0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
توهم آگاهی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی توهم آگاهی

چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟
ناشر:
ماه آوا
درباره توهم آگاهی

کتاب توهم آگاهی

کتاب توهم آگاهی (The Knowledge Illusion) نوشته‌ی استیو اسلومن و فیلیپ فرنباخ یک اثر دانشی و مطالعاتی در حوزه علوم اجتماعی و فلسفه‌ی ذهن محسوب می‌شود. در این کتاب، نویسندگان به بررسی چگونگی کارکرد ذهن انسان می‌پردازند. موضوع اصلی کتاب در دسته کتب جامعه شناسی فیدیبو قرار دارد و به موضوعاتی مانند خودشناسی و ادراک دانش می‌پردازد. این کتاب به دلیل نگاه عمیق و جدیدی که به فهم دانش و آگاهی ارائه می‌دهد، پرفروش و محبوب محسوب می‌شود.

کتاب توهم آگاهی درباره‌ی محدودیت‌های ذهنی انسان و اینکه چگونه ما اغلب بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم به دیگران وابسته‌ایم، صحبت می‌کند. پیام اصلی کتاب این است که دانش فردی اغلب ناقص است و ما بسیاری از چیزهایی که می‌دانیم را مدیون دانش جمعی و دیگر افراد هستیم. هدف نویسندگان از نوشتن این کتاب، برملا کردن این موضوع است که ما به طور مستمر به دیگران برای افزایش دانش و فهم واقعی نیاز داریم.

درباره نویسندگان کتاب توهم آگاهی

استیو اسلومن روان‌شناس و استاد در دانشگاه براون است. فیلیپ فرنباخ نیز یک روان‌شناس است که در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی فعالیت داشته است. اسلومن تا به حال چندین کتاب دیگر نیز نوشته است که برخی از آنها عبارت‌اند از:

·      Causal Models: How People Think about the World and Its Alternatives

·      The Philosophy of Psychology

·      Word Learning by Preschoolers


چرا باید کتاب توهم آگاهی را بخوانیم

کتاب توهم آگاهی می‌تواند یک انتخاب بسیار جذاب و محکم برای کسانی باشد که به دنبال پاسخ‌هایی به سوال‌های عمیق‌تر در مورد طرز فکر و دانش انسان هستند.

·      درک بهتر از ذهن انسانی: این کتاب به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که چگونه دانش فردی ما می‌تواند محدود و ناقص باشد و چطور ما به دانش جمعی و تجربیات دیگران وابسته هستیم.

·      رویکرد متفاوت به دانش: این کتاب با ارائه‌ی یک دیدگاه جدید به موضوع دانش و آگاهی، به شما نگاهی متفاوت به دنیای اطراف ارائه می‌دهد و به شما ایده‌های جدیدی برای فکر کردن به موضوعات مختلف می‌دهد.

·      نوشته شده توسط کارشناسان معتبر: نویسندگان کتاب، استیو اسلومن و فیلیپ فرنباخ، دو دانشمند معتبر در حوزه‌ی روان‌شناسی هستند که می‌توانند نظرات و تجربیات ارزشمندی به خوانندگان ارائه دهند.

·      تقویت مهارت‌های انتقادی و تفکر: مطالعه این کتاب می‌تواند به تقویت مهارت‌های انتقادی و تفکر شما کمک کند، به شما اجازه دهد که بیشتر بر تحلیل و ارزیابی اطلاعات تمرکز کنید.


در بخشی از کتاب توهم آگاهی می‌خوانیم

دیدیم که اندیشه تکامل پیدا کرد تا از عمل پیچیده پشتیبانی کنه. ذهن اطلاعات رو پردازش می‌کنه به طوری که افراد می‌تونن کنش داشته باشن و محیطشون رو به میل خودشون تغییر بدن. همونطور شنیدیم که اندیشه برای پردازش از محیط اطراف بهره میبره. جهان به مثابه‌ی یک حافظه و بخشی از پردازش اندیشه عمل می‌کنه. اما اندیشه‌گر منفرد کار زیادی نمیتونه بکنه. در طبیعت اغلب شاهد رفتارهای پیچیده‌ای هستیم که با هماهنگی افراد متعدد رخ میده. وقتی چند سیستم شناختی باهم کار میکنن، هوش جمعی میتونه پدیدار بشه و از اونچه هر فرد میتونه قادر به انجام اون باشه فراتر بره.

زنبور عسل نمونه‌ی بسیار خوبی برای این مطلبه. کندو به طور شگفت‌انگیزی پیچیدس. بسیار پیچیده‌تر از هریک از بخش‌های اون به تنهایی. ترفندی که کندوها از اون بهره می‌برن، مثل ترفندیه که شرکت‌ها از اون استفاده میکنن. افراد مختلف نقش‌های متفاوتی رو در این کلونی ایفا می‌کنن. زنبورهای کارگری وجود دارن. ماده‌هایی که از کندو محافظت میکنن، شهد و گرده جمع‌آوری میکنن و برای تامین غذای زمستان عسل درست میکنن، شانه‌های مومی رو که محل ذخیره‌ی غذاس میسازن و به لارف‌ها غذا میدن. ملکه‌ای وجود داره که ایجاد یک کلونی جدید رو آغاز میکنه. سپس جفت‌گیری می‌کنه و تخم میذاره.


پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب روانشناسی توهم آگاهی

·      کتاب صوتی چرا می خوابیم؟

·      کتاب صوتی خشونت

·      کتاب صوتی تاریخ اجتماعی مردن

·      کتاب صوتی مانیفست یک فمینیست






دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
563.۳۴ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۰۹:۴۴
نویسندهاستیو اسلومن
نویسنده دومفیلیپ فرنباخ
مترجممحمد فشی
مترجم دوممینا تربتی
راوی نگین خواجه نصیر
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۶۳.۳۴ مگابایت
۱۰:۰۹:۴۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
31 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
18 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب در یکی از اپیزودهای پادکست خوب مُنیاز معرفی شد و مشتاق شدم مطالعه‌ش کنم. این نسخه‌ی صوتیش به نظرم چندان مناسب نیست. لحن گوینده یکنواخت و شبیه مجری‌های اخباره و اجازه نمیده درک درستی از متن و مفاهیمش برام ایجاد بشه!

3

کتاب جالبی بود، اینکه انسان ها چگونه دچار توهم آگاهی هستن و چطور همین توهم باعث پیشرفت بشر و گشوده شدن درهای جدید شده رو جالب روایت کرده، فصل ۸ و ۹ بنظرم جالب ترین بخش ها هستن

5

قبلا خواندم عالیه ، الانم برای بار دوم شروع کردم واقعا برای هر کسی لازمه . علی اکبر قلیچ خانی

5

کتابی که با تامل باید خواند جهان عجیبی داریم چقدر سرنوشت آدمها گاهی بازیچه مدعیان دانایی در دنیا میشوند

5

کناب خیلی مفیدیه،من واقعا پسندیدم، ارزش وقت گذاشتن داره،خیلی خوبه که بفهمیم هیچی نمیفهمیم

4

سلام. کتاب، ترجمه و خوانش، عالی. بسیار ممنون بابت زحمات.

4

یه مقدار شبیه روایت اخباره . امیدوارم خسته کننده نباشه

1

کتاب خسته کننده ای بود. متاسفانه اصلا به دلم ننشست.

1

بسیار کش‌دار کسالت بار ملال آور و بی نتیجه

3.7
(16)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
78,000
٪30
54,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
توهم آگاهی
توهم آگاهی
چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
توهم آگاهی
٪30
توهم آگاهی
چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟
ماه آوا
3.7
(16)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
78,000
٪30
54,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر