0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ارباب حلقه ها جلد 2
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ارباب حلقه ها جلد 2

دو برج
درباره ارباب حلقه ها جلد 2

ارباب حلقه‌ها قله ادبیات فانتزی جهان محسوب ‌می‌شود. در این داستان نابود کردن حلقه قدرت، سرنوشت جهان را رقم می‌زند. در صورتی که نیروهای تاریکی بتوانند حلقه را تصاحب کنند کار الف‌ها، دورف‌ها و انسان‌های آزاد به پایان می‌رسد و سرزمین میانه برای همیشه تحت سلطه نیروهای شرور و اهریمنی قرار می‌گیرد. ارباب حلقه‌ها شاهکار ادبی تالکین به حساب می‌آید. کتاب ارباب حلقه‌های تالکین در لیست کتاب‌های ممتاز جهان بی‌بی‌سی به عنوان برترین کتاب قرن بیستم، شناخته شده است.

درباره کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها جلد دوم

جلد دوم کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها شامل کتاب سوم و چهارم است. در این کتاب‌ها حمله به روهان صورت می‌گیرد و جنگ بزرگی در قلعه هلمز دیپ به وقوع می‌پیوندد.
مواجهه سارومان با گاندولف در این کتاب بسیار جالب است، سارومان در گذشته یکی از فرزانگان و خردمندانی بود که برای چاره‌جویی درباره حلقه و کاهش مشکلات سرزمین میانه از جانب ایلوواتار ماموریت یافت. اما حلقه به تدریج او را وسوسه کرد و به نتیجه رسید که بهتر است حلقه در دستان خود او باشد تا بتواند بر سرزمین میانه حکومت کند به همین خاطر با سائورون متحد شد.
او در کتاب سوم تلاش می‌کند تا بر روهان تسلط پیدا کند زیرا دوهان و گوندور تنها سرزمین‌های باقی‌مانده‌ای هستند که انسان‌های آزاد در آن‌ها زندگی می‌کنند و هنوز تسلیم قدرت شگفت‌انگیز سائورون نشده‌اند.
قسمت دوم یا همان کتاب چهارم نیز به سفر فرودو بگینز و دوستش سم به سوی موردور می‌پردازد. آن‌ها تصمیم دارند تا حلقه را در آتشفشان کوه نابودی بیاندازند تا قدرت سائورون متلاشی شود. این سفر در ابتدا یاران بیشتری داشت اما تقدیر این‌گونه رقم خورده بود تا دو تن از اهاملی شایر راهی چنین سفر پرمخاطره‌ای شوند و مابقی یاران حلقه در دیگر گوشه‌های سرزمین میانه با نیروهای دشمن بجنگند و برای سم و فرودو فرصت بخرند.
همان‌طور که می‌دانید این حلقه است که صاحبان خود را انتخاب می‌کند  در این کتاب سروکله یکی از صاحبان قبلی حلقه پیدا می‌شود که سمه اگول نام دارد او را به نام‌های متفاوتی صدا می‌زنند درباره پیشینه او قبل از به خدمت حلقه درآمدن بحث‌های فراوانی وجود دارد ولی به نظر می‌رسد او بزرگزاده‌ای از اجداد هابیت‌ها بوده باشد. جلد دوم کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها دو برج نیز نامیده می‌شود.

ارباب حلقه‌ها در حال حاضر به 25 زبان مختلف ترجمه شده است و بیش از 50 میلیون نسخه از آن در جهان وجود دارد. تالکین می‌گوید که داستان ارباب حلقه‌ها را تحت تاثیر حماسه بئوولف خلق کرده است. این حماسه ادبی به قرن دهم میلادی تعلق دارد و در آن بئوولف ابتدائا موجودی اهریمنی را نابود می‌کند و در پایان عمر خود، در نبرد با اژدهایی هولناک جان خود را از دست می‌دهد. جلد دوم ارباب حلقه‌ها در سال 1954 به چاپ رسید.

درباره جی آر آر تالکین

لکین، نویسنده و زبان‌شناس و استاد دانشگاه بود. او در سال 1892 در آفریقایی جنوبی به دنیا آمد و در 81 سالگی در بورنموث انگلستان درگذشت. تالکین از سال 1925 تا 1959 در دانشگاه آکسفورد بریتانیا به عنوان استاد زبان‌شناسی فعالیت می‌کرد. ارباب حلقه‌ها، هابیت و سیلماریلیون از مهم‌ترین آثار این نویسنده چیره‌دست و توان‌مند هستند. وی در این آثار افسانه‌ای خود، زبان‌های جدیدی را خلق کرده است. بسیاری از آثار تالکین پس از درگذشت او و توسط پسرش کریفستوفر تالکین منتشر شد.

