0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هزینه های نجومی نادوستی

معرفی، خرید و دانلود کتاب هزینه های نجومی نادوستی

درباره هزینه های نجومی نادوستی

ما به‌عنوان معماران جدید قرن پانزدهم برای ساختن این قرن احتیاج داریم با پارادایم‌های موجود در نسل قبل آشنا شویم. کتاب هزینه نجومی نادوستی ما را با الگوهای فرهنگی و اجتماعی نسل قبل آشنا خواهد کرد.

در کتاب هزینه نجومی نادوستی به‌صورت تخصصی چهار الگوی فرهنگی در قرن چهاردهم یعنی فردگرایی، جنگ جهانی، تنهایی‌های فراگیر و یک‌جانبه‌گرایی بررسی می‌شود. این چهار پدیده اهریمنی که از فلسفه تنهایی و تقابل نشئت می‌گیرد عقیده دارد رستگاری امری انفرادی است. این موارد هزینه‌های بسیاری داشته که یکی از آن هزینه نادوستی است. وقتی ما با هم در جنگیم نادوستی لطمه زیادی به ما می‌زند. فلاسفه سیاسی غرب متوجه شدند دموکراسی و آزادی به‌تنهایی نمی‌توانند صلح پایدار ایجاد کنند. آنها برگشتند به پیشینه تاریخ و به‌خصوص به عقاید ارسطو که درباره دوستی و عدالت اختصاص دارد. ارسطو معتقد بود در جامعه دوستان به عدالت نیازی نیست، اما در جامعه مبتنی بر عدالت همچنان به دوستی نیاز است. این جمله دست‌مایه توجه به مسئله دوستی پژوهی در غرب گردید. تلاش دکتر محلاتی در توسعه صلح سازی، صلح پروری و دوستی پژوهی و نیز تلاش او در تأسیس کرسی دوستی پژوهی در نقاط مختلف دنیا منجر به ثبت مفهوم دوستی در منظومه واژگان ملل متحد شد.

درباره نویسنده

دکتر محمدجعفر امیر محلاتی دیپلمات سابق ایرانی که از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸ سفیر ایران در سازمان ملل متحد بود. او هم‌اکنون در دانشکده مطالعات اسلامی کالج اوبرلین کار می‌کند. محلاتی تحصیل‌کرده دانشگاه اورگن و کانزاس و مک‌گیل است و در دانشگاه‌هایی چون کلمبیا، پرینستون، ییل و جورج تاون، جهان اسلام تدریس کرده‌ است. وی یکی از مدرسین دوستی پژوهی است که از میان 60 دانشگاه آمریکای شمالی تنها کلاس بین‌رشته‌ای متعلق به اوست و به‌نوعی مؤسس این رشته است. دکتر محلاتی اکنون به مدت 20 سال است که در یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا، کالج اوبرلین به‌عنوان مدرس، محقق و متصدی کرسی پژوهش‌های خاورمیانه و شمال آفریقا بوده رسالت اصلی او ترویج دوستی در سیاست مذهب و اقتصاد سیاست و هنر است که او بسیار بر آن‌ها تمرکز دارد. برخی از مهم‌ترین کتاب‌های دکتر محلاتی عبارت‌اند از اخلاق جنگ‌وصلح در ایران و اسلام شیعی؛ دوستی در اخلاق اسلامی و سیاست جهانی دوستی به‌مثابه جهان‌بینی؛ در جست‌وجوی بخشایش؛ واحه‌ای در لحظه. دکتر جعفر محلاتی معتقد است، ما زاده شده‌ایم که از روابط دوستانه لذت ببریم و حال‌آنکه از رقابت‌های خصمانه، درگیری‌های غیرضروری و تنهایی‌های سرد فزاینده در یک زندگی که قرار است شیرین باشد در رنجیم. کتاب هزینه نجومی نادوستی در دسته کتاب‌های روانشناسی قرار گرفته و توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است.

چرا باید کتاب هزینه نجومی نادوستی را بخوانیم؟

در این صدسال جامعه جهانی به توفیقات بزرگی مثل سفر به کره ماه، ایجاد دنیای مجازی، مقابله با بیماری‌های واگیردار حتی پاندمی کرونا و تأسیس دموکراسی با درجات ضعیف و قوی در بسیاری از کشورها دست‌یافته است.

حداقل هشت نوع عامل ایجاد تنهایی گریبان‌گیر سپهر جامعه بشری است: گرایش فلسفی به تفرد و خودمختاری شخصی؛ ایدئولوژی‌های تمامیت‌خواه که قدرت را از طریق وحشت و انزوا گستری احراز می‌کنند یک‌جانبه‌گرایی در سیاست بین‌الملل که امثال ترامپیست و برگزیت را خلق کرده است؛ اقتصاد نولیبرال که مصرف را به‌جایی پیوندهای انسانی نشانده است؛ الهیات تخاصم که سعادت اخروی را در گرو اعمال خشونت می‌داند؛ جنگ‌هایی که برای تداوم بازار پرسود سلاح تمهید می‌شوند؛ آوارگی هفتاد میلیونی کسانی که هیچ وطن امنی ندارند؛ و بالاخره، آخرین و سهمگین‌ترین عامل که پاندمی کرونا است که تجربه تنهایی را به اوج رسانده است.

در بخشی از کتاب هزینه نجومی نادوستی می‌خوانیم

کتاب پیشرو با رویکرد علمی نشان می‌دهد که زندگی نادوستانه نه معنادار است، نه سلامت جسم و روان دارد، نه از لذت جدی 9 پایدار برخوردار است، نه از دموکراسی برخوردار است، نه هدف درستی دارد، نه متضمن امنیت است، نه محیط‌زیست سالمی دارد، نه جامعه‌ای که بتوان با خوشدلی در آن زیست، نه برای فرد مذهبی آخرت و فردوسی در بردارد و نه زیست باکرامت ما به‌ازای چنین هزینه نجومی چیست؟! نه فیلسوف، نه روان‌شناس، نه اقتصاددان، نه جامعه‌شناس نه پزشک، نه طرف‌دار محیط‌زیست، نه مذهبی و نه سکولار، نه صلح گستر و نه سیاست‌گذار و نه ادیب و نه فیلسوف و نه هیچ حکیمی در هیچ رشته‌ای پاسخی درخور برای این سؤال ندارند۔

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

در نیمه قرن بیستم تنها دو کتاب درباره دوستی پژوهی در آمریکای شمالی دوستی منتشر شد. در آغاز قرن بیست و یکم بیش از سی کتاب آکادمیک درباره این موضوع انتشاریافته و تدریس می‌شود و این نشان از اهمیت این موضوع می‌دهد. کتاب هزینه نجومی نادوستی در گسترش مفاهیم دوستی و موضوعات بشری نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است. اگر شما نیز به چنین مفاهیمی اهمیت می‌دهید کتاب‌های دیگری در این حوزه منتشر شده که ممکن است برای شما جذاب باشد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۴۷ مگابایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسندهمحمدجعفرامیر محلاتی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۳۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۴۷ مگابایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هزینه های نجومی نادوستی
هزینه های نجومی نادوستی
محمدجعفر امیرمحلاتی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هزینه های نجومی نادوستی
هزینه های نجومی نادوستی
محمدجعفرامیر محلاتی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
59,000
تومان