0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روابط از دست رفته

معرفی، خرید و دانلود کتاب روابط از دست رفته

علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره
نویسنده:
جوهن هری
درباره روابط از دست رفته

یکی از مهم‌ترین مشکلات بشر در قرن بیست و یکم مبارزه با اضطراب و افسردگی است. موضوعی که کتاب روابط ازدست‌رفته روی آن تمرکز کرده و آن را بررسی کرده است.  lost connections: why you’re depressed and how to find hope اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و نگاه‌های زیادی را به‌سوی خود جلب کرد. جوهن هری در این کتاب درباره‌ی اضطراب و افسردگی حرف زده است و از این می‌گوید که چه چیزهایی باعث رخ‌دادن افسردگی و اضطراب می‌شود و چه راهی برای حل‌کردن این مشکل وجود دارد. او از نوجوانی داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کرد و همین باعث شده بود نسبت به ماهیت این نوع داروها حساس شود. مشکلات شخصی این نویسنده باعث شد تصمیم گرفت تحقیقاتی درباره‌ی افسردگی انجام دهد و نتایجش را در قالب کتاب روابط از دست رفته با دنیا به اشتراک گذاشت.

در این کتاب درباره‌ی ۹ موضوع که در حقیقت همان روابط از دست رفته هستند صحبت شده است. او شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد  اضطراب و افسردگی تنها ناشی از عدم تعادل شیمیایی در مغز نیست و چیزهایی مانند روابط شغلی، خانوادگی، نوع زندگی در دنیای امروز و ... عوامل مؤثرتری در این زمینه هستند. این کتاب جالب به بیش از سی زبان مختلف برگردانده شده است و افراد زیادی به آن عکس‌العمل نشان داده‌اند.

این کتاب به فارسی هم برگردانده شده است. مهدی قراچه داغی مترجم این اثر است و نشر پیکان آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در همین صفحه در فیدیبو موجود است و می‌توانید آن را از دسته‌بندی روانشناسی فیدیبو دانلود کنید.

جوهن هری کیست؟

جوهن ادوارد هری (johann eduard hari) نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی سوئيسی است که در سال ۱۹۷۹ به دنیا آمد. او در گلاسکو از مادری اسکاتلندی و پدری سوئیسی به دنیا آمد و در لندن بزرگ شد. کودکی او با مشکلات روحی زیادی همراه بود و همین باعث شد سال‌های سختی داشته باشد و البته به موضوع افسردگی علاقه داشت. او در کالج کینگز کمبریج درس‌خوانده است. او در روزنامه دانشگاه کمبریج هم کار می‌کرد و برای آن جایزه برده است. این محقق و روزنامه‌نگار سال‌ها برای ایندیپندنت، لس‌آنجلس تایمز، نیویورک‌تایمز، هافینگتون‌پست و ... هم نوشته است. او در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه روزنامه‌نگار جوان سال شد. جوهن هری در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد چپ بریتانیا شناخته شد. او بیشتر شهرتش را مدیون کتاب روابط ازدست‌رفته است؛ اما آثار دیگری هم در کارنامه دارد.

سه دلیل برای خواندن کتاب روابط ازدست‌رفته

  • روابط ازدست‌رفته کتابی است که به زبانی ساده از افسردگی و اضطراب نوشته است و اطلاعات زیادی درباره‌ی این مسائل در اختیار افراد جامعه می‌گذارد.
  • این کتاب بر اساس تحقیقات مستند یک روزنامه‌نگار نوشته شده است و در آن یک موضوع مهم مطرح شده است و آن‌هم این است که اضطراب و افسردگی تنها مربوط به شرایط شیمیایی مغز نیست.
  • این کتاب به هرکسی که می‌خواهد حال بهتری در این دنیای آشفته داشته باشد راهکارهای عملی برای بهتر کردن حال و روزش می‌دهد.

در بخشی از کتاب روابط ازدست‌رفته، علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره می‌خوانیم

به نظر می‌رسید که این اکسی می‌تواند تناقض و اختلاف میان این میل به متفاوت کردن واقعیت زندگی‌اش را از بین ببرد. وقتی با جو صحبت کردم، ابتدا او فکر کرد که دارد حکایتی درباره اعتیاد را با من در میان می‌گذارد. او از کسانی که با آن‌ها حرف زده بود شنیده بود اکسی اعتیادآور است و این داستانی بود که در شروع به من گفت. اما بعد اضافه کرد که وقتی در کالج درس می‌خواند انواع مواد مخدر را امتحان کرده بود. بعد از آن فقط در بعضی از میهمانی‌ها مواد مخدر استعمال کرده بود. اما وقتی به این شغل نامطلوب رسید احساس کرد که باید با این مواد اعتیادآور، از شدت بار ناراحتی‌های خود بکاهد. او بعداً استعمال مواد مخدر را ترک کرد و دیری نگذشت که ملال‌انگیز بودن کارش دوباره خودش را نشان داد. او به من گفت می‌داند که مردم به رنگ احتیاج دارند، اما می‌داند که تا بیست و پنج سال دیگر که بازنشسته می‌شود نمی‌تواند این شغل را تحمل کند. او می‌گفت وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید می‌دانید که چه کاری قرار است بکنید، اما من وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوم اشتیاقی برای کارم ندارم و به‌اجبار سرکار می‌روم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب روابط از دسته می‌خوانیم

