0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت انضباط شخصی

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت انضباط شخصی

چگونه از خود کنترلی و استحکام روانی رای رسیدن به اهداف تان استفاده کنید
نویسنده:
دنیل والتر
درباره قدرت انضباط شخصی

به کلاس ورزش می‌روم، یک رژیم غذایی سالم را شروع می‌کنم، پول بیشتری پس‌انداز می‌کنم، سیگار کشیدن را ترک می‌کنم. لیست اهدافی که افراد در ابتدای سال جدید برای خود تعیین می‌کنند بی‌پایان است، اما چه تعداد از آنها واقعاً محقق می‌شوند؟ طبق اظهارت دکتر جان سی. نورکراس استاد دانشگاه اسکرانتون در پنسیلوانیا، تنها کمتر از ۱۰ درصد اهداف تعیین شده در آغاز سال تحقق پیدا می‌کنند. اما دلیل این موضوع چیست؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، دنیل والتر در کتاب قدرت انضباط شخصی به این موضوع پرداخته است و راه‌حل‌هایی را برای شما دارد.

درباره کتاب قدرت انضباط شخصی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که بارها تصمیم گرفته‌اید و هدفی را برای خود مشخص کرده‌اید ولی نمی‌دانید چگونه به آن برسید و ناکام می‌مانید، دنیل والتر در این کتاب تلاش کرده است تا شما را متوجه این موضوع کند که شما تنها شخصی هستید که می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. ساده‌ترین راه برای تغییر خود، تغییر کارهایی است که هر روز انجام می‌دهید. اگر در یک دور باطل و با همان داستان شکست که سال به سال تکرار می‌شود گیر کرده‌اید، با به‌کار بردن اصول توصیه شده در این کتاب خواهید توانست از این دور باطل خارج شوید. اگر می‌خواهید به هدف مهمی برسید اما نمی‌دانید چگونه چنین سفری را شروع کنید، این کتاب به عنوان راهنمای رسیدن به مقصدتان مفید خواهد بود. همچنین اگر سعی کرده‌اید عادت‌های بد خود را تغییر دهید و عادت‌های خوبی کسب کنید اما باز هم به عادت‌های قبلی خود چسبیده‌اید، والتر به شما می‌آموزد که چگونه این چرخه را قطع کنید.

کتاب قدرت انضباط شخصی درمورد پذیرفتن مسئولیت کامل موقعیتی است که اکنون در آن قرار دارید و همچنین موقعیتی که می‌خواهید در پنج، ده، پانزده یا بیست سال آینده به آن برسید.

دنیل والتر در کتابش ابتدا به موضوع انضباط شخصی از جنبه‌ی زیست‌شناختی می‌پردازد و عنوان می‌کند که شاید به نظر برسد انضباط شخصی یک ویژگی است که برخی افراد دارند و برخی دیگر نه، اما شواهد علمی نشان داده است که ژنتیک تنها دلیل برای این موضوع نیست. در ادامه‌ی کتاب به بررسی مزایای انضباط شخصی پرداخته و با بررسی علل مقاومت افراد در برابر تغییر می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب داستان‌های مختلفی از سربازان و راهبان بودایی بیان می‌کند و با استفاده از شرایط آنها به توضیح مفاهیم مختلف می‌پردازد که به درک بهتر مخاطب کمک می‌کند.

ویژگی این کتاب نسبت به دیگر کتاب‌هایی که در این موضوع منتشر شده‌اند این است که این کتاب بسیار مختصر و مفید موارد را بیان کرده و راهکارهای معقولی را ارائه می‌کند.

این کتاب توسط انتشارات اندیشه آگاه به چاپ رسیده است و شما می‌توانید کتاب الکترونیکی قدرت انضباط شخصی را از طریف اپیلیکیشن رایگان فیدیبو دریافت و مطالعه کنید.

درباره دنیل والتر نویسنده‌ی کتاب قدرت انضباط شخصی

دنیل والتر، نویسنده‌ی بلندپرواز کانادایی است و علاقه‌ی زیادی دارد تا با استفاده از تجربیات زندگی خود به انسان‌ها کمک کند تا بتوانند زندگی و عادت‌های خود را بهبود ببخشند. کتاب‌های او در حوزه‌ی تمرکز و توسعه‌ی فردی هستند. او پس از اتمام تحصیلات خود در رشته‌ی علوم شناختی از دانشگاه ییل، متوجه علاقه‌ی زیاد خود به نوشتن و به اشتراک گذاشتن تحقیقات و تجربیات خود برای کمک به دیگران شد و شروع به نوشتن کتاب‌های مختلفی در زمینه‌ی موفقیت و خودیاری کرد.

