0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
والدین سمی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی والدین سمی

ناشر:
ماه آوا
درباره والدین سمی

زندگی بهتر تجربه‌ای است که با آگاهی به دست می‌آید و برای آگاهی بیشتر باید خودمان را در معرض کتاب‌های خوب و منابع معتبر قرار دهیم. یکی از کتاب‌های خوبی که در سراسر جهان شناخته شده است و خواندنش می‌تواند باعث اتفاقات خوبی شود، کتاب والدین سمی است. خواندن کتاب سوزان فوروارد برای والدین و فرزندان ضروری است زیرا هم می‌تواند جلوی اتفاقات ناخوشایند را بگیرد و هم در گذر از تجربیات سخت زندگی مؤثر باشد.

درباره کتاب صوتی والدین سمی اثر سوزان فوروارد

کتاب والدین سمی - آسیب‌های جسمی روانی ناشی از رفتارهای غلط والدین و روش‌های درمان آن با عنوان اصلی «toxic parents; overcoming their hurtful legacy and reclaiming your life» اولین‌بار سال ۱۹۸۹ منتشر شد. این کتاب در زمینه‌ی روان‌شناسی تربیتی نوشته شده است و به مبحث روابط متقابل پدر و مادرها با فرزندان می‌پردازد.

سوزان فوروارد در بخش اول این کتاب از والدینی حرف زده است که با رفتارهایشان آسیب‌های جدی به فرزندانشان رسانده‌اند. والدینی که سلطه‌گر و سلطه‌جو هستند و با احساس گناه فرزندانشان را کنترل می‌کنند. والدینی که اعتیاد دارند، والدین بی‌مسئولیت و ... او در هر فصل از کتاب رفتارهای این والدین را بررسی می‌کند و از اثراتی که در بزرگسالی فرزندانشان می‌گذارند حرف می‌زند. فرزندانی که در این خانواده‌ها و زیر نظر چنین پدر و مادرهایی بزرگ می‌شوند در روابط، مشاغل و تصمیم‌گیری‌هایشان به مشکلات جدی برمی‌خورند و واقعیت این است که پدر و مادرهای زیادی در کره‌ی زمین آینده‌ی فرزندانشان را نابود کرده‌اند.

فوروارد پس از صحبت درباره‌ی والدین سمی، در بخش دوم کتابش که «کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید» نام دارد درباره‌ی راه‌حل‌هایی که افراد به کمک آن می‌توانند از گذشته رهایی پیدا کنند و بتوانند با آسیب‌هایی که دیده‌اند مواجه شوند حرف می‌زند. او تلاش می‌کند آدم‌ها بتوانند خودشان را بپذیرند و ارزش‌‌های شخصی‌شان را بشناسند. او فصل آخر کتاب را به افرادی که در کودکی مورد سوءاستفاده‌ی جنسی قرار گرفته‌اند اختصاص داده است و سعی می‌کند آن‌ها را به سمت روان‌درمانی پیش ببرد، او درمان را به سه مرحله‌ی خشم، اندوه و تأثر و رهایی تقسیم کرده است و معتقد است تمام این مراحل باید اتفاق بیفتند تا فرد از گذشته‌اش جدا شود.

او همچنین در بخش سخن آخر کتاب صراحتاً از اینکه نمی‌شود والدین را تغییر داد و چگونگی تنظیم مجدد روابط عاطفی و فیزیکی پس از درمان آسیب‌های ناشی از رفتارهای پدران و مادران سمی حرف می‌زند و معتقد است تنظیم تعاملات می‌تواند کمک‌کننده باشد.

نقدها و نظرات درباره کتاب والدین سمی

والدین سمی از آن دست کتاب‌هایی است که در زمان انتشارش نظرات زیادی را به خود جلب کرد. افراد زیادی درباره‌ی این کتاب گفته‌اند که زندگی‌شان را تغییر داده و آن‌ها را به فکر انداخته تا خودشان را نجات دهند. با وجود اینکه سال‌ها از انتشار والدین سمی می‌گذرد هنوز هم درباره‌ی آن مطالب مختلفی منتشر می‌شود و بسیاری از افراد معتقدند او توانسته است یک راهنمای خوب برای نقد رفتار والدین بنویسد.

