0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تفکر نامطمئن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تفکر نامطمئن

چطور در شرایط عدم قطعیت تصمیمات هوشمندانه تری بگیریم
نویسنده:
آنی دوک
درباره تفکر نامطمئن

تصمیمات زندگی ما همیشه بر مبنای قطعیت گرفته نمی‌شوند. وقتی از بین هزاران تصمیم ممکن، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنیم، درواقع داریم با خودمان شرط‌بندی می‌کنیم و به سمت یک آینده نامعلوم پیش می‌رویم. اگر پیش‌فرض ذهنی شما این است که تصمیمات خوب به نتایج رضایت‌بخش و تصمیمات بد به نتایج افتضاح ختم می‌شوند، بهتر است کتاب تفکر نامطئن اثر «آنی دوک» را بخوانید. این کتاب شما را برای پذیرش عدم قطعیت آماده می‌کند و شما را در مسیر اتخاذ تصمیم‌های باکیفیت قرار می‌دهد.

انتخاب یک تصیم یعنی شرط‌بندی با خودمان!

این یک جمله مهم در توضییح کتاب تفکر نامطئن است. در قدم اول اجازه دهید به سراغ توضیح یک مسئله اساسی برویم که پیش‌نیازِ درک پیامِ این کتاب است. آنی دوک در این کتاب توضیح می‌دهد که باید در همه موقعیت‌هایی که مجبور به تصمیم‌گیری هستیم، نقش کیفیت تصمیم و شانس را از یکدیگر متمایز سازیم. این جمله به این منظور است که نباید در تصمیمی‌گیری‌های خود نقش «شانس» را نادیده بگیریم و دچار این اشتباه شویم که تمام تصمیمات ما، به نتایجی مشخص ختم می‌شوند.

ما با اتخاد هر تصمیم، به‌صورت خودکار بقیه گزینه‌های موجود را رد می‌کنیم و به سمت یک آینده نامعلوم پیش می‌رویم. هر تصمیم یعنی من انتخاب‌های دیگر را رد کرده‌ام. ممکن است اگر در همین زمان، یک تصمیم جز تصمیم فعلی بگیرید، نتایج بدتر یا بهتر در انتظارتان باشد؛ اما بدبختی اینجاست که نمی‌توان آینده را با دو چشم دید و ما مجبوریم با تکیه بر اطلاعات فعلی، تنها یک گزینه را بیرون بکشیم. در چنین موقعیتی ما با شرایطی روبه‌رو هستیم که قطعیتی در کار نیست و در واقع ما درباره نتایج احتمالی، مطمئن نیستیم؛ چرا که اطلاعاتی پنهانی از دید وجود دارد که برای ما غیرقابل دسترس است.

برای درک چنین موضوعی، می‌توانید نگاهی به زندگی گذشته خود داشته باشید؛ به تصمیماتی که گرفته‌اید و نتایجی که به‌دست آورده‌اید فکر کنید. در زندگی شخصی خودتان احتمالا پیش آمده که بعضی از تصمیمات خوب، به شکست منتهی شده و برعکس، تصمیمات بد، نتایجی بسیار خوب در پیش داشته است. این گزاره ثابت می‌کند که نمی‌توان در بسیاری از شرایط، به قطعیت رسید. پس بهتر است اعتراف کنیم که «مطمئن نیستیم». البته اعتراف به این جمله در شرایطی که اطمینان و قطعیت بسیار ارزشمند است، دشوار به نظر می‌رسد. اما با پذیرش این پیش‌فرض و درک عدم قطعیت، می‌توان تصمیماتی بهتر و منطقی‌تر گرفت.

پیام اصلی کتاب تفکر نامطمئن چیست؟

بعد از شنیدن کلیت کتاب، شما یاد می‌گیرید در شرایط عدم قطعیت، تصمیمات بهتری بگیرید و با تغییر تفکر خود از نیاز به اطمینان، با هدف ارزیابی دقیق آنچه می‌دانید و نمی‌دانید، در تصمیم‌گیری‌های خود کمتر در معرض واکنش‌های احساسی، تعصبات و عادات مخرب قرار بگیرید؛ در نتیجه در دراز مدت با‌اعتمادبه‌نفس‌تر، خونسرد‌تر، مهربان‌تر و موفق‌تر خواهید شد.

برای گوش دادن به نسخه الکترونیکی کتاب، به فیدیبو مراجعه کنید.

