0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه دیگران را روانکاوی کنیم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه دیگران را روانکاوی کنیم

درباره چگونه دیگران را روانکاوی کنیم
کار چندان ساده‌ای نیست که بتوانیم بفهمیم آیا کسی به ما دروغ می‌گوید یا می‌خواهد ما را بازیچه خود قرار دهد. ما نمی‌توانیم آن‌گونه که دلمان می‌خواهد با خیالی آسوده با دیگران در ارتباط باشیم و هرچه را می‌شنویم صرفاً از روی ظاهر افراد قبول کنیم. در این کتاب قصد داریم با رویکردی کنایه‌آمیز، معنایی کاملاً جدید به مفهوم «ظاهر» ببخشیم، زیرا اگر می‌خواهید مقاصد پنهان و دردسرساز دیگران را کشف کنید، پیش از هر چیز باید نگاهی دقیق به ظاهر افراد داشته باشید. بی‌شک حتی نامحسوس‌ترین واکنش‌ها نیز می‌تواند نیت افراد را کاملاً آشکار کند. آیا تا‌به‌حال به کسی که هنگام نگاه‌کردن به شما چشمانش را درهم ‌کشیده و ریز کرده است، دقت کرده‌اید؟ اگر بعدها پی برده‌اید که او از شما خوشش نیامده است، پس این درهم‌کشیدن چشم‌ها نشانه‌ای بوده که از دید شما پنهان مانده است. اغلب افراد تمایل دارند با آوردن سدی جلوی چشمانشان به چیزهایی که خوشایندشان نیست نگاه نکنند. از دیگر شکل‌های رایج برای سد‌کردن نگاه می‌توان به استفاده از دست مانند سپر اشاره کرد؛ مثلاً مالیدن ابروها یا حتی بستن چشم‌ها. درک مفهوم این حرکات ساده است و می‌توانید آن‌ها را ابزارهایی برای تحقیق و تجسس در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا کسی به شما دروغ می‌گوید یا نه؛ کافی است که خیلی ساده موضوعی را که به راست یا دروغ بودن آن شک دارید، پیش بکشید. در واقع، باید مانند یک بازپرس بیندیشید و مسیرتان را به سمت آنچه می‌خواهید هموار کنید، با موضوعی کلی شروع کنید و به‌تدریج وارد جزئیات شوید. سؤال بپرسید و کنترل گفت‌وگو را در دست بگیرید. اگر شک شما باعث شود که طرف مقابل احساس راحتی نکند یا یکی از ترفندهای سد‌کردن نگاه را به کار ببرد، احتمالاً از این‌که به او مظنونید حسی خوشایند نخواهد داشت. با وجود این، چنانچه می‌خواهید به مقاصد کسی پی ببرید، باید توجه داشته باشید که شرایط و فضای موجود بسیار مهم است. اگر با گستاخی سؤال کنید یا واکنش‌های طرف مقابل را بدون در ‌نظر ‌گرفتن شرایط موجود بررسی کنید، به‌احتمال‌زیاد در خواندن نیت او مرتکب خطا خواهید شد. البته توجه داشته باشید که قرار نیست همیشه در نقش بازپرس باقی بمانید، کافی است یاد بگیرید چگونه افراد را با دقت ارزیابی کنید، آن‌وقت کم‌کم هنگام حرف‌زدن متوجه نشانه‌های افشاگرانه‌اش خواهید شد. مثلاً اگر استخوان ترقوه‌اش را بمالد یا با یقه لباسش بازی کند، شما می‌توانید متوجه نشانه‌ها ‌شوید. حتی ممکن است متوجه ضربات تند و سبک دستش جلوی دهانش نیز بشوید که نشان می‌دهد فرد از حرف‌هایی که می‌زند معذب است. این نشانه‌ها درست به‌موقع پدیدار می‌شوند؛ توانایی خواندن نیت اشخاص مستلزم درک دقیق و هشیارانه است. راهنمایی‌های کاربردی کتاب حاضر می‌تواند این‌ مهارت را در شما تقویت کند. پیش از هر چیز باید با اصول اولیه شروع کنید. اگر تاکنون در مشاهده رفتار دیگران دقیق نبوده‌اید، اکنون زمانی مناسب برای شروع است. در فصل بعدی خواهیم دید که چگونه می‌توان افراد را چه آن‌هایی که با شما در ارتباط هستند، چه کسانی که هیچ تعاملی با شما ندارند، ارزیابی کرد. ارزیابی گروه اول راحت‌تر است، چرا که لازم نیست با نگاهی شک‌برانگیز به آ‌‌ن‌ها خیره شوید. از سوی دیگر، هرچه مشاهده و ارزیابی فردی که با او در تعامل نیستید برایتان راحت‌تر شود، فهم نیت او قبل از آن‌که حتی با او وارد گفت‌وگو شوید نیز آسان‌تر خواهد شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
675.۵۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
93 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۶:۰۰
نویسندهجاشوا مور
نویسنده دومبازیل فاستر
مترجم فاطمه اشرف آبادی
ناشرشمعدونی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۱۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
56,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۷۵.۵۱ کیلوبایت
۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 22 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
31 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
18 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
4 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

