0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بحران بزرگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بحران بزرگ

نویسنده:
جکلین فارل
درباره بحران بزرگ

 

‌درباره‌ی کتاب صوتی بحران بزرگ اثر جکلین فارل

کتاب بحران بزرگ جلد 66 از مجموعه کتاب‌های سری تاریخ جهان است که توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسد. از این مجموعه کتاب‌های بسیاری با موضوعات تمدن‌ها، آثار باستانی و هنری، شخصیت‌های برجسته، جنگ‌ها و سیاستگذاری‌ها و امثال آن به چاپ رسیده است که بسیاری از آن‌ها در دو نسخه‌ی متنی و صوتی برای استفاده‌ی علاقه‌مندان در اپلیکیشن فیدیبو ارائه شده‌اند. بحران بزرگ اصطلاحی است که برای بیان شرایط بد اقتصادی کشور‌های بزرگ دنیا و بالاخص آمریکا در حول و حوش سال‌های 1930 مورد استفاده قرار می‌گیرد. بحران بزرگ نشان دهنده‌ی ناکارآمدی الگوهای اقتصادی مورد استفاده تا آن زمان توسط کشور‌ها بود که پس از آن با اعمال اصلاحات اقتصادی تلاش شد از رخدادن مجدد اتفاقات مشابه جلوگیری شود.

در کتاب بحران بزرگ به دلایل به وجود آمدن این رخداد که عمدتا تحت تاثیر افت قیمت سهام در بورس آمریکا ایجاد شد پرداخته می‌شود. در دوره‌ی بحران بزرگ ساکنین کره‌ی زمین تا پانزده درصد فقیرتر شدند. بسیاری از کشور‌ها به سرعت تلاش به بازیابی و بیرون آمدن از بحران را آغاز کردند اما این بحران برای کشور‌های دیگر تا شروع جنگ جهانی دوم به طول انجامید. از آنجایی که بحران بزرگ بیشتر کشور‌های صنعتی را تحت تاثیر خود قرار می‌داد کشور‌هایی که تا آن زمان روال صنعتی شدن را طی نکرده بودند کمابیش از آسیب این بحران در امان ماندند. کتاب صوتی بحران بزرگ اطلاعات جامع و درخور توجه‌ای برای استفاده‌ی مخاطبان علاقه‌مند به تاریخ و اقتصاد در اختیار ایشان قرار خواهد داد.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی بحران بزرگ

کتاب بحران بزرگ در هفت فصل و به همراه یک مقدمه نوشته شده است. فصل‌های این کتاب به ترتیب عبارتند از:

  • ریشه‌های بحران
  • هوور و روزولت
  • صد روز نخست
  • اقدام جدید در کشتزار و شهر
  • بحث بین بازیابی و اصلاح
  • بحران جهانگستر
  • میراث بحران

انتشارات آوانامه خوانش صوتی فصل‌های این کتاب را در زمان متوسط سی دقیقه برای استفاده‌ی مخاطبان ارائه داده است. به این دلیل شنوندگان می‌توانند اطلاعات جامع و کلی در ارتباط با این رخداد مهم تاریخی را در زمان کوتاهی کسب کنند.

‌در بخشی از کتاب صوتی بحران بزرگ می‌شنویم

پس از رونق دهه ‎۱٩۲۰‏، زمانی که کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، و معدن‌ها بسته شدند. اکثر آمریکایی‌ها تکان خوردند. کسانی که هیچ‌گاه طعم بی‌کاری را نچشیده بودند، ناگهان خود را گرفتار فقر دیدند و اصلا نمی‌توانستند باور کنند که چنین وضعی برایشان پیش آمده‌است. پسر سیزده ساله یک کارگر کارخانه در گفتگو با مصاحبه گر«طرح تحقیقاتی نویسندگان فدرال»‌ هنگامی که از احساس خود درباره بی‌کار شدن پدرش می‌گفت. درد دل بسیاری از مردم را بازگو می کرد:

"ما واقعا با مشکل روبرو بودیم. یک هفته تمام چیزی نداشتیم بخوریم جز سیب زمینی. یک بار هم برادرم به قصابی‌ها سر زد و از  آن‌ها درخواست کرد برای سگش به او گوشت بدهند. درحالی که او اصلاً سگ نداشت. ما آن گوشت سگ را با سیب زمینی خوردیم. من با شکم گرسنه به مدرسه می‌رفتم و به خانه که برمی‌گشتم اجاق خاموش بود. چراغ‌ها هم خاموش بود... یادم می آید یک شب توی رختخوابم دراز کشیده بودم و فکر می کردم، یکمرتبه متوجه چیزی شدم. ما فقیر بودیم. خدای من! چند هفته طول کشید تا بتوانم با این وضع کنار بیایم. خجالت می‌کشیدم به کسی نگاه کنم یا با کسی حرف بزنم."

 

در سال ۱۹۳۲ تقریبا دوازده میلیون آمریکایی بی‌کار بودند. مدت بی‌کاری اکثر آن‌ها آن‌قدر به درازا کشیده بود که تمام پس اندازشان را خرج کرده بودند. سرانجام زمانی که نتوانستند اجاره یا قسط وام مسکن خود را بپردازند. خانه‌هایشان را نیز از دست دادند. بسیاری در آلونک‌های مقوایی در محله‌هایی موسوم به هوورویل زندگی می‌کردند. در هر شهری جلوی مکان‌هایی که به تهیدستان نان و سوپ می‌دادند يا بیمارستان‌هایی که غذاهای پسمانده خود را توزیع می‌کردند، صف غذا تشکیل شد. هزاران مرد جوان و پسربچه آواره شدند تا در جستجوی کارهای فصلی و موقتی پهنه کشور را زیر پا بگذارند. صدها هزار کودک از رفتن به مدرسه بازماندند. چون محله‌هایشان توان باز نگه داشتن مدارس را نداشتند.

سه سال گرسنگی و فقر امید چندانی برای آمریکایی‌ها باقی نگذاشت. بلکه پرسش‌های بسیاری فرارویشان قرار داد. سبب بحران اقتصادی چه بود؟ آیا زمانی که شهروندان نمی‌توانستند مشکل خودشان را حل کنند نباید دولت قدم پیش می‌گذاشت و زندگی آن‌ها را تامین می کرد؟ تلاش برای پاسخ به این پرسش ها رابطه بین دولت ایالات متحده و مردم آمریکا را تغییر داد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی بحران بزرگ به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی بحران بزرگ را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. کتاب بحران بزرگ با نام لاتین "The Great Depression" برای اولین بار در سال 1996 به چاپ رسیده است.

 

  • کتاب صوتی بحران بزرگ در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی بحران بزرگ مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی بحران بزرگ را فرناز مرکباتی به‌عهده داشته‌است.

 

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی بحران بزرگ اثر جکلین فارل بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
204.۴۰ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۴۱:۵۸
نویسندهجکلین فارل
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۶/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۴.۴۰ مگابایت
۰۳:۴۱:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتاب ریتم بسیار کند و خسته کننده ای داره. زیاد جالب نبود

3.8
(5)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
بحران بزرگ
بحران بزرگ
مجموعه تاریخ ۶۶

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بحران بزرگ
بحران بزرگ
جکلین فارل
آوانامه
3.8
(5)
58,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر