0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ژنرال دِلا رُوِره

معرفی، خرید و دانلود کتاب ژنرال دِلا رُوِره

ناشر:
نشر نو
درباره ژنرال دِلا رُوِره

کتاب ژنرال دِلا رُوِره( The General della Rovere) یک رمان ایتالیایی و بی‌شک یکی از مهمترین آثار داستانی  قرن بیستم ایتالیا است  که توسط نویسنده معروف این کشور، یعنی ای‍ن‍درو م‍ون‍ت‍ان‍ل‍لی‌ نوشته شده است.

 روبرتو روسلینی  کارگردان معروف ایتالیایی از روی این رمان فیلمی ساخت و در سال ۱۹۵۹ میلادی در جشنواره ونیز شرکت داد.  در این جشنواره این فیلم سه جایزه بزرگ را از آن خود کرد که یکی از آن‌ها شیر طلایی بود. همچنین این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار در سال ۱۹۶۲ شد. در کل این کتاب چه در قالب فیلم و چه رمان  مخاطبان زیادی را از آن خود کرد و خاطرات  بسیار شیرینی را ساخت.

اما داستان، رمان ژنرال دلاروره:

دزدی  اجیر می‌شود تا به هسته‌های مقاومت رسوخ کند  و از دستگیرشدگان جاسوسی کند، او برای این کار به زندان فرستاده می‌شود و این آغاز ماجرایی‌ است که نشان می‌دهد لحظه‌های بزرگ فقط مختص قهرمانان نیست و احساسات اصیل انسانی، عشق به میهن و ایمان به حقیقت، می‌تواند از پستی و دنائت، زیباترین و کامل‌ترین آزادگی‌ها را بسازد و به جهان فرورفته در کثیف‌ترین مناسبات قدرت، جلوه‌ای دهد که نتوان به این رویا پشت کرد که روز برخواهد آمد: پس از ظلمت، نور... .

ای‍ن‍درو م‍ون‍ت‍ان‍ل‍لی‌

ایندرو الساندرو رافائلو شیزوگنه مونتانلی متولد 22 آوریل 1909) روزنامه نگار، مورخ و نویسنده ایتالیایی بود. او یکی از پنجاه قهرمان جهان آزادی مطبوعات بر اساس موسسه مطبوعاتی بین المللی بود.

مونتانلی که داوطلب جنگ دوم ایتالیا و اتیوپی و از تحسین‌کنندگان دیکتاتوری بنیتو موسولینی بود، در سال 1943 تغییر کرد و به گروه مقاومت لیبرال Giustizia e Libertà پیوست اما در سال 1944 توسط مقامات نازی به همراه همسرش کشف و دستگیر شد. او که به اعدام محکوم شده بود، یک روز قبل از اعدام برنامه ریزی شده خود توانست به لطف یک مامور دوگانه سرویس مخفی، با جوخه تیراندازی به سوئیس فرار کند.

پس از جنگ جهانی دوم، مونتانلی برای چندین دهه خود را به عنوان یک مقاله نویس محافظه کار سرسخت متمایز کرد و در سال 1977 گروه تروریستی بریگات راس سعی کرد او را ترور کند. او همچنین یک رمان‌نویس و مورخ محبوب بود که به‌ویژه به‌خاطر داستان تاریخی‌اش «استوریا دیتالیا» (تاریخ ایتالیا) در 22 جلد به یاد می‌آید. او سال ها به عنوان سردبیر روزنامه il Giornale متعلق به سیلویو برلوسکونی کار کرد اما با جاه طلبی های سیاسی برلوسکونی مخالف بود و در سال 1994 سردبیری il Giornale را ترک کرد.

تنها اثر ترجمه شده مونتانلی در ایران ژنرال دِلا رُوِره است که یکی از بهترین آثار وی نیز هست.

چرا باید کتاب ژنرال دِلا رُوِره را بخوانیم؟

این رمان یکی از معروف ترین رمان های ژانر جنگ ایتالیا است که با طرفداران و مخاطبان زیادی رو به رو شد و زمانی که روسلینی از روی این کتاب فیلم ساخت مخاطبانش چند برابر شد. اگر شما هم به داستان و رمان های ایتالیایی و همچنین رمان های ژانر جنگ علاقه دارید این کتاب به شما توصیه می شود.

 در بخشی از کتاب ژنرال دِلا رُوِره می‌خوانیم

  •  تنها بر یکی از صابون‌ها بود که نخی شوندی قطره اشک می ریخت و دوستی جلو رفت تا دسته گلی برای بگذارد. این تابوت، اندکی دورتر از سایر تابوت ها قرار داده شده بود. فکر می‌کنم من تنها کسی بودم که لحظه ای در برابر آن مکث کردم و تعدادی گل داوودی را که از دم صومعه خریده بودم بر آن نهادم.  باید اعتراف کنم که این کار را اندکی هم دوزکی انجام دادم زیرا می ترسیدم کسی متوجه این کار من بشود. هر کسی ممکن بود این حرکت حاکی از غمخواری در قبال ژنرال دِلا رُوِره را درک کند.
  • ساعت دو بعد از نیمه شب آژیر های حمله هوایی به صدا درآمدند. گریمالدی که هنوز تا سه تا از هشتاد و دو اسکناس هزار لیری الگا را در دست داشت، تکرار کرد: بانک!  در حالی که همه داشتن از جا بلند شدن اتاق را ترک کنند. کسی توجهی به او نداشت. همه سعی داشتند شتابان ستونها شان را در جیب گذارند و صندلی ها و لیوان ها شان را کنار بزنند  و از جا برخیزند تا در یک راهروی زیرزمینی پناه بگیرند. گریمالدی آهسته دوتا ورق برای خودش برداشت و دوتا هم برای بازیگر دیگری که وجود نداشت انداخت.

پیشنهاد های برای دوستداران کتاب ژنرال دِلا رُوِره

اگربه  این سبک کتاب داستان و رمان علاقه دارید یا به دنبال مطالعات داستان‌های ژانر جنگ هستید، بهتر است به کتاب‌های زیر نیز نگاهی بیندازید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
837.۹۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
96 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۲:۰۰
نویسندهای‍ن‍درو م‍ون‍ت‍ان‍ل‍لی
مترجموازریک درساهاکیان
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Le general dellarovere
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۳۷.۹۷ کیلوبایت
۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

روسلینی فیلم رو نساخت. ویتوریو دسیکا بود.

3.7
(3)
34,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ژنرال دِلا رُوِره
ژنرال دِلا رُوِره
ای‍ن‍درو م‍ون‍ت‍ان‍ل‍لی
نشر نو
3.7
(3)
34,000
تومان