0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سوانح العشاق
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سوانح العشاق

نویسنده:
احمد غزالی
درباره سوانح العشاق

کتاب صوتی سوانح العشاق نوشته احمد غزالی نه تنها به عنوان یک اثر ادبی و عرفانی ارزشمند، بلکه به عنوان یک مقاله یا رساله تأملی در مورد مفهوم عشق از دیدگاه یک عارف برجسته شناخته می‌شود. این کتاب، نگاهی عمیق و نکته‌بینانه به مفهوم عشق از زاویه‌ای دینی و عرفانی دارد و برای افرادی که با ادبیات عرفانی کلاسیک آشنایی کمی دارند، ممکن است متنی دشوار به نظر بیاید. با این حال، با چند بار خواندن و تأمل در متن، خوانندگان می‌توانند به درک عمیق‌تری از مفهوم عشق و تأثیر آن بر روحیات انسان‌ها دست پیدا کنند.

این کتاب مانند یک معرفتی در ادبیات عرفانی به شمار می‌آید که با مطالعه مکرر، می‌توان نکات و مفاهیم ارزشمندی را از آن استخراج کرد. اگر شما علاقه‌مند به دریافت نگاهی عمیق‌تر به مفهوم عشق از منظر یک عارف برجسته هستید و تمایل دارید به تأمل در نکات عرفانی مختلف، کتاب سوانح العشاق یک منبع غنی و ارزشمند برای مطالعه و تأمل است که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقمند هستید به دسته‌بندی فلسفه و عرفان در فیدیبو سر بزنید.

درباره احمد غزالی

شیخ احمد غزالی، برادر کوچکتر امام محمد غزالی و یکی از بزرگ‌ترین عارفان و فقهای قرن پنجم هجری، در سال ۴۵۲ هجری قمری به دنیا آمد. او با تأثیرگذاری در عرصه عرفان و ادبیات اسلامی، به عنوان یکی از عارفان برجسته تاریخ اسلام شناخته می‌شود.

وی در بغداد مجالس وعظ و دروس علمی برگزار می‌کرد و به دیگر کشورهای اسلامی نیز سفر می‌کرد. شیخ احمد غزالی به واسطه کتاب سوانح العشاق، تأثیر بسزایی بر ادب عرفانی اسلامی گذاشت و نویسندگان بزرگی چون سعدی، حمید الدین ناگواری، فخرالدین عراقی و جامی از شیوه نثر و شعر او در آثار خود تأثیر پذیرفتند. او با ایجاد قالب نوینی در نگارش متون عرفانی، مسیری تازه را در ادبیات اسلامی گشود و به عنوان یکی از بنیان‌گذاران ادبیات عرفانی در تاریخ اسلام شناخته می‌شود.

کتاب اسرار عشق تفسیر عرفانی سوره یوسف از دیگر کتاب‌های مطرح و معروف احمد غزالی است. این کتاب تلفیقی منحصربه‌فرد از مطالب تفسیری قرآنی و داستانی است که بر اثرگذاری آن بر مخاطب افزوده است.

چرا باید کتاب صوتی سوانح العشاق را بشنویم

کتاب صوتی سوانح العشاق علاوه بر ارزش ادبی و عرفانی‌اش، به عنوان یک مقاله و رساله تأملی درباره مفهوم عشق از منظر یک عارف برجسته شناخته می‌شود. این کتاب با تأمل عمیق در مفهوم عشق از زوایای دینی و عرفانی، امکان به دست آوردن درکی عمیق‌تر از تأثیرات عشق بر روحیات انسان‌ها را فراهم می‌کند. مخصوصاً برای افرادی که با ادبیات عرفانی کلاسیک آشنایی کمی دارند، این کتاب فرصتی مناسب است تا به تأمل در مباحث عرفانی بپردازند.

به عبارت دیگر، این کتاب به عنوان یک منبع معرفتی در ادبیات عرفانی به شمار می‌آید که با مطالعه تکراری، می‌توان ارزش‌ها و مفاهیم ارزشمندی را از آن استخراج کرد. اگر علاقه‌مند به درک عمیقی از مفهوم عشق و تأثیر آن بر انسان‌ها هستید، این کتاب را به شما توص می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سوانح العشاق می‌شنویم

از آنجا که حقیقت کار است؛ مصرع معشوق را ز عشق نه سود است و نه زیان. ولیکن از آنجا که سنت کرمه عشق است، او عاشق را بر معشوق بندد. عاشق به هر همه حالی نظرگاه معشوق است از راه پیوند عشق. اینجا بود که فراق به اختیار معشوق، وصال‌تر بود از وصال به اختیار عاشق. زیرا که در اختیار معشوق، فراق عاشق نظرگاه دل اوست در عین اختیار و مراد. در راه اختیار عاشق وصال را در وصال، هیچ نظر از معشوق در میان نیست و او را از او هیچ حساب نیست و این مرتبه‌ای بزرگ است در معرفت.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب صوتی سوانح العشاق

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü   کتاب ماتریس الهی نویسنده گرگ بریدن

ü   کتاب صفیر سیمرغ نویسنده شیخ شهاب الدین سهروردی

ü   کتاب لغت موران نویسنده شیخ شهاب الدین سهروردی

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
100.۳۶ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۹:۳۳
نویسندهاحمد غزالی
راویمریم محبوب
ناشرانتشارات کتاب نیستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۰۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۰.۳۶ مگابایت
۰۲:۲۹:۳۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

عشق و رابطه عاشق و معشوق در این کتاب تئوریزه شده. برای تحقیقات تاریخی و ریشه‌یابی راون‌شناسی ایرانیان و بخصوص روان‌شناسی عاشق و معشوق در ورژن ایرانیش کتاب بسیار مفیدیه اما اگر دنبال سخن آتشین و سوز عاشقانه باشیم در این کتاب کمتر پیدا می‌کنیم. موقع شنیدن این کتاب مدام این بیت حافظ در ذهنم می‌چرخید: بشوی اوراق اگر هم‌درس مایی... که علم عشق در دفتر نباشد

5

سلام ، محتوای کتاب در شرح و بسط و توضیح عشق ، وصال ، هجران ، عاشق ، معشوق ، مقام و جایگاه هر کدام و زوایای دید مختلف و ... که با کلامی ادبی وصف شده و خلاصه شرحی است بر عشق و عاشقی البته متن سنگینه و نیاز به تامل و تحقیق داره اجرا هم بسیار عالی

5

قصد ندارم درباره سوانح العشاق نظر دهم؛ چرا که این کتابِ گرانبها به اظهار نظر نیازمند نیست! درباره خوانش خانم محبوب باید بگم که برای کتابی عرفانی با نثرِ مکلف، اجرای بسیارِ بسیار فوق‌العاده ای داشتند.. سپاسگزارم از ایشان

1

یک ستاره فقط برای اجرای روان این دسته کتابهاروباید ترجمه قرن۲۱ کرد که مردم متوجه بشن وگرنه باعربی هیچ فرقی نداره

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

من که خیلی دوست داشتم از اجرای خانم محبوب بسیار خوشم اومد ، خواندن این اثر فاخر رو به همه توصیه میکنم.

5

من که خیلی دوستش داشتم

4
(12)
گیرا 🧲 (1)
18,000
٪50
9,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سوانح العشاق
٪50
سوانح العشاق
احمد غزالی
انتشارات کتاب نیستان
4
(12)
گیرا 🧲 (1)
18,000
٪50
9,000
تومان