0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حکایت های علمی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی حکایت های علمی

نویسنده:
ایدرین بری
درباره حکایت های علمی

«همچنان که تیموتی فریس می‌‌گوید، کریستف کلمب، مانند بسیاری از کاشفان بزرگ، سرنوشتی ناگوار داشت:

کلمب در آخرین سال‌های عمرش سواحل دنیای جدید را با نوعی حالت دیوانگی فزاینده پیمود. یک‌چوبه‌ی دار در عقب کشتی خود برپا کرده بود تا شورشیان را با آن به دار آویزد. خدمه‌ی حاضر در آخرین سفر دریایی کلمب به‌محض آن که ناخدایشان لنگ‌لنگان در عرشه به حرکت درمی‌آمد با نگرانی به اطراف چشم می‌دوختند. بدن کلمب بر اثر بیماری آرتریت کج شده بود، چشم‌های بی‌قرارش از زیر شفق‌ قطبی موهای ژولیده‌اش به خط بی‌پایان ساحل دوخته‌شده بودند تا بلکه مصب رود گنگ را پیدا کند... » این جملاتی است که ایدرین بری اولین حکایت کتاب حکایت‌های علمی را با آن آغاز کرده است. کتابی که داستان‌های جذابی از دنیای علم در خود دارد که خواندن آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب حکایت‌های علمی اثر ایدرین بری

کتاب حکایت‌های علمی با عنوان اصلی «the books of scientific anecdotes» سال 1989 منتشر شد. این کتاب داستان جذاب حکایت‌های علمی است. از کشف دانه‌ی قهوه اهمیت اندازه‌ی ماه، شکست دادن آبله و پرواز مافوق صوت هرکدام داستانی جذاب و شگفت‌آور دارند. داستان اکتشافات بشر از زمان یونانیان باستان آغازشده و تا زمانی که بشر روی زمین زندگی کند ادامه خواهد داشت. حکایت‌های علمی که با لحنی آمیخته به طنز نوشته‌شده است بیش از 60 داستان جالب درباره‌ی اکتشافات و اختراعات علمی که در سراسر جهان اتفاق افتاده‌اند را در خود دارد. داستان‌های او به 11 دسته‌ی اصلی تقسیم‌شده‌اند بسیاری از آن‌ها به گوش آشنایند و تعدادی را هم احتمالاً بار اول است که می‌شنوید. این کتاب حکایت دانش از دیرباز تا امروز است که بشر به انواع تکنولوژی دست‌یافته و بسیار ساده‌تر از نیاکانش زندگی می‌کند.

کتاب حکایت‌های علمی توجه‌های زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است و تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب حکایت‌های علمی

کتاب با مقدمه‌ای آغازشده است که نویسنده در آن ذهن مخاطب برای آنچه قصد بیانش را دارد آماده می‌کند. در ادامه مطالب اصلی کتاب در قالب یازده فصل آمده است. عنوان فصل‌های کتاب حکایت‌های علمی به شرح زیر است:

فصل اول- داستان‌هایی از کاشفان

فصل دوم: هوا و فضا

فصل سوم: اوج آسمان

فصل چهارم: ارتباط

فصل پنجم: نیاکان

فصل ششم: شهیدان

فصل هفتم: علم کاذب

فصل هشتم: خدمات رفاهی

فصل نهم: جنگ

فصل دهم: داستان‌های علمی تخیلی

فصل یازدهم: مطالب گوناگون

در پایان کتاب نیز بخش کتاب‌شناسی آمده که در آن به منابع متعدد کتاب اشاره‌شده است تا خواننده‌ی علاقه‌مند بتواند از آن‌ها استفاده کند و مطالعه‌ی بیشتری داشته باشد.

‌درباره‌ی ایدرین بری نویسنده‌ی کتاب حکایت‌های علمی

آیدرین میشل بری (Adrian Michael berry) نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی متولد 1937 بود. او ازجمله کسانی بود که گرمایش زمین را تکذیب می‌کرد و اعتقادی به این اتفاق نداشت.

مایکل بری پدر ایدرین با لیدی پاملا اسمیت ازدواج کرد و در نتیجه از القاب سلطنتی برخوردار شد. ایدرین بری عنوان ویسکونت کامروز (viscount camrose) چهارم را در اختیار داشت. او در اتون (Eton)، کلیسای مسیحیان و دانشگاه آکسفورد درس‌خوانده است.

حرفه‌ی اصلی ایدرین بری در دوران زندگی‌اش روزنامه‌نگاری بود. او بین سال‌های 1977 تا 1996 خبرنگار علمی روزنامه‌ی دیلی تلگراف بود و پس از آن نیز به‌عنوان ویراستار مقالات علمی فعالیت می‌کرد. ایدرین بری در طول حیاتش عناوینی چون عضو انجمن جغرافیای سلطنتی، عضو انجمن نجوم سلطنتی و عضو انجمن بین‌قاره‌ای انگلیس را در اختیار داشت.

او همچنین چندین کتاب مختلف منتشر کرده است که از میان آن‌ها می‌توان کتاب‌های «هزاره‌ی بعدی: نگاهی به آینده‌ی بشر در کیهان»، «خورشید آهنی: گذر از جهان از میان سیاه‌چاله‌ها»، «از میمون‌ها تا فضانوردان»، «آسمان‌های بلند و باران زرد»، «گالیله و دلفین‌ها: داستان‌های شگفت‌انگیز اما واقعی از علم» و «جهش بزرگ: انسان به‌سوی ستارگان می‌رود» را نام برد. ایدرین بری 18 آوریل 2016 در انگلستان درگذشت.

چرا باید کتاب حکایت‌های علمی را خواند؟

کتاب حکایت‌های علمی کتاب بسیار جذابی است. این کتاب بهترین داستان‌های دنیای علم را در طول تاریخ کنار هم گردآورده و با لحنی جذاب و خواندنی به مخاطب ارائه کرده است. این کتاب خواندنی و جذاب داسان آدم‌هایی است که زندگی را تغییر داده‌اند. داستان‌هایی از آدم‌هایی مانند کریستف کلمب تا برادران رایت که آرزوی دیرینه‌ی بشر را به حقیقت تبدیل کردند. کتاب حکایت‌های علمی کتاب خوبی برای افزایش اطلاعات عمومی به‌دردبخور است. این مجموعه حکایت‌ها ذهن خواننده را نسبت به تاریخ پیشرفت بشر باز می‌کند؛ و انتخاب خوبی برای هدیه به نوجوانان و جوانان است که هم انگیزه و هم اطلاعاتشان را افزایش دهد. می‌توانید هرکدام از این داستان‌های علمی جذاب را در زمان‌های مختلف، وقتی مشغول سفرهای طولانی با اتوبوس و مترو هستید یا در اداره و مطب پزشک منتظر نوبتتان نشسته‌اید گوش کنید و گذر زمان را به فراموشی بسپارید. کتاب حکایت‌های علمی کتابی است که اگر گوش دادنش را آغاز کنید دل کندن از آن سخت خواهد بود.

کتاب حکایت‌های علمی در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی حکایت‌های علمی را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب حکایت‌های علمی مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان بزرگ‌سالان و تمام کسانی است که از علم لذت می‌برند.

خوانش کتاب صوتی حکایت‌های علمی را فرناز مرکباتی به عهده داشته است.

کتاب حکایت‌های علمی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع علمی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی علمی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب حکایت‌های علمی اثر ایدرین بری بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
637.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۱۱:۳۴:۰۳
نویسندهایدرین بری
مترجممحمدتقی فرامرزی
مترجم دوم محمد تقی فرامرزی
مترجم سوممحمد شعبانی
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۰۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۳۷.۳۹ مگابایت
۱۱:۳۴:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
30 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

صدای راوی خوبه ولی ترجمه خییلی بده و سرشار از لغات و اصطلاحات نامفهوم و غریب کاش خوب ترجمه شده بود

3

لحن و صدای راوی اصلا مناسب کتاب نیست متاسفانه و اصلا نمیشه روی متن تمرکز کرد

2

حیف این کتاب که با این لحن و آهنگ و انقد خشک خونده بشه

5
آرامش‌بخش 🌱
پربار 🌳

ارامش بخش و پر بار

1

افت آه مهز

3.1
(10)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
87,000
٪30
60,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حکایت های علمی
٪30
حکایت های علمی
ایدرین بری
آوانامه
3.1
(10)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
87,000
٪30
60,900
تومان