0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غلبه بر حسادت

معرفی، خرید و دانلود کتاب غلبه بر حسادت

درباره غلبه بر حسادت

یکی از احساساتی که ممکن است در طول زندگی خود تجربه کنید احساس حسادت است و غلبه بر حسادت چیزی است که به‌خاطر خودتان هم که شده است باید یاد بگیرید. این همان چیزی است که اگنس روسو و بئاتریس گورنیه در کتابشان از آن صحبت کرده‌اند.

این کتاب که عنوان اصلی آن vaincre la jalousie است اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و دوباره توجهات را به سمت این موضوع برد. موضوعی که ظاهراً پیش پا افتاده به نظر می‌رسد؛ اما زندگی‌های یادی تحت‌تأثیر آن هستند. احساس حسادت می‌تواند زندگی فرد و اطرافیانش را باهم تحت‌تأثیر قرار دهد. این خصلت بد خصلتی است که اثرات روانی و حتی جسمی دارد و می‌تواند باعث عملکرد غیرمعقول در شخص شوید.

بئاتریس گورنیه و روسو در این کتاب از مفهوم حسادت به طور کامل می‌گویند، منشأ آن را بررسی می‌کنند و در ادامه از میزان حسادت و اثراتی که می‌تواند بر ذهن و فکر و رفتار افراد داشته باشند می‌گویند. حسادت می‌تواند بین دو خواهر باشد، بین دو همکار در سطح پایین یا بین مدیران سطح بالا. می‌تواند باعث قتل‌های ناموسی براثر سوءتفاهم شود، می‌تواند باعث شود یک فرصت کاری را برای یک دوست خراب کنید یا باعث شود انتخاب‌های اشتباهی انجام دهید. در ادامه نویسندگان کتاب تلاش کرده‌اند درباره‌ی روش‌های درمان حسادت و این که چگونه می‌شود این احساس را کنترل کرد صحبت کنند. در مجموع این یک اثر کامل درباره‌ی حسادت است.

چرا باید کتاب غلبه بر حسادت را خواند؟

حسادت یک حس منفی است، حسی که وجود داشتنش نه‌تنها حالتان را بهتر نمی‌کند که باعث آسیب‌دیدن روابط بین‌فردی و حتی رابطه با خداوند می‌شود. کتاب غلبه بر حسادت تلاش کرده است راه‌حل‌هایی در اختیار خوانندگانش بگذارد تا بر این حس غلبه کنند. در ادامه درباره‌ی دلایلی که باید این کتاب را بخوانید صحبت می‌کنیم:

  • این کتاب یک کتاب ساده است که لحنی بسیار روان دارد و موضوع را از زاویه‌های مختلف پوشش داده است. به کمک این کتاب در هر سن‌وسال و با هر سطح سوادی می‌توانید درباره‌ی موضوع بخوانید و اطلاعات کسب کنید.
  • از اثرات جسمی، ذهنی و روانی حسادت بر خودتان مطلع شوید. یکی از مشکلاتی که افراد دارند ناآشنایی با خودشان و چگونگی مدیریت‌کردن خصلت‌های آسیب‌زاست. کتاب غلبه بر حسادت بسیار واضح و روشن درباره‌ی این خصلت صحبت کرده و واقعیت را روبه رویتان می‌گذارد.
  • این کتاب یک کتاب کاربردی است. برخلاف بسیاری از کتاب‌ها که تلاش می‌کنند اطلاعاتی درباره‌ی هر حوزه در اختیارتان بگذارند غلبه بر حسادت پس از بررسی مسئله از زوایای مختلف درباره‌ی راه‌حل‌های آن هم صحبت می‌کند و تلاش می‌کند به کمک خواندن این کتاب بتوانید پیشرفت کنید.

کتاب غلبه بر حسادت را فروزان تجویدی به فارسی برگردانده و انتشارات کتابسرای نیک آن را منتشر کرده است. اگر از خواندن نسخه الکترونیک لذت می‌برید، نسخه الکتریک این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب غلبه بر حسادت می‌خوانیم

بدیهی است که برای رسیدن به چنین دریافتی باید دست‌کم موفقیتی به دست آورده باشیم. باید بتوانیم از خود بپرسیم آیا واقعاً حاضرم جای خودم را با دیگری عوض کنم؟ چرا که در ریشه‌ی هر حسادتی مقدار زیادی توهم وجود، دارد خیال می‌کنم که دیگری موقعیتی بهتر از من دارد، چون ناکامی‌هایش را لزوماً نمی‌بینم تصور می‌کنم که از من خوشبخت‌تر است درحالی‌که حتی نمی‌دانم مزه‌ی چیزهایی که دارد چطور است یا فکر میکنم فلان موقعیتی که خودم را به سویی می‌کشانم خوشبختم خواهد کرد در حالی که الزاماً چنین نخواهد بود.

یکی از دوستانم در اجتماع چنان ترقی کرد که باعث شد دائماً صحبتش را در روزنامه‌ها و حتی تلویزیون بشنوم در هر، فرصتی به‌نوعی آشنایی خودم را با او به میان می‌کشیدم. گاهی هم کاری می‌کردم که تقریباً به نظر برسد او به واسطه‌ی من چنین موفقیتی به دست آورده است. اوایل فکر می‌کردم به این وسیله دیگران را متعجب می‌کنم اما نمی‌فهمیدم که این تظاهرات، یعنی جلب آن توجهی که دیگران به دوستم داشتند یا شرکت در افتخاراتش که موضوع حسادت من بود، در حقیقت شیوه‌ای کاملاً تصنعی برای نمایش برتری به اوست.

روزی همین دوستم به من تلفن کرد. حالش خوب نبود و نیاز داشت با من حرف بزند. ...

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب غلبه بر حسادت

کتاب غلبه بر حسادت یک کتاب خودسازی است که به کمک آن می‌توانید یک خصوصیت بد را از خودتان دور کنید و در حقیقت شخصیتتان را توسعه دهید. نویسندگان زیادی در دنیا کتاب‌هایی در این حوزه نوشته‌اند که هرکسی می‌تواند بر اساس خواسته‌هایش به سراغشان برود. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۵ مگابایت
تعداد صفحات
88 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۶:۰۰
نویسندهاگنس روسو
نویسنده دومبئاتریس گورنیه
مترجمفروزان تجویدی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Vaincre la jalousie,c۲۰۰۶
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۵ مگابایت
۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با سلام و تشکر از نویسنده، مترجم، انتشارات این کتاب و فیدیبو کتابی است بسیار روان و کاربردی که به نظرم لازم است همه افراد مطالعه کنند. در زمینه خودشناسی (حسادت) بسیار مفید است. در زمان افسردگی و اضطراب خوب است که این کتاب را مطالعه کنیم و بررسی کنیم که ایا دلیل حالِ ناخوب ما ناشی از احساس حسادت است یا خیر.

5
(3)
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
غلبه بر حسادت
غلبه بر حسادت
اگنس روسو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
غلبه بر حسادت
غلبه بر حسادت
اگنس روسو
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(3)
21,000
تومان