0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرانکنشتاین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فرانکنشتاین

یا پرومته مدرن
نویسنده:
مری شلی
درباره فرانکنشتاین

کتاب صوتی فرانکنشتاین یا پرومته‌ی مدرن نوشته‌ی مری شلی یکی از شاهکارهای بزرگ ادبیات دوران معاصر است. این کتاب درباره داستان ویکتور فرانکنشتاین، یک دانشمند جوان و عاشق علم است که با استفاده از علم و تکنولوژی، یک مخلوق وحشتناک به نام هیولا را زنده می‌کند. داستان به تدریج با تراژدی‌ها و اتفاقاتی پیچیده پیش می‌رود و نشان می‌دهد که چگونه اقدامات انسانی می‌توانند به سوی خوبی یا شرارت پیش بروند و نقش خلقت و مخلوق را در معنای زندگی بررسی می‌کند. در حال حاضر کتاب صوتی فرانکنشتاین در دسته داستان و رمان فیدیبو قرار دارد.

در کتاب صوتی فرانکنشتاین یا پرومته‌ی مدرن، ویکتور فرانکنشتاین برای رسیدن به اهداف علمی خود، به جان بخشی به هیولا دست می‌زند. اما هیولا که از ترکیب اعضای مرده به وجود آمده است، نه تنها شکل بدی دارد بلکه همچنین خوشبختی و آرامش ویکتور و خانواده‌اش را به خطر می‌ا‌ندازد. داستان به نحوی تداعی کننده ماجراهای هیجان‌انگیزی است که باعث می‌شود مخاطب به فکر اراده و مسئولیت انسانی بیفتد.

درباره نویسنده مری شلی

مری شلی نویسنده انگلیسی بود که در سال ۱۷۹۷ در لندن متولد شد و در سال ۱۸۵۱ درگذشت. او علاوه بر فرانکنشتاین، اثرهای دیگری نیز نوشته که بسیار معروف و محبوب هستند، از جمله پرمتئوس کشی و تئوفیلوس. شلی از آن دسته نویسندگانی بود که در دوران معاصر به توسعه ادبیات علمی تخیلی بسیار کمک کرد.

کتاب صوتی فرانکنشتاین یا پرومته‌ی مدرن به عنوان یکی از آثار بزرگ ادبیات جهان شناخته می‌شود و تأثیرگذاری آن در ادبیات و فرهنگ جهانی نیز بسیار واضح است. این کتاب به دلیل طرح مسائل فلسفی و اخلاقی، عمق داستان، و تأمل در معنای زندگی، همچنین به دلیل سبک نوشتاری مری شلی که بسیار روان و خوانا است، در بین خوانندگان محبوبیت بالایی دارد و به عنوان یکی از شاهکارهای ادبیات تاریخی از آن یاد می‌شود.

چرا باید کتاب فرانکنشتاین را بشنویم

کتاب صوتی فرانکنشتاین یا پرومته‌ی مدرن از مری شلی یکی از آثار معروف و کلاسیک ادبیات است و بسیاری از خوانندگان به شدت توصیه می‌کنند که آن را بخوانیم. این کتاب علاوه بر داستان جذاب و هیجان‌انگیزی که دارد، مسائل فلسفی و اخلاقی عمیقی را مطرح می‌کند که می‌تواند به تفکرات و تأملات شخصی شما اضافه ارزش دهد.

کتاب صوتی فرانکنشتاین به عنوان یک رمان علمی تخیلی نوشته شده است، اما در واقعیت، داستان به موضوعاتی از جنس اختیار، مسئولیت انسانی، و تأمل در عواقب اقدامات انسانی می‌پردازد. این کتاب به شما فرصت می‌دهد تا در مورد معنای زندگی و جایگاه انسان در جهان فکر کنید.


