0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مرگ کوچک

معرفی، خرید و دانلود کتاب مرگ کوچک

درباره مرگ کوچک
این کتاب قصۀ سرمد عشق حضرت «محیی‌الدین بن عربی» است. قصۀ او، سفرها، آلام و پیکارش در مسیر «محبة‌الله» که هم با شکوه است و هم اندوهگین. اندوهی اگر دارد میرا و فانی است، شادی‌هایش اما جاودانه! قصۀ مردی است که توانست شکنجه‌های روحی و آلام درونی‌اش را در کتاب «الفتح المکی» تاب آورد و آن دسته از مؤدیان دینداری را رسوا نماید که در ردای خلیفه، سلطان، قاضی، فقیه و واعظ رخ نمودند لیک ظاهرشان از وجودی حکایت می‌کرد که انسان را به یاد همه چیز می‌انداخت غیر از خدا و دین. قصۀ مردی است که از اندک بودن خود واهمه ندارد چون بدان پایه از تعالی دست یافته که دیگر هیچ تمنایی برای «منِ» خویش ندارد و در اوج این بی‌تمنایی است که ملکوت آسمان و بهشت جاودان را از آن خود می‌کند. این کتاب قصۀ مردی است که برای رسیدن به بهشت از عرض دوزخ گذر کرد. این کتاب قصۀ عاشقی است جان‌شیفته که دانست خداوند پشت همه چیز است اما همه چیز خدا را پنهان می‌کند، دانست همۀ اشیاء سیاه و همۀ مخلوقات حجاب ماورائند. دانست دوست داشتن یک موجود شفاف ساختن آن است و شفاف ساختن هر چیز نگریستن به لبخند خداست که ما را به شادی می‌خواند. این کتاب روایت مبارزی است که برای رزم از سلطان و خلیفه رخصت نمی‌گیرد و از هیچ شاهی مدد نمی‌خواهد. نه کمانی عاجین قبضه در پنجه می‌فشرد و نه گرزی گران عمود در دست و نه ترکشی پر از تیر و خدنگ بر پشت و نه تیغی آخته به کف دارد. او در این رزم جوشنی داودی به تن کرده «‌جوشنی خوب» و درفشی به نقشی از «حلم» افراشته دارد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۸۷ مگابایت
تعداد صفحات
612 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۰:۲۴:۰۰
نویسندهمحمدحسن علوان
مترجمحمیدرضا مهاجرانی
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۴/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۸۷ مگابایت
۶۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار کتاب پرمحتوا و زیبا و دل نشینی است. تشکر فراوان از نویسنده و مترجم محترم همراه شدن با زندگی عرفا لذت فوق العاده ای دارد و توفیق خواندن آن ، دعا و حسن نظر آن بزرگواران را میطلبد. خداوند این توفیق را شامل حال همه اهل مطالعه بگرداند.ان شاالله

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
گیرا 🧲

خیلی خوبه،یک زندگینامه زیبا از عارفی بزرگ که افکارش تجلی بخش آثار شاعرانی بزرگ چون مولاناست،میخونم ولذت میبرم،هم تاریخه وهمداستان یک زندگی،فوقالعاده است.همه چیزش خوبه وسپاس برای فیدی پلاس بودنش.

5

حیف شد نشد بخونم ، متاسفانه ترجمه ب صورت روان نیست

5
(6)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
47,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مرگ کوچک
مرگ کوچک
محمدحسن علوان
انتشارات روزنه
5
(6)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
47,500
تومان