0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مثبت فکر نکنید

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مثبت فکر نکنید

بصیرت هایی از دانش جدید انگیزش
درباره مثبت فکر نکنید

مثبت‌اندیشی از آن چیزهایی است که همواره از آن صحبت می‌شود از تبلیغات تلویزیون گرفته تا سیاستمداران کشورها همه و همه تلاش می‌کنند به افراد بیاموزند جنبه‌های مثبت ماجرا را ببینند و در مواجهه با ناملایمات خوش‌بین باشند اما این موضوع در حقیقت چقدر کمک‌کننده است؟ گابریله اوتینگن در کتاب مثبت فکر نکنید از این حرف می‌زند که نه مثبت‌اندیشی که واقع‌بینی کلید تحقق رؤیاهاست.

معرفی کتاب مثبت فکر نکنید، گابریله اوتینگن

Rethinking positive thinking کتابی است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است. در این کتاب اوتینگن برخلاف سرو صدای همیشگی معلمان انگیزشی و رسانه‌ها که از دیدن نیمه پر لیوان و تمرکز روی رؤیاها و ... حرف می‌زنند پای یک پژوهش علمی طولانی‌مدت را وسط می‌کشد و ما را به تجدیدنظر وامی‌دارد. او معتقد است بسیاری از چیزهایی که ما آن‌ها را موانعی بر سر راه رسیدن به اهدافمان می‌دانیم در حقیقت می‌تواند به رسیدن به رؤیا منجر شود. او معتقد است اغلب افراد رؤیاپرداز اهل عمل‌کردن نیستند و خوش‌بینی بیش از اندازه فقط باعث کاهش رنج در لحظه خواهد شد اما باعث نمی‌شود در چالش‌ها محکم باشیم. در حقیقت خیال‌پردازی بیش از حد باعث ناراضی‌تر شدن فرد و کاهش انرژی هر چه بیشتر افراد خواهد شد؛ بنابراین بهتر است کمی چاشنی واقع‌بینی را به افکار مثبت و خوش‌بینانه‌ی خود اضافه کنید تا بتوانید واقعاً در مسیر توانایی‌ها و علاقه‌مندی‌هایتان گام بردارید. این کتاب خودسازی می‌تواند مسیر رسیدن به رؤیاها را با تکنیک‌های مختلف ذهنی و عملی هموار کند.

کتاب گابریله اوتینگن طرفداران زیادی در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است.

سر فصل‌های کتاب مثبت فکر نکنید

این کتاب با یادداشت نویسنده شروع شده و با قدردانی ادامه پیدا کرده است. در ادامه اوتینگن مقدمه‌ای روی کتابش نوشته و در آن تلاش کرده است هدفش از نگارش کتاب و ایده‌ی آن را برای خواننده روشن کند. مطالعه‌ی این بخش ذهن مخاطب را برای آنچه اوتینگن می‌خواهد بگوید آماده می‌کند. در ادامه این کتاب هشت بخش اصلی دارد که عناوین آن‌ها به شرح زیر است:

  1. رؤیاپردازی بدون عملکرد
  2. فایده رؤیا پردازی
  3. چگونه ذهنمان را فریب بدهیم
  4. تعقیب هوشمندانه رؤیاها
  5. تعامل با ضمیر ناخودآگاه
  6. جادوی ووپ
  7. زندگی با ووپ
  8. دوست همیشگی

در پایان کتاب هم بخشی تحت عنوان پی‌نوشت‌ها آمده است که به خواننده‌ی علاقه‌مند کمک خواهد کرد منابع بیشتری برای مطالعه پیدا کند و به درک بهتری از مفاهیم کتاب برسد.

گابریله اوتینگن و عینکی متفاوت به موفقیت

گابریله اوتینگن روان‌شناس بزرگ آلمانی و استاد دانشگاه نیویورک سیتی هامبورگ است. خانواده‌ی او از خانواده‌های بزرگ و سرشناس آلمان هستند و گابریله از زمان تولدش در سال ۱۹۵۳ لقب پرنسس دارد. او در مونیخ زیست‌شناسی خواندن و سپس در مؤسسه‌ی فیزیولوژی رفتاری ماکس پلانک ادامه تحصیل داد. اوتینگن دکترای خود را از دانشگاه لودویک ماسیمیلیان مونیخ دریافت کرده است. او پژوهش‌های رفتارشناسی زیادی دارد و هدف تحقیقاتش کمک به تغییر سبک زندگی، آموزش و تجارت است. او چندین کار حرفه‌ای در مجلات پزشکی و روانپزشکی انجام داده است. کتاب مثبت فکر نکنید کتابی است که او بر اساس پژوهش‌هایش برای عموم نوشته است.

