0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مثبت فکر نکنید

معرفی، خرید و دانلود کتاب مثبت فکر نکنید

درباره مثبت فکر نکنید

زندگی ما سرشار از آرزوها و رویاهای بی‌شمار است که تلاش می‌کنیم به آن‌ها دست بیابیم. معمولا دیگران به ما توصیه می‌کنند که خوش‌بینی و مثبت اندیشی داشته باشیم تا بتوانیم به آرزوهای خود برسیم و به مشکلات و موانع راه فکر نکنیم. از چنین رویکرد مثبت اندیشانه‌ای در سال‌های اخیر استقبال زیادی شده است و بسیاری از سخنرانان آن را ترویج می‌کنند و به ما می‌گویند که کافی است مثبت فکر کنیم و انرژی لازم برای حرکت در راه اهدافمان را داشته باشیم تا به نتیجه مطلوب خود برسیم . اما آیا این آرزواندیشی ما را به هدفمان نزدیک می‌کند یا این که سبب می‌شود تا دچار افسردگی شویم و سلامت فردی‌مان آسیب ببیند؟

برخی از روان‌شناسان  نسبت به چنین رویکرد مثبت‌نگری نقد دارند و یافته‌های تجربی، آزمایش‌ها و مطالعات بالینی‌شان نشان می‌دهد که مغز ساختار متفاوتی دارد. کتاب مثبت فکر نکنید اثری با رویکرد جدید در حوزه روان شناسی موفقیت است.

درباره کتاب مثبت فکر نکنید، تحولی نوین در حوزه توسعه فردی

بسیاری از ما در برخورد با فردی که دوست دارد به آرزوهایش برسد، توصیه ساده‌ای داریم و به او می‌گوییم که مثبت بیاندیشد تا به موفقیت دست پیدا کند. 

فرقی نمی‌کند که این هدف در حیطه های مختلفی مثل مدرسه و محیط کار باشد یا به زندگی شخصی و روابط ما با دیگر انسان‌ها مربوط شود. همواره برای انرژی مثبت ارزش به سزایی قائلیم و آن را سر منشاء همه موفقیت‌های خود می‌دانیم . اما یافته‌های نویسنده این کتاب نتایج دیگری را نشان می‌دهد و می‌گوید که چنین مثبت‌اندیشی فراوانی هیچ یک از ما را به اهدافمان نزدیک نمی‌کند. زیرا رویاپردازان کمتر اهل عمل کردن هستند و همان حس ناشی از رویاپردازی آن‌ها را خوشحال می‌کند و آن‌چنان اثرگذار است تا دیگر به سراغ دنبال کردن اهداف خود نروند. در واقع  کنش رویاپردانه در ما این تصور را ایجاد می‌کند که گویی به اهداف خود دسترسی پیدا کرده‌ایم.

نگرش دیگری نیز که در قبال دستیابی به اهداف و آرزوها و جود دارد، آن است که بر روی مشکلات و چالش‌ها تمرکز کنیم و دچار نوعی بدبینی همیشگی به اتفاقات باشیم. این رویکرد نیز معمولا راهگشا نیست و ما را از حرکت رو به جلو باز می‌دارد. کتاب مثبت فکر نکنیم با رد کردن هر دو نگرش خوشبینانه و بدبینانه، رویکرد جدیدی به نام مقابله ذهنی را مطرح می‌کند. در این رویکرد ما با در نظر گرفتن آرزوها و اهداف خود، به چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو فکر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که نگاهمان به واقعیت نزدیکی بیشتری داشته باشد. این کتاب به ما پیشنهاد می‌کند تا از نگاه افراطی و تفریطی فاصله بگیریم و رویکردی واقع‌گرایانه را دنبال کنیم. 

