0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مانیفست یک فمینیست
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مانیفست یک فمینیست

درباره مانیفست یک فمینیست

اگر به دنبال تربیت یک کودک فمینیست هستید این کتاب به تمام پرسش‌هایی که در ذهن دارید پاسخ می‌دهد. نویسنده‌ی مطرح نیجریایی، چیما ماندا انگزی آدیشی در کتاب مانیفیست یک فمینیست برای رها شدن از تفکرات آموزشی جنسیت زده 15 پیشنهاد دوستانه مطرح کرده است. او معتقد است مادران نسل جدید و نو اندیش بایدکودکان خود را فارغ از کلیشه‌های جنسیتی رایج در جامعه، پرورش دهند. ترجمه‌ی کتاب مانیفیست یک فمینسم را فاطمه باغستانی و خوانش کتاب صوتی را شیما درخشش بر عهده داشته است.

‌درباره‌ی کتاب مانیفیست یک فمینیست اثر چیما ماندا انگزی آدیشی

ماجرای نگارش کتاب «مانیفیست یک فمینیست» از یک نامه آغاز شد. یکی از دوستان چیما آدیشی از او پرسید چگونه می‌تواند دخترش را تربیت کند تا یک فمنیست واقعی باشد. آدیشی در حوزه‌ی زنان و فمینیسم بسیار فعال است و سخنرانی‌های متعددی درباره‌ی این موضوع کرده است. اما خود او نیز به درستی نمی‌دانست چگونه باید به پرسش دوستش پاسخ دهد. او تصمیم گرفت پاسخ خود را در قالب نامه به دوستش بنویسند و کتاب مانیفیست یک فمنیست حاصل پانزده نامه‌‌ی او درباره‌ی آموزش فمنیسم به کودکان است.

آنچه این کتاب را به شهرت جهانی رساند نثر گیرا و تاثیرگذار او در بیان مسائل مهم تربیتی و آموزش آنها  به کودکان بود. او مهم‌ترین مسائل جنسیتی که در قرن 21 همچنان نادیده گرفته می‌شود را زیر ذره‌بین قرار داده است و از مادران خواسته است به گفتار خود توجه ویژه‌ای داشته باشند. او در این اثر موضوع بدیهی و ساده را از زاویه دید یک زن و مادر توصیف می‌کند.

فمینیسم را کمی بیشتر بشناسیم

فمینیسم (feminism) به مجموعه‌ای از جنبش‌های سیاسی، اجتماعی و ایدئولوژی اطلاق می‌گردد که با هدف دستیابی زنان به فرصت‌های برابر با مردان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و شخصی شکل گرفته است. اما هدف اصلی جنبش فمنیسم چیست؟ به طور کلی موضوعات مورد توجه جنبش فمنیسم، مردسالاری، برابری جنسیتی، خشونت خانگی، آزار جنسی، تبعیض جنسیتی، برابری دستمزد و حقوق باروری است.

‌درباره‌ی چیما ماندا انگزی آدیشی نویسنده‌ی کتاب مانیفیست یک فمینیست

چیما ماندا انگزی آدیشی فعال حقوق زنان، سخنران و نویسنده‌ی نیجریایی در سال 1977 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی داروسازی ادامه داد. کارشناسی ارشد را در رشته‌ی نویسندگی خلاق گرفت و کارشناسی ارشد دیگری در رشته‌ی مطالعات آفریقا اخذ کرد. او نویسنده‌ی داستان کوتاه و کتاب‌های غیرداستانی است و در کنفرانس‌های متعددی در سراسر جهان سخنرانی کرده است. آدیشی با کتاب «نیمی از یک خورشید زرد» در سال 2007 به شهرت رسید و جایزه‌ی ادبیات داستانی زنان را از آن خود کرد. آثار او به بیش از سی زبان ترجمه شده است و انتشارات معتبری نظیر نیویورکر، گرانتا و فاینانشیال تایمز کتاب‌های او را به چاپ رسانده است.

یکی دیگر از آثار او تحت عنوان «ختمی ارغوانی» جایزه‌ی نویسندگان کشورهای مشترک المنافع را به خود اختصاص داد. کتاب «آمریکانا» برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی منتقدان شد و عنوان بهترین کتاب سال را کسب کرد. مجموعه داستان «چیزی به دور گردن تو» جایزه‌ی نقدی مک آرتور را برای این نویسنده به ارمغان آورد.

ترجمه‌ی کتاب مانیفیست یک فمینیست به فارسی

فاطمه باغستانی از مترجمین جوان و پرکار ایرانی است. او در سال 1355 درخانواده‌ای پرجمعیت به دنیا آمد. باغستانی تحصیلات خود را در رشته‌ی مترجمی زبان ادامه داد و به کار تدریس زبان مشغول شد. او پس از مدتی تصمیم گرفت شانس خود را در ترجمه امتحان کند و با ترجمه‌ی کتاب «ده اشتباه زنان که زندگی‌شان را آشفته می‌سازد» وارد این عرصه شد. حوزه‌ی فعالیت او در این از  از انتشارات آوانامه کتاب مانیفیست یک فمینیست را با ترجمه‌ی فاطمه باغستانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب مانیفیست یک فمینیست را خواند؟

کتاب مانیفیست یک فمینیست در دسته‌ی کتاب‌های جامعه‌شناسی، زنان و فمینیسم قرار دارد. این کتاب برای افرادی که با پدیدیه فمینیسم آشنایی ندارند و علاقمندند مطالعات خود را در این زمینه آغاز کنند یک انتخاب عالی است. کتاب «مانیفیست یک فمینیست» برای نوجوانان و بزرگسال مناسب است. خوانش کتاب صوتی مانیفیست یک فمینیست را شیما درخشش به‌عهده داشته‌ است.

‌در بخشی از کتاب مانیفیست یک فمینیست می‌خوانیم

گاهی مادرها آن‌قدر خود را درگیر انجام دادن همه‌ کارها می‌کنند که خود بی‌آنکه بدانند در کاهش مسئولیت‌های مرد خانه همدست می‌شوند. شاید فکر کنی شوهرت آن‌طور که باید نمی‌تواند دخترت را حمام کند یا شاید نتواند آن‌طور که باید لباس‌های او را عوض کند. خب که چه؟ چه اتفاق خیلی بدی خواهد افتاد؟ مطمئن باش دخترت در دستان پدرش باشد نمی‌میرد. واقعیت این است که پدرش او را دوست دارد. برای دخترت هم خوب است که گاهی پدرش از او نگهداری کند. پس دست از کمال‌گرایی بردار و حس وظیفه‌شناسی افراطی را کنار بگذار. در مراقبت از کودک هرکدام سهمی مساوی بردارید. البته معنای مساوی به هردوی شما بستگی دارد و باید خودتان برای آن به توافق برسید و به نیازهای یکدیگر توجه برابر نشان دهید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
75.۷۸ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۲:۳۳
نویسنده چیماماندا انگوزی آدیشی
نویسنده دوم چیما ماندا انگوزی آدیشی
مترجمفاطمه باغستانی
راویشیما درخشش
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۱/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۵.۷۸ مگابایت
۰۱:۲۲:۳۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 32 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

من کتابش رو خوندم متنی ساده و روون داره. برای هدیه دادن به یک مادر که به تازگی دختری به دنیا آورده می‌تونه کتاب خوبی باشه. طبعا با خوندن این کتاب با مبانی فکری فمینیسم آشنا نمیشین. اگر سوالی دارین اگر میخواین تاریخ فمینیسم، مبانی فمینیسم و سیر تطور این مکتب رو بشناسین، خب این کتاب پاسخگو نخواهد بود. برای کسی که با اندیشه‌های فمینیسم آشنایی نداره شاید در گام اول این پرسش مطرح بشه که اصلا چرا باید دخترم/پسرم رو طوری تربیت کنم که یک فمینیست باشه؟ وقتی فرد به پاسخ این پرسش برسه، اونوقت این کتاب هم به جونش میشینه و ازش لذت می‌بره.

5

کتابی با ۱۵ پیشنهاد ساده که شاید در نگاه اول برای ما خانم ها تکراری باشه،اما فقط عمل کردن به همین ۱۵ پیشنهاد ساده میتونه حس رضایت ما خانم ها رو از خودمون بیشتر کنه و جهانمون رو قشنگ تر کنه.صدای راوی بی نهایت شما رو مجذوب خودش میکنه.

5

مدتها بود می خواستم این کتاب رو بخونم و قرنطینه بهترین فرصت برای مطالعه بود. از محتوا، قلم و صدای راوی خانم درخشش بسیار لذت بردم یک متن ساده و روان اما عمیق. به همه کسانی که دو دل هستند این کتاب رو بخونند یا نه پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

4

داشتن یه جامعه برابر نیازمند اینه که هر دو جنس برابری رو یاد بگیرند. کاش کتابی برای آموزش تربیت یک پسر فمنیست هم نوشته می شد. یا همین کتاب به گونه ای بود که بخش هاییش برای آموزش پسران بود. فقط بارآوردن دختر فمنیست کافی نیست.

5

خوبه این کتاب یه کتابه فمنیستیه، چرا همه میگن باید خانوما بخوننش ??، همه باید بخونن

4

عالی بود بخصوص برای من که دختر دارم و دوس داشتم متفاوت تربیت بشه به خانمها توصیه میکنم حتما بخونن

5

این کتاب بسیار عالیه ب خصوص در افرادی ک با جنبش فمینیسم آشنا ندارن ب نظرم هر خانمی باید هفته ای یه بار گوش بده اینو

5

من به عنوان یک خانم فوق العاده از این کتاب خوشم اومد و عالی بود لازمه همه این کتاب رو بخونن و یا گوش بدن

2

خیلی خوب با مثال هایی قابل لمس و راهکار هایی که راحت میتونیم تو زندگی پیادشون کنیم

5

خوشبختانه ایران ما از بعضی مراحلی که در این کتاب ذکر شده گذشته ولی هنوز میتونه مفید باشه.

نمایش 8 نقد دیگر
4.1
(32)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مانیفست یک فمینیست
٪30
مانیفست یک فمینیست
چیماماندا انگوزی آدیشی
آوانامه
4.1
(32)
48,000
٪30
33,600
تومان