0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اسم این سخنرانی چه بود؟
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟

سه گفتار از جردن بی.پیترسون
درباره اسم این سخنرانی چه بود؟

اسم این سخنرانی چه بود؟ نخستین جلد از مجموعه‌ از گفته‌ها حکایت است که ناشر آن، انتشارات بذر خرد است. هر کتاب از این مجموعه به یک شخص اختصاص دارد و در آن به مقالات و سخنرانی‌ها و اندیشه‌های او پرداخته می‌شود. اسم این سخنرانی چه بود؟ شامل سه سخنرانی از جردن بی. پیترسون در باب سلسه‌مراتب است. او سلسله‌مراتب را پدیده‌ای می‌داند که هم‌زمان با نخستین نشانه‌های حیات در زمین به وجود آمده و بر این عقیده است که این امر به‌خاطر سرمایه‌داری یا تمدن غرب و چیزهایی ازاین‌دست ایجاد نشده ‌است.

سه سخنرانی جردن بی. پیترسون در این کتاب، در سه فصل با نام‌های سلسله‌مراتب و بازی منصفانه، اجتناب‌ناپذیری، سودمندی و خطر سلسله‌مراتب‌ها، احساسات ما و سلسله مراتب اجتماعی گردآوری شده‌اند.

نسخه چاپی این کتاب با ترجمه علیرضا بنی‌جانی در انتشارات بذر خرد در سال 1400 منتشر شد.

درباره جردن بی.پیترسون

جردن بی.پیترسون (Jordan B. Peterson) متولد 12 جون 1962 میلادی در آلبرتای شمالی، یک روانشناس بالینی و استاد بازنشسته دانشگاه‌های تورنتو و هاروارد است. او پس از دریافت دکتری در رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه مک‌گیل کانادا به هاروارد رفت و در آنجا مشغول پژوهش و تدریس شد. سپس به کانادا بازگشت و به دانشکده روانشناسی دانشگاه تورنتو پیوست. او با ترکیب موضوعات روان‌شناسی، اسطوره‌شناسی، دین، ادبیات، فلسفه و نوروساینس نخستین کتاب خود را با عنوان

 Maps of Meaning: The Architecture of Belief در سال 1999 منتشر کرد؛ کتابی که در آن به تحلیل و بررسی سیستم‌های باور و معنا می‌پردازد. دومین کتاب او، 12 قانون برای زندگی: پادزهر آشفتگی‌ها پس از نوزده سال، در سال 2018 میلادی به چاپ رسید و در چندین کشور پرفروش‌ترین کتاب در چندین کشور شد. او در این فاصله مجموعه ویدئوهایی با موضوع حقوق بشر و قانون کیفری کانادا در یوتیوب منتشر می‌کرد. ویدئوها و پادکست‌هایی که از سخنرانی‌ها و گفتگوهای پیترسون تهیه می‌شد، خیلی سریع میلیون‌ها بار دیده و شنیده می‌شد. تا آن که در سال 2021 این سومین کتاب او با عنوان     Beyond Order: 12 More Rules for Life روزنامه نیویورک تایمز از پیترسون اینگونه یاد کرده است: تاثیرگذارترین روشنفکر عمومی در جهان غرب.

3 دلیل برای خواندن کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

  • موضوع جذاب کتاب و آشنایی با تفکرات پیترسون پیرامون سلسله مراتب و جایگاه انسان‌های موفق در آن
  • بیان مفاهیم با ساده‌ترین کلمات و عبارات و قابل فهم برای عموم
  • ترجمه روان مترجم این کتاب با گویندگی خوب دادبه دادمهر

کتاب صوتی اسم این سخنرانی چه بود؟ را انتشارات کتاب‌سرای نیک در تیر 1401 منتشر کرده است. این کتاب در دسته فلسفه اپلیکیشن و وبسایت فیدیبو در دسترس است.

بخشی از کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

تصور کنید ساختار اجتماعی ما یک سلسله‌مراتب دارد که البته می‌توانیم این فرض را پیچیده‌تر کنیم و بگوییم ساختار اجتماعی‌مان از سلسله‌مراتب‌های بسیاری و نه فقط یکی، تشکیل شده است و احتمالاً آن‌ها همه با هم یک فرا سلسله‌مراتب را تشکیل می‌دهند. خب، پس ما سلسله‌مراتب‌های بسیار زیادی داریم و اگر بخواهیم ایده‌ی آن را در طول زمان ترسیم کنیم، می‌بینیم که در هر حوزه و زمینه‌ای سلسله‌مراتب‌های متفاوتی در زمانه‌های مختلف وجود داشته است. ممکن است تصور کنید باید چیزی مشترک بین تمام این سلسله‌مراتب‌ها وجود داشته باشد که توانسته افراد موفق را گرد هم بیاورد. اگر به فرض شما در سلسله‌مراتبِ الف شخص موفقی باشید، احتمالاً چیزی در شما وجود دارد که به نحوی با افراد موفق سلسله‌مراتب‌های ب، جیم و دال نیز مشترک است. آدمیزاد هم که استاد تعمیم‌دادن موضوعات مختلف به هم است؛ ما می‌توانیم یک نمونه را مشاهده کنیم و از کلی نمونه‌های مختلف، منظور موردنظرمان را برداشت کنیم. پس بیایید یک مثال بزنیم: کودک که بودیم، همیشه با بچه‌های دیگر بازی می‌کردیم، بازی‌هایی مثل خاله‌بازی. در خاله‌بازی معمولاً یکی مادر می‌شود، یکی پدر. حالا این پدر و مادر ممکن است بچه هم داشته باشند، یا حیوان خانگی و مواردی مانند این‌ها.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب اسم این سخنرانی چه بود؟

اگر به مطالعه‌ی کتاب‌هایی ازاین‌دست و با محوریت فلسفه علاقه دارید کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کتاب 48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین و یوست الفرز، ترجمه فرناز کامیار از انتشارات هورمزد

کتاب تفکر انتقادی نوشته لیندا الدر، ریچارد پل و با ترجمه اکبر سلطانی و مریم آقازاده از نشر اختران

کتاب منتخب مکالمات کنفسیوس ترجمه و تنظیم حسین کاظم‌زاده از نشر ثالث

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
256.۷۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۷:۴۳
نویسنده جردن بی پیترسون
مترجم علیرضا بنی جانی
راویدادبه دادمهر
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۶.۷۷ مگابایت
۰۴:۳۷:۴۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

جردن پیترسون نیازی به تعریف ندارد. فوق‌العاده است

5

عالی بود چند بار گوش دادم

5

بسیار جالب بود

5
(5)
60,500
٪30
42,350
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
اسم این سخنرانی چه بود؟
اسم این سخنرانی چه بود؟
سه گفتار از جردن بی. پیترسون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اسم این سخنرانی چه بود؟
٪30
اسم این سخنرانی چه بود؟
سه گفتار از جردن بی.پیترسون
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(5)
60,500
٪30
42,350
تومان