0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عقل و احساس
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عقل و احساس

نویسنده:
جین آستین
ناشر:
ماه آوا
درباره عقل و احساس

کتاب عقل و احساس اولین اثر عاشقانه منتشر شده از جین آستین است. او در سال 1811 این رمان داستانی رمانتیک را منتشر کرد که بیشتر به‌عنوان کمدی آداب شناخته می‌شود. عقل و احساس روایتی از  زندگی و عشق خواهران داشوود، الینور و ماریان را به تصویر می‌کشد که در جنوب غربی انگلستان، لندن و کنت بین سال‌های 1792 تا 1797 زندگی می‌کنند. شخصیت‌های این رمان عشق، عاشقی و دل‌شکستگی را تجربه می‌کنند و نگاه فلسفی رمان که کمی مبهم است خواننده را وادار به تصمیم کرده که آیا عقل و احساس واقعاً با هم ادغام شده‌اند یا خیر.

کتاب صوتی عقل و احساس سرنوشت دو خواهر را که یکی طرف‌دار عقل و دیگری احساس است را روایت کرده کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های داستان و رمان قرار گرفته و انتشارات ماه آوا این اثر را منتشر کرده است. وحید منوچهری راد به‌عنوان مترجم و رضا عمرانی گویندگی کتاب را بر عهده داشته‌اند.

جین ایر از دنیای ادبیات کلاسیک

جین آستین « Jane Austen» نویسنده انگلیسی در 16 دسامبر 1775 به‌عنوان هفتمین فرزند خانواده به دنیا آمد پدرش کشیش کلیسا بود و او با خانواده‌اش در شهرهای مختلفی از انگلیس زندگی کرد. به‌عنوان یک دختر، جین آستین داستان‌هایی از جمله داستان‌های عاشقانه عامه‌پسند نوشت. چهار رمان از آثار او در طول زندگی او منتشر شد. از جمله عقل و احساس که در سال 1811 به‌عنوان اولین کتاب او منتشر شد، «غرور و تعصب»، «منسفیلد پارک» و «اما». دو رمان دیگر، «نورثنگر ابی» و « ترغیب»، پس از مرگ او در سال 1818 با یک اطلاعیه توسط برادرش، هنری آستین، منتشر شد که اولین اعلام رسمی از نویسندگی او بود. او همچنین دو کتاب دیگر، یک رمان کوتاه به نام لیدی سوزان، و یک رمان ناتمام، واتسون‌ها، به جا گذاشت. در زمان مرگ، او مشغول کار بر روی یک رمان جدید به نام Sanditon بود که پیش‌نویس تکه‌ای از آن باقی‌مانده است.

3 دلیل برای شنیدن کتاب عقل و احساس

رمان عقل و احساس ازاین‌جهت بسیار مهم است که در زمانی نوشته شده که جامعه نویسندگی زنان را به‌عنوان نویسنده قبول نداشت به همین دلیل هم جین آستین در این کتاب مانند شخصیت‌های داستانش از اسم مستعار برای خود استفاده کرد علاوه بر این کتاب به‌عنوان اولین اثر نویسنده یک شاهکار ادبی به‌حساب می‌آید.

میزان فروش بسیار زیاد کتاب در زمان انتشار فروش 1000 نسخه در یک سال بود که خبر از استقبال بی‌نظیر کتاب می‌داد. جین آستین با نام مستعار لیدی ال و با هزینه شخصی خودش کتاب را منتشر کرده بود.

جین آستین در نسخه‌ی اولیه رمان نام کتاب را «دو خواهر، الینور و ماریان» گذاشته بود. او بعدها این رمان را بازنویسی کرد و عنوان عقل و احساس را برای آن انتخاب کرد. او با انتخاب این عنوان نگاهی فلسفی به شخصیت‌های داستانش بخشید که هرکدام نماد یکی از این دو واژه‌اند. الینور به‌عنوان شخصی از خردش بیشتر استفاده کرده و نمادی از انسان خردمند و دوراندیش و تااندازه‌ای محتاط است و احساس نماد ماریان، شخصیتی پرشور، دلسوز و پر از طغیان‌های احساسی است.