ای کاش اسمشو میذاشتن “روانکاوی دروغ از طریق زبان بدن"، چون کتاب بیشتر راجب اینه که چگونه بفهمیم مخاطبمون به ما دروغ میگه یا نه (از طریق دقیق شدن روی زبان بدنش و جمله بندیش و...). برای کسانی که دنبال کشف دروغ های بقیه هستن میتونه مفید باشه، ولی برای کسانی که دنبال روانکاوی دیگران هستند، نه خیلی. ترجمه هم خوب و روان بود.

4

می خواستم از ناشر این کتاب تشکر کنم چون من با دوستام زیاد مافیا بازی می کنیم و خواندن این کتاب هم خیلی بهم کمک کرد. چون با یادگیری زبان بدن می تونستم مافیاها رو تشخیص بدم در مورد قیمت این کتاب هم فکر نمی کنم ۱۵ هزارتومان گرون باشه تازه من با تخفیف خریدم ولی تو جامعه ای که قیمت اسنپ الان حدود ۳۰ تومن هست خواندن یه کتاب با این قیمت خیلی ارزون و مناسب هست

4

حقیقتا ناشر در علم حساب باید برگرده به چهارم ابتدایی تا اصول اولیه ی جمع و نسبت رو یاد بگیره . کتابی با ۹۳ صفحه رو میده ۱۵ هزار تومن , بعد یک کتاب دیگه رو با ۲۳۰ صفحه میده تقریبا ۱۳ هزار تومن . وات د فاز ؟

3

امتیاز متوسط میدم. متنش خسته کننده بود ولی از محتواش راضی بودم. خوبه فقط صد صفحه بود وگرنه عزا می گرفتم ک چجوری تمومش کنم. ب نظرم خوبه ک ادمای ساده لوح بخوننش ولی توهم نزنن. من خودم کسی بودم ک زود حرفای مردم رو باور می کردم

4

کتاب مفید و جالبیه. پیشنهاد میکنم حتما به قصد یادگیری همراه با خلاصه برداری بخونید.

5

کتاب خیلی عالیی بود برای اینکه بفهمیم چه کسی به ما دروغ میگوید و یا واقعیت را تحریف میکند

4

تا حدی به شناخت دیگران و نحوه تعامل با دیگران کمک میکند

4

خیلی کتاب خوبی بود کاربردی و عالی در مورد زبان بدن

4

پس ارزش خریدن رو داره؟

5

عالیه

نمایش 2 نقد دیگر
3.9
(22)
آموزنده 🦉 (1)
25,000
٪50
12,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه دیگران را روانکاوی کنیم
٪50
چگونه دیگران را روانکاوی کنیم
جاشوا مور
شمعدونی
3.9
(22)
آموزنده 🦉 (1)
25,000
٪50
12,500
تومان