انتشار مثبت فکر نکنید به فارسی

کتاب گابریله اوتینگن در ایران هم مانند سایر نقاط جهان منتشر شده است. در ایران حسین رحمانی این کتاب را به فارسی برگردانده و نشر ترجمان انتشارش را برعهده داشته است. عنوان کامل کتاب «مثبت فکر نکنید، بصیرت‌هایی از دانش جدید انگیزش» است. گویندگی کتاب صوتی این اثر را تایماز رضوانی برعهده داشته و ترجمان علوم‌انسانی آن را عرضه کرده است. این کتاب صوتی در همین صفحه در فیدیبو قابل‌دسترس است و می‌توانید لحظات خود را با آن پر کنید.

مثبت فکر نکنید چگونه به شما کمک می‌کند؟

کتاب صوتی مثبت فکر نکنید چیزی حدود ۸ ساعت فایل است و می‌توانید روزی نیم ساعت به این کتاب گوش کنید و در حدود دوهفته بشنوید. شنیدن این کتاب ذهنیت شما را نسبت به رؤیا تغییر خواهد داد و باعث خواهد شد بیشتر عملگرا باشید. در این کتاب می‌توانید با نظریه‌ی خود خانم اوتینگن یعنی نظریه ووپ آشنا شوید و آن را در زندگی خود به کار ببندید. این کتاب را یک متخصص نوشته است و دیدگاه او می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند زندگی خود را در مسیر درستی پیش ببرند کمک‌کننده باشد. فرقی نمی‌کند یک نوجوان ۱۸ ساله باشید که می‌خواهد برای ادامه‌ی راه تصمیم بگیرد یا در نیمه‌ی سی‌سالگی هستید، این کتاب می‌تواند دیدگاه تازه و ذهنیت جدیدی را در اختیارتان بگذارد که به واقعیت نزدیک‌تر است.

پیشنهاد کتاب برای علاقه‌مندان به مثبت فکر نکنید

مثبت فکر نکنید کتابی در مسیر موفقیت است. آثار زیادی در این زمینه در بازار کتاب وجود دارند که هرکس متناسب با افکار و اندیشه‌ها و نیازهایش می‌تواند از میان آن‌ها انتخاب کند. کتاب‌های زیر برای علاقه‌مندان به کتاب مثبت فکر نکنید مناسب هستند.

  • ابزارها؛ مشکلات خود را به شجاعت، اعتماد به نفس و خلاقیت تبدیل کنید اثر فیل اشتوتز
  • چگونگی خوشبختی: رویکردی علمی برای به دست آوردن زندگی‌ای که می‌خواهید اثر سونیا لیوبومیرسکی
  • زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری ای یانگ

در بخشی از کتاب مثبت فکر نکنید می‌خوانیم

در پاییز ۲۰۱۳ سفری به مینه سوتا داشتم تا برای گروهی از مشاوران مدرسه که برای دفتر آموزش عالی مینه‌سوتا، کار می‌کردند، کارگاهی برگزار کنم. یک نفر از آنان که زن میانسالی به نام تمی بود، از مشکلی به من گفت که هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کرد. او پس از یک روز کاری کامل به خانه برمی‌گشت و این احساس به او دست می‌داد که انجام کارهای خانه، از قبیل آماده‌کردن شام، شستن لباس‌ها، خرید خواربار و پرداخت قبض، همه‌ی توش و وانش را از بین می‌برد. تمی که این‌همه کار روی دوشش بود فراموش می‌کرد تفریح کند و روابطش با بچه‌ها و همسرش داشت آسیب می‌دید. دلش می‌خواست شب‌ها به خانه برگردد و به‌جای اینکه در خدمت فهرست کارهایش باشد، بنشیند و با اعضای خانواده وقت بگذراند.

