0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عروسک کافکا

معرفی، خرید و دانلود کتاب عروسک کافکا

نویسنده:
گرت اشنایدر
ناشر:
نشر نو
درباره عروسک کافکا

«عروسک کافکا» رمانی نوشته گرد اشنایدر است که در ابتدا در سال 2011 به زبان آلمانی منتشر شد. این کتاب داستان فرانتس کافکا، نویسنده سرشناس و رابطه او با زنی مرموز به نام دورا دیامانت را روایت می کند. این رمان که در اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد، مبارزات شخصی کافکا با نوشتن، سلامتی و روابطش را بررسی می‌کند.

این رمان تلفیقی از داستان تاریخی و رئالیسم جادویی است، زیرا عناصری از نوشته‌های خود کافکا و جهان‌های سورئالیستی که او خلق کرده است را در خود جای داده است. این کتاب همچنین به موضوعات پیچیده عشق، از دست دادن و خودیابی می پردازد، زیرا شخصیت ها در مسیر شیاطین شخصی خود حرکت می کنند.

«عروسک کافکا» مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و جوایز ادبی متعددی از جمله جایزه هرمان هسه در سال 2012 را از آن خود کرده است. این کتاب به دلیل آمیختگی منحصر به فرد از واقعیت تاریخی و داستان تخیلی و همچنین کاوش در درونیات یکی از آنها مورد ستایش قرار گرفته است. از مرموزترین نویسندگان قرن بیستم. در مجموع، «عروسک کافکا» رمانی تامل برانگیز و جذاب است که برای طرفداران داستان های تاریخی و رئالیسم جادویی جذاب خواهد بود.

اگر می‌خواهید کتاب عروسک کافکا را روی گوشی هوشمند یا صفحه دسکتاپ خود بخوانید، می‌توانید از همین صفحه از دسته‌بندی داستان و رمان فیدیبو دانلود کنید.

معرفی گرد اشنایدر

گرد اشنایدر نویسنده آلمانی متولد 7 نوامبر 1968 در زیگن آلمان است. او زبان و ادبیات آلمانی و همچنین فلسفه را در دانشگاه زیگن خواند و بعدها به عنوان دستیار پژوهشی در آنجا مشغول به کار شد.

اشنایدر نویسنده ای پرکار است که به خاطر ترکیب منحصر به فرد داستان های تاریخی و داستان سرایی تخیلی شهرت دارد. او چندین رمان نوشته است، از جمله «عروسک کافکا» که در سال 2012 برنده جایزه هرمان هسه شد و «دارچین فروشی ها» که در فهرست نهایی جایزه کتاب آلمان در سال 2007 قرار گرفت.

اشنایدر علاوه بر کار خود به عنوان نویسنده، به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردان برای سینما و تلویزیون نیز کار کرده است. او برنده جوایز متعددی برای کارهایش شده است، از جمله جایزه گریم پریس برای فیلم تلویزیونی «وستن» که نویسندگی و کارگردانی آن را به همراه داشت.

گرد اشنایدر یک نویسنده و فیلمساز با استعداد و همه کاره است که آثارش هم در آلمان و هم در سطح بین المللی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. ترکیب منحصر به فرد او از تاریخ، تخیل و داستان سرایی او را به صدای برجسته ای در ادبیات معاصر آلمان تبدیل کرده است.

چرا باید کتاب عروسک کافکا را بخوانیم؟

اگر از داستان‌های تاریخی، رئالیسم جادویی و داستان‌گویی تفکربرانگیز لذت می‌برید، حتماً باید به خواندن این کتاب  فکر کنید. این کتاب دیدگاهی منحصر به فرد از زندگی و آثار فرانتس کافکا، یکی از معمایی ترین نویسندگان قرن بیستم ارائه می دهد. این رمان واقعیت های تاریخی را با داستان های تخیلی ترکیب می کند و عناصری از نوشته های خود کافکا و جهان های سوررئالیستی که او خلق کرده است را در بر می گیرد. این کتاب به دلیل نثر زیبا، داستان سرایی جذاب و توانایی آن در کشف مضامین عمیق به روشی قابل دسترس و قابل تامل مورد ستایش قرار گرفته است.

قسمتی از کتاب عروسک کافکا

 

-عروسکش ماجرای سفرش را تعریف می‌کند، همین. او دیگر دلش نمی‌خواهد عروسکی بی‌حرکت باشد. می‌خواهد دنیا را بشناسد. این مسئله این‌قدر غیرعادی است؟ عروسک تعریف می‌کند که چه‌طور مجبور شده اولین گام‌هایش را بردارد، از اولین برخوردش با انسان‌ها و حیوانات می‌گوید. از این می‌نویسد که چه‌طور با بالنی پرواز کرده و به دل دنیای پهناور کشانده شده است و باید تک و تنها راهش را باز کند و چه‌طور از ماجرایی به ماجرای دیگر قد می‌کشد. من واسطه‌ای بیش نیستم که نامه‌ها را به دست دخترک می‌رساند

-فرانتس سر بلند می‌کند و با نگاهی پر مهر به دورا و با اطمینان کامل می‌گوید: «با این حال راهش می‌اندازیم. با تو می‌شود، با تو هر کاری شدنی است، درست مثل همین شروع تازه در برلین، بعد از سال‌ها زندگی در تنگنای خانه  ی پدری در پراگ. فقط به لطف تو بود که این اتفاق افتاد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب عروسک کافکا

کتاب هایی که در ادامه ذکر میکنیم، از نظر ترکیبی از تاریخ، فانتزی و تفکرات فلسفی شباهت هایی با «عروسک کافکا» دارند. همه آنها رمان های جذاب و قابل تاملی هستند که دیدگاه های منحصر به فردی را در مورد تجربه انسانی ارائه می دهند.

  1. «سایه باد» اثر کارلوس روییس سافون
  2. "مرشد و مارگاریتا" نوشته میخائیل بولگاکف
  3. "گورستان پراگ" نوشته امبرتو اکو
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهگرت اشنایدر
مترجممحمد همتی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۱۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
115,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۵ مگابایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
83,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عروسک کافکا
عروسک کافکا
گرت اشنایدر
نشر نو
5
(1)
83,000
تومان