0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
موانع دلبستگی و صمیمیت

معرفی، خرید و دانلود کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت

درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم
نویسنده:
لیندا کاندی
درباره موانع دلبستگی و صمیمیت

لیندا کانی در کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت، یکی از مسائل بسیار مهم حوزه روانکاوی یعنی انزواطلبی و هراس از برقراری رابطه اجتماعی را مورد برررسی قرار می‌دهد. این مشکل هم در کودکان و هم بزرگسالان قابل رویت است. این کتاب درباره دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم است.

کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت (Attachment and the Defence Against Intimacy) از مفهوم بسیار مهمی به اسم دلبستگی اجتماعی که در بسیاری از مکاتب درمانی مورد بحث قرار گرفته است، صحبت می‌کند. بسیاری از مکاتب مثل فلسفه یونان، انسان را موجودی ذاتا اجتماعی می‌دانند. بسیاری از درمانگران نیز بر سر این گزاره با هم توافق دارند. به همین دلیل است که کیفیت رابطه‌ای که فرد با دیگران برقرار می‌کند، معیار مهمی برای سنجش سلامتی روان او است. اما در همه افراد، میل به برقراری رابطه با دیگران به یک شکل نیست.

نویسنده از مشکلات شخصیتی و عاطفی‌ای صحبت می‌کند که در بعضی از افراد باعث ایجاد انزواطلبی می‌شود و بین فرد و دیگری، یک فاصله عمیق ایجاد می‌کند. ریشه این مشکل را باید در کودکی فرد و در رابطه با مراقبین اولیه او بررسی کرد. این کتاب شما را بیشتر با مشکلاتی مثل شرم از خود، هراس اجتماعی، انزواطلبی، خودسرکوبی عاطفی، سردمزاجیِ احساسی یا جنسی، نفرت از خویشتن و... آشنا می‌کند. این اثر فوق‌العاده براساس تجربه مراجعینی نوشته شده که هرکدام به نوعی، با این حس‌ها دست به گریبان بوده‌اند.

کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت لحن صمیمی و دوستانه‌ای دارد و خالی از اصطلاحات تخصصی و پیچیده است؛ به همین دلیل هرکسی که از مشکل انزواطلبی رنج می‌برد، جدا از آن‌که با مباحث روان‌شناختی آشنا باشد یا نه، از مطالعه آن لذت خواهد برد. این کتاب توسط « سعید قنبری» و «مهسا میشن‌چی» به فارسی برگردانده شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است.

درباره لیندا کانی، نویسنده کتاب

لیندا کانی (Linda Cundy) روان‌درمانگر، روان‌شناس و نویسنده است که در لندن زندگی می‌کند. او بیشتر روی موضوعاتی تمرکز دارد که مربوط به مشکلاتی است که افراد را از برقراری روابط اجتماعی باز می‌دارند. لیندا کانی علاوه‌بر نویسندگی، چندین بار در سخنرانی‌ها و سمینارها نیز شرکت کرده و درباره تازه‌ترین موضوعات روان‌شناسی، گفت‌وگو کرده است. او چندین کتاب در حوزه روانکاوی منتشر کرده که کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت، تنها کتاب ترجمه‌شده او به زبان فارسی است. این نویسنده در زمینه روان‌درمانی دلبستگی‌محور فعالیت‌های زیادی انجام داده است و تلاش می‌کند تا با واکاوی درونی مراجعان، موانع اصلی‌ای را که در برقراری روابط اجتماعی تداخل ایجاد می‌کنند، بشناسد و درمان کند.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب موانع صمیمیت و دلبستگی

اگر از علاقه‌مندان به کتاب‌های روانشناسی هستید و دوست دارید با مطالعه آثار این حوزه، اطلاعات بیشتری به دست آورید، این کتاب مناسب شما است. موانع دلبستگی و صمیمت یک اثر همه‌جانبه با رویکرد درمانی است که علاوه‌بر افزایش آگاهی شما درباره انزواطلبی و هراس از برقراری ارتباط، به درمان شما نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • علت‌های اصلی هراس اجتماعی و برقراری ارتباط را درون خودتان بشناسید
  • علائم انزواطلبی و دلبستگی اجتنابی را دریابید
  • مشکل انزواطلبی را درون خودتان حل کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

بزرگسالان به شدت اجتنابی کمتر به روان درمانی مراجعه می‌کنند، از این رو در کار با کودکان و نوجوانان بیش از بزرگسالان با الگوهای دلبستگی اجتنابی و انزواطلب روبه‌رو می‌شویم. این عدم تمایل به روان درمانی ویژگی دلبستگی اجتنابی است؛ دلبستگی اجتنابی باورهای عمیقی ایجاد می‌کند؛ مانند این‌که باید روی پای خود ایستاد، درخواست کمک نشانه ضعف است و باید از هیجانات شدید، به‌ویژه آن‌هایی که منفی و ناراحت‌کننده هستند، اجتناب کرد. شخصیت اجتنابی برای سازگاری با خانواده‌اش، نیازهای دلبستگی‌اش را غیرفعال کرده، چرا که با نشان دادن وابستگی و نیازمندی از سمت مراقبان اصلی‌اش طرد می‌شده است. بخشی از زندگی‌ام را در مدارس شبانه‌روزی گذرانده‌ام، جایی که وقتی نه ساله بودم بدان جا فرستاده شده و در کنار بسیاری از پسربچه‌های هم‌سن و سالم قرار گرفتم، در مکانی که فضایی برای غصه خوردن، دلتنگی برای مراقبت والدانه، احساس درک شدن از سوی کسی ناراحتی یا احساس شکنندگی وجود نداشت؛ مجبور بودم به هر ترتیب زندگی را بگذرانم.. دفاع‌های سختی که در ما شکل گرفت مانند لاکی بیرونی به بقای ما کمک می‌کرد، اما پاره‌هایی از شخصیت‌مان را، که نیازمند و اغلب درمانده بود، عمیقا در خاک فرو برد، گویی به هر قیمتی باید از آن‌ها اجتناب می‌شد.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

اگر دوست دارید کتاب‌های بیشتری را در حوزه روانکاوی مطالعه و با شناخت درون‌تان، زندگی بهتری را تجربه کنید، کتاب‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند. از جمله بهترین آثار این حوزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۵ مگابایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهلیندا کاندی
مترجمسعید قنبری
مترجم دوم مهسا میشن چی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Attachment and the DefenceA gainst Intimacy
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۵ مگابایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فوق العادس، پر از مثال بالینی با زبانی ساده، اگر دانشجوی روانشناسی هستید حتما بخونید، بخاطر مثال های خوب مطالب کاملا واضحه و کتاب کاربردیه

5

کاش فیدی پلاس بود

5

عالی

4.3
(6)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
موانع دلبستگی و صمیمیت
موانع دلبستگی و صمیمیت
لیندا کاندی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
موانع دلبستگی و صمیمیت
موانع دلبستگی و صمیمیت
درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.3
(6)
45,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر