0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شُکری
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شُکری

پسر یعقوب
درباره شُکری

نقد و بررسی کتاب صوتی شُکری

کتاب صوتی شُکری ملال نوشته سیامک ایثاری رمان دوم سیامک ایثاری، داستانی تلخ و ویرانگر است که ماجرای مردی جوان به نام شکری را به تصویر می‌کشد. شکری، در هنگامه‌ جنگ، به شهر خود بازمی‌گردد و با دیدن ویرانی‌ها و خرابی‌های آنجا، به یاد گذشته‌اش فرو می‌رود؛ گذشته‌ای که هرگز از گریبان او رها نمی‌شود. داستان این کتاب چهارچوبی از وحشتناکی‌های جنگ را به تصویر می‌کشد، جنگی که همه‌چیز را از بین می‌برد و باقی نمی‌گذارد.

شکری، یک چریک فدایی با ایدئولوژی کمونیستی است و در عملیات‌های مختلف انقلابی حضور داشته است. او پس از انقلاب به ایران و زادگاهش دزفول باز می‌گردد و تلاش می‌کند تا به دنبال اجزای بازمانده از زندگی گذشته‌اش، آرمان‌های خود، و جوانی که از دست رفت ‌است، بگردد. ایثاری با لحن تلخ و واقع‌گرا، سرنوشت شخصیت‌های رمان را به تصویر می‌کشد و خواننده را به تأمل در موضوعات انسانی و اجتماعی مهمی چون جنگ و انقلاب دعوت می‌کند.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقمند هستید به دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو سر بزنید.

درباره سیامک ایثاری

سیامک ایثاری، نویسنده جوان ایرانی، در سال 1350 در شهر خوزستان به دنیا آمد. او پیشتر، رمان "موعود" را منتشر کرده بود و "شکری پسر یعقوب" دومین اثر او در دنیای ادب است. با تألیف این دو رمان، ایثاری نشان داده که توانایی زیادی در جلب توجه خوانندگان به داستان‌های سرشار از مسائل معاصر و مربوط به انسانیت دارد.

کتاب‌ موعود کتاب مطرح و معروف دیگر سیامک ایثاری است که پیش از کتاب شُکری آن را نوشته و چاپ رسانده بود. نویسنده در این رمان امید را به تصویر کشیده شده است. موعود داستان زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که از سرزمینی تاریک و خفاشی به سوی نور و روشنایی حرکت می‌کنند.

چرا باید کتاب صوتی شُکری را بشنویم

رمان شکری نوشته سیامک ایثاری، با شیوه‌ روایت و توصیف زبانی زیبا، داستان زندگی یک فرد جوان به نام شکری را در بحبوهه جنگ ایران و تأثیرات آن بر زندگی او روایت می‌کند. این داستان ویرانگر و تلخی‌های جنگ را به شکل واقع‌گرا و صادقانه به تصویر می‌کشد و خواننده را به دنیای پیچیده و پر از تناقضات جنگ می‌کشاند. اگر به داستان‌هایی با موضوع جنگ ایران و تاریخ معاصر علاقه دارید، شنیدن این رمان می‌تواند برایتان تجربه‌ جذاب و شگفت‌آوری باشد، زیرا ایثاری توانسته است واقعیت‌های پنهان و تأثیرات عمیق این دوران را به شیوه‌ای قابل تأمل و انسانی به تصویر بکشد.

در بخشی از کتاب صوتی شُکری می‌شنویم 

چشم‌هایش را باز کرد. باد نمناک کولر آبی داخل اتاق‌ها می‌چرخید و دوباره از نیم‌دری باز برمی‌گشت بیرون و به سروصورتش می‌خورد و برگه‌های روزنامه روی شکمش را تکان‌تکان می‌داد. دراز کشیده بود سر زیلوی توی ایوان. کم‌خوابی شبانه و خنکیِ باد پلک‌هایش را سنگین کرده بود. روزنامه را برداشت و سعی کرد بخواند. اما کلمات چاپی، پشت عدسی محدبی از مایع، تار می‌شد و روی هم می‌لغزید. آواز کَترای غریب هم که از خانه ملاسلیمان می‌آمد منگ‌ترش کرده بود. روزنامه را گذاشت کنار و پلک‌هایش را رو هم فشار داد. چند قطره آب داغ از کنج چشمش سُرید و از روی گونه آفتاب‌سوخته‌اش چکید سر زیلو.

 پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی شُکری

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های داستان و رمان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü   کتاب مادمازل شنل نویسنده سی دابلیو گورتنر

ü   کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور نویسنده مریم حسینیان

ü   کتاب صوتی شب های روشن نویسنده تئودور داستایفسکی


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
492.۶۳ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۵۸:۰۴
نویسندهسیامک ایثاری
راویمحسن بوالحسنی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۲/۰۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۹۲.۶۳ مگابایت
۰۸:۵۸:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
تلخ ☕️ (3)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

برخلاف داستان های ایرانی که همیشه اخرش میلنگه و به داستان نمیاد، این داستان جمع بندی درست و منطقی و واقعی ای داشت. یکم اگه رویش کار بشه، فیلم خیلی جالبی از توش درمیاد. راوی فوق حرفه ای و اشنا به زبون و لهجه افراد داخل داستان. وخود داستان، گیرا و عمیق و زیبا. تجربه خیلی خوبی بود. ممنون از عوامل، نویسنده و خسته نباشید به راوی عزیز.

4

کتاب خوب وباگویندگی حرفه ای وعالی واصطلاحات بی ادبانه خیلی زیاد بکار گرفته شده بود وحتی جنسی که اگر این اصطلاحات خارج از ادب بکار گرفته نمیشد به لطمهای به اصل داستان وارد نمیشد ولی در مجموع حال وهوای جنگ وگروهکها وسایر مسایل اون دوران به خوبی به تصویر کشیده شده بود

5

کتاب خوبی بود. تلاقی بین چپ مارکسیست و فیودال ها و انقلابیون مذهبی بدون سوگیری به نفع هر کدوم زیر سایه هولناک جنگ. داستان قوی و شخصیت های باورپذیر.

5

کتابی عالی با خوانشی عالی تر از اون کتاب هایی هست که یادت میاره که لذت خواندن و شنیدن رمان ایرانی چند برابر رمان های خارجی میتونه باشه

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

واقعا از شنیدنش لذت بردم راوی بسیار قوی و صدای گیرایی داشت و جذابیت شنیدن کتاب چند برابر کرده بود .

4

راوی خیلی عالی و موسیقی بین فصلها هم کاملا درست انتخاب شده بود حال و هوای اوایل جنگ و تقابل عقاید مختلف رو خیلی خوب نشان می دهد

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

واقعا از شنیدنش لذت بردم راوی بسیار قوی و صدای گیرایی داشت و جذابیت شنیدن کتاب چند برابر کرده بود .

4
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

خوب بود . توصیه می کنم.

3.7
(15)
تلخ ☕️ (3)
61,000
٪50
30,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شُکری
٪50
شُکری
پسر یعقوب
رادیو گوشه
3.7
(15)
تلخ ☕️ (3)
61,000
٪50
30,500
تومان