0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی

چگونه انجام دادن کارها را به دیگران بسپاریم
نویسنده:
دن سالیوان
درباره نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی

کتاب نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی درباره ضرورت تقسیم کار و کمک گرفتن از دیگران می‌گوید. دن سالیوان در این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه برای پیشبرد اهداف، نگاه خود را نسبت به موضوعات عوض کنید و به جای طرحِ پرسشِ چگونه، بپرسید چه کسی؟!

کتاب نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی (Who Not How) یکی از کتاب‌های موفق انگیزشی و موفقیت است که عمیقا روی باورهای شما درباره روش مدیریت کارها تاثیر می‌گذارد و با ایجاد دیدگاهی جدید، بهتان کمک می‌کند تا کارهایتان را بهتر انجام دهید. در آموزش‌های دوران کودکی و حتی بعد از آن، به ما یاد داده‌اند که کارهایمان را به تنهایی انجام دهیم و کمک گرفتن از دیگران، نوعی ضعف محسوب می‌شود. اما در واقعیت چنین نیست! انجام یک کار به‌صورت گروهی، نتایج مطلوب‌تری را در پی دارد و شما می‌توانید با تقسیم کار، تمرکز بیشتری به‌دست آورید.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا به بالاترین سطوح عملکرد دسترسی پیدا کنید و با تکیه بر افرادی که با آنها کار می‌کنید و نه بر چگونگی دست‌یابی به اهداف، در زمینه‌های مختلف به موفقیت برسید. شما به راحتی می‌توانید انجام دادن کارها را به دیگران بسپارید و تقسیم وظیفه کنید تا هرکس، بخشی از کار را پیش ببرد. اگر بخواهید با یک دست دو هندوانه بردارید، خیلی زود خسته می‌شوید و ادامه راه برایتان ممکن نخواهد بود. نویسنده تاکید می‌کند که باید ذهن خود را از چگونه‌محور روی فردمحور متمرکز سازید و همکاری و کار گروهی را مهم بدانید.

نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی برای اولین بار در ساب ۲۰۲۰ به زبان انگلیسی منتشر شد. این کتاب توسط «مولود همتیان» به فارسی برگردانه شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است.

درباره دن سالیوان، نویسنده کتاب

دن سالیوان (Dan Sullivan) نویسنده، سخنران و مشاور آمریکایی است که در سال ۱۹۶۴ متولد شد. او بیش از سی‌وپنج سال است که در زمینه‌های سخنرانی، مشاوره و برنامه‌ریزی استراتژیک، با گروه‌های کارآفرین و افراد مختلف همکاری می‌کند. سالیوان همچنین موسس «The Strategic Coach Inc» است که در زمینه ارائه راهبرد و کوچینگ فعالیت می‌کند و در کشورها و شهرهای مختلف مثل تورنتو و شیکاگو شعبه دارد. از دیگر کتاب‌های موفق این نویسنده می‌توان به «حسرت و فرصت»، «فرمول ۴» و «قوانین رشد مادام‌العمر» اشاره کرد.

سه دلیل مهم برای مطالعه نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی

این کتاب به شما یاد می‌دهد که بی‌نیاز از دیگران نیستید و به جای اتلاف وقت و انرژی برای انجام دادن یک‌نفره کارها، می‌توانید به تشکیل یک گروه و انجام کار گروهی فکر کنید. کتاب حاضر نگرش شما را نسبت به زندگی شغلی‌تان تغییر داده و راه‌های کاربردی برای بهبود عملکرد در زندگی کاری و شخصی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب:

  • اهداف خود را سریع‌تر و با کمک دیگران به تحقق برسانید
  • با تشکیل گروه و تقسیم کارها به نتایجی مطلوب برسید
  • با تغییرِ ذهنیت‌تان به ذهنیتی فردمحور، کارها را به‌موقع و با کیفیت بالا به سرانجام برسانید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

ازنظر کیگان، اساسی‌ترین شکل رشد روان‌شناختی «اجتماعی کردن خود» است، زمانی که فرد بدون ترس، اضطراب و وابستگی  عمل می‌کند. شما خودتان تصمیم نمی‌گیرید و اهداف مستقل خود را ندارید، درعوض، به سادگی سعی می‌کنید مورد پذیرش همکاران خود قرار بگیرید و هرکاری که می‌توانید انجام می‌‌دهید تا خود را با آن‌ها وفق دهید. بالاتر از اجتماعی کردن خود، «خودمحوری» قرار دارد؛ یعنی زمانی که از یک وابستگی مخرب و ناسالم به استقلال بسیار سازنده‌تری می‌رسید. شما احساستان نسبت به خودتان را توسعه داده‌اید، جهان‌بینی، اهداف و دستور کار خود را دارید. بااین حال، فیلتر ادراکی‌تان باعث می‌شود نتوانید چیزی فراتر از آن را ببینید. هرکاری که انجام می دهید، در راستای تایید تعصبات خود و رسیدن به اهداف محدودتان است. اینجا نقطه ای است که اکثر مردم، به خاطر تعصب به دیدگاه های خود و عدم تمایل به تغییر آن ها از پیشرفت بیشتر باز می‌مانند. خودتحولی با خودمحوری متفاوت است. در چنين سطح بالایی، به منظور تغییر خودتان وارد روابط مشارکتی می‌شوید. تمامی افراد دیدگاه‌ها، باورها و دستور کار خود را دارند. با این حال، آن‌ها به منظور داشتن دیدگاه‌های خاص خود و حتی هویت و خودافزایی گرد هم می‌آیند.‏ این کل تبدیل به گروهی جدید و بزرگ‌تراز ترکیب تمام قسمت‌ها می‌شود. از طريق همکاری، تلاش، رشد و ارتباط، امکان تغییر برای افراد فراهم می‌شود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

بعضی از ایده‌های ناب مثل ایده کمک گرفتن از دیگران، به شما کمک می‌کند تا دیدگاهی نو نسبت به موضوعات پیدا کنید و از راهی سریع و مطمئن به اهداف‌تان برسید. اگر مایل هستید در زمینه زندگی شغلی، عملکردی موفقیت‌آمیز داشته باشید، با مطالعه کتاب‌ها کارآفرینی و کسب‌وکار مثل کتاب‌های زیر، می‌توانید به خواسته خود تحقق بخشید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
206 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۲:۰۰
نویسندهدن سالیوان
مترجممولود همتیان
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
who not how
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۶ مگابایت
۲۰۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
53,500
٪30
37,450
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی
نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی
(چگونه انجام دادن کارها را به دیگران بسپاریم)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی
٪30
نپرسیم چگونه، بپرسیم چه کسی
چگونه انجام دادن کارها را به دیگران بسپاریم
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
53,500
٪30
37,450
تومان