Stokes با تصاویر ماریا لوئیز کرک (با امضای M. L. Kirk) و نسخه انگلیسی توسط Heinemann با تصاویر چارلز هیث رابینسون منتشر شد.

این رمان، داستان مری دختری عبوس و بهانه‌جو و ضعیف را روایت می‌کند که به دلیل از دست دادن پدر و مادرش بر اثر بیماری وبا، برای زندگی با شوهر عمه‌اش به ملک اربابی او فرستاده می‌شود و آنجا ماجراهایی برایش پیش می‌اید که او را از یک دختر لجباز و خودخواه و خودبین به دختری مهربان و دلسوز با دوستان بی‌شمار تبدیل می‌کند.

کتاب باغ ناپیدا به ترجمه شهلا ارژنگ  در انتشارات نو توسط فیدیبو و در دسته بندی داستان و رمان در اختیار طرفداران رمانهای ژانر فانتزی و کودک و نوجوان قرار گرفته شده.

فرنسیس هاجسن برنت

فرانسیس الیزا هاجسون برنت متولد ۲۴ نوامبر ۱۸۴۹ رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس بریتانیایی-آمریکایی بود. او بیشتر به خاطر سه رمان نجیب‌زاده‌ی کوچک (منتشر شده در 1885-1886)، شاهزاده خانم کوچک (1905) و باغ ناپیدا (1911) شناخته‌شده است.

فرانسیس الیزا هاجسون در منچستر، انگلستان به دنیا آمد. پس از مرگ پدرش در سال 1853، زمانی که فرانسیس 3 ساله بود، خانواده در شرایط سخت قرار گرفتند و در سال 1865 به ایالات متحده مهاجرت کردند و در نیو مارکت، تنسی مستقر شدند.

فرانسیس حرفه نویسندگی پردرآمد خود را در 19 سالگی برای کمک به کسب درآمد برای خانواده و انتشار داستان در مجلات در آنجا آغاز کرد. در سال 1870 مادرش درگذشت. در ناکسویل، تنسی، در سال 1873 با سوان برنت ازدواج کرد. اولین پسر آنها لیونل یک سال بعد به دنیا آمد. خانواده برنت به مدت دو سال در پاریس زندگی کردند، جایی که دومین پسرشان ویویان به دنیا آمد.

برنت سپس شروع به نوشتن رمان کرد که اولین آنها (That Lass o' Lowrie's) منتشر شد.  پس از انتشار رمان نجیب‌زاده‌کوچک در سال 1886 او به نویسنده محبوب داستان های کودکان تبدیل شد، اگرچه رمان های عاشقانه بزرگسالان او که در دهه 1890 نوشته شده بود نیز محبوبیت داشتند، اما همه او را به عنوان نویسنده رمان های کودک و داستان های فانتزی می شناسند که کودکان با هیجان و ذوق پیش از خواب آنها را می خوانند.

چرا باید کتاب باغ ناپیدا را بخوانیم؟

 بیایید این بار از خودمان بپرسیم که چرا نباید کتاب باغ ناپیدا را نخوانیم؟ کتاب باغ ناپیدا اثری پر رمز و راز در دنیای کودکانه از فرنسیس هاجسن برنت، کتابی است که ما را به دنیای کودکی مان لحظات ناب مان می‌برد. کتابی که با خواندن آن مانند آلیس در سرزمین عجایب گم می شویم.

بی‌شک تجربه‌های برنت از زندگی در منچستر، شیفتگی‌اش به باغبانی، علاقه‌اش به افسانه‌های کهن طبیعت و تفکراتش درباره تاثیرگذاری روان بر جسم، باغ ناپیدا را تبدیل به اثری غنی و چند بعدی کرده است.

 من این کتاب را فقط به کودکان و نوجوانان پیشنهاد نمی کنم بلکه به تمام کسانی که دوست دارند به لحظات و دوران کودکی خود برگردند به علاقه به داستان های فانتزی و کودکان دارند توصیه می کنم.

در بخشی از کتاب باغ ناپیدا می‌خوانیم

او آمده بود تا آتش بخاری را روشن کند و به صدای بلند خاکسترها را فوت می‌کرد. مری چند دقیقه‌ای همچنان دراز کشید و تماشایش کرد و سپس دور تا دور را نگاه کرد. تاکنون هیچ‌وقت اتاقی مانند این ندیده بود، و فکر کرد عجیب و دلگیر است. دیوارها با فرشینه‌هایی با چشم‌اندازهایی جنگلی پوشیده شده بود. آدم‌هایی با لباس‌هایی فوق‌العاده زیبا زیر درخت‌ها دیده می‌شدند، و در دوردست برج و باروهای قلعه‌ای خودنمایی می‌کرد. همچنین شکارچی‌هایی با اسب‌ها و سگ‌ها و بانوانی به همراه آنان نقش فرشینه‌ها بودند. مری احساس کرد که انگار با آنان در جنگل است. بیرون از پنجره در دوردست باریکه زمینی دیده می‌شد که به نظر می‌رسید هیچ درختی در آن نیست و چنین می‌نمود که چون دریایی تیره و ارغوانی تا بی‌کران ادامه دارد. مری با اشاره به آن سوی پنجره پرسید: «آن چیست؟» مارتا، مستخدمه جوان که تازه برخاسته بود، نگاه کرد و او نیز به همان سو اشاره کرد. مارتا گفت: «اونکه اونجاست؟» «بله!» مارتا با لبخندی دلنشین پاسخ داد: «اون خلنگزاره. از اون خوشت می‌یاد؟» مری پاسخ داد: «نه، از آن متنفرم.»

پیشنهادهای برای دوستداران کتاب باغ ناپیدا

باغ ناپیدا یک کتاب خواندنی است اگر از این کتاب جذاب لذت برده‌اید و  به دنبال مطالعه‌ی رمان‌هایی در حوزه  کودک هستید، بهتر است کتاب‌های زیر را هم بخوانید؛

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۰۶ مگابایت
تعداد صفحات
366 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۲:۰۰
نویسنده فرنسیس هاجسن برنت
مترجمشهلا ارژنگ
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Secret Garden
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۰۶ مگابایت
۳۶۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

وقتي كودكي بودم سريالش رو ديده بودم ،اما همچنان داستان جذاب ولطيفي داره كه آدم رو به دنياي زيباي كودكي ميبره

5
(1)
131,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
باغ ناپیدا
باغ ناپیدا
فرنسیس هاجسن برنت
نشر نو
5
(1)
131,000
تومان