نگاهی به ساختار کتاب و آشنایی با سرفصل‌ها

کتاب حاضر یکی از بهترین کتاب‌های حوزه خودیاری و موفقیت است. این کتاب با لحن بسیار دوستانه و صمیمانه نوشته شده و از هرگونه تکلف و زیاده‌گویی به دور است. کتاب سعی دارد با مثال‌های عینی و واقعی از کسب‌وکار، ورزش، سیاست و پوکر، ابزارهای لازم برای تصمیم‌گیری بهتر را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

کتاب تفکر نامطئن شش فصل به‌ ترتیب زیر دارد:

فصل ۱: زندگی پوکر است، نه شطرنج

فصل ۲: می‌خواهی شرط ببندی؟

فصل ۳: شرط‌بندی برای یادگیری

فصل ۴: سیستم رفیق

فصل ۵: مخالفت‌ورزی برای پیروزی

فصل ۶: ماجراجویی در سفر ذهنی در زمان

شنیدن این کتاب چقدر زمان می‌برد؟

فایل صوتی این کتاب حدود ۹ ساعت است که اگر هر روز یک ساعت را به مطالعه آن اختصاص دهید، می‌توانید در مدت ۹ روز این کتاب را تمام کنید. اگر سرعت گوش دادن شما بیشتر باشد، می‌توانید این کتاب را در عرض یک هفته گوش دهید.

اگر تفکر نامطمئن را دوست داشتید، خواندن این کتاب‌ها را از دست ندهید

اگر به مباحث مطرح شده در این کتاب علاقه پیدا کردید، می‌توانید کتاب‌های زیر را در لیست مطالعه خود قرار دهید:

درباره آنی دوک، پوکر بازی که زندگی را به پوکر شبیه می‌داند

آنی دوک یکی از موفق‌ترین زنان روانشناس، مشاور کسب‌و‌کار و قهرمان بازی پوکر است که در سال ۱۹۶۵ در آمریکا متول شد. آنی یکی از قدرترین پوکربازهای جهان است که به پشتوانه موفقیتش در این عرصه، به‌عنوان سخنران و نویسنده هم به شهرت رسید و با نوشتن کتاب «تفکر نامطمئن»، نامش را برای همیشه جاودانه کرد. این نویسنده با الهام از قوانین دنیای پوکر کتابش را نوشت و به نظرش زندگی شبیه پوکر است؛ نه شطرنج. از دیگر کتاب‌های این نویسنده زبردست می‌توان به How to Decide: Simple Tools for Making Better Choices و کتابی که زندگی‌نامه خود اوست با عنوان Annie Duke اشاره کرد.

نگاهی به نسخه‌های متعدد کتاب تفکر نامطمئن

نسخه اصلی این کتاب با عنوانThinking in Bets: Making Smarter Decisions When You Don't Have All the Facts در سال ۲۰۱۸ به زبان انگلیسی منتشر شد و پس از گذشت مدتی توانست به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های «وال استریت ژورنال» تبدیل شود. این کتاب خیلی سریع نظر خوانندگان و منتقدان را به خودش جلب کرد و راهنمای مسیر کسب‌وکارها و اشخاص متعددی قرار گرفت. نسخه فارسی این کتاب با عنوان «تفکر نامطمئن: چطور در شرایط عدم قطعیت تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیریم» با ترجمه «فاطمه امیدی» موجود است. این کتاب توسط نشر نوین به دو صورت کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی در دسترس قرار دارد.

نسخه‌های متعدد این کتاب شگفت‌انگیز را می‌توانید از فیدیبو تهیه کنید.

خواندن این کتاب را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

خواندن این کتاب دریچه‌ای روشن را به روی شما می‌گشاید تا بتوانید در شرایط آشفته و نامطمئن، تصمیمات بهتری بگیرید. بنابراین خواندن این کتاب برای کسانی که به نوعی با دنیایی از تصمیمات مختلف سروکار دارند و برای اتخاذ یک تصمیم مناسب شک دارند، می‌تواند مثل یک معجزه عمل کند. از طرفی کتابِ تفکر نامطمئن جزو کتاب‌های خودیاری قرار می‌گیرد که با خواندن آن، می‌توانید در جهت بهبود عملکردهای خود قدم‌های مثبت بردارید. یکی دیگر از کاربردهای این کتاب برای کسب‌وکارها و بیزینس‌های مختلف است؛ چرا که کسب‌وکارها در جهت پیشرفت، همیشه باید بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.

