0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رومئو و ژولیت
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی رومئو و ژولیت

ناشر:
سبکتو
درباره رومئو و ژولیت

هنگامی‌که نامی از عشق و عشاق بزرگ به میان می‌آید محال است نام رومئو و ژولیت فراموش شود. رومئو و ژولیت زوج عاشقی بودند که شاعر ملی انگلستان، یعنی شکسپیر، آن‌ها را خلق کرده است. کتاب پیش رو کتاب صوتی این شاهکار شکسپیر است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تأثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ‌داده است. این روزها که زندگی‌ها به‌شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان می‌توانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی‌که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر

کتاب رومئو و ژولیت نوشته‌ی ویلیام شکسپیر است. این نمایشنامه مانند بیشتر نمایشنامه‌های قرن شانزده و هفده در پنج پرده نوشته‌شده است و در دسته‌ی تراژدی‌های شکسپیر قرار می‌گیرد. شهرت این داستان در طول تاریخ سبب شده است که اقتباس‌های هنری زیادی مانند شعر، نقاشی، رمان، فیلم و حتی قصه برای کودکان از این نمایشنامه  صورت بگیرد. انتشارات سبکتو کتاب صوتی رومئو و ژولیت را با ترجمه‌ی گروه مترجمان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

خلاصه داستان صوتی رومئو و ژولیت

کتاب رومئو و ژولیت داستان عشقی پرآوازه بین یک دختر و پسر جوان است. داستان قدیمی دیدن دختری در مهمانی و دل باختن در نگاه اول. رومئو، فرزند خانواده‌ی مونتیگو، روزی برای دیدن دختری که دلباخته‌اش شده رزالین به مهمانی لرد کپیلوت می‌رود. اما اتفاقات عجیبی برای رومئو در این مهمانی رخ می‌دهد، عجیب‎ترین اتفاق آن مهمانی دیدن ژولیت دختر لرد کپیولت و عاشق او شدن است. عشق، ناکامی ، عقد ، مرگ‌ ، دشمنی ، عروسی، عزا... همه از اتفاقاتی هستند که در طول داستان رخ می‌دهند.‌

‌در بخشی از کتاب صوتی رومئو و ژولیت می‌خوانیم

ازدواج بی موقع جز ضربه‌ی روحی چیز دیگه ای در بر نداره. همه بچه‌های من مردن جز این دخترم. دختر من همه‌ی دنیای منه.

با همه‌ی این حرفا، پاریسِ نجیب و مهربون! سعی کن قلبش رو بدست بیاری. من نظر شخصی خودم رو گفتم.

اگه دخترم راضی باشه من هم راضی می شم.

انتخاب دخترم، انتخاب منه.

امشب توی خونه یه جشن می گیریم.

بهترین دوستانم رو به این مهمونی دعوت می کنم.

تو هم یکی از مهمون های افتخاری من هستی.

امشب توی خونه ی من، تو فرشته‌های بهشتی رو روی زمین می‌بینی.

همین‌طور که زیبایی بهار، زمستون طاقت‌فرسا رو به پایان می رسونه و سرسبزی و شکوه رو به ارمغان می یاره، تو، توی خونه ی من بین این همه نو گل شکفته به آرامش و سرزندگی می‌رسی و لذت می‌بری.

به همه‌ی اون دخترهای زیبا نگاه کن، باهاشون حرف بزن و یکی رو که از همه بهتره برای خودت در نظر بگیر. بعدش وقتی دختر منو ببینی متوجه می‌شوی که دختر من هیچ رقیبی نداره. این همه دختر قابل مقایسه با دختر من نیستن.

بیا بریم.

(دست پاریس را می‌گیرد و برگه‌ای به پیتر دلقک می‌دهد)

برو تو شهر و همه اون کسانیکه اسمشون توی این دعوت‌نامه ست رو دعوت کن.

به اونها بگو که من با آغوش باز به استقبالشون میام.

(کاپولت و پاریس خارج می‌شوند)

پیتر: باید همه‌ی این‌هایی که اسم شون اینجا نوشته‌شده دعوت کنم؟

(کاغذ را جلوی صورتش می‌گیرد. این‌طرف و آن‌طرف می‌کند، سروته می‌کند و با تعجب می‌گوید...)

یعنی من باید مثلاً کفاش، همونی که با متر اندازه‌گیری می کنه و خیاط که کفش درست می کنه، ماهیگیر که با قلم‌مو نقاشی می کنه و در آخر هم نقاش رو با تور ماهیگیری‌اش دعوت کنم؟

اصلا نمی دونم اینجا چی نوشته. وقتی نتونم بخونم چه جوری دعوت کنم. باید یه آدم با سواد پیدا کنم.

(بن ولیوو و رومئو وارد می شوند)

بن ولیوو: آتیش، آتیش رو می سوزونه.

درد قدیمی به خاطر درد جدید از بین می ره.

اگه ناامید شدی با یه افسردگی، دیگه یاد گذشته نمی‌کنی.

اگه چشمت به خاطر به خاطر یه عشق تازه کور شه، درد چشمت از بین میره. ‌

درباره‌ی ویلیام شکسپیر نویسنده‌ی کتاب صوتی رومئو و ژولیت

ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس و شاعر انگلیسی در 26 آوریل سال 1564 متولد شد. او در خانواده‌ی ثروتمندی به دنیا آمد و همین ثروت‌ خانوادگی سبب ایجاد شایعاتی درباره‌ی شکسپیر شده است. عده‌ای معتقدند او نوشته‌‌های نویسندگان جوان را می‌خریده و با نام خودش آن‌ها را منتشر می‌کرده است که البته این ادعا رد شده است و شکسپیرشناسان دلیل ابطال این نظریه را یکپارچگی و هماهنگی نوشته‌های او در طول زمان می‌مانند.

شکسپیر 39 نمایشنامه، 154 غزلواره و دو قصیده (شعر) بلند در کارنامه‌ی ادبی‌اش دارد و این آمار او را به پرکارترین نویسنده‎ی قرن تبدیل می‌کند. اگرچه آثاری که امروزه حکم مشهورترین آثار شکسپیر رادارند، در زمان حیاتش آن‌قدر مشهور نبودند. شواهدی وجود دارد که ثابت می‌کند رابطه‌ای معکوس بین بقایای تاریخی متن‌ها و محبوبیت معاصر آن‌ها وجود دارد. برای مثال تنها دو نسخه از اولین ویراست هملت در سال 1603 وجود دارد که هیچ‌کدام از آن‌ها کامل نیستند و تنها یک نسخه از اولین ویراست شعر ونوس و آدونیس (1593) وجود دارد، کتابی که شکسپیر با آن وارد دنیای چاپ شد.

سبک نگارش ویلیام شکسپیر

با توجه به این‌که شکسپیر در قرن شانزدهم و هفدهم میلادی می‌زیست، به زبان انگلیسی باستان حرف می‌زده است. این زبان با زبان انگلیسی معاصر بسیار متفاوت است. به همین دلیل خواندن آثار شکسپیر به زبان‌اصلی بسیار مشکل است، اما آثار شکسپیر آن‌قدر مهم هستند که در طول سالیان علاوه‌ بر ترجمه به زبان‌های مختلف، در زبان انگلیسی هم متناسب با اقتضای زمان آسان‌سازی شده‌اند. 

نقشی که شکسپیر در ادبیات انگلستان داشت، آن‌قدر پررنگ و قابل‌تحسین است که او را هم‌تراز با فردوسی در شعر فارسی و هومر در شعر لاتین می‌دانند. ویلیام شکسپیر به‌تنهایی حدود هزار و هفت‌صد واژه به زبان انگلیسی اضافه کرده است، واژگانی که امروزه هم در زبان انگلیسی استفاده می‌شود.

