0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
5 دقیقه شادی بخش
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی 5 دقیقه شادی بخش

(۱۰۰ تمرین صبحگاهی که به شما کمک می کند تمام روز آرام و هدفمند باشید)
درباره 5 دقیقه شادی بخش

 

اگر فردی پر مشغله هستید و تمام روز دچار افکار، احساسات و نگرانی‌های همیشگی‌تان هستید و روزها شبیه یکدیگر برایتان تکرار می‌شوند، تمرین‌های کتاب صوتی ۵ دقیقه شادی‌بخش برای شما منبعی از انرژی و الهام است تا شما را در مسیر زندگی هدفمندتر و پرنشاطی قرار می‌دهد. تنها با استفاده از راهکارهای کوچک، ساده و آرام این کتاب می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید.

درباره کتاب صوتی 5 دقیقه شادی‌بخش

 کتاب صوتی 5 دقیقه شادی‌بخش نوشته‌ی جفری برنتلی پزشک آمریکایی‌ و وندی میلستاین نویسنده و مشاور آمریکایی است که با ارائه‌ی 100 تمرین صبحگاهی 5 دقیقه‌ای به شما کمک می‌کند تا تمام روز آرام و هدفمند باشید. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌هایی با موضوع مدیتیشن و تصویرسازی ذهنی قرار می‌گیرد. نویسندگان در ابتدای کتاب به این موضوع اشاره می‌کنند که 5 دقیقه در روز زمان گذاشتن برای انجام تمرینات این کتاب به شما کمک می‌کند تا حضوری چشمگیر در زندگی داشته باشید و بتوانید روابط خوبی با دیگران برقرار کنید.

پنج دقیقه شادی‌بخش در حقیقت مربوط به زمان است. تمرین‌ها و حرکات این کتاب از شما می‌خواهد تا در لحظه‌ی حال زندگی کنید. به عقیده‌ی مولفان اگر شما تمام تمرین‌ها را با دقت و عشق انجام دهید این 5 دقیقه‌ی کوتاه تبدیل به نقطه‌ای نیرومند و عمیق در ساعات روزانه‌تان خواهد شد. پنج‌دقیقه‌ای که شما برای به آرامش رسیدن و عمق بخشیدن به زندگی‌تان به آن اهمیت می‌دهید و از دل و جان برای آن زمان می‌گذارید در نهایت تبدیل به پنج دقیقه شادی‌بخش در زندگی شما خواهد شد.

نویسندگان تاکید دارند که تمرینات 5 دقیقه‌ای باید هر بامداد انجام شود. چرا که در این زمان جسم و ذهن در حالت بهتر و آماده‌تری قرار دارند و از دغدغه‌ها و تشنج‌ها کمی فاصله دارند. در کتاب صوتی ۵ دقیقه شادی‌بخش سه مرحله‌ی آسان برای رسیدن به این پنج دقیقه در اختیار شما قرار می‌گیرد: ابتدا حضور خود را با تنفسی دقیق تثبیت کنید، نیت کنید و سپس تمرینی را که انتخاب کرده‌اید را با دقت انجام دهید. در این کتاب روش تنفس صحیح و متمرکز نیز آموزش داده می‌شود تا در طول انجام دادن تمرین‌ها آن را تکرار کنید. در حقیقت آرامش به‌اندازه‌ی یک تنفس عمیق با ما فاصله دارد با تمرین تنفس عمیق که در این کتاب بیان می‌شود، می‌توانید خود را با حس عمیق آرامش درونی پیوند بزنید.

از جمله تمرین‌های این کتاب می‌توان به ارتباط عمیق با چیزی خوشایند، نوشتن، خوردن غذا با لذت، تلطیف ذهن، دوست داشتن اندام خود، ایجاد تعادل، رها کردن گذشته و ... اشاره کرد.

کتاب صوتی ۵ دقیقه شادی‌بخش را انتشارات جیحون با ترجمه‌ی علی هداوند و خوانش فریبا فصیحی تاش در 3 ساعت و 59 دقیقه منتشر کرده است. همچنین این کتاب با عنوان «پنج دقیقه‌ی خوب‌: 100 اقدامی که می‌توانید صبح‌ها انجام دهید تا تمام مدت روز آرام باشید ...» با ترجمه مهدی قراچه داغی توسط انتشارات مهر منتشر شده است‌.

چند راهکار برای انجام دقیق تنفس

•خود را در وضعیت راحتی قرار دهید که متوجه همه‌چیز باشید.

•به هرچه هنگام تنفس برایتان پیش می‌آید، توجه دقیق داشته باشید. اگر فکر می‌کنید با بستن چشم‌ها تمرکز بیشتری پیدا می‌کنید، چشم‌هایتان را ببندید.

•نقطه‌ای را، مثلا نوک بینی یا شکم، در بدن خود مشخص کنید که بتوانید حرکت دم و بازدم را در آن احساس کنید.