در بخشی از کتاب عقل و احساس می‌خوانیم

الینور مجبور شد وسط حرف‌های خانم جنینگز رویش را برگرداند تا از بقیه استقبال کند. لیدی میدلتن آن دو غریبه را معرفی کرد. خانم دشوود و مارگرت همان موقع از پله‌ها پایین آمدند. بعد همه نشستند و یکدیگر را ورندا کردند، و خنم جنینگز در همان حال که همراه سر جان از راهرو به اتاق می‌آدم به شرح داستان خود ادامه داد.

خانم پالمر چندین سال جوان‌تر از از لیدی میدلتون بود و هیچ شباهتی هم به لیدی میدلتن نداشت. کوتاه قد و تپل بود، صورت خیلی قشنگی داشت و کاملا سرحال نشان می‌داد. رفتارش به هیچ وجه به نزاکت لیدی میدلتن نبود اما دلنشین تر بود .با لبخند وارد شد و تمام مدتی هم که آنجا بود لبخند به لب داشت جز مواقعی که می‌خندید و موقع رفتن هم لبخند زد. شوهرش جوانی جدی بود که بیست و پنج شش ساله به نظر می‌رسید و رفتارش مودبانه‌تر و شسته رفته‌تر از همسرش بود، اما رغبتش به خوشحال کردن و خوشحال شدن کمتر بود. وقتی وارد شد خودش را گرفته بود. سری برای خانم‌ها تکان داد بی آنکه کلمه‌ای به زبان بیاورد، و بعد کمی هم آن‎‌ها و خانه را ورانداز کرد. بعد هم روزنامه‌ای از روی میز برداشت و تمام مدت خیلی جدی روزنامه خواند.

پیشنهادهایی برای دوستداران این کتاب

تقابل دو حس و دو رفتار در این اثر به خوبی مشخص شده است و نویسنده توانسته در موقعیت‌های مختلف واکنش‌های برآمده از این دو رفتار را برای مخاطبان روایت کند. تحلیل درست شخصیت‌های داستان و روایت فوق‌العاده جین آستین هر خواننده و شنونده‌ای را به وجد می‌آورد. برای مطالعه بیشتر داستان‌های کلاسیک آثار زیر به شما پیشنهاد می‌شود:  

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
643.۱۸ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۲۰:۴۴
نویسندهجین آستین
مترجم وحید منوچهری راد
راویرضا عمرانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۰/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۴۳.۱۸ مگابایت
۱۱:۲۰:۴۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
14 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کلا تم کتاب شبیه سریال دانتون اَبیه. دخترا با دامن‌های پفی و مهمونی و کالسکه و اینطور چیزا. فضای اون دورانو خوب به تصویر کشیده. اما خب من آخرشو دوست نداشتم. یعنی با عقل جور در نمیاد. البته بنظرم نویسنده اوایل که حرف خانه کشیشی مطرح شد جوری توصیفش کرد که آدم فکر می‌کرد هرکی اونجا بره بدبخت میشه. اما بعدش که همه چی تغییر کرد عیناً گفت که اونا چقدر خوشبختن. بنظرم میخواست بگه خوشبخت اون کسیه که به عشقش میرسه و یه تناقض دیگه هم اینه اونی که فکر نمیکردم آخرش با احساس ازدواج کرد. اونیکی که احساساتیه با عقل😕 دیگه سعی کردم داستانو لو ندم. صدای راوی هم که مثل همیشه فوق العاده اس 👍

4

داستان و نویسنده که کاملا شناخته شده‌اند. رمانی که نه به پختگی غرور و تعصب؛ ولی در همان سبک و سیاق بود با جذابیت خاص خودش. اما درباره فایل صوتی، راوی بسیار گرم و دلپذیر داستان را روایت می‌کند؛ کاملا حرفه‌ای و بدون غلط... تنها نکته ای که برای من فوق العاده آزاردهنده بود موسیقی میکس شده غیر قابل تحمل آن بود. انتخاب موسیقی جاز آمریکایی برای فضای کلاسیک قرن هجده، نهایت کج سلیقگی و بی‌سوادی بود که احتمالا درباره داستان حتی یک سرچ ساده نشده بود که موسیقی با فضای داستان جور باشد‌.

5

کتاب بدی نبود روایت آقای عمرانی عالی بود داستان کتاب داره اون دوران رو نشون میده که دخترها هدفی جز ازدواج و به عبارتی خوشبخت شدن نداشتند... با فضای امروزه بسیار متفاوته که دخترها میدونند خوشبختی در اتکا به توانایی های خودشون و موفقیتهای اجتماعی است نه فقط در ازدواج و.... اما کتاب خوب داره اون زمان رو به تصویر میکشد و آقای عمرانی بسیار عالی روایت میکنند و حتی تغییر صدا... ممنون از ماه آوا و فیدیبو

2

برام جای سوال داره که سری داستانهایی با این محتوا!!! چطور انقدر معروفن؟ داستانهایی که تنها هدف فرد رو تو زندگی، فقط ازدواج می‌بینه! خلاصه‌ی کتاب: &#۳۴;مادری که هر طور شده دوست داره دختراشو شوهر بده. دخترایی که هر موجود مذکری می‌بینن می‌چسبن بهش😐&#۳۴; غیر از اینها، خوانش خیلی خوب بود👍🏻 ولی جناب آقای 《آرش رستمی》، انتخاب موسیقیتون وااااقعا بد بود و تِم موسیقی اصلا مناسب بازه‌ی زمانی داستان نبود!

5

خیلی خوب با داستان ارتباط برقرار کردم ولی از آخرش خوشم نیومد یه جورایی کل داستانو زیر سوال برد نویسنده قصد داشت با پایان خوش سوپرایزمون کنه که بدتر خورد توو ذوقم! یه تشکر خیلی ویژه هم دارم از جناب راوی؛ که بسیاااار عالی بودن، با خوندن فوق العاده ی ایشون، کل داستانو مثه یه سریال توو ذهنم تصور کردم؛ خدا قوت و پایدار باشید.

5

من فیلم این کتاب رو دیدم که کیت وینسلت (بازیگر رز در فیلم تایتانیک) و آلن ریکمن ( پروفسور اسنیپ در هری پاتر) دو‌نقش اصلی فیلم رو بازی کرده بودن، فیلمش قشنگ بود و عاشق کتابش شدم که این کتاب صوتی رو گرفتم که فوق العاده و حرفه ای روش کار شده

2

واقعا حوصله‌ام سررفته بود ولی میخواستم بدونم آخرش چی میشه همش منتظر یه ماجرای هیجان انگیز بودم که مسیر داستان تغییر کنه ولی متاسفانه نویسنده فقط روزمرگی‌های یه خانواده رو بازگو کرده و هیچ جذابیتی در داستان وجود نداره.

3

روایت اقای عمرانی مثل همیشه عالی و جذاب بود اما سرانجام این کتاب خیلی عجیب و دور از ذهن بود انتطاری که ادم از سرنوشت شخصیتها طبق تاکید نویسنده داشت مثل عاقل بودن النور، کاملا خلافش دیده شد در پایان!

4

کتاب که بسیار زیباست با در نظر گرفتن زمان تألیفش البته. مهمتر صدای بسیار توانا و اجرای زیبا رضا عمرانی ست. برای رانندگی کتاب رو گرفتم اما حالا میرم تو کتابخانه یا گوشه دنجی از خانه و به صدای راوی گوش میکنم.

2

از اونجایی که کارهای این نویسنده رو خیلی دوست دارم شروع کردم ولی متاسفانه نتونستم ادامه بدم به این دلیل که صدای گوینده که بسیار هم ماهر هستند تنظیم نشده و مدام صدای دهان شنیده میشه و ادم رو اذیت می کنه

نمایش 25 نقد دیگر
3.5
(48)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
46,800
٪30
32,760
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪10
عقل و احساس
عقل و احساس
ین آستن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عقل و احساس
٪30
عقل و احساس
جین آستین
ماه آوا
3.5
(48)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
46,800
٪30
32,760
تومان