آثار تالکین به سبک نوشتاری ادبیات فانتزی تعلق دارند، در این نوشته‌ها عناصر غیرطبعی نظیر سحر و جادو و موجودات فرا انسانی وجود دارند. قدرت جادویی موجود در داستان، معمولا عامل شکل‌گیری این داستان است. به عنوان مثال ساخت حلقه قدرت توسط سائورون در دوران دوم سرزمین میانه، زمینه ساز شکل‌گیری داستان ارباب حلقه‌ها است.

ترجمه کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها جلد دوم  به فارسی

کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها  جلد دوم در ایران توسط رضاعلیزاده ترجمه شده است و گویندگان آن آرمان سلطان‌زاده، سحر بیرانوند و مریم پاک‌ذات هستند. کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها  جلد دوم به نشر آوانامه تعلق دارد. علاوه بر این امکان دانلود کتاب مصور ارباب حلقه‌ها از کتابخوان فیدیبو وجود دارد. این اثر به نشر روزنه تعلق دارد. رضا علیزاده آثار دیگری از تالکین را نیز ترجمه کرده است، هابیت و سیلماریلیون از این آثار هستند.

درباره فیلم ارباب حلقه‌ها

فیلم سینمایی ارباب حلقه‌ها توسط پیتر جکسون کارگردانی شده است. او این مجموعه فیلم سینمایی را در سه قسمت ساخته شده است. ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه در سال 2001 به بازار آمد.  یک سال پس از آن و در سال 2002، ارباب حلقه‌ها: دو برج در گیشه‌های سینما به فروش رسید و در نهایت و در سال2003 ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه، اکران عمومی شد. شرکت نیو لاین سینما نیز از پخش‌کنندگان سه گانه ارباب حلقه‌ها بود.

با توجه به اعلام شرکت آمازون، ساخت سریال ارباب حلقه‌ها از سال 2019 آغاز شده است و انتظار می‌رود که تولید آن در سال 2022 به پایان برسد.

گوش دادن به کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها جلد دوم را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

این کتاب برای تمامی افرادی‌که به ادبیات فانتزی علاقه‌مند هستند، آثار تالکین را دوست دارند و افرادی که از دیدن فیلم ارباب حلقه‌ها و هابیت لذت برده‌اند، توصیه می‌شود.

 در بخشی از کتاب صوتی ارباب حلقه‌ها جلد دوم می‌شنویم

گیملی نجواکنان گفت: به هر حال امشب ماه در محاق است ای کاش بانو چراغی هم به ما داده بود، مثل همانی که به فرودو هدیه کرد!

آراگورن گفت: به درد کسی که آن را هدیه گرفته بیشتر می‌خورد. ماموریت اصلی با اوست. کار ما چیزی  نیست جز ماجای کوچکی در وقایع عظیم این دوران. شاید از ابتدا تعقیبی بیهوده است و تصمیم من   نه سودی به حالش برساند و نه زیانی. بسیار خوب، تصمیمم را گرفتم. پس اجاه بدهید از زمان به نحو احسن استفاده کنیم..

خود را به زمین انداخت و بی درنگ به خواب رفت. اویی که از شب زیر سایه های تول براندیر تا به حال نخوابیده بود. پیش از آن که سپیده در آسمان پدیدار شود، بیدار شد و برخاست. گیملی هنوز  در خواب عمیقی بود، اما لگولاس ایستاده بود و در تاریکی  خیره به شمال می‌نگریست و همچون درختی نو رسته در شب بی باد، اندیشناک و ساکت بود.

رو به آراگورن کرد و غمگین گفت: از ما خیلی خیلی دور شده‌اند. ته دلم می‌دانم که آن‌ها  امشب را استراحت نکرده‌اند. الان فقط یک عقاب از آن‌ها می‌تواند جلو بزند.

آراگورن گفت با این حال هنوز هم تا جایی که از دستمان برمی‌آید تعقیبشان می‌کنیم.. خم شد و دورف را بیدار کرد، گفت: بیایید! باید برویم. رد آن‌ها از همین الان دارد از بین می‌رود!

گیملی  گفت: ولی هنوز هوا تاریک است حتی لگولاس هم تا آفتاب در نیاید از بالای تپه نمی‌تواند ببیندشان..

