0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نمایشنامه شاه لیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب نمایشنامه شاه لیر

درباره نمایشنامه شاه لیر
کنت: گمان می‌کردم که شاه به دوک آلبانی لطف بیشتری دارد تا به کورنوال. گلاوستر: به نظر من نیز همیشه همین می‌آمد. ولی اکنون، در تقسیم قلمرو پادشاهی، معلوم نیست کدام یک از دوک‌ها نزد شاه از ارج بیشتری برخوردار است. زیرا او، در رفتار با آنان، چنان به‌دقّت رعایت برابری می‌کند که نظر کنجکاو نمی‌تواند تفاوتی در آنچه نصیب هر یک خواهد شد بیابد. کنت: آیا آن پسرتان نیست، سرورم؟ گلاوستر: پرورش او را من عهده‌دار بوده‌ام، اما در پیوستگی‌اش به خودم ای‌بسا که سرخ شده‌ام، تا جایی که می‌باید تاکنون به رنگ مفرغ درآمده باشم. کنت: نمی‌توانم درک‌تان کنم. گلاوستر: مادر این جوانک توانست درکم کند و، بر اثر آن، شکمش بالا آمد و، در واقع، پیش از آن که شوهری در بستر داشته باشد پسرکی در گهواره داشت. شما از همچو چیزی آیا بوی گناه می‌شنوید؟ کنت: گناهی با چنین بروبار زیبا را من نمی‌توانم آرزو کنم که کاش واقع نمی‌شد. گلاوستر: ولی من پسر دیگری هم دارم، ثمره زناشویی قانونی، که چندسالی از این یکی بزرگ‌تر است، امّا در قلبم جایی بیشتر از او ندارد: این ناقلا، اگر چه تا اندازه‌ای با پررویی، پیش از آن که فراخوانده شود به دنیا آمد، مادری داشت سخت زیبا؛ با چه لذتی نطفه‌اش بسته شد، و روسپی‌زاده می‌بایست به فرزندی پذیرفته شود. ادموند، تو این سرور بزرگوار را می‌شناسی؟ ادموند: نه، سرورم. گلاوستر: سرورم کنت؛ از این پس به یاد بسپار که او دوست بزرگوار من است. ادموند: خدمتگزارتان هستم، سرورم. کنت: دوستت خواهم داشت و در پی آن خواهم بود که با هم بهتر آشنا شویم. ادموند: سعی خواهم کرد شایسته لطف‌تان باشم، سرورم. گلاوستر: نه سالی این پسر در خارج بوده و باز به آنجا خواهد رفت. اینک شاه که می‌آید.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
967.۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
148 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۵۶:۰۰
نویسندهویلیام شکسپیر
مترجم م ا به آذین
ناشرنشر اختران
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۰۲
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
36,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۶۷.۷۲ کیلوبایت
۱۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
11 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

لیر شاه حاکم بریتانیا مردی پیر است که از سلطنت ناامید شده و ان را به سه دختر خود واگذار میکند. کوردیلیا* دختر کوچک* در مراسم استعفای لیر از سلطنت خشم پدر را برمی انگیزد و لیر که خیلی حساس شده دخترش را بدون هیچ تشریفاتی به پادشاه فرانسه میدهد و بدین ترتیب دو دختر لیر یعنی گونریل و ریگان سلطنت را تصاحب میکنند تراژدی داستان از انجا شروع میشود که این دو دختر نسبت به پدر خود بی محبتی میکنند و کار را به جایی میکشانند که پیرمرد به کوه و جنگل فرار میکند و .... پایان داستان واقعا تاثر انگیز است و اشک ادم را در می اورد ولی در عین این تلخی زیبایی خود را دارد لیر شاه یکی از معروف ترین تراژدی های شکسپیر است که باید حتما قبل از مرگ بخوانید یک نکته. من ترجمه ی دکتر علاءالدین پازارگادی رو خوندم که خیلی جالب بود موفق باشید

5

سلام؛دوست عزیزی ك میخوای تو زمینه هنر حرفی برای گفتن داشته باشی در هرصورت خوندن حداقل تراژدی های معروف شکسپیر برات واجبه،با دقتم بخونید؛اما برای بقیه کتاب خیلی خوبیه اگه بخونید.

4

خواندن نمایشنامه شاه لیر با توجه به داستانی که میدانستم، جذاب بود. ترجمه کمی سخت بود اما جملات قصار زیادی در کتاب بود که خواندن آن را جذاب‌تر میکرد.

5

در تسلط و استادی و بکار بردن بهترین تعابیر م ب آذین جای هیچ شکی نیست. ترجمه اتللو از این مترجم توانا را نیز پیشنهاد میکنم

5

پیش از این با مطالعه فیلم‌نامه چندان آشنا نبودم. اما بعد از مطالعه چند فیلم‌نامه از جمله شاه‌ لیر، متوجه شدم که جهان فیلم‌نامه واقعاً زیباست.

5

فکر نمیکنم نیاز به تعریف داشته باشه تر به آذین هم عالی نیست اما فکر میکنم بین ترجمه های موجود بهترینه

3

شکسپیر به خودی خود ادمو رو جذب میکنه

1

ترجمه ی مزخرف

نمایش 1 نقد دیگر
4.1
(17)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نمایشنامه شاه لیر
نمایشنامه شاه لیر
ویلیام شکسپیر
نشر اختران
4.1
(17)
35,000
تومان