0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سیاست شادکامی

معرفی، خرید و دانلود کتاب سیاست شادکامی

آنچه حکومت می تواند از تحقیقات جدید درباب بهروزی بیاموزد
نویسنده:
ک باک
ناشر:
نشر نو
درباره سیاست شادکامی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در هر جامعه باید وجود داشته باشد شادکامی است و کتاب سیاست شادکامی از این حرف می‌زند که حکومت‌ها چگونه می‌توانند به کمک تحقیقات جدید این احساس را در جامعه ایجاد کنند. درک باک شخصیت علمی برجسته‌ی آمریکایی این کتاب را در سال ۲۰۱۰ و در دوران بازنشستگی خود منتشر کرد. عنوان اصلی کتاب «the politics of happiness; what government can learn from the new research on well being» است و پس از انتشار نظرات افراد زیادی از جمله متخصصان را به خود جلب کرد.

درک باک در این کتاب ارزشمند از مطالعاتی که درباره‌ی شادی در جوامع مختلف انجام شده است حرف می‌زند و از اهداف این تحقیقات می‌گوید. بعضی از این تحقیقات تلاش کرده‌اند میزان شادی یا نارضایتی مردم را در حوزه‌ی فعالیت‌های روزمره مانند بودن در محل کار، انجام کارهای خانه یا دیدن دوستان بررسی کنند و بعضی از آن‌‌ها تلاش کرده‌اند تأثیر عوامل مختلف مانند درآمد، مذهب، خانواده و ... را بسنجند. هرساله از کشورهای مختلف دنیا درباره‌ی رشد یا افزایش شادکامی گزارش‌های زیادی منتشر می‌شود و داده‌های تحقیقاتی زیادی در دسترس قرارداد. آنچه باک تلاش کرده است آشکار کند این است که دولت‌ها چگونه می‌توانند از این اطلاعات بهره بگیرند و در سیاست گذاری از آن‌ها استفاده کنند. هنگامی که اثر هر عاملی بر شادی مردم را بشناسید خواهید توانست سیاست‌گذاری‌ها و در نتیجه کیفیت خدمات را به سمتی ببرید که زندگی برای بیشتر شهروندان راحت‌تر شود و در نتیجه نرخ شادکامی افزایش پیدا کند. او از نقاط ضعف و قوت تحقیقات می‌گوید و تلاش می‌کند معیارهایی برای تشخیص تحقیقات معتبرتر عرضه کند.

کتاب سیاست شادکامی در ایران هم موردتوجه قرار گرفته است و نرگس سلحشوری آن را با عنوان کامل «سیاست شادکامی، آنچه حکومت می‌تواند از تحقیقات جدید در باب بهروزی بیاموزد» ترجمه کرده است. ناشر این اثر نشر نو است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی علوم اجتماعی در همین صفحه در فیدیبو موجود است و می‌توانید با چند کلیک آن را دانلود کنید.

درک باک کیست؟

درک کرتیس باک (derek Curtis bok) وکیل آمریکایی و رئیس سابق دانشگاه هاروارد، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ایالات متحده است. او در سال ۱۹۳۰ در پنسیلوانیا به دنیا آمد و به دلیل طلاق پدر و مادرش کودکی پر انفاقی داشت. او در لس‌آنجلس بزرگ شد و در برای تحصیل در مقطع کارشناسی حقوق به استنفورد رفت. او مقاطع تحصیلی بعدی را در هاروارد و دانشگاه جورج واشنگتن گذراند و از سال ۱۹۵۸ استاد حقوق دانشگاه هاروارد بود. او ده سال بعد به ریاست دانشکده حقوق برگزیده شد و سپس برای مدت بیست سال بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۱ رئيس دانشگاه هاروارد بود. او در این سال‌ها کارهای زیادی انجام داد. او عضو آکادمی علوم و هنر آمریکا و انجمن فلسفی آمریکاست. او کتاب‌های زیادی هم نوشته است که از میان آن‌ها تنها سیاست شادکامی به فارسی برگردانده شده است.

چرا باید کتاب سیاست شادکامی را خواند؟

سیاست شادکامی یک کتاب جالب است. این کتاب از آن دسته کتاب‌هایی است که افرادی که می‌خواهند بدانند در جهان اطرافشان چه می‌گذرد و ترجیح می‌دهند جهان را به جای بهتری برای زیستن تبدیل کنند باید بخوانند. ارزش علمی این کتاب بسیار بالاست و نویسنده‌ی آن سال‌ها تجربه و تلاش خود و سایر دانشمندان را به کار بسته است تا یک کتاب ارزشمند عرضه کند. کتابی که برای تمام علاقه‌مندان به علوم اجتماعی و سیاسی مناسب است.

در بخشی از کتاب سیاست شادکامی می‌خوانیم

رشد اخیر نابرابری به طریقی موجب علاقه‌ی مجدد به بازتوزیع درآمد شده است. ازآنجاکه فقیرترین مردم ناشادترین مردم‌اند و ازآنجاکه گمان می‌رود هر چه آدمی به لحاظ اقتصادی ترقی کند حاصل درآمد اضافه کاهش منافع شادکامی است، طبیعی است که فرض کنیم اگر حکومت بتواند به طریقی پول را از غنی بگیرد و به فقیر ببخشد، اثر نهایی‌اش افزایش بهروزی خواهد بود.

آمارهای موجود در باب شادکامی از موضع لیبرال حمایت می‌کند. فرض کنیم که پیمایش جامع اجتماعی آشکار می‌کند که ۸۰ درصد تأثیرگذار آمریکاییان با درآمد زیر یک‌چهارم مقیاس درآمد در طول دوره‌ی ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۲ در زندگی‌شان یا بسیار شاد بودند یا نسبتاً شاد بااین‌همه تقریباً ۲۰ درصد این گروه در مقایسه با فقط ۶ درصد کسانی که جزو چارک متمول‌ترین‌ها بودند «نه‌چندان شاد» بودند. برعکس، درحالی‌که تقریباً ۴۱ درصد ثروتمندترین افراد چارک «بسیار شاد» بودند، همین حالت در مورد صرفاً ۲۴ درصد فقیرترین افراد چارک نیز صادق بود.

اگرچه این آمارها حاکی از این است که آمریکاییان مرفه، به طور متوسط، شادتر از آمریکاییان فقیرترند، این واقعیت به‌تنهایی اثبات نمی‌کند که گرفتن پول از اغنیا و بخشیدنش به فقرا شکاف شادکامی را کاهش خواهد داد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سیاست شادکامی

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات
383 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۶:۰۰
نویسندهک باک
مترجمنرگس سلحشور
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
67,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۹ مگابایت
۳۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3.7
(3)
آموزنده 🦉 (1)
138,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سیاست شادکامی
سیاست شادکامی
آنچه حکومت می تواند از تحقیقات جدید درباب بهروزی بیاموزد
نشر نو
3.7
(3)
آموزنده 🦉 (1)
138,000
تومان