 درباره سوزان فوروارد نویسنده کتاب صوتی والدین سمی

سوزان فوروارد (susan forward) متولد سال ۱۹۳۸ در آمریکاست. او علاوه بر اینکه یک نویسنده‌ی برجسته به‌حساب می‌آید یکی از بهترین تراپیست‌های آمریکاست. او در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی درس‌خوانده و مدرک دکترای خود را دریافت کرده است.

سوزان احتمالاً مشهورترین روان‌شناس آمریکایی است و سال‌هاست علاوه بر جلسات روان‌درمانی کارگاه‌ها و سخنرانی‌ای متعددی هم برگزار می‌کند. او همچنین در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی به‌عنوان کارشناس حضور پیدا کرده و مشاور بسیاری از مراکز پزشکی و روانپزشکی در ایالت کالیفرنیای جنوبی است.

کتاب‌های سوزان فوروارد اغلب درباره‌ی قدرت درونی، استقلال عاطفی و اعتماد به خود نوشته شده‌اند و افراد زیادی را به شکل جدیدی از زندگی کشانده‌اند.

مشهورترین کتاب این نویسنده «والدین سمی» است اما می‌توانید کتاب‌های «وقتی عاشقتان یک دروغگوست»، «خیانت به معصومیت»، «عشق وسواس‌گونه»، «باج‌خواهی عاطفی»، «مادران سمی» و «مردان زن‌ستیز» را هم از این نویسنده بخوانید.

ترجمه فارسی و انتشار کتاب صوتی والدین سمی در ایران

والدین سمی سوزان فوروارد در ایران چندین و چند بار ترجمه شده است. رقیه کریمی این کتاب را با عنوان والدین سمی، چگونگی شناسایی، کنترل و درمان آثار رفتارهای مخرب والدین و بازآفرینی برای نشر آتیسا ترجمه کرده است. انتشارات نیک فرجام هم این کتاب را با ترجمه‌ی امیرعلی فتح الهی در بازار کتاب ایران منتشر کرده است. همچنین می‌توانید ترجمه پروین طللی از این کتاب را هم در فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید.

بهترین ترجمه والدین سمی ترجمه‌ی مینا فتحی است که نشر درسا آن را چاپ کرده است. خرید و دانلود فایل پی دی اف کتاب والدین سمی از فیدیبو ممکن است و می‌توانید کتاب صوتی والدین سمی را هم با صدای سپیده مالمیر در اختیار داشته باشید.

چرا باید کتاب صوتی والدین سمی را شنید؟

والدین سمی کتاب معمولی‌ای نیست. این کتاب از رنجی بزرگ حرف می‌زند. رنجی که خیلی وقت‌ها شرم نمی‌گذارد از آن حرف بزنیم. مقدس انگاری پدر و مادرها در بسیاری از فرهنگ‌ها باعث شده است آسیب‌های ناشی از رفتارهای آن‌ها نادیده گرفته شود و بسیاری از افراد این رفتارها در وجودشان می‌ماند و نسل به نسل انتقال پیدا کند. سوزان فوروارد در والدین سمی خواسته است این چرخه‌ی معیوب را قطع کند و راهی در مقابل افراد آسیب دیده بگذارد تا از گذشته‌ی سمی خود فاصله بگیرند و زندگی جدیدی را آغاز کنند. خواند این کتاب می‌تواند برای بسیاری از افراد کمک‌کننده باشد.

جملاتی از کتاب والدین سمی

بسیاری از والدین در شرایطی نظیر عصبانیت ممکن است کلامی تحقیرآمیز یا خشن به فرزند خود بگویند که شاید لزوماً آزار کلامی تلقی نشود، اما زمانی که این آزارها و تحقیرهای کلامی مکرر و پیوسته باشد و صورت حمله‌هایی دائمی به شعور، ظاهر، ارزش یا مقایسه‌ی کودک را به خود بگیرد، مسلماً آزار و تهدید به سلامت روانی کودک محسوب می‌شود.

والدینی را که کودک خود را با آزارهای کلامی بیمار می‌کنند، می‌توان به دو دسته‌ی کلی تقسیم کرد.