تمی مقابله‌ی ذهنی انجام داد و آرزویش برای ۲۴ ساعت آینده را درنظر گرفت: دلش می‌خواست از سر کار به خانه برود و از بعدازظهرش لذت ببرد، بدون اینکه از پا بیفتد. بهترین نتیجه‌ای که تمی درباره‌‌اش خیال پردازی کرد این بود که اعضای خانواده از غذای خانگی لذت می‌برند و او احساس هماهنگی و تعلق خاطر دارد. علاوه بر این، تمی تصور کرد که وقت اضافی‌اش را با همسر و فرزندانش می‌گذراند.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
341.۳۸ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۱۷:۱۰
نویسندهگابریله اوتینگن
مترجمحسین رحمانی
راویتایماز رضوانی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۴۱.۳۸ مگابایت
۰۸:۱۷:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 23 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
21 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب کمی حالت مقالات پژوهشی داره، اگر مقالات علمی رو خونده باشید میفهمید دقیقا به همون سبک نوشته شده، ...فلان آزمایش کردیم فلان نتیجه رو داد.... شاید اول کتاب به خاطر سبک اکادمیک کمی خسته کننده باشد ولی از نیمه کتاب و معرفی روش ووپ به شدت جذاب میشه علاوه بر اینکه بسیار کتاب ارزشمندیه، چرا که بیشتر به یک اثر علمی نزدیک است تا به کتاب های زرد روانشناسی. حتما پیشنهاد میکنم کتاب را بشنوید مخصوصا با صدای گرم تایماز رضوانی و از این کتاب در زندگی شخصی خودتون استفاده کنید. طرفداران کتاب های روانشناسی معتبر حتما گوش کنند

3

گوینده صدای خوبی دارد و عالی بیان می‌کند. یکی از پیام هایی که بارها و بارها تکرار شده است این است که مثبت فکر کنید. ما با این ایده بمباران شده ایم که اگر نگرش ذهنی مثبتی داشته باشیم، می توانیم به هر هدف معقولی دست یابیم. با این حال بسیاری از ما می دانیم که این کاملا درست نیست.

4

اصل پیام کتاب این است که به جای فقط تصور رسیدن به هدف ،موانع راهم تصورکنیم واز مقابله ی ذهنی وروش ووپ استفاده کنیم به نظرمن چند فصل ابتدایی کتاب حرفی برای گفتن نداشتن ومبهم بودند وپیام اصلی کتاب ازفصل ۶به بعد بیان می شود.

3

در کتاب خیلی راجع به ازمایش ها گفته شده بطوری که هر ۵ دقیقه یکبار اینو میبینم و میشنویم از چندین دانشجو خواستیم که فلان کنن ، بطور کاملا افراطی ، بنابراین مخاطب واقعا خسته میشه در صورتی که میشد پیام های مختلف رو بهتر و مستقیم تر منعکس کرد .

5

کتاب فوق العاده ای بود که کاملاً در تضاد با کتاب های زرد روانشناسی هستش. از طریق آزمایش های علمی و پژوهشی مطالب رو مورد بررسی قرار میده که باعث میشه تکیه ی بیشتری روی محتوای کتاب داشته باشیم.

5

نظریه جالبی که با آزمایش های مختلف اثبات شده چی بهتر ازین کتاب به خاطر بیان مکرر آزمایشات مورد علاقه همه نیست ولی من پیشنهادش میکنم مفیده و بهتره نسخه چاپیش رو بخرید

5

اقای رضوانی صدای شیوا دلنشینی دارند ای کاش کتابهای صوتی بیشتری

1

از نظر من حیف وقت که برای خوندن این کتاب بزاری.البته میگم از نظر من

2

تقریبا نصفش رو گوش دادم. تا اینجا که بسیار خسته‌کننده و حوصله‌سربر بوده.

5

مطالب کتاب و نحوه ارائه عالی

نمایش 3 نقد دیگر
4.2
(23)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مثبت فکر نکنید
مثبت فکر نکنید
گابریله اوتینگن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مثبت فکر نکنید
مثبت فکر نکنید
بصیرت هایی از دانش جدید انگیزش
ترجمان علوم انسانی
4.2
(23)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
39,000
تومان