ترجمه‌ی کتاب قدرت انضباط شخصی

این کتاب به زبان انگلیسی منتشر شده است و در ایران توسط آقایان سید تیمور سیدی‌اصل و علیرضا نظری‌انامق به فارسی برگردانده شده است و توسط انتشارات اندیشه آگاه منتشر شده است. نسخه الکترونیکی کتاب قدرت انضباط شخصی را می‌توانید از وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو تهیه کنید.

کتاب قدرت انضباط شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب می‌تواند برای تمامی افرادی که بارها اهدافی را برای خود تعیین می‌کنند اما نمی‌دانند که چگونه به آنها دست پیدا کنند و همچنین افرادی که از موقعیت فعلی خود ناراضی هستند و نیازمند یک تغییر در زندگی خود هستند مناسب است. این کتاب که در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی و توسعه فردی قرار می‌گیرد می‌تواند برای اغلب افراد بزرگسال که به دنبال تغییر وضعیت زندگی خود هستند مفید باشد.

در قسمتی از کتاب قدرت انضباط شخصی می‌خوانیم

اولویت اصلی برای مغز بقاء یا زنده ماندن است. امروزه ما دانش کافی داریم که بدانیم قند کم و سطح انرژی پایین به صورت موقتی، تهدید کننده زندگی نیست. با این حال به دلایل زیست شناختی، مغز ما این موضوع را نمی‌داند و به محض دریافت پیام هشدار مبنی بر عدم توازن چیزی در بدن با رفتن به حالت بقاء از ما محافظت می‌کند. هنگامی که مغز در حالت بقاء کار می‌کند تمایل به ارضاء فوری نیاز را آغاز می کند که منجر به پرخوری و سایر رفتارهای منفی مرتبط با عدم انضباط شخصی می‌شود. بنابراین بهترین راه برای ایجاد انضباط شخصی این است که خود را از وسوسه دور کنید. به عنوان مثال اگر با رژیم گرفتن دست و پنجه نرم می‌کنید. کابینت غذاهای ناسالم را با گزینه‌های سالم‌تر جایگزین کنید. وقتی به خرید مواد غذایی می‌روید، از راهروهای فروش غذاهای شیرین دور شوید و بلافاصله به راهروهایی که غذاهای سالم در آنجا عرضه می‌شوند بروید. با استفاده از این راهکارها، قدرت اراده شما فقط در مدت زمانی که در فروشگاه هستید آزمایش می‌شود نه اينکه سعی کنید هر شب بارها و بارها در مقابل وسوسه خوردن کلوچه‌ها در کابینت مقاومت کنید.

راه دیگر برای محافظت از اراده‌تان این است که بعد از شام به خرید بروید. در این صورت گرسنه نخواهید بود چرا که یک وعده غذایی سالم مصرف کرده‌اید و بنابراین احتمال اينکه یک بسته چیپس بخرید که شما را تا شام سیر نگه دارد کمتر است. آنچه در اینجا انجام می‌دهید ایجاد شرایطی است که در آن از آسیب‌پذیری‌تان علیه خودتان استفاده نمی‌کنید و مجبور به استفاده از نظم و انضباط شخصی نمی‌شوید. حتی اگر با مشکل تغذیه سالم هم دست و پنجه نرم نمی‌کنید. می‌توانید برای هر زمینه‌ای از زندگی خود که فاقد انضباط شخصی هستید ‏ از همان راهکارها استفاده کنید.

استرس یکی دیگر از عوامل زیستی است که به اراده کمک می‌کند. وقتی تحت استرس هستیم، بدن با رفتن به حالت «جنگ یا گریز» از خود محافظت می‌کند. در این حالت ما به احتمال زیاد بر اساس تکانه‌ها عمل می‌کنیم و بدون فکر کردن کارها را انجام می‌دهیم...

