0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خلاصه کتاب صفات بایسته یک رهبر

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک صوتی خلاصه کتاب صفات بایسته یک رهبر

نویسنده:
جان ماکسول
درباره خلاصه کتاب صفات بایسته یک رهبر

کتاب صوتی صفات بایسته یک مدیر اثری دیگر از نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی یعنی جان سی. ماکسول است. او اینبار برای شناخت دقیق‌تر ویژگی رهبران بزرگ دنیا به گفت‌وگو و تحقیق درباره‌ی زندگی آنها پرداخته است. او افرادی را انتخاب کرده است که تاثیر مهمی در شکل‌گیری دنیای کنونی داشته‌اند و زندگی افراد زیادی را متحول کرده‌اند. او در نهایت به  فهرستی شامل 21 خصوصیت رسیده است  که در همه رهبران بزرگ مشترک است وآن‌ها را در همین کتاب گردآوری و تنظیم کرده است. انتشارات راوی گنبد کبود کتاب صوتی صفات بایسته یک رهبر را منتشر کرده و خوانش آن را لیلا خسروی بر عهده داشته است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی صفات بایسته یک رهبر اثر جان مکسول

کتاب «صفات بایسته یک رهبر» برای اولین بار در سال 1999 منتشر شد. ماکسول در این اثر خصوصیاتی که یک رهبر باید داشته باشد را توصیف می‌کند و راه پرورش این خصوصیات را نیز به مخاطب می‌آموزد. در واقع هدف ماکسول از نوشتن این کتاب تشخیص، پرورش و بهینه‌سازی خصوصیات فردی یک رهبر به مخاطبان کمک کند. بخشی از پرورش و رشد رهبر ناشی از یادگیری قوانین رهبری است، زیرا این قوانین ابزاری برای تعلیم چگونگی اجرای موثر اصول رهبری هستند. به اعتقاد مکسول صفات یک رهبر، قابلیت رشد و پرورش در درون انسان را دارد. اگر بتوانید درون خود آن رهبری شوید که قابلیت‌اش را دارید، می‌توانید به صورت بیرونی هم تبدیل به رهبری شوید که می‌خواهید باشید. حالا دیگران هم مایل به پیروی کردن از شما خواهند بود و زمانی که به چنین مقامی برسید، می‌توانید به انجام هر کاری در این جهان دست بزنید، بدون این که از شکست یا پیروز شدن در آن هراس داشته باشید.

مکسول در این اثر 21 ویژگی مهم را برای شناخت و پرورش بر می‌شمارد. قدرت جذب دیگران، تعهدريال شهامت، قدرت تشخیص، تمرکز و قدرت ابتکار و پیشقدمی از جمله‌ی آنهاست.

کتاب صوتی صفات بایسته رهبری خلاصه‌ای مختصر و مفید را در اختیار شما قرار می‌دهد. و شما می‌توانید با صرف زمان اندکی از مطالب این کتاب استفاده کنید. زمان لازم برای شنیدن این فایل صوتی 72 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی 66 مگابایت است.

‌درباره‌ی جان مکسول نویسنده‌ی کتاب صفات بایسته یک رهبر

جان سی مکسول کشیش، نویسنده و سخنران برجسته آمریکایی است که آثار منحصر به فردی را با تمرکز بر حوزه مدیریت و رهبری به نگارش درآورده است. مکسول  در سال 1947 در میشگان و در خانواده‌ای مسیحی و متعصب به دنیا آمد. او راه پدرش را دنبال کرد و تحصیلات خود را تا مقطع دکترا در رشته الهیات ادامه داد. مکسول رهبری کلیساهای متعددی را در ایالت‌های آمریکا بر عهده داشت و افراد زیادی نیز آموزش داد. اما پس از 14 سال شغل همیشگی خود را کنار گذاشت و تمام وقت خود را صرف آموزش، نویسندگی و سخنرانی انگیزشی کرد. او در سال 2014 عنوان برترین کارشناس رهبری را از مجله‌ی اینک دریافت کرد.

جان مکسول آثار پرشماری را به رشته تحریر درآورده است که برخی از آنها در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفته است. دو کتاب «۲۱ قانون انکارنشدنی رهبری» و «۲۱ ویژگی ضروری یک رهبر» شهرت زیادی برای او به ارمغان آورد. آثار مکسول تاکنون بیش از 20 میلیون نسخه فروش داشته است که موفقیتی بزرگ برای او محسوب می‌شود. از دیگر آثار ترجمه شده جان سی مکسول به زبان فارسی می‌توان به کتاب‌های «در جا زدن ممنوع»، « امروزت را ارزشمند کن» و «مدیریت ارتباطات» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صفات بایسته یک رهبر به فارسی

انتشارات راوی گنبد کبود کتاب صفات بایسته یک رهبر  را با ترجمه‌ی گروه مترجمان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صفات بایسته یک رهبر را شنید؟

کتاب صفات بایسته یک رهبر  در دسته‌ی کتاب‌های مدیریت و رهبری قرار دارد. هنگام خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که می‌توانید هر بار به راحتی چند فصل را با هم بخوانید. خوانش این کتاب بسیار روان و آسان است. اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هدف خواندن و تمام کردن این کتاب نیست. باید آن را با دقت بخوانید و حتی اگر لازم باشد، یک فصل را چند بار بخوانید یا قلم و کاغذی برای یادداشت نکات مهم آن داشته باشید. یک فصل را مطالعه کنید و زمانی را به تفکر، بازبینی و دوباره‌خوانی آن اختصاص دهید. اگر خصوصیتی که مطالعه می‌کنید، جزو نقاط ضعف شماست، قبل از رفتن به فصل بعدی، مدتی روی آن توقف کنید. حتی ممکن است در طول سال بخواهید چند بار این فرایند را تکرار کنید تا بتوانید این خصوصیات و ویژگی‌ها را در خود درونی و نهادینه کنید. این کتاب مناسب مدیران کارآفرینان و تمام افرادی است که به رهبری علاقمندند.

خوانش کتاب صوتی صفات بایسته یک رهبر  را لیلا خسروی به‌عهده داشته‌ است.

در بخشی از کتاب صفات بایسته یک رهبر می‌خوانیم

هرگز رهبر بزرگی درجهان وجود نداشته که دارای تعهد نبوده باشد. اد مک الروی از خطوط هواپیمایی یو اس ار، در مورد اهمیت تعهد چنین می‌گوید :«تعهد به ما نیروی تازه‌ای می‌دهد. بدون توجه به آنچه برای ما اتفاق می‌افتد – بیماری، فقر یا بدبختی -ما هرگز نگاه خود را از هدفمان بر نمی‌گیریم.»

تعریف تعهد چیست؟ این تعریف برای هرکس متفاوت است:

برای یک بوکسور یعنی پس از افتادن روی تشک، یک بار دیگر برای ادامه مبارزه بلند شدن.

برای دونده دو ماراتن، یعنی زمانی که نیرویش تمام شده. ده مایل دیگر هم بدود.

برای یک سرباز: یعنی رفتن روی تپه. درحالی که نمی‌داند در آن طرف چه چیزی انتظارش را می‌کشد.

برای یک مبلغ مذهبی، یعنی خداحافظی با زندگی راحت خو، تا زندگی بهتری برای دیگران فراهم کند.

برای یک رهبر یعنی همه اینها و چیزی هم بیشتر چون همه افرادی که تحت رهبری او قرار دارند، اگر مایلید رهبری موثر باشید باید تعهد داشته باشید. تعهد واقعی موجب تشویق و جذب دیگران شده و به آنان نشان می‌دهد که به کارتان اعتقاد دارید. مردم تنها در صورتی به شما اعتقاد می‌یابند که به آرمان خود اعتقاد داشته باشید. همانطور که قانون پذیرش می‌گوید: «مردم اول رهبر را قبول می کنند بعد آرمان او را»

ماهیت واقعی تعهد چیست؟ به این سه نظریه نگاهی بیاندازید:

۱. تعهد از قلب آغاز می شود

برخی افراد مایلند قبل از متعهد شدن به کاری، همه چیز کامل و بی نقص باشد. اما تعهد هميشه باید قبل از دست یابی وجود داشته باشد. من شنیده‌ام که در مسابقات اسب دوانی مشهور کنتاکی، اسب برنده پس از طی نیم مایل اول مسابقه از نفس می افتد و بقیه‌ی مسیر را تنها با استفاده از تصمیم و سماجت ادامه می‌دهد. این چیزی است که همه ورزشکاران بزرگ از آن آگاهند. مایکل جردن؛ اعجوبه بسکتبال می‌گوید: «تعهد از صمیم قلب، چیزی است که موجب تمایز خوب از عالی می‌شود.» اگر مایلید به عنوان رهبر در زندکی دیگران تغییری به وجود بیاورید، اول به قلب خود نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید آیا خود شما واقعا متعهدید یا نه.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی صفات بایسته یک رهبر اثر جان مکسول بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه فیدیبو امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی مدیریت و رهبری می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید. شما می‌توانید نسخه چاپی این کتاب را از فروشگاه اینترنتی digikala  تهیه کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
66.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۱۲:۱۵
نویسندهجان ماکسول
مترجمگروه مترجمان
راویلیلا خسروی
ناشرراوی گنبد کبود
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۸/۱۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۶.۱۵ مگابایت
۰۱:۱۲:۱۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
44 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب که عالیه. ولی راوی خوب نبود متاسفانه. اگر فیدیبو لطف کنی و از مترجمان برجسته کتابهاتون رو بگذارید، ممنون میشم. من اکثرا میبینم مترجمان جالبی ندارند کتابهاتون. مثلا همین کتاب ترجمه مهدی قراچه داغی هم داره. یا کتاب‌هایی که ترجمه خانم گیتی خوشدل هست خب خیلی بهتر هستند.. ممنون میشم مدنظر قرار بدید مترجمان کتاب رو. سپاسگزارم?

1

حواستون باشه این خلاصه کتابه، و گوینده هم مطمئنا شغلش رو اشتباه انتخاب کرده یا باهاش شوخی داشتن که گذاشتنش گوینده. ولی اصل کتاب فوق العاده ست. بی نظیره در زمینه مدیریت.

4

طوری خلاصه کردن که هر ثانیه این فایل دارای ارزشه و مطالب بسیار زیادی در این فایل گفته شده اما ممکنه مثل من احساس کنید موقع خلاصه کردن برخی از نکات مهم کتاب رو از قلم انداختن

1

فکر کنم گوینده اولین بار و آخرین بارش بوده که کتاب صوتی خونده،پنج دقیقشم نمیشه گوش داد

1

نمیدونم با خودشون شوخی داشتن یا با ما ، راستی راوی چندم ابتدایی رو تموم کردن

5

بهترین کتابی بوده که تاکنون خوانده ام

3.1
(9)
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خلاصه کتاب صفات بایسته یک رهبر
خلاصه کتاب صفات بایسته یک رهبر
جان ماکسول
راوی گنبد کبود
3.1
(9)
5,000
تومان