لگولاس گفت  ترسم از این است که آن‌ها  از دید من خارج شده باشند، می‌خواهد  از روی تپه باشد یا از روی دشت، زیر نور ماه باشد یا خورشید..آراگورن گفت: جایی که چشم از عهده برنیاید،  خاک ممکن است خبر آنها را به من برساند.  زمین باید زیر پای نفرین شده آنها ناله کند. خود را بر زمین دراز  کرد و گوشش را به زمین پوشیده از چمن  چسباند. همانجا زمان درازی بی حرکت دراز کشید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۹۵ گیگابایت
مدت زمان
۲۴:۰۵:۳۱
نویسنده جی آر آر تالکین
مترجمرضا علیزاده
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۰۶
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۹۵ گیگابایت
۲۴:۰۵:۳۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 107 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (4)
گیرا 🧲 (3)
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
2 ٪
3
ستاره
1 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
2 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من محفل ققنوس رو تازه تمام می کردم و با فاصله که بین محفل ققنوس و جام اتش بود می دونستم باید چند ماه خماری دیگه بکشیم برای شاهزاده دورکه و ارباب حلقه ها که اگر از سری هری پاتر بهتر اجرا نشده کم از ان ندارد بر اساس گوش دادن به جلد اول و اشنایی کامل با راوی که در زمینه ای روایت اثار دستایوفسکی یکه تازی می کنند ٫ و ارباب حلقه ها هم مثل هری ‌پار و اثار دستایوفسکی سلیقه ای است من به شخصه یاران حلقه که هم کتابش رو خواندم و فیلمش رو دیدم این اثر صوتی نه که برایم تکراری نبوده بلکه فوق العاده است. من که خودم بعد تمام کردن دو کتاب در دست ، این اثر رو دو روز با بهتریین هدفونی که دارم و با صدای متوسط به بالا خودم را در دنیایی شاهکار تالکین بار دیگر رها می کنم و هزار درود و رحمت بر نویسنده و مترجم و راوی می فرستم که این تجربه عالی را برای دوستدارن و عاشقان کتاب به وجود اوردن.

1

صدای گوینده خیلی قشنگه ولی مشکلی که هست توی تلفظ صدای د در اخر جمله هاست که همیشه با تاکید و کش داری خاصی گفته می‌شه که واقعا باعث تکراری شدن و خستگی می‌شه برای جملات طولانی هم انگار وسط جمله نفس کم میارن و صداشون کم می‌شه :/ و اینکه همه جملات برای اکثر شخصیت ها با یه لحن خونده می‌شه که واقعا گوش دادن به این کتاب زیبا رو خسته کننده میکنه. اگه برای این کتاب گوینده دیگه ای وجود داشت من اصلا این رو گوش نمیدادم

5

ما بیمار آقای سلطان زاده ی عزیز هستیم اجراهای آقای سلطان زاده بینظیر ترین اجراهای صوتی موجود هستند. متشکریم از فیدیبو و بیصبرانه انتظار جلد سوم را می کشیم.

5

خود مجموعه کتاب های تالکین که نیازی به تعریف نداره و خدای دنیای فانتزی و ماجراجویی های بی نظیر ی است. اما در مورد صدای دلنشین استاد آرمان سلطان زاده باید گفت که واقعا به معنای کلمه شاهد یک شاهکار از ایشون هستیم حتما وقت بذارید و گوش بدید.

5

آقای سلطان زاده هابیت لطفا هابیت رو هم بخونید. بازگشت شاه رو هم زودتر بخونید. ما معتادیم شما لااقل هفته ای یه کتاب باید برامون بخونید

5

آقای سلطان زاده جلد سوم لطفا !! :))) عاشق ارباب حلقه ها شدم رفت

5

به عنوان مخاطبی که همه کتاب های صوتی هری پاتر و ارباب حلقه ها رو زبان اصل گوش دادم،میتونم بهتون نمره ۲۰ رو بدم در کیفیت خوانش و تولید این کتاب ها به زبان فارسی،واقعا خسته نباشید و دست مریزاد

5

باز هم مثل کتاب قبلی عالی ، اصلا این سه گانه ، با تمام کتابهای صوتی که گوش دادین فرق میکنه ، خیلی خوب بود عالی

5

به طور ویژه از بخش پنجره ای رو به غرب این داستان خیلی خوشم اومد. فارامیر در این داستان خیلی حکیم و داناست. لحظه بازگشت گاندولف به هلمز‌دیپ هم خیلی حماسیه‌ البته نه به اندازه سریال😁

5

عالی عالی عالیییی اصن هر چی بگم کم گفتم ترکیب صدای جناب سلطان زاده با کتاب ارباب حلقه ها از این بهتر دیگه نمیشه ??? صدای گالم هم بی نظیرررر بود بی نظیر

نمایش 49 نقد دیگر
4.8
(109)
اجرای روان 🎙️ (4)
159,000
٪30
111,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی ارباب حلقه‌ها
شامل 3 عنوان کتاب
ارباب حلقه ها جلد 2
٪30
ارباب حلقه ها جلد 2
دو برج
آوانامه
4.8
(109)
اجرای روان 🎙️ (4)
159,000
٪30
111,300
تومان