چرا باید کتاب صوتی رومئو و ژولیت را خواند؟

منطقی‌تر است که دنبال دلیل برای نخواندن آثار شکسپیر باشیم تا خواندن آن‌ها. نام شکسپیر آن‌قدر بزرگ و مهم است که همه‌ی خوانندگان حداقل یک‌بار به سراغ آثار این نویسنده‌ی بزرگ رفته‌اند. از بزرگی نام شکسپیر که بگذریم، نام شخصیت‌های داستان، رومئو و ژولیت یدک‌کش داستانی زیبا و عاشقانه است که خوانش آن برای هر خواننده‌ای لذت‌بخش خواهد بود. کتاب صوتی رومئو و ژولیت در دسته‌ی کتاب‌های نمایشنامه قرار دارد. کتاب صوتی رومئو و ژولیت مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. خوانش کتاب صوتی رومئو و ژولیت را راضیه اسدی و مهدی افشاریان به عهده داشته‌ است. کتاب صوتی رومئو و ژولیت حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع نمایشنامه را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی نمایشنامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
70.۸۷ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۱۵:۱۱
نویسندهویلیام شکسپیر
مترجمگروه مترجمان
راویمهدی افشاریان
راوی دومراضیه اسدی
ناشرسبکتو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۲۷
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۰.۸۷ مگابایت
۰۱:۱۵:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 149 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
8 ٪
107 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

مگه طرح کتاب رایگان تا بیستم نبود؟ بابا دمتون گرم که ادامه دادید.

4

مرسی که به نظرات اهمیت دادید. اونهایی که به کامنت های اعتراضی ایراد میگرفتند خجالت بکشند حداقل ماها باعث شدیم ایرانسل چند تا کتاب خوب هم به طرحش اضاف کنه پس هرجا دیدید کسی اعتراض میکنه سریع کاسه داغ تر از آش نشید و رو سرش خراب بشید. حالا بیایید استفاده کنید.

4

امروز نظرات چقدر کم هست فکر کنم خیلی ها هنوز نمیدونن که گویا ایرانسل عزیز همچنان در حال ادامه دادن این طرح هست ، من هم دیروز و هم امروز کتاب جدید دریافت کردم ، دختری که رهایش کردی و امروز هم رومیو و ژولیت ، ایرانسل جان دمت گرم پاینده باشی عزیزم

5

من کتابشو خونده بودم، ولی کتابچه صوتیش بهتره به نظرم، با لحن بسیار گیرا. ممنون از فیدیبو و ایرانسل عزیز. ❤️

5

سلام... واقعا از ایرانسل و فیدیبو تشکر میکنم برای این کار عالی عالی عالی.... بنظرم کارتون بیشتر از عالی و بیشتر از تشکر عادی می ارزه... کتاب هایی ک اشتراک گذاشتید هم خیلی خوب بود... من صمیمانه از هر دو متشکرم... امیدوارم ادامه دار باشه... و متشکر میشم ک ادامه دار باشه.

4

اونهایی که همش درخواست رمان داشتن کجان؟هی غر میزدن.دست. فیدیبو و ایرانسل درد نکنه.هم دیروز هم امروز باز کتاب گذاشتید.دختری که رهایش کردی که عالیه نتونستم کتابو زمین بذارم دیشب.بازم ممنون

4

ایرانسل عزیز ممنونم! کاش یه طرح هدیه رایگان کتاب از اربعین تا اربعین (سال دیگه) بذاری! ? خیلی باحاله! اصلاً نمی‌دونم چرا یه امید و اشتیاق خاصی در من ایجاد شده که هر روز بیام این کادو رو باز کنم ببینم چی توشه! نفس این کار قشنگه! ?

4

ممنون ار ایرانسل وفیدیبو.....ولی به نظر من اگه هرروز چند تا کتاب با موضوعات مختلف میزاشتین که هر کس براساس علاقه وسلیقه خودش میتونست یک کتاب دریافت کنه بهتر بود....ولی در کل خوب بود?

4

دمت گرم ایرانسل عزیز هرچی اون طرح ۲۰ روز ضدحال بود واسه من ،این دوروز سورپرایز کردی.من همچنان خواستار هدیه کتاب نامیرا هستم??

4

حواستون جمع باشه امتیاز کم دادم که اولا کتاب به این مهمی را میکرو بوکش را هدیه دادند و نگرفتمش چون فایده نداره دوم :کتابش صوتیه و معلومه با اون حجم پایبنش چیزی برای عرضه نداره

نمایش 97 نقد دیگر
3.9
(149)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
9,800
٪50
4,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رومئو و ژولیت
٪50
رومئو و ژولیت
ویلیام شکسپیر
سبکتو
3.9
(149)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
9,800
٪50
4,900
تومان