درباره ساختار کتاب مثبت فکر نکنید

کتاب مثبت فکر نکنید از 8 فصل مختلف تشکیل شده است. شش فصل اول کتاب درباره رویاپردازی، چگونگی عملکرد ضمیر ناخودآگاه و نحوه تعامل با آن،  نحوه تعقیب هوشمندانه رویاها و مسائلی از این دست، تشکیل شده‌اند. شما در هر فصل با مثال‌های فراوانی از زندگی انسان‌های مختلف روبرو می‌شوید که می‌توانند شبیه شما باشند و با خواندن تجربیات آن‌ها فکر کنید که در جایشان قرار گرفته‌اید. اما نگران نباشید دو فصل پایانی کتاب به شما راهکارهای فراوانی را برای بهبود زندگی‌تان ارائه می‌دهند و شما می‌توانید برای دستیابی به زندگی سالم تر، پرورش روابط بهتر و عملکرد بهتر خودتان در محل کار و  رشد فکری فرزندانتان در مدرسه، پیشنهادها و تکنیک‌های عملی‌ای را به کار بگیرید. این تکنیک‌ها در چهار مرحله آرزو، پیامد، مانع و برنامه خلاصه شده‌اند. 

ضروری است بدانیم که غرق شدن در لذت خیال‌پردازی، سودی برای ما نخواهد داشت هر چند در کوتاه مدت برای ما مسرت‌بخش است. اما فقط سبب می‌شود تا تلاش ما کم بشود و حتی در مسیری خطا و غلط پیش برویم که سرانجام آن نوعی بلاتکلیفی خواهد بود که نهایتا ما را به افرادی بی‌تفاوت تبدیل خواهد کرد.

چرا نمی‌توانیم در مسیر آرزوهای خود حرکت کنیم؟

زندگی در دنیای مدرن، چالش‌ها و مشکلات خودش را دارد. در قرن‌های پیشین و جوامع سنتی و بسته، آیین‌ها، عادت‌ها، قوانین و هنجارها وظیفه هر فردی را مشخص می‌کردند و با محدود کردن استقلال افراد، رویاها و آرزواندیشی‌های آن‌ها نیز مهار می‌شد. هنگامی‌که آزادی عمل نداشته باشیم، انتخاب‌هایمان هم بی‌معنا می‌شود چون تاثیر چندانی بر زندگی‌مان نخواهد داشت و اراده‌ای مافوق اراده درونی ما سرنوشتمان را تعیین می‌کند. اما در جوامع امروزی، سلطه بسیاری از هنجارهای قبلی از بین رفته است و ما به معنای واقعی کلمه از بسیاری از عادات و آیین‌ها رهایی یاقته‌ایم. اما این آزادی برای ما مسئولیت‌هایی را نیز به همراه می‌آورد و ما نیازمند این هستیم تا بدانیم چگونه در مسیر اهداف خود حرکت کنیم. در حالیکه در گذشته اساسا امکانی برای چنین پیشرفتی وجود نداشت و ما این‌قدر مسئول نبودیم و اراده‌های شخصی‌مان قدرت امروز را نداشتند. 

برخی اعتقاد دارند که به همین خاطر افسردگی در جهان مدرن افزایش پیدا کرده است. ما نیازمند آن هستیم تا بدانیم چگونه روی پای خودمان بایستیم، به چه شکل در حیطه سلامت روانی و جسمی، وضعیت مطلوبی را داشته باشیم، چطور دنبال شغل رضایت‌بخشمان برویم و چگونه خانواده تشکیل دهیم. از آن‌جا که هنجارهای پیشین تضعیف شده‌اند. تنها خودمان می‌توانیم به خودمان کمک کنیم. زیرا آزادی مسئولیت نیز به همراه می‌آورد و بازگشت به گذشته امری ناممکن است.

درباره گابریله اوتینگن خالق نظریه مقابله ذهنی

گابریله اوتینگن نویسنده کتاب مثبت فکر نکنید، روانشناس برجسته آلمانی در 2 2 ژوئیه سال 1953 در شهر مونیخ آلمان دیده به جهان گشود. تحقیقات و پژوهش‌های این نویسنده تاکید می‌کنند که نحوه تفکر انسان‌ها درباره آینده، تاثیر شگفت‌انگیزی بر کیفیت زندگی، عادات و رفتارشان می‌گذارد. خانم گابریله به عنوان استاد روان شناسی در دانشگاه هامبورگ و دانشگاه نیویورک تدریس می‌کند. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این استاد دانشگاه، به چالش کشیدن روانشناسی مثبت‌نگر و سخنرانی‌های پرطرفداری است که تنها ذهنیت مثبت و خوشحال را عامل موفقیت می‌دانند.

خواندن کتاب مثبت فکر نکنید برای چه افرادی مناسب است

اگر دوستان و نزدیکانی دارید که در زندگی خود غرق در رویاپردازی شده‌اند و نمی‌توانند به سمت هدف مشخصی حرکت کنند، معرفی کتاب مثبت فکر نکنید به ایشان بسیار مناسب خواهد بود و می‌تواند زندگی آن‌ها را تغییر کند.

کلیه افرادی که به روان‌شناسی علاقه‌مند هستند و دغدغه رشد و توسعه فردی را دارند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. کتاب مثبت فکر نکنید تلاش می‌کند تا عبارت  کلیشه « مثبت فکر کنید» را به چالش بکشد و به شما ذهنیتی واقعی را اعطا کند. فرقی نمی‌کند که چه شغلی داشته باشید و این که چند سال‌تان باشد. این کتاب حتما برایتان مفید خواهد بود و زندگی‌تان را متحول خواهد کرد. با خرید کتاب فوق و خواندن آن زندگی متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

درباره ترجمه کتاب مثبت فکر نکنید

کتاب مثبت فکر نکنید توسط حسین رحمانی مترجم شناخته شده ایرانی و به همت نشر ترجمان علوم انسانی به فارسی برگردانده شده است. این کتاب به علت اهمیت بالای خود به زبان‌های مختلفی در سراسر جهان برگردانده شد و نظر مثبت منتقدان و اندیشمندان را به خود جلب کرد.

اگر به گوش دادن به کتاب‌های صوتی علاقه‌مند هستید خرید کتاب صوتی مثبت فکر نکنید نیز می‌تواند برایتان مناسب باشد. نسخه صوتی این اثر توسط تایماز رضوانی تولید شده است.

در بخشی از کتاب مثبت فکر نکنید می‌خوانیم

اجازه بدهید چند لحظه ای را صرف تمرینی کنیم که هنوز انجامش نداده ایم. گوشه ای خلوت انتخاب کنید و آسوده و راحت باشید. قلم و کاغذ بردارید و به اين پرسش پاسخ بدهید: مهم ترین آرزویتان برای هفته بعد چیست؟ این آرزو می تواند به روابطتان با دیگران یا زندگی شغلی تان مربوط باشد.

شاید همسرتان از شما خواسته باشد که آخر هفته به مهمانی شامی در خانه دوست دوران دانشگاهش بروید. چند ماه  پیش جروبحثی با این دوست داشته اید و دیگر با او حرف نزده اید. جداا دلتان می خواهد معذرت بخواهید و آشتی کنید.

چه بسا شش ماه پیش بابت عملکرد عالی تان دریک پروژه تشویقتان کرده باشد و همان موقع گفته باشد که شایسته افزایش حقوق هستید. ولی بررسی عملکرد سالانه شما به دستتان رسیده و خبری از افزایش حقوق در آن نیست. اما حقوق یکی از همکارانتان که عملکرد چندان خوبی نداشته. بیشتر شده است. میل دارید این مسئله را نزد رئیستان باز کنید و امیدوارید بالاخره راهی برای به دست آوردن این افزایش حقوق پیدا کنید.

 یا شاید کارفرمای جدیدی به شرکتتانمراجعه کرده و فرصت کسب وکار مهیجی ته است. فرصتی
که می تواند درآمد کل شرکت را ۳۵ درصد افزایش دهد. کسی باید با هیئت مدیره شرکت کار فرما صحبت نهایی را بکند. آرزویتان این است که در این جلسه حاضر شوید و این کار را شما اتجام بدهید. بدرخشید و همچون یک «قهرمان» مشتری جدید را متقاعد کنید. آرزویتان را هرچه که هست در قالب سه یا چهار کلیدواژه بنویسد.

