0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر ظریف اهمیت ندادن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن

نویسنده:
مارک منسن
ناشر:
ماه آوا
درباره هنر ظریف اهمیت ندادن

زیاد پیش‌آمده است که آدم‌ها درباره‌ی اهمیت دادن حرف بزنند. اهمیت دادن به جزئیات، به اتفاقات، به تلاش‌ها و بسیاری چیزهای دیگر اما این بار مارک منسون در کتاب هنر ظریف اهمیت ندادن رویکرد دیگری را در پیش گرفته است. رویکرد بیخیالی. به زبان ساده او بیان می‌کند شما مرکز جهان نیستید، کنترل خیلی چیزها دست شما نیست و البته همه فوق‌العاده نیستند؛ به همین راحتی، این موضوعات را بپذیرید و به شیوه‌ی خودتان زندگی کنید.

هنر ظریف اهمیت ندادن، راهی برای زندگی راحت

The subtle art of not giving a f*ck: a countrerintutive approach to living a good life یک کتاب خودیاری خاص و جالب است که اولین‌بار سال ۲۰۱۶ منتشر شد. مارک منسون، نویسنده‌ی این کتاب یک بلاگر مشهور آمریکایی است که نوشتن را با منتشر کردن پست‌هایی که در آن توصیه‌هایی برای مردها هنگام قرار گذاشتن با زن‌ها می‌نوشت شروع کرد. او در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی یک نکته‌ی مهم را مرکز صحبت‌هایش قرار داده است؛ رها کردن. این کتاب به‌سرعت با استقبال زیادی مواجه شد و در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و گلوب اند میل قرار گرفت. این کتاب را انتشارات هارپر کالینز منتشر کرده است و تاکنون بیش از ده میلیون نسخه از آن فروخته شده است. هنر ظریف بی‌خیالی به زبان‌های زیادی هم برگردانده شده است.

مهم‌ترین تفاوت کتاب منسون با سایر کتاب‌های ژانر خودیاری، اجتناب از تفکر مثبت است. این نویسنده برخلاف افرادی که می‌خواهند دائماً توی مغز افراد فرو کنند که شما فوق‌العاده هستید، هیچ محدودیتی وجود ندارد، پتانسیل‌های شما بی‌نهایت‌اند و تنها خودتان هستید که جلوی خودتان را گرفته‌اید همه‌ی این‌ها را کنار می‌گذارد و با بیان تجربیات شخصی‌اش از این حرف می‌زند که زندگی معنایش را از مبارزاتی که انجام می‌دهید می‌گیرد. او با لحنی گزنده و کمی طنزآمیز کتابش را نوشته و گاهی از کلمات ناشایست برای اثرگذاری بیشتر استفاده کرده است. آنچه منسون مدعی آن است این است که از فلسفه‌ی چارلز بوکوفسکی در نگارش این کتاب بهره گرفته است.

فصل‌های کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن

فصل اول- سعی نکنید

فصل دوم - خوشحالی یک مشکل است

فصل سوم- شما خاص نیستید

فصل چهارم- ارزش رنج

فصل پنجم- شما همواره در حال انتخاب هستید

فصل ششم - شما درباره‌ی همه چیز اشتباه می‌کنید

فصل هفتم - شکست راه پیشرفت است

فصل هشتم - اهمیت نه گفتن

فصل نهم - و سپس می‌میرید

مارک منسون، مردی که عینک جدیدی روی چشم‌هایتان می‌گذارد

منسون اهل ایالت تگزاس است. او در سال ۱۹۸۴ به دنیا آمده و در دانشگاه بوستون در رشته روابط و تجارت بین‌الملل درس‌خوانده است. او در تمام سال‌های زندگی‌اش از داشتن یک شغل کارمندی فراری بوده و نقاط مختلف دنیا را هم گشته است. مارک منسون صاحب وبلاگی است که بیش از دو میلیون خواننده دارد. او از مبارزان صف اول مثبت‌اندیشی است. مارک منسون درباره‌ی روش‌ها رسیدن به خوشبختی و آرامش همیشگی حرف نمی‌زند بلکه دنبال راهی برای پذیرش زندگی است. او را به‌عنوان یک فرد جریانساز در حوزه‌ی خودیاری می‌شناسند. کتاب‌های همه چیز به فنا رفته و من چه کسی هستم سایر کتاب‌هایی هستند که می‌توانید از این نویسنده انتخاب کنید.