همچنین، اثر مری شلی به عنوان یک شاهکار ادبی توسط بسیاری از منتقدان تعریف شده و به عنوان یکی از آثار مهم در تاریخ ادبیات جهانی شناخته می‌شود. اگر به ادبیات کلاسیک علاقه دارید یا به دنبال یک کتاب با داستانی عمیق و مفهومی هستید، خواندن و یا شنیدن فرانکنشتاین به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب فرانکنشتاین می‌شنویم

جاده‌ی پیش رویم بسیار طولانی به نظر می‌رسید. می‌توانستم خاکی را که زیر پایم خرد می‌شد و صدا می‌داد، حس کنم. من مجذوب آن همه زیبایی شدم. سبزی دره‌ها زیبا و خالص بود. آن‌ها در پای کوه‌ها گسترده شده بودند. درختان کاج بلند و محکم قد برافراشته بودند؛ برگ‌های سوزنی آن‌ها روی زمین پاشیده شده بود. باد ملایمی می‌وزید. هنگامی که از مقابل کلبه‌ها رد می‌شدم، فکر کردم زیستن در این زندگی ساده چقدر خوشایند است. مردم داخل آن‌ها نگران مرگ یا تهدید یا هیولاها نبودند. به راهم ادامه دادم. کوه در مقابلم مثل یک قلعه‌ی عظیم سر برافراشته بود. می‌دانستم نمی‌توانم تمام آن راه را پیاده بروم. کشاورزی بارهایم را سوار یکی از قاطرهایش کرد. قاطر بارهایم را حمل می‌کرد.

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب صوتی فرانکنشتاین

اگر از شنیدن کتاب هیجان‌انگیز فرانکنشتاین لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن آثار زیر را از دست ندهید:

·      کتاب صوتی غرور و تعصب

·      کتاب صوتی بابا لنگ دراز

·      کتاب صوتی جین ایر



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
892.۷۳ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۴۳:۲۸
نویسندهمری شلی
مترجمفرشاد رضایی
راویمهبد قناعت‌پیشه
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۹۲.۷۳ مگابایت
۱۰:۴۳:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
تلخ ☕️ (2)
5
ستاره
65 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بعد از داستایفسکی، مری شلی اولین نویسنده ای هست که با تحلیل های عمیقش از درد و رنج روح انسان من رو به تحسين واداشته. موضوع داستان و هماهنگی فوق العاده ای که با ذات و روح انسان داره حقيقتا بی همتاست. هیچ خیر یا شر مطلقی در فرانکنشتاین وجود نداره. در این داستان شما تمام شخصیت ها رو درک می‌کنید. چه خوب و چه بد، چه زشت و چه زیبا. همه در جایگاه خودشون هم درست فکر می‌کنند و هم اشتباه. از موضوعات مهم کتاب آرزوهای بزرگی هست که در زمان خودشون بسیار شیرین به نظر می‌رسند ولی در آینده ممکنه به فاجعه ختم بشن. همین طور این که غم و تنهایی چطور می‌تونه یک انسان با روحی پاک رو به شخصی خودخواه و سنگدل تبدیل کنه. این که چطور مهربانی در قلب انسان بر اثر تنهایی و غم ذره ذره تحلیل میره و در شخص عملا هیچ حسی به غیر از نفرت باقی نمیذاره، بسیار با جزئیات و کامل توصیف شده و نشان دهنده تجربه ی بالای نويسنده در زندگیه. موضوع دیگه که من رو شیفته فرانکنشتاین کرد، حقیقتی بود که از انسان ها بیان می‌کرد. این که مهم نیست شخص چقدر تلاش کنه که دل دیگران رو به دست بیاره یا چقدر در زندگی به اونها محبت کنه، عشق و محبت چیزی نیست که بشه با تلاش از بقیه انسان ها گرفت... این یک حقیقت هست که انسان ها مردم رو از روی ظاهر قضاوت می‌کنند، و هیچ شعار یا کتاب یا آرمانی قادر به تغییر این حقیقت نیست. هر کسی که یکبار غمی درونی یا تنهایی رو تجربه کرده باشه،‌ از نظر من امکان نداره که فرانکنشتاین رو بخونه و این کتاب تبدیل به یکی از مورد علاقه های تمام دوران برای اون نشه. در مورد صدای راوی هم که انقدر فوق‌العاده بود که اصلا نمی‌دونم باید چی بگم... بخشی از کتاب: &#۳۴;حتی شیطان هم برای تحسین و تشویق خود، همدستانی داشت؛ اما من تنها و منفورم.&#۳۴; &#۳۴;هرجا خوشبختی هست، من از آن محروم هستم. من خوب و خیّر بودم. بدبختی از من شیطان ساخت. مرا خوشبخت کن تا دوباره سرشت خوبم را بازیابم.&#۳۴;

