0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خوشنویسی نوین

معرفی، خرید و دانلود کتاب خوشنویسی نوین

آموزش خوشنویسی خط نستعلیق تحریری
درباره خوشنویسی نوین

کتاب خوشنویسی نوین نوشته ابراهیم قدردان، راهنمایی بسیار مناسب برای افراد است. در زمان حاضر با توجه به روش رایج نگارش توسط افراد با استفاده از خودکار، هنر زیبا نویسی به‌طور نادیده‌گرفته شده و حتی به فراموشی سپرده شده است. در برخی موارد، حتی شاهد مشکلات جدی در خط‌نویسی در جامعه هستیم. به همین دلیل، اهمیت نگارش زیبا با خودکار به توجه جامعه درآمده است. کتاب آموزشی کتاب خوشنویسی نوین، بر اساس اصول زیبا نویسی تدوین شده است و به منظور آموزش به دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به هنر زیبا نویسی، تهیه و گردآوری شده است. این کتاب دارای "تاییدیه انتشارات کمک آموزشی" و "تأییدیه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش" است.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های هنر علاقه دارید حتما به دسته‌بندی هنر فیدیبو سر بزنید.

درباره ابراهیم قدردان

ابراهیم قدردان، نویسنده متخصص در زمینه کتاب‌های کودک و نوجوان است که از زمان شروع فعالیت نویسندگی، تمرکز خود را بر روی این دسته از ادبیات گذاشته است. او با آثار متعددی که به چاپ رسانده، توانسته است به شکلی ممتاز در ارتقاء فرهنگ خواندن و آموزش مفاهیم مختلف به جوانان دخیل شود. علاوه بر تخصص در کتاب‌های کودکانه و نوجوانانه، ابراهیم قدردان تجربه‌های زیبایی در زمینه نگارش کتاب‌های هنری نیز دارد. از جمله کتاب‌های معروف او، به کتاب"خوشنویسی نوین" می‌توان اشاره کرد که به طرح و تکنیک‌های زیبانویسی می‌پردازد و مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. این کتاب با استفاده از رویکردی مدرن و آموزشی، به خوانندگان ابزارها و مفاهیم اساسی خوشنویسی را آموزش می‌دهد.

از دیگر کتاب‌های مطرح و معروف ابراهیم قدردان عبارتند از:

ü    کتاب زمین نیازمند آرامش است: این کتاب مجموعه ۴۰ کاریکاتور ونوشته به دوزبان فارسی و انگلیسی برای صلح و حفاظت از محیط زیست است.

ü    کتاب هیوار: کتاب هیوار مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های فارسی است که هر کدام شرح تنهایی افرادی را به تصویر می‌کشند که درون خود غم بزرگی از دل‌تنگی دارند.

ü    کتاب خرگوش و درخت کوچولو: این کتاب دربرگیرنده متن نمایشنامه‌ای است که برای اجرا در دبستان مناسب است. موضوع نمایش به درختی مربوط می‌شود که نمی‌داند چه درختی است. در طول داستان خرگوشی با او دوست می‌شود و در نهایت ارزش و قدر درخت معلوم می‌شود.

جهت مشاهده سایر آثار ابراهیم قدردان کلیک کنید.

چرا باید کتاب خوشنویسی نوین را بخوانیم

خواندن کتاب خوشنویسی نوین اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا با روی کار آمدن تکنولوژی‌های مدرن و استفاده گسترده از ابزارهای الکترونیکی، هنر خوشنویسی این روزها به‌طور نادیده گرفته شده است. این کتاب با تأکید بر اصول و تکنیک‌های خوشنویسی، فرصتی را فراهم می‌آورد تا هنرجویان و دانش‌آموزان با ارزش و جلوه‌های زیبایی که در خط‌ها و نوشتارها قرار می‌گیرد، آشنا شوند. از طریق این کتاب، مهارت‌های خوشنویسی ارتقاء یافته و توانایی نگارش با خودکار به یک هنر برجسته تبدیل می‌شود. به همین خاطر خواندن کتاب خوشنویسی نوین به افراد کمک می‌کند تا ارتباطی عمیق‌تر با هنر خوشنویسی برقرار کرده، مهارت‌های خود را بهبود داده و به عشق و اراده‌ی قدیمی به این هنر بازگردند.

در بخشی از کتاب خوشنویسی نوین می‌خوانیم

حرف ج ، چ ، ح ، خ از حروف مدور به شمار می‌روند. دایره آن‌ها بر خلاف حرکت عقربه ساعت نوشته می‌شود. شکل ح شباهت زیادی به شکل بدن پرندگان دارد. ح دارای اشکال گوناگونی در نگارش خط تحریری است. این تنوع با توجه به شکل خاص آن تاثیر زیادی در زیبایی خط دارد.

دال و ر از حروف خرد به شمار می‌روند. دال در خط تحریری تنها به آخر کلمه با اتصال می‌چسبد و به شکل ر نوشته می‌شود. حرف ر شبیه سینه پرندگان است. ر تنها حرفیست که گاهی روی خط زمینه و زمانی زیر آن نوشته می‌شود. اگر حرف ر قبل از حرف مدوری که به دندانه چسبیده قرار بگیرد تا زیر خط زمینه کشیده می‌شود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب خوشنویسی نوین

اگر شما هم از جمله علاقمندان و دوست‌داران کتاب‌های هنر هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب باغ آلبالو نویسنده آنتوان چخوف

ü    کتاب نوای اسرارآمیز نویسنده اریک امانوئل اشمیت

ü    کتاب تئوری موسیقی نویسندگان مایکل پیلوفر ، هالی دی


شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
16.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
64 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۸:۰۰
نویسندهابراهیم قدردان
ناشرناریا مهر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۳۱
قیمت ارزی
1 دلار
قیمت چاپی
7,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۶.۰۰ مگابایت
۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
آموزنده 🦉

عالی ، اما باید بگم کیفت تصاویر این کتاب خوب نیست و حروف نوشته شده برای یادگیری هنرجو به خوبی دیده نمی شوند که ی یک اشکال مهم است .نقطه.

5

بالاخره بعد از ۲۰ سال خطم خوب شد ممنون از نویسنده

5

خوبه ، مختصر و مفید توضیح داده و تمرین هم دارد

5

عالیییییییییییییییییییییییییی

5

خوبه هم آموزش داره هم تمرین

5

خیلی جامع و کامل توضیح داده.

4.8
(10)
آموزنده 🦉 (1)
4,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خوشنویسی نوین
خوشنویسی نوین
آموزش خوشنویسی خط نستعلیق تحریری
ناریا مهر
4.8
(10)
آموزنده 🦉 (1)
4,000
تومان