در بخشی از این کتاب می‌شنوید:

 قبل از هرچیز باید بگویم مغز ما برای ایجاد اطمینان و تظم تکامل یافته است. ما با اين ایده که شانس درزندگی‌مان نقش به‌سزایی دارد خیلی موافق نیستیم؛ وجود شانس را تشخیص می‌دهیم، اما در برابر این ایده مقاومت می‌کنیم که علی‌رغم بهترین تلاش‌ها ممکن است همه چیز آن‌طور که می‌خواهیم پیش نرود. دوست داریم اينطور تصور کنیم که دنیا مکانی منظم است؛ جایی که اتفاقات تصادفی منجر به خرابی و ویرانی نمی‌شود و همه چیز کاملاً قابل پیش‌بینی است. ما طوری تکامل يافته‌ایم که جهان را این گونه ببینیم. برقراری نظم در میان انبوه هرج‌‌ومرج‌ها برای بقای ما ضروری بوده است

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
503.۸۸ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۱۰:۱۸
نویسندهآنی دوک
مترجمفاطمه امیدی
راویعلی شهریاری
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۰۳.۸۸ مگابایت
۰۹:۱۰:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 56 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
48 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
12 ٪
44 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام و خسته نباشید به مترجم و راوی محترم، راوی عزیز آقای شهریاری مشخص است که جوان هستید، صدای خوبی دارید ولی متاسفانه ریتم ندارید، با توجه به اینکه لحظات زیادی با ریتم هماهنگ می شوید و کار با کیفیتی ارائه می دهید امید دارم که در آینده در تمام مدت روایت از ریتم خارج نشده و کار یکدست با کیفیتی رو ارائه دهید. بابت ترجمه و روایت و انتخاب این کتاب فوق‌العاده جذاب و شنیدنی ممنونم از فیدیبو هم درخواست دارم برای تنظیم سرعت روایت بجای سرعت دوبرابر از فواصل بیشتر در بین ۰.۸ تا ۱.۲ سرعت استفاده کنید، ممنونم

4

کتابی بسیار کاربردی که کمک می کند با عدم قطعیت در زندگی بهتر کنار بیاییم و با این نگرش، تصمیم های باکیفیت تری بگیریم. شاید برای شما، ریتم صدای راوی کمی کند به نظر بیاید. با انتخاب سرعت ۱.۲ برابر سریعتر، احتمالا مشکل تا حدود زیادی حل می شود. ممنون از مترجم، ناشر و راوی برای ترجمه و صوتی کردن این کتاب.

1

من نظراتو خوندم که راوی خسته کننده روایت میکنه ولی بازم گرفتمش گفتم مهم نیست. ولی راستش حتی فصل یک رو هم نتونستم کامل گوش بدم انقد خسته کننده بود، کلا بوسیدمش گذاشتم کنار

3

خداییش این چه گویندگی هست؟ ناشر عزیز کمی پول خرج کن و گوینده خوبی برای خوندن کتابهای مفید انتخاب کن چون اینطور کتابهای خوب حیفه که روایتگری ضعیف داشته باشه.

1

وااای از راوی کتاب ب این خوبی و پر محتوا واقعا از راوی راضی نیستم احتمالا مجبور بشم این کتاب رو از ی راوی دیگه بخرم و گوش کنم

5

عالی بود، کتاب خیلی خوبی بود ، هرکس باید تفکر نامطمئن رو داشته باشه، از جنبه دیگه به مسائل نگاه کردن، هروقت گوش دادم نکات جدیدی می‌گرفتم ازش.

5

فوق العاده كتاب خوبي هست ... من صداي راوي رو هم پسنديدم حتما حتما توصيه مي كنم به كساني كه تحصيلات بالايي دارن و كتاباي زرد در حدشون نيس

4

دوستان صوتش عالی نیست ولی اونقدر هم که میگن بد نیست، در هر صورت نمونه رو گوش بدید هر کس یه نظری داره

3

کلمات را خو ادا میکنه اما تن صدا منو جذب نمیکنه . به متن باید جان ببخشی با صدات.

5

برای این که صدای راوی تمرکز شما را از بین نبرد، تمام کتاب را با سرعت ۱.۲ گوش کنید، همه چیز سر جای خود می نشیند

نمایش 34 نقد دیگر
3.8
(56)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
تفکر نامطمئن
تفکر نامطمئن
چطور در شرایط عدم قطعیت تصمیمات هوشمندانه تری بگیریم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تفکر نامطمئن
تفکر نامطمئن
چطور در شرایط عدم قطعیت تصمیمات هوشمندانه تری بگیریم
نشر نوین
3.8
(56)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
89,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر