0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رویاها
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رویاها

درباره رویاها

«هر چیزی که ما را خشمگین می‌سازد. می‌تواند ما را به خودآگاهی و شناخت بهتر خودمان هدایت کند.»

جمله‌ای که خواندید از کارل گوستاو یونگ یکی از مشهورترین فیلسوفان معاصر است. یونگ با علمی که از معنویت داشت تواست مسیر استادش زیگموند فروید را درباره‌ی رویا تکمیل کند. این کتاب حاصل تفکر و تعمق یونگ درباره‌ی رویا و رویابینی است.

‌درباره‌ی کتاب صوتی رویاها اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب رویاها نوشته‌ی کارل گوستاو یونگ برای نخستین بار در سال 1996 منتشر شد. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط انتشارات آوانامه و نسخه‌ی فیزیکی آن توسط انتشارات قطره منتشر شده است. انتشارات قطره درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «رويا لازمه‌ی قطعي فرايند تجزيه و تحليل رواني است. اين کتاب، ادعانامه‌ی مهمی از جانب کارل گوستاو يونگ، در روان‌شناسي روياست. يونگ به هنگام بحث درباره‌ي رويا، مباحثي بي‌نظير و غني از عرفان، دين، فرهنگ و نمادشناسي پيش می‌کشد و مرجعي قابل تأمل براي آناني است که به روان‌شناسي تحليلي يونگ، درک و تحليل روياها، و ارتباط روياها با نمادها و مفاهيم باستاني بشر علاقه‌مندند. «اگرچه روياها به نگرش قطعي خودآگاه و وضعيت مشخص رواني مربوطند، ريشه‌هايشان عميقاً در رکورد تيره و غير قابل تصور ذهن خودآگاه فرو مي‌رود. براي آن که اصطلاح بهتري به کار ببريم، اين زمينه‌ي ناشناخته را ناخودآگاه مي‌ناميم. ما سرشت ناخودآگاه را في‌نفسه نميشناسيم، اما آثار خاصي را مشاهده مي‌کنيم که از صفاتش با توجه به سرشت روان ناخودآگاه به نتايجي در باره‌ي سرشت روح ناهشيار دست مي‌يابيم. از آنجا که رؤياها مناسب‌ترين و عادي‌ترين تجلي روان ناخودآگاهند، حجم اطلاعاتي زيادي براي کاوش فراهم مي‌آورند.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی رویاها

کتاب رویاها در سه بخش اصلی نوشته شده است.

بخش اول: رویاها و روان‌کاوی

بخش دوم: رویاها و نیروی روانی

بخش سوم: کاربرد عملی تحلیل رویا

‌درباره‌ی کارل گوستاو یونگ نویسنده‌ی کتاب صوتی رویاها

کارل گوستاو یونگ نویسنده، فیلسوف، روان‎شناس سوئیسی بود که نظریاتش تحت عنوان روان‌شناسی تحلیلی شناخته می‌شود. کارل گوستاو یونگ از شاگردان برجسته‌ی زیگموند فروید بود. یکی از یونگ‌شناسان مشهور درباره‌ی یونگ می‌نویسد: «هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل کرده ‌است.»

کارل گوستاو یونگ در 26 ژوئیه‌ 1875 در سوئیس به دنیا آمد. او نخستین فرزند خانواده‌ای مذهبی بود. والدین یونگ هر دو کشیش بودند علاوه بر والدینش هشت عموی کارل هم کشیش بودند و به همین دلیل بود که یونگ کودکی خودش را به بازی در گورستان کلیسا گذراند. کارل گوستاو یونگ در سال 1895 به تحصیل در رشته‌ی پزشکی پرداخت و این دوره را در طی پنج سال گذراند. یونگ و فروید رابطه‌ی دوستانه و عمیقی داشتند. این دوستی تا سال ۱۹۱۳ دنباله داشت. نخستین بار یونگ با زیگموند فروید در وین دیدار کرد و ۱۳ ساعت با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند. کارل گوستاو یونگ پیرو دیدگاه‌های روان‌کاوی فروید بود اما بعد از گذشت سال‌ها این نظریه‌ی خود را پرورش داد که کمی با دیدگاه فروید متفاوت بود و مباحثی از روح‌شناسی را نیز شامل می‌شد. از جمله آثار او می‌توان به کتاب رویاها و تحلیل رویا اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی رویاها به فارسی

