0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان پردازی با داده ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب داستان پردازی با داده ها

راهنمای مصورسازی داده ها برای حرفه ای ها در کسب وکار
درباره داستان پردازی با داده ها

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و هیچ‌چیز مانند داده‌ها و تفسیرشان برایمان اهمیت ندارد. کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها کتابی است که در همین باره صحبت می‌کند. این کتاب جالب و کاربردی را کول ناسبامر نافلیک نوشته است و در آن از این گفته است که چگونه باید داده‌ها را در اختیار دیگران قرار دارد. این کتاب با عنوان اصلی «story telling with data: a data visualization guide for business professionals» در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و نظرات زیادی را به خود جلب کرد. این کتاب از یک مفهوم ساده صحبت می‌کند، داده‌های خود را به شکل خام در اختیار دیگران قرار ندهید به کمک آن‌ها داستان بگویید. داستان‌سرایی با داده‌ها به شما یاد می‌دهد چگونه آن‌ها را تصویرسازی کنید و با داده‌ها ارتباط مؤثری برقرار کنید. مثال‌های زیادی در دنیای واقعی در دسترس‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانید درک کنید تصویرسازی از داده‌ها چه تأثیر و اهمیتی دارد. داستان‌سرایی مهارت ذاتی نیست؛ بلکه مهارتی است که باید به دست آورید و برای این کار هم نیاز است از ابزارها کمک بگیرید. کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها کتابی است که نشان می‌دهد چگونه فراتر از ابزارهای معمولی بروید و یک داستان جذاب و آموزنده و البته متقاعدکننده بسازید.

کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها در ایران هم مانند بسیاری از نقاط دنیا موردتوجه قرار گرفته است. احسانه مرادیان این کتاب را به فارسی برگردانده است و انتشارات آریانا قلم آن را چاپ کرده است. اگر از خواندن کتاب روی دستگاه‌های الکترونیکی لذت می‌برید می‌توانید به‌راحتی این کتاب را از دسته‌بندی مدیریت و بازاریابی فیدیبو دانلود کنید.


کول ناسبامر نافلیک کیست؟

Cole nussbaumer knaflic یک دیتا آنالیست حرفه‌ای است که بیش از دو دهه است که در حوزه‌های مختلفی مانند بانکداری و مالی و... داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. او با سازمان‌هایی که به دنبال بهبود ارائه‌ی داده‌ها و داستان‌سرایی درست از آن‌ها هستند کار می‌کند و کارگاه‌های آموزشی متعددی را برگزار می‎‎کند. او به کمک کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها تلاش کرده است سال‌ها تلاش و تجربه‌اش را در اختیار افراد قرار دهد.


چرا باید کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها را خواند؟

هیچ‌چیز به اندازه‌ی اطلاعات در دنیای ما مهم نیست؛ اما اطلاعات تیغ دو لبه است. کافی است تفسیر نادرستی از آن‌ها داشته باشید یا نتوانید درک درستی از آن‌ها داشته باشید تا باعث مشکلات و دردسرهای زیادی شود. راه‌حل درست در این جا داستان‌سرایی از داده‌هاست. گفتن داستانی که دقیقاً پاسخی که مخاطب به آن نیاز داشته باشد را بگوید و از سوی دیگر چیزهای اضافی را حذف کند. خانم کول ناسبامر نافلیک در کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها برای تمام متخصصان و مدیرانی که با داده‌ها کار می‌کنند راه‌حل‌هایی را ارائه کرده است که به کمک آن‌ها می‌توانند بهتر با داده‌ها ارتباط برقرار کنند و درنتیجه مخاطب را بهتر تحت‌تأثیر قرار دهند.


در بخشی از کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها می‌خوانیم

برای توضیح این مفاهیم مثالی خاص را در نظر می‎‌گیریم. تصور کنید معلم علوم کلاس چهارمید. چیزی از اتمام برنامه‌ای که هدف آن آموزش مبحثی بود که کودکان به آن علاقه‌مند نیستند. برای درک تغییر و احساس ذهنیت بچه‌ها به مبحث، از آن‌ها نظرسنجی کردید. بررسی داده‌ها نشان می‎دهد که موفقیت بزرگی رخ‌داده است. می‌خواهید پیشنهاد دهید از این به بعد برنامه‌ی تابستانی آموزش درس علوم ادامه داشته باشد.

با چه کسی شروع می‌کنیم، مخاطبان خود را شناسایی کنید. چند گروه از مخاطبان بالقوه ممکن است به این اطلاعات علاقه‌مند باشند؛ والدین دانش‌آموزانی که درد این بررسی شرکت کرده‌اند، والدین دانش‌آموزانی که در آینده می‌خواهند در این برنامه شرکت کنند، دانش‌آموزانی که تمایل دارند در آینده در این برنامه شرکت کنند، دیگر معلمان که به اجرای برنامه‌های مشابه علاقه‌مندند یا کمیته‌ی تخصیص بودجه‌ای که وظیفه‌ی تأمین بودجه موردنیاز این برنامه را عهده‌دار است. احتمالاً می‌توانید حدس بزنید داستانی که باید برای هرکدام از این مخاطبان تعریف کنید چقدر متفاوت است. تأکید هرکدام از داستان‌ها بر نکته‌ای خاص است. هرکدام از این مخاطبان را باید به اقدامی متفاوت فراخواند. داده‌هایی که می‌خواهید نشان دهید (تصمیم‌گیری برای نمایش داده‌ها) برای مخاطبان مختلف متفاوت است.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها

داستان‌پردازی با داده‌ها یک کتاب فنی با راه‌حل‌های عملی است که به هر متخصصی کمک می‌کند در کار خودش پیشرفت کند. اگر این کتاب توانسته است اثر ارزشمند و کارآمدی برای شما باشد کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      ۴۲ قانون طلایی بازاریابی اثر لورا لوول انتشارات بازاریابی

·      کی، ترفندهای عالی زمان‌سنجی اثر دنیل اچ پینگ انتشارات نوین

·      گاو بنفش اثر ست گادین انتشارات کتیبه فارسی


شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
4.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
296 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۲:۰۰
نویسنده کول ناسبامر نافلیک
مترجماحسانه مرادیان
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Storytelling with data: a data visualization guide for business professionals
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۴.۳۲ مگابایت
۲۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
پربار 🌳 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
23 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب واقعا عالیه. برای کسایی که در حوزه های داده و هوش تجاری فعالیت میکنن این کتاب بهتون کمک میکنه چطور بهترین روش نمایش دیتا ها و گزارش هاتون رو بر اساس نوع داده داشته باشید

1

کتاب به صورت عکس هست و متن نیست و امکانات کتابخوان براش کار نمیکنه و خوانایی سختی داره به هیچ توصیه نمیشه برای خرید

3.8
(13)
آموزنده 🦉 (1)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان پردازی با داده ها
داستان پردازی با داده ها
راهنمای مصورسازی داده ها برای حرفه ای ها در کسب وکار
انتشارات آریانا قلم
3.8
(13)
آموزنده 🦉 (1)
80,000
تومان
با کد zibal این کتاب را با ۴٠٪ تخفیف دریافت کنید.