0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گروه محکومین

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی گروه محکومین

درباره گروه محکومین
حکم و محکوم کتاب صوتی «گروه محکومین»، راوی داستانی خشک در برهه‌ای از زمان به قلم «فرانتس کافکا» و ترجمه «صادق هدایت» است. به‌قدری این اثر کوتاه، تاثیرگذار و اثربخش بوده که چندی از هنرمندان سینما و موسیقی برای اجرا و نمایش هنرشان از این کتاب بهره گرفته یا پیشنهاد مطالعه این اثر را داده‌اند. این اثر در سرزمینی رخ می‌دهد که همه‌ی بشر محکوم به مرگ هستند و راه فراری از آن نمی‌یابند. سرزمین محکومین جزیره‌ای بی‌نام و نشان در جایی از این کره خاکی استکه در آن دستورات، بدون اما و اگر باید اطاعت شوند و کسی حق اعتراض ندارد. مجازات اعتراض یا تخطی از قانون اعدام به‌وسیله‌ی ماشین اعدام است. ماشین اعدامی که همه جزیره همیشه بیم و وهم این ماشین در خاطرشان ماندگار است. این ماشین توسط فرمانده‌ی سابق جزیره که فردی خشک و بی‌رحم بود ساخته شد. - صدای مرگ صدای گروه محکومین، ترس و بیم‌شان از مرگ و اتفاقاتی که در جزیره رخ می‌دهد را خواهید شنید. این اثر صوتی توسط نشر صوتی آوانامه و با صدای فریاد موسویان تولید و منتشر شده است. - فرانتس کافکا کافکا با نوشته‌های نه‌چندان زیاد خود به درجه‌ای از شهرت رسید که شاید بتوان این‌گونه گفت که سبک کافکایی برای خود ایجاد کرد. یکی از بهترین آثار او «مسخ» است. کافکا متولد سال ۱۸۸۳ در پراگ و فرزند ارشد خانواده بود. رشته تحصیلی خود را از شیمی به حقوق تغییر داد که این امر فرصت شرکت در کلاس‌های ادبیات آلمانی و هنر را به او داد. فرانتس کافکا در وصیت نامه خود به دوست نزدیکش سپرده بود که بعد از مرگش تمام نوشته‌های او را بسوزاند اما دوستش از این وصیت سرپیچی کرد و آثار کافکا را منتشر کرد و موجبات شهرت کافکا را فراهم آورد. در سال ۱۹۱۷ کافکا دچار بیماری سل شد و اوضاع گلوی او در حدی وخیم بود که نمی‌توانست غذا بخورد و در اثر گرسنگی جان داد. - بخشی از اثر گروه محکومین در اینجا نویسنده‌ای نیست که بخواهد خواننده را سر بپیچاند و از گمراهی او تفریح کند؛ ولیکن با کسی روبرو هستیم که در کشمکش است. کافکا با اثرش به‌هم می‌آمیزد و دلهره‌ای که کتابهایش به ما می‌دهد، دلهره‌ی خود اوست؛ همچنین ناتوانی که از درک مقصود او حس می‌کنیم وابسته به ناتوانی می‌باشد که او در فهم منظور زندگی داشته است، با رمان‌هایش ما در جلو بن‌بست گیر می‌کنیم؛ همچنان‌که خود کافکا در جلو زندگی گیر کرده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
213.۰۰ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۵۲:۰۰
نویسندهفرانتس کافکا
مترجمصادق هدایت
راویفریاد موسویان
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۷/۲۷
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۱۳.۰۰ مگابایت
۰۳:۵۲:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
38 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
23 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خلق موقعیتهای عجیب و دلهره‌آور و انداختن ترس در دل خواننده ظاهرا از مولفه‌های آثار کافکاست. یکی از جاذبه‌های ستودنی این نوع از نوشته‌های کافکا اینه که خود نویسنده مطلقا هیچ تفسیر سرراستی از مقصود خودش بیان نمی‌کنه و این باعث میشه این آثار به یکی دو تفسیر رسمی محدود نشن و از هر زاویه‌ای بشه بهشون نگاه کرد و از دل این موقعیت، مفاهیم نامحدودی استنباط کرد. در این داستان چیزی که بیشتر از همه برای من جالب بود این بود که در یک نظام استبدادی شخصیتهای درجه اول، یک سیستم مخوف سرکوب و اختناق رو تاسیس می‌کنن و شخصیتهای درجه دوم و چندم در حفظ و حراست از اون سیستم حتی از خداوندگاران اولیه هم تعصب و جدیت بیشتری بخرج میدن و به این طریق استبداد نهادینه میشه و بصورت سیستماتیک ادامه پیدا می‌کنه بطوری که حتی فرماندهان نسلهای بعد هم جرات نمی‌کنن در مقابلش ایستادگی کنن و سربازان جزء و محکومین هم در میدان اعدام به بازی و شوربا خوردن مشغولن و راهی برای ارتباط با هم ندارن. تنها چیزی که می‌تونه این چرخه رو بشکنه فشار افکار عمومی و ناظران بیرونیه.

5

سلام به همه و با عرض خسته نباشید به کارکنان فیدیبو . گویندگی کتاب عالی بود و تغییر صداها خیلی خوب انجام میشه و صداها واضح و باکیفیت هستند و مثل بعضی از آثار نیست که صدای موسیقی زیاد باشه که باعث بشه صدای گوینده بسختی شنیده بشه . موسیقی انتهای بخش ها بینظیره و در بهترین جاها قسمت تموم میشه و بعدش با موسیقی آدم به فکر فرو میره . داستان کتاب خیلی خاص هستش و پایان غیر منتظره ای داشت . من اصلا فکر نمیکردم که اینجوری داستان به پایان برسه . این کتاب به مخاطب یاد میده که حتی اگه خودت احساس کنی مخالفت یا موافقت با یک ایده شاید از نظر خودت تغییر اندکی ایجاد کنه ولی میتونه تاثیر شگرفی داشته باشه و به آدم قدرت نه گفتن رو نشون میده و اینکه نباید از گفتن واقعیت هراس داشت . ترجمه صادق هدایت هم که نیاز به تعریف نداره . ممنون که نظرمو خوندین و معذرت میخوام که نظرم طولانی بود☺😎

4

گروه محکومین واقعا داستان جذاب و پر از جملات تامل‌برانگیزه. ولی من بخش &#۳۴;پیام کافکا&#۳۴; رو دوست نداشتم. بنظرم تمام گفته‌ها و نظرات صدادق هدایت درمورد کافکا اغراق شده است. راوی هم عالی.

4

جزو آثار اصلی کافکا حساب نمیشه‌. در کل داستان های کافکا رو باید عمیق تر نگاه کرد. در پس ظاهر روایت بیانگر خیلی چیزاست.

5

داستان گروه محکومین یکی از بهترین داستان کوتاه های کافکاس

5

مزخرف تمام اما به گویندگی خوب راوی پنج ستاره میدم

3

خیلی چرت بود فقط صدای راوی خوب بود همین

3

تازه گرفتم هنوز نرسیدم گو ش بدم

4.2
(13)
63,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
گروه محکومین
گروه محکومین
فرانتس کافکا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گروه محکومین
گروه محکومین
فرانتس کافکا
آوانامه
4.2
(13)
63,000
تومان