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
863.۲۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
176 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۵۲:۰۰
نویسندهدنیل والتر
مترجم تیمور ی اصل
مترجم دوم علیرضا نظری انامق
ناشراندیشه آگاه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Power of disciplin
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۴/۱۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۸۶۳.۲۶ کیلوبایت
۱۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 55 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
5 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مردم شریف ایران! با توجه به اینکه نظرات شما برای خیلیامون ملاکِ انتخاب یا رد یه کتابه، پیشنهاد میکنم بجای برچسب گذاری ارزشی و حسی (خوب ‌، بد، عالی و...) یه برداشت واقع بینانه که از خودِ کتاب داشتید رو برامون بنویسید نه نظر شخصی خودتون رو که البته عزیز و محترمه. یه چیزی بگین که ما بفهمیم این کتاب حرف حسابش چیه و مثلا چطوری ازش استفاده کنیم که بهره وری بیشتری برامون داشته باشه؟ مثلا در مورد این کتاب شاید بشه اینجوری گفت: ۱.این کتاب بر مبنای مطالعات علمیِ معتبر نوشته شده.در اون از پژوهش های معروفِ زیادی یاد کرده.معتبره. ۲.چون نقشِ آموزش دهنده و تمرین دهنده رو داره بهتره موقع خوندن ،نکات کلیدی ترش رو هایلایت کنیم چون حتما حتما بعداً باید چندین و چند بار دیگه برگردیم به یه بخش هاییش و اونها رو مرور کنیم.مبادا بخونیم و بذاریم کنار برا همیشه!. این کتابُ باید حالاها حالاها باهاش درگیر بود تا ملکه ذهن بشه و عملی بشه. ۳.اگر فرصت شد و تونستیم بعد از مثلا یک هفته دوباره از اول بخونیمش ، برداشت عمیق تری ازش خواهیم داشت(احتمالا). ۴.من خیلی از نکاتی که دکتر آذرخش مکری(روانپزشک و استاد دانشگاه تهران) در جلسه ی عادت ها بیان کردند رو در این کتاب پیدا کردم و بینشون انسجام عمیقی دیدم. ۵.اگر دنبال یه کتاب هستین که به تمام پرسش های شما پاسخ بده و هر راهکار مورد نیازی رو در اختیارتون بذاره و جای هیچ سوالی باقی نذاره ، متاسفم! چنین کتابی وجود نداره! یک کتاب کافی نیست. برای داشتن انضباط شخصی به یه مجموعه برای مطالعه و یادگیری نیاز داریم.مثلا کتاب هایی که در حوزه ایجاد عادت های خوب و ترک عادت های بد هستن قشنگ با این کتاب مکمل هستن. ۶.اگر به دنبال کتابی هستید که چیزای زیادی به شما یاد بده اما این کتاب یاد نداده ‌، این نشاندهنده ابتدایی و پیش پا افتاده بودن مطالبِ این کتاب نیست‌.شاید شما در این زمینه سطح مطالعه تون بالا بوده. این کتاب برای شخص شما که نوشته نشده.بلکه برای عموم مردم نوشته شده.برای میانگینِ جامعه (هرچند که من خودم جواب خیلی از سوال هام و علتِ خیلی از درجا زدن هامُ تونستم تو این کتاب پیدا کنم) ۷.ترجمه ش خیلی عالیه. مرسی از عوامل فیدیبو.

5

من ۴ سال پیش شروع به تغییر زندگیم دادم و الان در مسیر درست هستم. انضباط شخصی تمرین می خواد و این کتاب مطلب رو ادا می کنه. من انضباط دارم ولی دارم نقطه های بیشتری رو برای نظم در وجودم کشف می کنم. ترجمه ی عالی و روان. سپاس فراوان

5

تازه کتاب رو شروع به خوندن کردم و تا اینجا واقعا لذت بردم، کاملا کاربردی و مفید برای همه خواهد بود قطعا. ترجمه ی دلنشین و روانی داره که کاملا قابل فهم می باشد. ممنون از شما

3

کتاب بدی نیست ولی بنظر من خیلی biased عه و همه چیز رو صرفا به نفع دیسیپلین یا همون انضباط شخصی میبینه درحالیکه عوامل خیلی زیادی موثرن. درسته برپایه تحقیقات نوشته شده ولی همون تحقیقات هم به وضوح خطا دارن. یک بار خوندنش بد نیست

5

من کتاب های زیادی خوندم و به جرات میتونم بگم یکی از قشنگ ترین کتاب هایی بوده که خوندم به نظر من این کتاب رو بخرید و بخونید مطمئنم که پشیمون نمیشید

5

اطلاعات خوبی ارائه میده. در قالب داستان مثل داستان راهبان معبد شائولین ولی در عین حال رفرنس های علمی زیادی داره.

5

یک کتاب خوب برای افرادی شبیه به من که تلاش هاشون برای رسیدن به انضباط شخصی با شکست روبرو شده

5

کتاب خوب و بدرد بخوریه برای کسایی که مشخص کردن هدف براشون سخته پیشنهاد میشه

5

فوق‌العاده کتاب آموزنده و مفیدی بود، به صورت مختصر به پژوهش‌های زیادی اشاره شده بود و اصول و روش‌های ایجاد نظم رو خیلی ساده آموزش داده بود.

5

کتاب قدرت انضباط شخصی کتابی است ارزنده که افق های نو و تازه ای پیش روی انسان می گشاید.

نمایش 25 نقد دیگر
4.5
(55)
آموزنده 🦉 (1)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قدرت انضباط شخصی
قدرت انضباط شخصی
چگونه از خودکنترلی و استحکام روانی برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید؟

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت انضباط شخصی
قدرت انضباط شخصی
چگونه از خود کنترلی و استحکام روانی رای رسیدن به اهداف تان استفاده کنید
اندیشه آگاه
4.5
(55)
آموزنده 🦉 (1)
39,000
تومان