 اکنون به این فکر کنید که اگر همه چیز درست پیش برود. چطور خواهد شد. مثبت ترین نتیجه چیست؟ بالاخره از  دست همسرتان عذرخواهی می‌کنید و او هم مسئولیتش  در آن مشاجره به عهده می گیرد. شما را در آغوش میکشد و خواهش می کند که هر دویتان مسئله را فراموش کنید. گفت وگو با رئیستان بسیار ساده تر از آنچه که انتظارش را داشته اید پیش می رود. رئیس از شما تشکرمی کند که برای صحبت نزد او رفته اید و سرانجام با افزایش حقوقی که بسیار هم لایقش هستید موافقت می کند و « چون دلش می خواهد» پاداش اضافه ای هم برایتان در نظر می گیرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۲ مگابایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهگابریله اوتینگن
مترجمحسین رحمانی
ناشرترجمان علوم انسانی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
49,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۲ مگابایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
13 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب علیرغم این که به مقوله واقع نگری، عدم اتکا به رویاپردازی و استفاده از تکنیک مقابله ذهنی می پردازد. اما سرشار از اشکالات تایپی است و مطالعه ان واقعا آزاردهنده است. آیا چنین مواردی بی احترامی به وقت و پول دیگران نیست؟ یک بار خواندن چند صفحه از آن توسط ناشر و فروشگاه الکترونیک کار چندان دشواری نیست!

4

خب وقتی اسم کتاب ;بازنگری در مثبت اندیشیه; چرا مترجم اسمش رو ;مثبت فکر نکنید; گذاشته؟ در حالی این دو اسم تاثیر کاملا متفاوتی روی خواننده میذاره. هرچند میدونم بخاطر بازارگرمی این اسم رو گذاشتن ولی در حیطه ادبیات و کتاب چنین حربه هایی قشنگ نیست، و من هربار وسط کتاب به اسمش میرسم به خودم یادآوری میکنم اسمش این نیست

5

کتاب درسته غلط تایپی و یا .... داره اما میشه خوند (البته که فیدیبو با این پولی که میگیره باید نسخه بهتری ارائه بده ) اما واقعا در مقباله با مثبت اندیشی رویا پردازانه خیلی موثره و مناسب هست البته شاید نیاز ب شخصی سازی مطلب هم باشه

2

یه سری مشکلات تایپی داره که واقعا آزار دهندست یه سری عدد هم هست که مربوط به منابع کتاب هست اونها هم در خوندن اختلال ایجاد میکنه علاوه بر این متن مبهمی داره و بعضی از استنتاجهایی که داره رو من نمیفهمم چطور میتونه بهشون اتکا کنه کلا که کتاب دلچسبی برای من نبود

2

ترجمه بد و پر غلط کتاب شمارو از مطالعه ادامه کتاب منصرف می کنه

4

این کتاب پاسخ خوبیست به کسانی که می گویند مثبت اندیشی فقط و به تنهایی می تواند باعث تغییرات مثبت شود.

5

توصیه میکنم اونایی که مثل من، تو دام مثبت اندیشی محض افتادن حتما این کتاب رو بخونن تا دیدگاهشون نسبت به مثبت اندیشی اصلاح بشه

5

اسم کتاب بازنگری در مثبت اندیشی چرا باید مترجم این اسم کاملا غلط برای کتاب انتخاب کند ؟ کتاب خیلی خوبیه به نظرم حتما بخونید

5

واقعا ترجمه افتضاحه ، اگر چه ترجمه اعصاب ادمو خرد میکنه ولی کتابه خوبیه توصیه میکنم بخونید

4

کتاب خیلی خوبیه دید شمارو عوض میکنه نسبت به خیلی باورهای اشتباه یه ذره غلط املایی داره

نمایش 4 نقد دیگر
3.9
(29)
آموزنده 🦉 (1)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مثبت فکر نکنید
مثبت فکر نکنید
بصیرت هایی از دانش جدید انگیزش

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مثبت فکر نکنید
مثبت فکر نکنید
گابریله اوتینگن
ترجمان علوم انسانی
3.9
(29)
آموزنده 🦉 (1)
48,000
تومان