5

عالی بود. لذت بردم. داستان که جای خود دارد . اما اگر بحث ترجمه باشد باید بگویم فارغ از نزدیکی ترجمه به متن (که اصلش رو نخواندم تا نظر بدم ) سالها بود نثری قلبم رو به طپش نیاورده بود. چه انتخاب کلماتی . چه جمله بندی های شعر گونه ایی و چقدر فاخر . سالها دلتنگ این نوع از زبان فارسی بودم . و روایی که با صداش حق مطلب این ترجمه را ادا کرده بود و با فراز و نشیب صداش ، انسان را نیوشیدن وادار می کرد. در این کار اما، من اونقدر غرق ترجمه و خوانش کتاب شدم که داستان رو نمی شنیدم و گوشم در پی شنیدن جملات و تکرار آن کلمات زیبای فارسی بود . کلماتی که سالهاست در لغت نامه ها جا دارن ما از دم دستی ترین آنها استفاده می کنیم و لذت و مزه شیرین زبان فارسی را فراموش کردیم ...

4
پربار 🌳

برای دوستانی که هنوز نخریده اند و دنبال کامنت برای معرفی اند رمان خوبی بود و در زمان خودش ایده خیلی جالب و جدیدی داشته متن رمان: روان بود و برای خواننده اذیت کننده نبود صدای راوی: خیلی خوب بود و از سایر نسخه ها صوتی شده این کتاب بهتر بود ترجمه: ترجمه خوبی بود در کل به طرفداران ژانر روانشناختی و فلسفی و علاقه مندان به کنکاش در روان انسان توصیه میکنم این رمان رو بخونن ۷/۱۰

3

انقدر ترجمه قشنگ و جمله ها ریتمیک هست آدم رو یاد کتاب گلستان سعدی میندازه. خود داستان کاستی هایی داره، گویندگی هم عالی فقط جای اون موجود که حرف زده خیلی صداش آزاردهنده بود اون قسمتها رو به سختی گوش کردم.

5

عالیه عالی!!! فوق‌العاده اس راوی خواهشن بیشتر کار بذارید آقای قناعت پیشه.

5

شاهکار ادبی با صدای دلنشین آقای قناعت پیشه. ترجمه کتاب نیز بسیار عالی بود. متشکرم از همه کسانی که شنیدن این داستان را برایمان فراهم آوردند.

4

داستان عالی و ترجمه روان و اجرای راوی بسیار خوب. فقط بخش‌هایی که از زبان هیولا بود... واقعا غیر قابل تحمل بود. ?? اصوات گوش خراش و ناخوش.

5

چقدر متن کتاب، با فیلم های این موضوع متفاوت هست. داستان بسیار بسیار عالی و هیجانی داره. صدای راوی هم که فوق العاده هست

4
اجرای روان 🎙️
تلخ ☕️

یک جاهایی شنیدن صدای هیولا غیر قابل تحمل می‌شد... ولی کل اثر یک کار منسجم، زیبا و در عین حال بسیار غمگین و تلخ بود.

5

جالب اینجاس که قیمتش از نسخه الکترونیکی کم تره ممنون آوانامه

نمایش 7 نقد دیگر
4.5
(29)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
96,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرانکنشتاین
فرانکنشتاین
یا پرومته مدرن
آوانامه
4.5
(29)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
96,000
تومان