0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کلان داده

معرفی، خرید و دانلود کتاب کلان داده

چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می کند
نویسنده:
براین کلِگ
ناشر:
نشر نو
درباره کلان داده

ما در دنیای اطلاعات زندگی می‌کنیم. دنیایی که داده‌ها و کلان داده‌ها نقش مهمی در آن ایفا می‌کنند. فرقی نمی‌کند در کدام حوزه فعالیت می‌کنید درهرصورت سر و کله‌ی کلان داده‌ها پیدا خواهد شد و دنیای شما را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. برایان کلگ در کتاب «big data: how the information revolution is transforming our lives» که در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است از کلان داده در دنیای کسب و کار صحبت کرده است.

نویسنده در این کتاب از این حرف می‌زند که داده‌های بزرگ چه‌کارهایی انجام می‌دهند. اگر به پاسخ سؤالاتی مانند اینکه چگونه نتفلیکس از این نوع داده‌ها استفاده می‌کند تا هیت شدن یک اثر را پیش‌بینی کند، سرن بوزون هیگز را چگونه پیدا کرد یا پزشکان چطور می‌فهمند که آیا شراب قرمز واقعاً برای افراد مفید است یا نه؟ این کتاب یک کتاب مناسب برای شماست. جاسوسی تبلیغاتی شرکت‌ها از شما هم به همین روش انجام می‌شود. بیگ دیتا یا کلان داده همان چیزی است که در دنیای ما شرکت‌های بزرگ برای تعیین استراتژي از آن استفاده می‌کنند اما؛ ‌ اما و اگرهایی هم در این باره وجود دارد. هرچند که این داده‌ها می‌توانند به بهبودی زندگی بشر کمک زیادی بکنند؛ اما از سوی دیگر می‌توانند باعث ایجاد یک نظام توتالیتر حاکم و طبقه‌ی فرودست هم شوند. چیزی که ترسناک به نظر می‌رسد.

کتاب کلان داده تاکنون به چندین  چند زبان مختلف برگردانده شده است که زبان فارسی هم یکی از این زبان‌هاست. پری آزرم وند ترجمه‌ی این کتاب را برعهده داشته است و نشر نو آن را چاپ کرده است. اگر به کتاب الکترونیک علاقه‌مندید نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی مدیریت، بازاریابی و فروش در فیدیبو در دسترس است و می‌توانید آن را در همین صفحه دانلود کنید.

برایان کلگ کیست؟

برایان کلگ (Brian Clegg ) یکی از مشهورترین علمی نویسان انگلیس است. او در سال ۱۹۵۵ به دنیا آمد و در مدرسه گرامر منچستر درس خواند. او سپس برای تحصیلات دانشگاه به کمبریج رفت و بعد از آن کارشناسی ارشد تحقیقات عملیاتی خود را در طول جنگ جهانی دوم از لنکستر دریافت کرد. او کارهای زیادی در طول عمرش انجام داده است اما بخش مهمی از فعالیت‌هایش مربوط به برگزاری دوره‌های مختلف توسعه ایده برای شرکت‌هایی مانند بی‌بی‌سی بود و سخنرانی‌های متعددی در دانشگاه‌های معتبر انجام داده است. همچنین این نویسنده کتاب‌های زیادی در حوزه ترویج علم نوشته است که یکی از آن‌ها کلان داده است. در ادامه به کتاب‌های دیگر این نویسنده هم اشاره می‌کنیم:

دو دلیل برای خواندن کتاب کلان داده

  • کتاب کلان داده یک کتاب جامع و درعین‌حال مختصر است که چیزهای زیادی را به شما یاد خواهد داد. اگر می‌خواهید از موضوع کلان داده سر دربیاورید این کتاب یک گزینه‌ی مناسب است.
  • برایان کلگ یک نویسنده‌ی توانمند و با دانش است که نوشته‌هایش به شکل حرفه‌ای برای عموم نوشته می‌شوند و در نتیجه با هر سطحی از اطلاعات می‌توانید به سراغشان بروید و چیزهای زیادی یاد بگیرید.

در بخشی از کتاب کلان داده، چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می‌کند می‌خوانیم

داده تجربه‌ی خرید مدرن را تا حد زیادی هدایت می‌کند: یافتن آنچه موجود است، انتخاب محصولی که به درد شما می‌خورد، آن هم با بهترین قیمت. ولی خیابان اصل لزوماً بهترین جا برای به‌دست‌آوردن این داده‌ها نیست. وقتی که در خیابان راه می‌روید هر مغازه عمدتاً بر داده‌های خودش نظارت دارد - اما کلان داده و برقراری ارتباط این نظارت را درهم می‌شکند.

یک توفیق بزرگ، خرید مقایسه‌ای است. وقتی می‌دانید چه می‌خواهید قطعاً بهترین قیمت را می‌خواهید. می‌توانید در مغازه چانه بزنید و – شگفت اینکه تعداد زیادی از فروشگاه‌ها، حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، این کار را می‌کنند، البته اگر بتوانید با مدیر آن صحبت کنید. ولی خیلی راحت‌تر است اگر بتوانید یادداشتی به رقیبان مغازه بفرستید و ببینید آیا می‌توانید همان محصول را در جای دیگری ارزان‌تر بخرید. این کار از طریق آنلاین خیلی آسان‌تر می‌شوند. مغازه‌ها برای این که آنلاین بفروشند باید داده‌های خود را تا حدی در معرض اطلاع عموم بگذارند، در نتیجه یک سایت خرید مقایسه‌ای مکان آن را فراهم می‌کند که قیمت‌های خرده‌فروشان مختلف را کنار هم بگذارد و در اختیار شما قرار دهد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کلان داده

کتاب کلان داده کتابی است که درباره‌ی یکی از مفاهیم تازه‌ و نوی دنیای ما سخن می‌گوید. مفهومی که در عین تازگی بسیار اثرگذار است و در حال تغییر دادن چیزهای زیادی است. اگر شما هم از این کتاب لذت برده‌اید و به این مبحث علاقه‌مند شده‌اید کتاب‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۳ مگابایت
تعداد صفحات
191 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۲:۰۰
نویسندهبراین کلِگ
مترجم پری آزرم وند مختاری
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Big data: How the lnformotion Revolutionis Tronsforming Our Lives‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۲۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
60,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۳ مگابایت
۱۹۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.5
(2)
69,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کلان داده
کلان داده
چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می کند
نشر نو
3.5
(2)
69,000
تومان