• توجه خود را به محلی که بتوانید راحت‌تر تنفس خود را احساس کنید معطوف بدارید.

• نیازی نیست در این مراقبه تنفس خود را کنترل کنید. بدن خود را رها کنید و بگذارید به راحتی عمل تنفس انجام بگیرد و به حرکات دم و بازدم خود توجه کنید.

• در حالی که توجه شما به نفس کشیدنتان معطوف شده، هنگام مراقبه خود را از زیر بار هر نوع فشاری - چه داخلی و چه خارجی - رها سازید. لازم نیست در این زمان کاری کنید که اتفاق خاصی بیفتد و یا شما به آدم دیگری تبدیل شوید.

• اگر احساس کردید حواس شما پرت شده و به تنفسی که می‌کنید توجه ندارید، سعی کنید حواس خود را برگردانید و توجه خود را متمرکز کنید. اشتباهی از شما سر نزده. بارها پیش می‌آید که حواس‌پرت می‌شود. هر بار که چنین اتفاقی می‌افتد با شکیبایی و مهربانی با خود برخورد کنید و دوباره ذهن و حواس خود را به کاری که می‌کنید جلب کنید.

در بخشی از کتاب صوتی ۵ دقیقه شادی‌بخش می‌خوانیم

 نیت کردن یعنی این که «خود را در مسیری قرار می‌دهید که به ارزش و هدفی مهم منجر می‌شود». با این روش به تربیت و پرورش ویژگی خاصی در زندگی می‌پردازید. نیت کردن را می‌توانید هم ماهرانه انجام دهید و هم غیرماهرانه سخت‌گیر بودن و وابسته بودن و ایده آلی فکر کردن به نیت چندان هم ماهرانه و مؤثر نیست. برای مثال، اگر نیت شما این است که به راحتی و خودباوری برسید، نباید انتظار داشته باشید که تنها پس از پنج دقیقه به آرامشی صد در صد برسید! حواستان باشد که قصد شما این نیست که با هر قیمتی به خواسته‌ی دلخواهتان برسید، هر قدر هم خواسته‌ی شما جالب و مثبت باشد. دقت کنید که اگر قضایا بر وفق مراد شما نبود، دچار تردید نشوید و به دام داوری نیفتید. نیت ماهرانه شباهت زیادی به رهنمود دوستانه دارد. از ابتدا آگاه باشید که تغییرات مهم زمان‌بر هستند، شما هم مثل هر کس دیگری باید تلاش کنید به هدفی که در پی آن هستید برسید. نیت شما برای این که به خودباوری بیشتری برسید بهترین فکری است که آن را برگزیده‌اید. تمرینی که انتخاب می‌کنید شما را در مسیر رسیدن به خواسته‌تان قرار می‌دهد. نتایج به دست آمده همیشه خیلی روشن نیستند. در مسیری که گام برمی‌دارید عوامل و شرایط زیادی تأثیر می‌گذارند. چیزی که اهمیت دارد حرکت شما در مسیر درستی است که انتخاب کرده‌اید.

صمیمیت داشتن با خودتان در این راه اهمیت زیادی دارد. بردبار بودن در مسیری که در پیش‌گرفته‌اید حیاتی و سرنوشت‌ساز است. فکر کنید به انتخاب هدفی ویژه، ارزشمند و مهم نیت کرده‌اید؛ با این نگرش به ایجاد تغییری پرمحتوا در زندگی خود دست‌زده‌اید. با تمام وجود دست‌به‌کار شوید دست‌به‌کار شدن با تمام وجود یعنی با توجه و نیروی فراوان کاری را انجام دهیم، تثبیت حضور و انجام کار با نیت روشن به شما کمک می‌کند کاری را با تمام وجود انجام دهید. در پنج دقیقه‌ای شادی‌بخش خود، پس از این که حضور خود را تثبیت و نیت خود را بیان کردید، به تمرینی که با تمام وجود آن را انتخاب کرده‌اید می‌رسید.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی ۵ دقیقه شادی‌بخش بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خودسازی و تصویرسازی ذهن می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
109.۴۹ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۵۸:۳۷
نویسندهجفری برنتلی
نویسنده دوموندی میلستاین
مترجمعلی هداوند
راوی فریبا فصیحی تاش
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
37,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۹.۴۹ مگابایت
۰۳:۵۸:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
60,500
٪40
36,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
5 دقیقه ی شادی بخش
5 دقیقه ی شادی بخش
۱۰۰ تمرین صبحگاهی که به شما کمک می کند تمام روز آرام و هدفمند باشید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
5 دقیقه شادی بخش
٪40
5 دقیقه شادی بخش
(۱۰۰ تمرین صبحگاهی که به شما کمک می کند تمام روز آرام و هدفمند باشید)
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
60,500
٪40
36,300
تومان