0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پنج دقیقه شادی بخش

معرفی، خرید و دانلود کتاب پنج دقیقه شادی بخش

۱۰۰ تمرین صبحگاهی که به شما کمک می کند تمام روز آرام و هدفمند باشید
درباره پنج دقیقه شادی بخش

کتاب پنج دقیقه‌ شادی بخش از آن دسته از کتاب‌‌های راه‌حل محور است که در دسته‌‌بندی کتاب‌های انگیزشی و موفقیت قرار می‌گیرد. در این کتاب ۱۰۰ تمرین برای داشتن روزی پر از آرامش به دور از استرس و اضطراب در نظر گرفته شده است که برای انجام هر کدام از آن‌ها تنها به ۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. شاید در ابتدا ۵ دقیقه زمان کوتاهی به نظر برسد ولی دانستن این نکته که ۵ دقیقه برای تمرین و حفظ آرامش به دست آمده از طریق تمرین تا پایان روز از اهداف کتاب است. این کتاب در روزگاری که پر است از استرس و نگرانی‌هایی که خستگی روحی زیادی را در هنگام انجام کارها برای ما فراهم می‌کند، می‌تواند نقش یک مربی را داشته باشد. کتاب پنج دقیقه‌ی شادی بخش توسط وندی میلستاین و جفری برتنلی با عنوان Five Good Minutes در سال ۲۰۰۵ نوشته شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند حضوری چشم‌گیر در زندگی داشته باشید، روابط خوبی با دیگران برقرار کنید و زندگی خود را پربار کنید.هر یک از تمرین‌ها یا حرکات پیشنهادی در این کتاب می‌توانند تغییری چشم‌گیر در زندگی شما ایجاد کنند.

معرفی وندی ملیستاین و جفری برنتلی

خانم وندی ملیستاین یک نویسنده و مشاور تغذیه است که مطالعات ویژه‌ای در زمینه‌ی کاهش استرس دارد. او به همراه جفری برنتلی کتاب «پنج دقیقه شادی بخش» را نوشته است. وندی ملیستاین کتاب‌های زیادی در حوزه‌ کنترل استرس نوشته است که می‌توان از این بین کتاب پیش‌رو را نتیجه‌ی تجربه‌ی نوشتن چندین کتاب در این حوزه دانست. از طرف دیگر جفری برنتلی استاد بازنشسته‌ی دانشگاه در بخش روانپزشکی در دانشگاه دوک است. همچنین پروفسور جفری برنتلی بنیان‌گذار برنامه‌ی Mindfulness-Based Stress Reduction  یا همان MBSR  است که در این برنامه جفری و همکارانش به افراد کمک می‌کنند تا روی اتفاقات زمان حال بیشترین تمرکز را داشته باشند همچنین گذشته و آینده را اولویت‌های بعدی زندگی خود قرار دهند.

چرا باید کتاب پنج دقیقه شادی بخش را بخوانیم؟

روزهایی که دچار اضطراب می‌شویم به سختی می‌گذرند و همواره به دنبال راه‌حل‌هایی هستیم که بتوانیم از استیصال به وجود آمده رها شویم. کتاب پنج دقیقه شادی بخش با متنی روان و راه‌حل محور به خواننده‌ی خود کمک می‌کند که بتواند از این شرایط پراسترس رها شود. در سراسر این کتاب نکات با اهمیتی وجود دارد که روزانه با تخصیص ۵ دقیقه از زمان خود به آن‌ها می‌توانیم فردی شاد و پرانرژی برای انجام امور مربوط به زندگی باشیم. این کتاب می‌تواند؛ مانند یک مربی یوگا هر روز صبح یک تمرین کوتاه برای شروع روزی متفاوت را به ما یادآوری کند. نکات مطرح شده در این کتاب برای هر فردی قابل‌اجرا است. ترجمه‌ی خوب علی هداوند باعث شده که خواندن کتاب بسیار روان باشد و دشواری خاصی برای خواندن آن توسط افراد با سنین کم‌تر وجود نداشته باشد.

در بخشی از کتاب پنج دقیقه شادی بخش می‌خوانیم

بعضی از روزها افکار ناخواسته ذهن ما را پریشان می‌کنند و به هم می‌ریزند. نگرانی‌‌های منفی و فکر و خیال‌های بی‌پایان نیروی ارزشمند ما را از ما می‌گیرند و در پایان روز خسته و فرسوده رهایمان می‌کنند. از این لحظه برای بازتاب افکار نگران‌کننده و آزاردهنده استفاده کنید. تصور کنید آن‌ها را روی تکه کاغذی می‌نویسید. به‌محض اینکه به اندازه‌ی کافی این کار را کردید، در ذهن خود به طرف نزدیک‌ترین رودخانه بروید. کنار رودخانه بمانید، و یکی یکی افکار مزاحم و آزاردهنده را به آب بریزید و با آن‌ها خداحافظی کنید. ببینید جریان آب چگونه نگرانی‌های شما را مانند برگ‌های سبک با خود می‌برد. دقت کنید که تمام افکار نگران‌کننده و آزاردهنده را از خود برانید. این رودخانه را به محل دفن نگرانی‌های ناخواسته‌ی خود تبدیل کنید. هرگاه لازم دیدید، برای خالی کردن ذهن خود به این رودخانه سری بزنید. در گیر و دار زمان‌هایی که با ترس و دلهره روبه‌رو هستید، اگر جای خاصی را تصور کنید و چند دقیقه تمرین کنید تا بتوانید بدون زحمت هروقت خواستید خود را به آنجا برسانید.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پنج دقیقه شادی بخش

کتاب پنج دقیقه شادی بخش اثر وندی ملیستاین و جفری برنتلی از سری کتاب‌های انگیزشی و موفقیت است که با ارائه‌ی نکته‌های کاربردی به خواننده‌ی خود حال و احوال خوش را هدیه می‌دهد. این کتاب توسط دو محقیق در این زمینه نوشته شده و از جهت علمی بودن نکته‌های گفته شده در آن شکی نیست. خوشبختانه کتاب‌های زیادی در فیدیبو مانند کتاب پنج دقیقه شادی بخش برای مطالعه وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنند:

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
748.۴۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
228 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۶:۰۰
نویسندهوندی میلاشتاین
نویسنده دومفری برنتلی
مترجمعلی هداوند
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Five good minutes
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۴۸.۴۲ کیلوبایت
۲۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(1)
51,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
5 دقیقه شادی بخش
5 دقیقه شادی بخش
(۱۰۰ تمرین صبحگاهی که به شما کمک می کند تمام روز آرام و هدفمند باشید)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پنج دقیقه شادی بخش
پنج دقیقه شادی بخش
۱۰۰ تمرین صبحگاهی که به شما کمک می کند تمام روز آرام و هدفمند باشید
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4
(1)
51,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر