0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
میکروبوک صوتی خلاصه ایگو و اید

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک صوتی میکروبوک صوتی خلاصه ایگو و اید

(من و نهاد)
درباره میکروبوک صوتی خلاصه ایگو و اید

زیگموند فروید در کتاب ایگو و اید به شرح اصول نظریه‌ی روانکاوی خود یعنی اید، ایگو و سوپر ایگو یا نهاد، من و فرامن می‌پردازد که مفاهیمی اساسی در روان‌شناسی هستند. معمولاً همه‌ی افراد پس از آن که متوجه می‌شوند شخصی در رشته‌ی روانشناسی تحصیل کرده است، از او می‌پرسند که نظرت درباره‌ی من چیست؟ یا من چطور آدمی هستم؟ و با سؤالاتی ازاین‌دست سعی دارند از زاویه‌ دید یک روانشناس به خودشان نگاه کنند. اما تحلیل روان و شخصیت افراد به این آسانی نیست و نیازمند جلسات متعدد و گفتگوهای طولانی است تا بتوانیم کمی از ابعاد مختلف روانمان را بشناسیم. شاید بتوان گفت اولین قدم برای آشنایی با فضای بی‌انتهای ذهن و روانمان آشنایی با مفاهیم مهم حوزه‌ی روانشناسی است. مفاهیمی مانند اید، ایگو و سوپرایگو از جمله مفاهیم پایه مکتب روانکاوی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای روانشناسی است و فروید در این کتاب آن‌ها را توضیح می‌دهد.

این کتاب نتیجه سال‌ها مطالعه‌ تحلیلی فروید است که نخستین‌بار در سال 1923 میلادی منتشر شد. کتاب ایگو و اید که به بررسی مفاهیم پایه و اصلی نظریه روانکاوی می‌پردازد، از زمان چاپ اول تاکنون در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی قرار دارد که علاوه بر دانشجویان رشته روانشناسی، علاقه‌مندان به این حوزه نیز می‎توانند از آن بهره‌مند شوند.

از نگاه فروید اید، ایگو و سوپر ایگو سه جز تشکیل‌دهنده شخصیت انسان‌ها هستند که همه‌ی رفتارها و ویژگی‌های شخصیت هر فرد در اثر تعارضات و عملکردهای این سه جز ایجاد می‌شوند. شناخت این سه جز گام نخست مطالعه مکتب روانکاوی فروید است.

درباره زیگموند فروید

زیگموند فروید، عصب شناس اتریشی و پایه‌گذار یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مکاتب روان‌شناسی یعنی روانکاوی است. فروید در تاریخ 6 می 1856 میلادی از والدینی یهودی به دنیا آمد. او تحصیلات خود در رشته پزشکی را در سال 1881 میلادی در دانشگاه وین به پایان رساند و کار خودش را به‌عنوان آسیب‌شناس اعصاب در همان شهر آغاز کرد. فروید یک سال پیش از مرگش یعنی در سال 1938 به دلیل برخوردهای یهودی‌ستیزانه نازی‌ها اتریش را ترک کرد و به انگلستان گریخت و در سال 1939 میلادی در این کشور درگذشت. فروید در سال 1930 میلادی برنده جایزه گوته، معتبرترین جایزه ادبی آلمان شد. این رویداد هر سه سال یکبار در شهر فرانکفورت، در روز تولد یوهان ولفگانگ گوته، شاعر معروف آلمانی برگزار می‌شود که نام‌های آشنایی چون هرمان هسه، ماکس پلانک و اینگمار برگمان نیز از جمله برندگان ادوار مختلف این جایزه بوده‌اند. کتاب‌هایی مانند تمدن و ملالت‌های آن و اصول روانکاوی بالینی از دیگر کتاب‌هایی هستند که فروید نوشته است.

چرا باید خلاصه کتاب صوتی ایگو و اید را بشنویم؟

اگر به روانشناسی علاقه دارید و دوست دارید با مفاهیم مرتبط با آن بیشتر آشنا شوید، می‌توانید با مطالعه کتاب ایگو و اید قدم در مسیر آشنایی با این علم بگذارید. دانشجویان رشته روانشناسی و به‌طورکلی علاقه‌مندان به کتاب‌های روانشناسی نیز می‌توانند با مطالعه این کتاب مطالب زیادی را بیاموزند. شما می‌توانید کتاب صوتی خلاصه ایگو و ایدرا با صدای کامبیز خلیلی، بازخوانی شده از روی نسخه‌ انتشارات کتاب‌سرای نیک، در دسته روانکاوی از اپلیکیشن فیدیبو تهیه کنید و از شنیدن آن لذت ببرید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ایگو و اید می‌خوانیم

تقسیم زندگی ذهنی به آنچه خودآگاه و آنچه ناخودآگاه است از مفروضه‌های بنیادینی است که علم روانکاوی بر آن استوار است و این تقسیم‌بندی به‌تنهایی امکان درک آسیب‌شناسی فرایندهای ذهنی را که هم شایع و هم مهم هستند فراهم و سازماندهی علمی آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. اصطلاح خودآگاه که بحث را با آن آغاز می‌کنیم، به‌صورت کاملاً توصیفی بر ادراک مستقیم و معین‌ترین معنای آن مبتنی است. تجربه نشان می‌دهد که به‌عنوان یک قاعده، عنصری ذهنی مثلاً یک اندیشه، همیشه در خودآگاه باقی نمی‌‎ماند. برعکس مشخصه وضعیت هوشیاری این است که بسیار گذراست. اندیشه‌ای که هم اکنون خودآگاه است، لحظه‌ای بعد دیگر خودآگاه نیست.

 پیشنهادهایی برای دوستداران خلاصه کتاب صوتی ایگو و اید

اگر قصد دارید کتاب‌های بیشتری در زمینه روانشناسی به ویژه رویکرد روانکاوی مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه «کتاب چگونه فروید بخوانیم» را در برنامه خود قرار دهید. نویسنده این کتاب جاش کوهن است و نشر نی با ترجمه صالح نجفی آن را در ایران به چاپ رسانده است. عناوین دیگری همچون روانکاوی چیست؟ نوشته دکتر علی فیروزآبادی و یک فنجان چای با بزرگان روانکاوی جهان از عباس کیوانلو نیز کتاب‌هایی هستند که می‌توانید از مطالعه آن‌ها لذت ببرید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
53.۲۷ کیلوبایت
مدت زمان
۰۱:۱۶:۵۸
نویسندهزیگموند فروید
مترجمگروه مترجمان
راویکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۰۸
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۳.۲۷ کیلوبایت
۰۱:۱۶:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
پربار 🌳 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
22 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

کی گفته شما کتاب صوتی تولید کنید؟ سرم درد گرفت. ربات های تبدیل نوشتار به گفتار از راوی طبیعی تر عمل میکنند. کامبیز لطفا دیگه گوینده ی هیچ کتاب صوتی ای نباش گوش هامون گناه دارن

4

هر فصلو سه چهار بار خوندم تا بفهمم به نظرم بیشتر برای دانشجویان رشته روانشناسی مفیده

5

خیلی سخت بود?

3.6
(9)
پربار 🌳 (1)
28,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
میکروبوک صوتی خلاصه ایگو و اید
میکروبوک صوتی خلاصه ایگو و اید
(من و نهاد)
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.6
(9)
پربار 🌳 (1)
28,500
تومان