0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یه جور دیگه فکر کن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن

از جعبه ذهن تان خارج شوید
نویسنده:
راب ایستوی
درباره یه جور دیگه فکر کن

بسیاری از ما انسان‌ها مدام در حال فکر کردن به این موضوع هستیم که چرا نمی‌توانیم مانند افراد موفق زندگی خود را از روزمرگی و تکرار نجات دهیم. چرا اوضاع آن‌طور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود و مدام شکست می‌خوریم. واقعیت این است که موفقیت افراد به شکل مستقیم به طرز تفکر آن‌ها وابسته است اما تفکری که عادی نباشد بلکه خارج از چارچوب باشد و متفاوت باشد. به این نوع از تفکر خلاق میگویند. راب ایستوی در کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن، نحوه متفاوت فکر کردن را به ما می‌آموزد.

درباره کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن

کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن اثر راب ایستوی اثری متفاوت در زمینه‌ی تفکر و خلاقیت است. این کتاب بر موضوع خلاقیت در زندگی تمرکز دارد و در 6 فصل توضیح می‌دهد که خلاق بودن امری درونی نیست که بتوان گفت عده‌ای خلاق هستند و عده‌ای نیستند. بلکه خلاق بودن را هم می‌توان با تمرین یاد گرفت و افراد با هر استعدادی که دارند می‌توانند آن را پرورش دهند. نویسنده توضیح می‌دهد که برای داشتن تفکر خلاق یا بیرون از جعبه کافی است جرقه‌ی خلاقیت خود را شعله‌ور کنید.

کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن به شما کمک می‌کند تا در میان امور روزانه خود برنامه‌ای برای دنبال کردن رویاها و ایده‌هایتان داشته باشید و از این طریق راهی برای پیدا کردن استعداد اصلی‌تان داشته باشید. در ادامه تمرینات و راهکارهای ارائه شده در فصل‌های کتاب کمکتان می‌کند تا ایده‌هایتان چه کوچک و چه بزرگ با داشتن ذهنی فراتر از حال محقق شود. کتاب یه جور دیگه فکر کن با ترجمه‌ی مریم تقدیسی منتشر شده است و انتشارات نوین کتاب گویا با خوانش زیبا و دلنشین افشین قربانی و  شهره روحیآن را منتشر کرده است.

نگاهی به فصل‌های کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن

فصل ۱. درک خلاقیت

جعبه؟ کدام جعبه؟

رگه‌ی خلاقیت را در خود پیدا کنید

فصل ۲. نگرش خلاقانه

خودتان را از یکنواختی خلاص کنید

 شناسایی موانع

 دریافت واکنش‌های مثبت

 نسنجیده ارزیابی نکنید

 تبدیل شکایت به مشکل

فراتر از دیدگاه کارشناسان

 بازي «چه می‌شد اگر؟»

زمان مناسب، مكان مناسب

 ایجاد اعتمادبه‌نفس

 کار را شروع کنید!

فصل ۳. فکر کردن درباره‌ی مشکل

پاسخ دادن به مشکلی متفاوت

 به همه‌چیز از دیدگاه یک کودک نگاه کنید

 سؤالات ساده

 از آخر شروع کنید

رؤیاپردازی‌های روزانه‌ی خود را جدی بگیرید

 مقایسه و مقابله

مشکل را وارونه کنید

 تمریناتی برای تفکر جانبی

فصل ۴. خلق ایده‌های جدید

ایده‌ها از کجا می‌آیند؟

ذهنتان را گرم‌کنید

الگوهای فکری

 انجام کاری کاملا متفاوت

 مشورت کنید

افراد الهام‌بخش

 تحریف واقعیت

 با استفاده از استعاره صحبت کنید

 ایده‌ی قدیمی به ایده‌ی قدیمی = ایده‌ی جدید

 ذخیره کردن ایده‌ها

| خوش‌شانسی

 تصادف کلمات

 انتخاب موضوع

نقشه‌ی دوم

فصل ۵. خلاقیت در کنار دیگران

بحث کنید

 تبادل‌نظر

کار کردن در گروه‌های بزرگ‌تر

بارش افکار

وقتی تفاوت‌ها فردی می‌شوند

توصیه کنید، امر نکنید

سه نکته‌ی مثبت پیدا کنید

در جستجوی راه سوم

جنبه‌ی خنده‌دار کار را ببینید

فصل ۶. کار را به انجام برسانید

تعيين موعد مقرر

ناامیدی‌های میانه‌ی راه را سرکوب کنید

 بدترین حالت را در نظر بگیرید

 ده کلمه‌ی خلاقیت

چرا باید کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن را شنید

همه‌ی ما در زندگی نیاز داریم تا عادت‌ها و روال همیشگی را بشکنیم و خود را با خلاقیت و مهارت‌هایی رو به رو کنیم که دریچه‌ی تازه‌ای را برای ما باز کند. کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن همانطور که از نامش پیداست راه‌های تازه‌ای را پیش روی ما می‌گذارد تا نحوه‌ی نگرش خود را تغییر دهیم و با دیدی وسیع بتوانیم غنای زندگی خود را بالا ببریم و با نیروی تخیل و باورهایمان بر همه‌ی مشکلات غلبه کنیم و به نوعی قوز فکری خود را درست کنیم. کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن به ما کمک می‌کند تا رفتار و نگرش‌های غلط خود را کنار بگذاریم و خلاقیت را جایگزین آن کنیم.

  • کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.
  • کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • مدت زمان کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن 5 ساعت و 2 دقیق سات و علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی می‌توانند با صرف روزانه یک ساعت، در 5 روز این کتاب صوتی را گوش دهند.
  • اگر از این کتاب لذت برده‌اید پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های استیو هاروی و جیسون فرید را هم در زمینه‌ی خودشناسی بخوانید. کتاب اثر مرکب با ترجمه‌ی علیرضا راهداری نیز در سایت فیدیبو در دسترس است. خواندن یک کتاب داستانی در کنار یک کتاب روانشناسی می‌توانید لحظات شادی را برایتان رقم بزند. کتاب قهوه‌ی سرد آقای نویسنده اثر روزبه معین می‌تواند این گزینه برای شما باشد.

در بخشی از کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن می‌شنویم

آیا می‌توانید خلاق بودن را یاد بگيريد؟ وقتی درصدد برمی‌آیید خلاقانه‌تر فکر کنید، احتمالا متوجه صدای خفیف زمزمه‌ی تردید در گوشتان می‌شوید. آیا واقعا می‌توانید این کار را انجام دهید؟ شاید واقعیت این است که شما متفکری خلاق نیستید. آیا خلاقیت موهبتی است که تنها عده‌ی معدودی با آن متولد می‌شوند؟

اجازه بدهید همین‌جا از این اسطوره‌ی بزرگ خلاقیت پرده‌برداری کنم. برچسب «خلاق» یا «غیرخلاق» بر مردم زدن، درست مانند برچسب «ورزش‌کار» یا «غیر ورزشکار» بیهوده است. در عصری که ده‌ها هزار نفر از مردم عادی در دوی ماراتون شهر شرکت می‌کنند، همه‌ی مردم طیف موجود برای استعداد ورزشی را تشخیص می‌دهند و می‌دانند که استعدادشان در هر زمینه‌ای که باشد، با تمرین کردن می‌توانند آن را پرورش دهند. تفکر خلاق هم تفاوتی با این موضوع ندارد شما واقعا می‌توانید تفکر بیرون از چهارچوب یا جعبه را یاد بگیرید. جادویی در کار نیست، چون ما در اینجا درباره‌ی اختراع مهارتی جدید حرف نمی‌زنیم، بلکه درباره‌ی باز پس گرفتن مهارتی حرف می‌زنیم که زندگی در شما سرکوب کرده است.

جرقه‌ی خلاقیت خود را شعله‌ور کنيد همه‌ی ما خلاق متولد می‌شویم. در دوران کودکی همه‌چیز را امتحان و تجربه می‌کنیم: من «چرا باید به مدرسه بروم؟» «چرا نمی‌توانم تا نیمه‌شب بیدار بمانم؟» «چرا نمی‌توانم به ماه بروم؟»

جامعه، مدرسه و در نهایت کار کردن، نقش مهمی در سرکوب کردن خلاقیت‌های ما دارند، به ما یاد می‌دهند از راه منطق پاسخ‌های صحیح را پیدا کنیم، ولی ما را از رسیدن به پاسخ‌هایی فراتر از مرزهای «عادی بودن» از طریق قومی تخیل که اغلب هم نادرست از آب در می‌آیند، باز می‌دارند. اکثر ما این مسئله را در زندگی تجربه کرده‌ایم که ایده‌ای به ذهنمان خطور کرده و وقتی آن را با دیگران در میان گذاشته‌ایم به ما گفته‌اند، «نه این فایده‌ای ندارد» یا «ما قبلا امتحان کرده‌ایم». بدتر از همه اینکه با توجه به زندگی‌های درهم و برهم ما در دنیای مدرن امروزی، بسیاری از مردم احساس می‌کنند حتی اگر بخواهند هم وقت ندارند به عقب برگردند و خلاقانه‌تر زندگی کنند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی یه جور دیگه فکر کن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
309.۳۵ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۲۷:۴۶
نویسندهراب ایستوی
مترجممریم تقدیسی
راویشهره روحی
راوی دومافشین قربانی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
43,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۹.۳۵ مگابایت
۰۵:۲۷:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

كتاب خوبيه ولي راهكارهاش خيلي كاربردي نيست

3
(1)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
یه جور دیگه فکر کن
یه جور دیگه فکر کن
از جعبه ذهن تان خارج شوید

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یه جور دیگه فکر کن
یه جور دیگه فکر کن
از جعبه ذهن تان خارج شوید
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3
(1)
67,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر