0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اسم این سخنرانی چه بود؟
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

سه گفتار از جردن بی. پیترسون
درباره اسم این سخنرانی چه بود؟

اسم این سخنرانی چه بود؟ کتابی است که از روی «the Jordan b Peterson  podcast» پیاده شده است. سه قسمت از پادکست او در قالب این کتاب جمع‌آوری‌شده است که به موضوع سلسه‌مراتب اختصاص‌یافته است. موضوعی که نویسنده آن را بسیار مهم می‌داند و درباره‌ی آن تحقیقات مفصلی دارد. این مسئله نه تنها از زمان نخستین انسان‌ها و روابطشان که از زمان اولین موجودات زنده به وجود آمده است. آنچه او می‌گوید این است که وجود سلسه‌مراتب یک امر اجتناب‌ناپذیر است و ربط دادن آن به تمدن انسانی نمی‌تواند درست باشد. عناوین سخنرانی‌های نویسنده که در این کتاب آمده‌اند. سلسله مراتب و بازی منصفانه، اجتناب‌ناپذیری، سودمندی و خطر سلسله مرتب‌ها و احساسات ما و سلسله مراتب اجتماعی نام دارند.

علیرضا بنی جانی این کتاب را به فارسی برگردانده است و انتشارات کتابسرای آن را در قالب مجموعه کتاب‌های «از گفته‌ها حکایت» منتشر کرده است. این کتاب در دسته‌بندی فلسفه در فیدیبو در دسترس است و می‌توانید آن را در همین صفحه بخرید و دانلود کنید. خواندن کتاب روی تبلت، گوشی موبایل و دسکتاپ ممکن است.

درباره جردن بی. پیترسون

جردن بی.پیترسون (Jordan B. Peterson) کسی است که از سوی نیویورک‌تایمز لقب تأثیرگذارترین روشنفکر غرب را دریافت کرده است. او آمریکایی است و در سال ۱۹۶۲ در آلبرتای شمالی به دنیا آمده است. او دکترای روان‌شناسی خود را از دانشگاه مک گیل گرفت و بعدها در دانشگاه‌هایی مانند تورنتو و هاروارد به تحصیل و تحقیق پرداخت. او در طی سال‌های فعالیت خود کارهای زیادی انجام داده است و درباره‌ی روابط میان روانشناسی با چیزهایی مانند دین و اسطوره‌شناسی و ... تحقیقات زیادی کرده است. او از سال ۱۹۹۹ به نوشتن کتاب برای عموم پرداخت و چند کتاب مختلف منتشر کرد که توانستند توجه‌های زیادی را به خود جلب کنند. او همچنین پادکست اختصاصی و کانال یوتیوب خود را دارد که شنوندگان و بینندگان زیادی دارند و مطالب متنوع و مفیدی را در آن‌ها منتشر می‌کند. در ادامه به تعدادی از کتاب‌های او اشاره می‌کنیم:

دو دلیل برای خواندن کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

اسم این سخنرانی چه بود کتابی است که مفاهیم عمیقی را در اختیار خواننده گذاشته است. در ادامه به دو دلیل برای خواندن این کتاب اشاره می‌کنیم:

  • آشنایی با تفکرات پیترسون، پیترسون یکی از اندیشمندان دنیای جدید است و  درباره‌ی سلسه مراتب هم موضوعات بسیار جالبی را مطرح کرده است. مسائلی که می‌توانند ذهنیت شما را تغییر دهند و اجازه دهند با عینک متفاوتی به دنیا نگاه کنید.
  • این کتاب خوشخوان و ساده است. یکی از کارهایی که جردن پیترسون انجام داده است این است که سخنرانی‌ها و پادکست‌هایش را به شکلی آماده می‌کند که برای گستره‌ی زیادی از خوانندگان مناسب باشد. به‌علاوه مترجم تلاش کرده است این کتاب را بسیار روان و ساده ترجمه کند؛ بنابراین تجربه‌ی خواندن آن تجربه‌ی بسیار خوبی است و به این راحتی آن را زمین نخواهید گذاشت.

بخشی از کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

تا اینجای کار دو تقسیم‌بندی بزرگ داریم جهان اجتماعی و جهان طبیعی و بعد حقیقت دیگری که همه تجربه می‌کنیم حقیقت خودمان است. پس حالا ما یک جهان طبیعی داریم یک جهان اجتماعی و انسانی که دائماً با این دو جهان در کشاکش است.

در قدم بعدی من آنها را باز هم به جهان اجتماعی مثبت و منفی و جهان طبیعی مثبت و منفی تفکیک کرده‌ام به نظرم جداسازی درستی هم باشد؛ چون در هر مفهومی می‌تواند لحاظ و به کار گرفته شود؛ مثلاً وقتی گروه‌های رادیکال سیاسی درباره‌ی جهان اجتماعی صحبت می‌کنند تنها از جنبه‌های منفی وحشتناک استبدادی و مردسالارانه‌ی آن می‌گویند البته حرفشان پربیراه هم نیست؛ ذات هر ساختار اجتماعی ای قدری خود سرانگی و استبداد در خودش دارد؛ چون مجبورمان می‌کند طوری رفتار کنیم که دیگران از ما انتظار دارند در چنین شرایطی همه با همین نیروی محدود‌کننده و منقبض‌کننده بار می‌آییم و این واقعاً بی‌رحمانه است. بچه‌مدرسه‌ای‌ها اعضای تیم‌های مختلف هرکدام از ما به‌نوعی بخشی از توانایی بالقوه‌مان را فدای انطباق با هنجارهای اجتماعی کرده‌ایم. همه تحت این فشار مستبدانه‌ی اجتماعی قرار داریم و آن را از بیرون و درون احساس می‌کنیم. همه تحت این فشار مستبدانه‌ی اجتماعی قرار داریم و آن را از بیرون و درون احساس می‌کنیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

اسم این سخنرانی چه بود یک کتاب عمیق است که چیزهای جالبی را به خواننده یاد می‌دهد و به او می‌آموزد جهان را به شکل متفاوتی ببیند. اگر از چنین کتابی لذت برده‌اید عناوین دیگری هم برای خواندن در دسترس است:

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
844.۵۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسنده جردن بی پیترسون
مترجم علیرضا بنی جانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Jordan B Peterson Podcast
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۴۴.۵۸ کیلوبایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اونایی که خوندن نظر بدین تورو پیغمبر

نمایش 1 نقد دیگر
3.7
(3)
37,000
٪40
22,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
اسم این سخنرانی چه بود؟
اسم این سخنرانی چه بود؟
سه گفتار از جردن بی.پیترسون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اسم این سخنرانی چه بود؟
٪40
اسم این سخنرانی چه بود؟
سه گفتار از جردن بی. پیترسون
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.7
(3)
37,000
٪40
22,200
تومان