هنر ظریف اهمیت ندادن در کتابفروشی‌های ایران

هنر ظریف اهمیت ندادن از زمان انتشارش در آمریکا مثل یک ویروس در تمام جهان منتشر شد و خیلی زود هم به ایران رسید. چندین ترجمه‌ی مختلف از این کتاب را می‌توانید در کتابفروشی‌های ایران پیدا کنید. هنر ظریف بی‌خیالی ترجمه ژیلا باقری از نشر حضور یکی از این ترجمه‌هاست. ترجمه‌ی خوب دیگری که از این کتاب در دسترس است ترجمه‌ی میلاد بشیری است که میلکان آن را چاپ کرده است. این ترجمه «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها، روشی نوین برای خوب زندگی کردن» نام گرفته است.

کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن هم در بازار کتاب ایران موجود است. انتشارات ماه آوا ترجمه‌ی فاطمه بلدی و محمد خلعتبری از این کتاب را با صدای حمید یزدانی منتشر کرده است و شما می‌توانید این ترجمه را در همین صفحه خریداری کرده و روی اپلیکیشن کتابخوانتان بشنوید و لذت ببرید.

چرا باید هنر ظریف اهمیت ندادن را شنید؟

هنر ظریف اهمیت ندادن کتاب ارزشمندی است که می‌تواند فشارهای روانی زیادی را از روی شما بردارد. انسان مدرن همواره با دغدغه‌ی کامل نبودن روبه‌رو است و همواره به او گفته شده است که باید خوشبخت و شاد باشد و باور کنید تعداد کسانی که چنین زندگی رؤیایی‌ای دارند کمتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. مارک منسون واقعیت را پیش روی مخاطبانش گذاشته است و به آن‌ها می‌گوید آن‌قدرها هم مهم نیستند و آن‌قدرها هم همه چیز دست خودشان نیست. او معتقد است پذیرش این موضوع قدرت بیشتری به انسان می‌دهد و باعث می‌شود او در آینده تصمیمات بهتری بگیرد و برای خودش بجنگد.

در کنار هنر ظریف اهمیت ندادن بخوانید

اگر شما هم از کتاب‌های مثبت‌اندیشانه خسته شده‌اید و مانند منسون معتقدید برای کمک به خودتان به دیدگاه‌های واقع‌بینانه‌تری نیاز دارید می‌توانید در کنار کتاب‌های این نویسنده به سراغ کتاب‌هایی که در ادامه از آن‌ها حرف می‌زنیم هم بروید. «ایگو دشمن است» اثر رایان هارلی یکی از این کتاب‌هاست که درباره‌ی مضرات پرداختن بیش از اندازه به خود صحبت می‌کند. خیلی خوبه که نمی‌تونن شما رو در نظر نگیرن و کارعمیق اثر کال نیوپورت هم کتاب‌های کمک کننده‌ای هستند. به علاوه می‌توانید کتاب‌هایی مانند کتاب رهبری، قبیله‌ی منتورها و اصول را هم برای خودتان انتخاب کنید.

در بخشی از کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن می‌‌شنویم

پانصد سال قبل نقشه کش‌ها اعتقاد داشتند کالیفرنیا یک جزیره است. پزشکان معتقد بودند شکافتن بازوی یک نفر یا ایجاد خونریزی در هر جای بدن می‌تواند بیماری را درمان کند. دانشمندان معتقد بودند آتش از چیزی به نام فلوژیستون ساخته شده است. زنان معتقد بودند مالیدن ادرار سگ روی صورتشان خواص ضد پیری دارد، منجمان اعتقاد داشتند خورشید به دور زمین می‌چرخد. وقتی پسربچه بودم فکر می‌کردم متوسط نوعی سبزی است و تمایلی به خوردنش نداشتم. فکر می‌کردم برادرم راهی مخفی در خانه‌ی مادربزرگم پیدا کرده است چون می‌توانست بی‌آنکه از دستشویی خارج شود از خانه بیرون برود. خطر لو رفتن داستان دستشویی یک پنجره داشت. همچنین فکر می‌کردم وقتی دوستم و خانواده‌اش به واشنگتن دی سی می‌رفتند به نحوی به گذشته و به زمان دایناسورها سفر می‌کردند چون خوب دی سی گذشته‌ی خیلی دوری بود. به عبارتی بی سی به معنای پیش از میلاد مسیح است. در نوجوانی به همه می‎‌گفتم به هیچ‌چیز اهمیت نمی‌دهم در حالی که حقیقت این بود که بیش از حد اهمیت می‌دادم. بی‌آنکه خودم بدانم دیگران در دنیای من حکومت می‌کردند. فکر می‌کردم خوشحالی یک سرنوشت است، نه یک انتخاب. فکر می‌کردم عشق چیزی است که همین‌طوری اتفاق می‌افتد نه چیزی که قرار باشد برایش زحمت بکشیم. فکر می‌کردن باحال بودن از راه تمرین و یادگیری از دیگران حاصل می‌شود نه اینکه هرکسی خودش ابداعش کند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
527.۱۰ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۲۱:۱۵
نویسندهمارک منسن
مترجممحمد خلعتبری
مترجم دومفاطمه بلدی
راویحمید یزدانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۲۷.۱۰ مگابایت
۰۹:۲۱:۱۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
13 ٪
1
ستاره
15 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

شروع بسیار پر قدرت و تاثیر گذار کم کم روند کتاب رو به تکراری شدن میره و در آخر کاری باهاتون میکنه که میگی واقعا من این کتاب رو گوش دادم؟ کتاب با ایده ای بسیار خوب شروع شده و حتی میخواد به اون سمت بره اما جالبه که بر خلاف نام کتاب هیچ راه حلی درست نداره و تمام شعار میده و جالبه که اصلا این کتاب نوشته شده که بگه شعار ندید در مجموع از نظر من که البته قابل دفاع هم نیست کتاب مناسبی نبود

5

کتاب معرکه ای بود.... باید با جان و دل گوش بدی تا بفهمی. چی میگه. هیچ چیز تو این دنیا اهمیت نداره، حتی سختی هایی که برای رسیدن به موفقیت باید بکشی هم اهمیتی نداره. تنها چیزی که اهمیت داره اینه که تو داری الان کتاب میخونی، تو داری با نادرت حرف میزنی، تو داری میخندی.......

5

این اثر به این موضوع می‌پردازد که به مسائل حاشیه‌ای و سختی‌ها و مشکلات در راه رسیدن به هدف‌تون بی اهمیت باشید .. اگر قرار باشه چیزی مورد اهمیت و توجه قرار بگیره باید به رشد و شکوفایی منجر بشه .. گوینده عالی محتوای کتاب هم خوب بود .. با سپاس

2

فصل اول و دومش خوب بود ، تا حدودی فصل هشت هم بد نبود ، ولی انتظار بیشتری داشتم ، بیشتر از هفتاد درصد کتاب محتوای هیجان انگیزی نداشت ، نتیجه گیری خوبی هم نداشت ، در کل متوسط بود ، اما ، راوی واقعا عالی خواندن

5

طبیعیه که برخی کتاب رونپسندن، من کناب های زیادی در این سبک گوش دادم وااااقعا زمانی میتونید کتاب رو درک کنید بنظرم که معنی این جمله رو بدونید کم بیش است وگرنه درک کتاب سخته، درکل بی نقصه عالیه

1

همه نظرها شخصی است من ابتدای کتاب گوش کردم هر چه بیشتر جلو می رفت به این نتیجه می رسیدم که حیف وقت که صرف شنیدن کتاب کنم و برای اولین بار کتاب تمام نکرده رها کردم

3

خط مشی نویسنده معلوم نبود؛ آخرش نفهمیدیم باید اهمییت بدیم به آرزوها و تلاش کنیم یا بی اهمیت باشیم؛ بیشتر همه عقاید رو انکار میکرد‌‌.

5

یکی از بهترین کتابهایی که تا به حال شنیده بودم، از نویسنده‌ی کم سن و سالی مثل آقای مارک منسن انتظار این حجم از خرد را نداشتم، صدای راوی هم بسیار جذاب بود.

3

بد نبود اولایلش خوبه اما بعدش خیلی تکراری و خسته کننده.. راوی و گوینده خیلی خوبی هم داره، محتوای کمی تکراری اما ارزش شنیدن را دارد

5

هنر ظریف مهارت زندگی کردن ای کاش میشد راوی بعضی جملات مهم رو چندباره تکرار کنه. در صورت امکان البته.

نمایش 12 نقد دیگر
3.7
(46)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
70,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هنر ظریف اهمیت ندادن
هنر ظریف اهمیت ندادن
رویکردی نامتعارف به خوب زندگی کردن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر ظریف اهمیت ندادن
هنر ظریف اهمیت ندادن
مارک منسن
ماه آوا
3.7
(46)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
70,200
تومان