دسته‌ی نخست کسانی هستند که به‌صورت مستقیم و بی‌پرده کودک خود را می‌آزارند. آن‌ها وقت و بی‌وقت کودک را احمق، زشت، ترسو و بی‌عرضه و نظایر آن می‌نامند. یا ممکن است آشکارا به فرزندشان بگویند که آرزو می‌کنند او هرگز به دنیا نیامده بود. تحقیرهای گاه و بی‌گاه آنها نسبت به فرزندشان باعث می‌شود که کودک دارای تصویر ذهنی غلط و زشتی از خود شود و به‌مرور تمام اعتماد به نفسی را که ضرورت رشدی سالم است، از دست بدهد. در اینجا خطاب به آن دسته از افرادی که این نوع آزار و تحقیر کلامی را کم‌خطر تلقی می‌کنند، می‌گوییم که کاملاً در اشتباه هستند. همان‌طور که گاه یک جمله‌ی مثبت و تشویق آمیز می‌تواند زندگی کودک را متحول کند و او را در مسیری باورنکردنی بیندازد، تحقیر کودک به‌خصوص اگر پیوسته باشد یا حتی مقطعی و ناپیوسته، می‌تواند زندگی او را در مسیری بیندازد که آینده‌اش را دستخوش ناملایمات و شکست‌هایی عدیده کند.

دسته‌ی دوم والدین بد زبان و هتاک آن‌هایی هستند که تحقیر فرزندشان را به‌صورت نیش و آزارهای غیرمستقیم به کار می‌برند. این دسته گاهی آزارهای خود را در لفاف شوخی پنهان می‌کنند. مثلاً به دختر خود می‌گویند: «آخرین باری که من دماغ به این بزرگی دیدم در باغ‌وحش سن دیه گو بود» یا «این ژاکت خیلی به تو می‌آيد، شکل دلقک‌ها شده‌ای.» یا «انگار موقعی که عقل تقسیم می‌کردند تو دیر رسیدی.»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
466.۳۴ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۴۹:۱۱
نویسندهسوزان فوروارد
مترجممینا فتحی
راویسپیده مالمیر
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۶۶.۳۴ مگابایت
۰۸:۴۹:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 106 مخاطب
پربار 🌳 (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
10 ٪
50 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با سلام... میخوام در مورد ۲ موضوع مهم راجع به آثار ارزشمند خانم «سوزان فوروارد» و «استودیو ماه آوا و گوینده ها و راوی های آن» به همه عزیزان خواننده و مراجعه کنندگان به برنامه خوب فیدیبو خدمتتون ارائه کنم: اول اینکه آثاری همچون: آدم های سمی و والدین سمی از سوزان فوروارد (نویسنده ای مطرح و روانشناسی باسابقه) واقعاً مفید و ارزشمند و بسیار کاربردی و آموزنده هستند و پیشنهاد میکنم که همه عزیزان چنین آثاری رو حتماً مطالعه (کتاب متنی) و یا گوش کنند (کتاب صوتی)... دوم اینکه میخواستم از کلیه عزیزان زحمتکش مجموعه «ماه آوا» بخاطر تهیه کتابهای صوتی بسیار باکیفیت و شنیدنی نهایت تشکر و قدردانی رو داشته باشم... بخصوص لازم میدونم به راوی های بزرگی همچون «آقای عمرانی» و «خانم سپیده مالمیر» و... بخاطر اجراهای زیبا و بی نقص و بی نظیرشون خداقوت و دست مریزاد بگم... عزیزانی که بیشتر اهل کتابهای صوتی هستند بدرستی میدانند که چقدر کیفیت ضبط و نحوه بیان و تسلط و نیز جنس صدای فرد راوی و کتابخوان، در بهتر ارائه شدن یک اثر و یک کتاب تأثیر داره و شنونده رو ترغیب میکنه!!! با آرزوی موفقیت و به امید روزهایی که همه مردم عزیز کشورمون به کتاب و کتابخوانی روی بیارند. یا حق

1

این کتاب بیشتر شایسته عنوان کتاب سمی بود تا والدین سمی. تفاوت بارز این کتاب و در واقع انچه آنرا نزد بسیاری محبوب کرده را میتوان در یک جمله خلاصه کرد: &#۳۴; شما مسئول مشکلات، کمبودها و رنجهایتان نیستید و نیازی به کار کردن روی خودتان نداری. تنها کاری که باید بکنید این است که با پدر و مادرتان رو برو شوید و به انها بگویید که مسئول تمام‌ مشکلات شما آنها بوده‌اند.&#۳۴; خب این نوید خوبیست برای بسیاری چون از راحتترین راهکارهای ارائه شده برای درمان ضعفها و مشکلات تا به امروز بوده.

1

باتوجه به خلاصه ای که از این کتاب در اینترنت خوندم کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری یانگ خیلی بیشتر میتونه به کسایی ک این کتاب رو خوندن و دنبال دستورالعمل هستن کمک کنه کتاب نیمه تاریک وجود دبی فورد هم بعد از اون کمک کننده هست و اگر میخواین از این کتاب ها نتیجه بگیرید تمرین هاشو انجام بدین. باآرزوی موفقیت برای شمایی ک این متن رو خوندی💖

5

کتاب خیلی عالی هست. به هرکسی که توی یه خانواده همراه با والد یا ولدین سمی بودن و یا کسایی که میخوان خودشون رابطه سمی با خانواده آینده خودشون نداشته باشن پیشنهاد میکنم.. تاثیراتی که توی زندگی با والدین سمی روی بچه ها میزاره ممکنه بر خود اون ها تا مدتی پنهان باشه ولی بعد آدم متوجه میشه که همه رفتارای الانش از اون موقع ها نشات میگیره که بهتره رفعش کنیم و به یه صلح با خودمون و والدینمون برسیم.. واقعا اگه سعی به حل کردنش نکنیم ممکنه خودمون هم در آینده تبدیل به همون والد یا والدینی بشیم که ازشون آسیب یا تاثیرات بدی گرفتیم. و این یه حلقه ابدی بوجود میاره..

5

به نظر من خواندن این کتاب از خوردن غذا برای هر پدر و مادری واجب تر است. به امید روزی که همه با آگاهی نسبت به امر خطیر فرزندپروری برسیم.

2

بنظرم بجز بعضی از شرایط های خاص که برای بعضی از کودکان والدین ایجاد میکنن و واقعا تاسف باره درست نیست که هر رفتار و عمل اشتباهمونو به گرذن رفتارهای والدین بندازیم ما خودمون هر کدوم مسئول سرنوشت ورفتار خودمون هستیم اینکه من روارتقا شخصیت خودم کار نکنم و فقط انگشت اشارم به والدینم باشه که چون اونا اینجوری رفتار کردن من این مدلی هست رفتارم اشتباهه

5

کتاب بسیار خوب و شنیدنی ای هست، به نظرم خوبه که همه پدر و مادرها گوش کنند

5

کتاب بسیار مفید و خوبیه گوینده بسیار مسلط و کیفیت ضبط و تدوین خیلی خوب و ترجمه هم قابل قبوله با یک بار گوش دادن میشه مطالب و درک کرد و فهمید

2

منکه تا فصل نه گوش دادم به دلم ننشسته. چون به نظرمن بهتره عوض اینکه فرزندان رو بیاریم و همش بهش تلقین کنیم پدر و مادرت بهت ظلم کردن . رو پدر مادرا کار کنیم . رو فرزندان کارکنیم که این قضیه رو فراموش کنند. من خودم اگه یکی همش پاپیچم بشه که والدینم بهم ظلم کرده اون اتفاقات کوچیک هم برام بزرگ میشه

5

سلام ،این کتاب به نظرم کتاب خوبی هستش وخیلی می تونه کمک کنه به والدینی که ناخواسته این سم رو باخودشون به یادگار حمل میکنن آگاهی از این رفتارها رو به تمام والدین توصیه میکنم ،راوی بسیار عالی من خودم از والدین سمی خودم بسیار زخم خوردم و با مطالعه این کتاب متوجه تمام رفتارهای سمی خودم با فرزندانم وهمچنین همسرم شدم

نمایش 40 نقد دیگر
4.1
(107)
آموزنده 🦉 (2)
93,600
٪30
65,520
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
والدین سمی
والدین سمی
سوزان فوروارد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
والدین سمی
٪30
والدین سمی
سوزان فوروارد
ماه آوا
4.1
(107)
آموزنده 🦉 (2)
93,600
٪30
65,520
تومان