ابوالقاسم اسماعیل‌پور نویسنده، مترجم و اسطوره‌شناس متولد 16 شهریور 1333 در شهر بابل است. او اکنون در دانشگاه شهید بهشتی استاد رشته‌ی فرهنگ و زبان‌های باستانی است. او تحصیلاتش را در سال 1356 و از دانشگاه تهران آغاز کرد و برای دوران کارشناسی در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرده است. اسماعیل‌پور هرگز تحصیل را رها نکرد و در سال 1370 موفق به دریافت مدرک دکتری در رشته‌ی فرهنگ و زبان‌های باستانی از دانشکاه تهران شد. او شاگرد ممتاز استادان بزرگی مانند ژاله آموزگار و عبدالحسین زرین‌کوب و دکتر شفیعی کدکنی بود. او آثار زیادی را درباره‌ی اسطوره شناسی و فلسفه به فارسی برگردانده است.

ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است. انتشارات آوانامه کتاب صوتی رویاها را با ترجمه‌ی ابوالقاسم اسماعیل‌پور عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

کتاب صوتی رویاها در دسته‌ی کتاب‌های رویا بینی قرار دارد.

کتاب صوتی رویاها مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی صوتی رویاها را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است.

کتاب صوتی رویاها حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع رویا بینی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی رویاها می‌شنویم

او از خودش فقط می‌پرسد: چرا این شخص بخصوص، این چیز بخصوص را در رویا می بیند؟

او باید دلایل خاص خود را داشته باشد، وگرنه شکافی در قانون علیت پدید می‌آید. رویای یک کودک با رویای بزرگسال تفاوت دارد، درست مثل این که رویای یک شخص تحصیل کرده با رویای یک بی سواد از گونه‌ای دیگر است. چیزی فردی در رویا وجود دارد که در راستای سرشت روان‌شناسانه‌ی آن موضوع قرار دارد. این سرشت روان‌شناسانه دربردارنده‌ی چه چیزی است؟

خود به خود می گوییم که نتیجه ی گذشته ی روانی ماست. حالت ذهنی کنونی ما، به تاریخچه‌ی زندگی ما بستگی دارد. در گذشته‌ی هر شخص عناصری از ارزش های متفاوت وجود دارد که «پیکربندی» روانی را مشخص می‌کند. حوادثی که هیچ گونه احساسات نیرومندی در ما بر نمی‌انگیزند، تاثیر کمی بر اندیشه‌ها یا کنش‌هایمان دارند، در حالی که حوادثی که واکنش‌های حسیِ نیرومندی به وجود می‌آورند، برای تحول روانی بعدی ما اهمیت زیادی دارند. این خاطرات با لحن حسیِ قوی، مجموعه‌ای از تداعی معانی را شکل می‌بخشند که نه تنها کم دوام نیستند، بلکه بسیار نیرومندند و چون حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته‌اند. موضوعی که من با علاقه‌ی کم تری بدان می‌نگرم، مستلزم تداعی معانی کم‌تری است و زود از افق فکری‌ام دور می‌شود. برعکس، موضوعی که با علاقه ی بیش‌تری بدان می‌نگرم، تداعی معانی بی‌شماری در من پدید می‌آورد و مدت ها ذهن مرا مشغول می‌کند. هر احساسی کمابیش مجموعه‌ای گسترده از تداعی معانی را به وجود می‌آورد که من آن‌ها را «مجموعه عقاید حس‌پذیر» نامیده‌ام.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی رویاها اثر کارل گوستاو یونگ بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رویا بینی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
301.۱۹ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۲۸:۰۵
نویسنده کارل گوستاو یونگ
مترجم ابوالقاسم اسماعیل پور
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۶/۳۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۱.۱۹ مگابایت
۰۵:۲۸:۰۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
10 ٪
27 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بهترین کتابی صوتی تاکنون از جناب آرمان سلطان زاده شنیدم اینقدر زیاده که نمیشه یکی رو نام برد ،یکی از یکی بهتر ،برایم بیگانه و گیله مرد تکرار نشدنی هستند و هر رمانی ایشون بخونن به اثری ،دلچسب و گیرا و بیادماندنی تبدیل میشه.. اما با اینحال من بیشتر موافق رمان خواندن ایشان هستم. پاینده باشید .