کتاب روابط ازدست‌رفته کتابی است که کمک می‌کند زندگی بهتری داشته باشید. کتاب‌های دیگری هم در حوزه روانشناسی وجود دارد که کمک می‌کنند شرایط بهتری را تجربه کنید. در ادامه تعدادی از کتاب‌هایی که می‌توانید بخوانید را به شما معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۵ مگابایت
تعداد صفحات
272 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۰۴:۰۰
نویسندهجوهن هری
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرنشر پیکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
lost connections
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
105,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۵ مگابایت
۲۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
5
ستاره
59 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
4 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

وقتی توی بی پلاس شنیدم خیلی مشتاق شدم کتاب کامل بیاد و بخونم ... ولی اصلا جذبم نکرد چون نویسنده راه افتاده از این و اون پرسیده که افسردگی دلیلش چیه؟ یا اینکه میگه همه ی داروها دارونما هستن و کمبود سروتونین باعث افسردگی نمیشه و بی تاثیرن و باید ببینی فرد افسرده ریشه مشکلش کجاست ... خب وقتی فردی افسرده بشه سروتونین مغزش پایین میاد !! که البته نویسنده فکر کرده کشف بزرگی انجام داده در صورتی که همه ی ما میدونیم اکثر افسردگی و اضطراب هایی که عمیق هستن و برگشت پذیر هستن ریشه در گذشته و کودکی داره مگر مواردی خاص ... و همیشه دارودرمانی در کنار روان درمانی باهم توصیه میشه ... چون همه ی افرادی که دچار اضطراب و افسردگی میشن ناخودآگاه بیوشیمی مغزشون بالا پایین میشه و قطعا برای درمان افسردگی هیچ کجای دنیا فقط بر دارو تکیه نشده، در کنار دارو، تفریح، کار معنادار کردن، هدف، ورزش، در کنار عزیزان بودن، تصحیح الگوهای فکری و رفتاری نادرست ..........

5

کتاب، واقعا دیدگاه من به افسردگی رو تغییر داد. چیزی که من در اطرافم میدیدم این قضیه رو برام پر رنگ میکرد که عموما دارو فقط تسهیل گره نه درمان گر . افراد بسیاری رو میبینیم که تا آخر عمر دارو مصرف میکنن و هیچ تغییر عمده ای مشاهده نمیکنن. مواردی که توی این کتاب گفته شده، شاید ساده به نظر بیان اما اگر به کار بسته بشن واقعا کار میکنن. ارزش یک بار خوندن رو داره

4

کتاب خوبیه. من نسخه انگلیسیش رو میخونم. ولی نسخه ی فارسی روهم از فیدیبو خریداری کردم. متاسفانه غلط های ترجمه ای داره. حتی یکبار هم ویرایش نکردن. برای مثال لغت life، "همسر" ترجمه شده🤦‍♀️

1

مترجم رسما از روی دیکشنری کلمه به کلمه کتاب رو ترجمه کرده و اصلا روان نیست، کار ویراستار هم به نامفهومی بیشتر دامن زده، برای درک یک جمله گاهی مجبوری چند مرتبه بخونی.

5

الان کتابو گرفتم و هنوز نخوندم. جا داره از اقای بندری تشکر کنم برای معرفی خیلی خوبشون از کتاب و اشتراکش با مردم. امیدوارم از خوندنش لذت ببرم....ممنون فیدیبو

5

با اجرای آقای بندری خیلی متفاوت است .بنطرم همون توضیحات پاد کست کافیه خواندن کتاب چیزی به معلومات اضافه نمیکنه

5

بنظرم از دیدگاه جدیدی برای عموم جامعه نوشته کتاب رو و خیلی خوب بسط داده کتاب رو

5

کتاب جالبیه، نویسنده بصورت فعالانه دنبال مشکل خودش افتاده و یافته هاشو نوشته.

4.1
(22)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
روابط از دست رفته
روابط از دست رفته
علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روابط از دست رفته
روابط از دست رفته
علل اصلی افسردگی و اضطراب و راهکارهای غیرمنتظره
نشر پیکان
4.1
(22)
50,000
تومان