0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد؟
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد؟

درباره چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد؟

کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد کتابی فوق‌العاده است که اطلاعاتی مفید را در رابطه با معنویت و علم اعصاب در اختیار شما قرار می‌دهد. آندرو نیوبرگ و مارک رابرت والدمن دو نویسنده کتاب، درباره رابطه نورولوژیکی و تجارب معنوی صحبت می‌کنند و این فاصله عمیق را با اطلاعاتی مفید پر می‌کنند. یافته‌های این دو نویسنده به شما کمک می‌کند تا اثر ایمان و سیر و سلوک معنوی را روی عملکرد مغز دریابید.

شاید کمتر کسانی از منظر پزشکی و علم اعصاب به مسئله ایمان به خدا پرداخته باشند. این یک مبحث پیچیده است که نیاز به بررسی‌ها و پژوهش‌های متعدد دارد. مباحث ایمان به خدا و دین، همیشه از منظر ضرورت‌های دینی مورد بحث قرار گرفته‌اند. اما نویسندگان این کتاب، ایمان را از منظر ضرورت برای بدن و سیستم‌های عصبی بررسی کرده‌اند. آ‌ن‌ها معتقدند که افرادی که بیشترین ارتباط را با خدا دارند، جسم و روان سالم‌تری دارند و کارکرد مغز آن‌ها متفاوت است. موقع عبادت، مغز سیگنال‌های متفاوتی را دریافت می‌کند که روی اعصاب تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل باید مسئله عبادت را بیشتر از لحاظ ضرورتی که برای سلامتی ایجاد می‌کند بررسی کنیم.

کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد (‌How God changes your brain: breakthrough findings from a leading neuroscientist) که جزو کتاب‌های دین و عرفان است، حاوی راه‌کارهای بسیار مفید دو نویسنده است که در اختیار خوانندگان قرار گرفته. آندرو نیوبرگ و مارک رابرت والدمن هم‌چنین عقاید شخصی خود را در رابطه با خدا و مسائل دینی ابراز کرده‌اند که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست. یافته مهم کتاب این است که ارتباط با خدا باعث کاهش اضطراب و برطرف شدن افسردگی می‌شود و احساس امنیت و عشق را درون افراد بیشتر می‌کند. نویسندگان این اثر، بنیادگرایی افراطی را عاملی برای آسیب به مغز می‌دانند و به نظرشان انسان باید در تعادل باشد؛ به این صورت می‌تواند زندگی بهتری را تجربه کند.

این کتاب برای اولین بار به زبان انگلیسی در سال ۲۰۰۹ منتشر و به زبان‌های مختلف ترجمه شده. این نسخه را «شهناز رفیعی» به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را در سال ۱۳۹۰ منتشر کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را از وب‌سایت یا اپلیکیشن فیدیبو خریداری کنید.

درباره نویسندگان کتاب

آندرو نیوبرگ (Andrew B. Newberg) یکی از نویسندگان این کتاب است که در سال ۱۹۶۶ در آمریکا متولد شد. او یک عصب‌شناس حرفه‌ای است که در زمینه‌های تخصصی مربوط به بیماری‌ها و علم عصب‌شناسی فعالیت می‌کند. بررسی ارتباط بین دین و عصب‌های مغز، حوزه تخصصی این نویسنده است. او در زمینه‌های مختلفی از مذهب مثل مراقبه، دعا، رشد معنوی، اخلاق و... تحقیق کرده و تاثیر آن‌ها را بر کارکرد مغز نشان داده است.

مارک رابرت والدمن (Mark Robert Waldman) یکی دیگر از نویسندگان این کتاب است که  در سال ۱۹۵۱ متولد شده. او استاد دانشگاه است و مانند نیوبرگ، در زمینه تاثیر مظاهر مختلف دین و پرستش خدا روی کارکرد عصب‌های مغز مطالعه کرده است.

سه دلیل برای خواندن کتاب چگونه خدا مغز شما را تغییر می‌دهد؟

همیشه بر سر مسائل دینی و خداپرستی بین افراد مختلف و متخصصان، اختلاف‌نظر وجود داشته. بسیاری از افرادی که به مسائل دینی اعتقاد دارند، بدون دلیل علمی آن را پذیرفته‌اند. اما اگر شما دوست دارید با منطق پزشکی و علمی خدا را عبادت کنید، این کتاب مناسب شماست. با مطالعه این کتاب می‌توانید:

  • ارتباط بهتری با خدا برقرار کنید
  • سلامت جسم و روان خود را تضمین کنید
  • اطلاعات مفیدی درباره رابطه معنویت و علم عصب‌شناسی به‌دست آورید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

چه کسی به خدا اهمیت می‌دهد؟ پیش درآمدی بر یک انقلاب عصبی و معنوی خدا.

هرگز به هیچ کلمه‌ی دیگری جز خدا نمی‌توانم فکر کنم که قادر باشد بیشترین تخیل و خیال‌پردازی را در ذهن مردم آمریکا برانگیزد. حتی بچه‌های کوچک که در جوامع غیرمذهبی بزرگ می‌شوند، مفهوم خدا را درک می‌کنند. اگر از آن‌ها خواسته شود، با کمال میل برای شما شکلی از خدا را که معمولا پیرمردی با موی بلند و ریش است نقاشی می‌کنند. وقتی بچه‌ها به سن بلوغ می‌رسند، وقتی آن‌گاه که سعی می‌کنند واقعیت‌هایی را ترسیم کنند که نمی‌بینند، نقاشی‌هایشان انتزاعی می‌شود و به صورت ابر، مارپیچ، انفجار خورشید یا حتی آیینه تجلی می‌کند. در حقیقت هرچه کسی بیشتر به خدا فکر کند، درک او پیچیده‌تر و پندارگراتر می‌شود و حاوی عناصر جزئی‌تری می‌شود که ویژه‌ی خود اوست و با دیگری تفاوت دارد. اگر به مدت طولانی عبادت کنیم اتفاق عجیبی در مغز رخ می‌دهد و عملکرد نورون‌ها تغییر می‌کند. مدارهای عصبی مختلفی فعال می‌شوند و هم‌زمان با آن‌ها برخی دیگر غیرفعال می‌گردند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

اگر از مطالعه این اثر لذت بردید و دوست دارید در این زمینه مطالعه خود را بیشتر کنید، کتاب‌های زیر مناسب شما هستند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۴ مگابایت
تعداد صفحات
344 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۸:۰۰
نویسندهآندرو نیوبرگ
نویسنده دوم مارک رابرت والدمن
مترجمشهناز رفیعی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۱۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۴ مگابایت
۳۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
63,500
٪40
38,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد؟
چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد؟
آندرو نیوبرگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد؟
٪40
چگونه خدا مغز شما را تغییر می دهد؟
آندرو نیوبرگ
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
63,500
٪40
38,100
تومان