4

من مخاطب بیسوادی برای موضوعات روانکاوی و خصوصا رویاها هستم اما علاقمند، خیلی هم علاقمند و این کتاب خیلی علاقه رو به این زمینه ارضا نمیکنه بیشتر مقایسه نظرات یونگ و فروید بود و دیدگاه شخصی خود یونگ درباره نقش رویا در گشودن قفل های ناخودآگاه و تا حدی هم تخصصی به نظرم اومد و حس کردم ترجمه خوبی نداره به هر حال امیدوارم بتونم تو این زمینه کتابای قابل فهم تری برای خودم پیدا کنم

1

متاسفانه این کتاب رو نتونستم تموم کنم . چون برای اولین بار ادامه دادن برام غیر قابل تحمل بود . مدتها بود می خواستم این کتاب رو بخوونم و خیلی پیشنهاد شده بود . اما نمی دونم ،ترجمه خوبی نداشت یا کلا ساختار کتاب طوری هست که نباید به صورت صوتی شنیده بشه . به هر حال برای من دافعه ی شدیدی داشت طوری که دیگه تمایلی به خووندن کتاب ندارم .

4

آقای سلطان پور عزیز، لطفا بیخیال خواندن کتاب شو. سپاس. البته اگه تلاش کنید تا متن را فقط بخوانید، بدون لحن و حس و.... شاید بشود تحمل کرد. مجددا سپاسگزارم

4

کتاب خوبیه و در ضمن جناب سلطان زاده اجراشون بسیار حرفه ای و عالی و بی نقص هست

5

کتاب های یونگ به بحث های نظری و بنیادین می پردازه و فهمش سنگینه. یکبار شنیدنش کمه و باید چند بار با فواصل زمانی شنیده یا خوانده بشه. بعضی مطالبی که دراین کتاب گفته شده در انسان و سمبل هایش هم اشاره شده است.

2

ترجمه اصلا روان نیست. آرمان کارش خوبه ولی این کتاب نیاز به مونوتونی خاصی داره که خواننده رو از موضوع اصلی منحرف نکنه.در کل این کتاب صوتی رو توصیه نمیکنم

4

صدای اقای سلطان زاده بی نظیر کلاا هر کتابی رو قابل گوش دادن با لذت میکنه

3

گوینده چون در خواندن کتاب با صدای خودش نمیخونه و میخواد تیپ بگیره خوب از آب در نمیاد. حداقل در مورد این کتاب. متن کتاب هم برای علاقه مندان به یونگ و روانشناسی یونگی قابل هضم

2

کتاب عالی، راوی عالی ولی ترجمه بسیار بد و پر از لغات قلمبه است و بسیار شبیه ترجمه های قدیمی است این باعث می شود نتوان روی موضوع تمرکز کرد.

نمایش 17 نقد دیگر
3.8
(49)
77,000
٪30
53,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
رویاها
رویاها
کارل گوستاو یونگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رویاها
٪30
رویاها
کارل گوستاو یونگ
آوانامه
3.8
(49)
77,000
٪30
53,900
تومان