0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عصر فئودالیسم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عصر فئودالیسم

درباره عصر فئودالیسم

قرون وسطی به سال‌های بین 800 تا 1350 میلادی گفته می‌شود. یکی از ارکان این دوره فئودالیسم بود. فئودالیسم برپایه‌ی زمین‌داری با حاکمیت طبقه‌ی اشراف در اروپا شکل گرفت. در این دوره زمین مهم‌ترین دارایی و شوالیه و سربازان سواره مهم‌ترین اعضای جامعه به شمار می‌آمدند. این نظام در بخش وسیعی از اروپا نظیر فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، اتریش، سوئیس و ایتالیا و در سرتاسر انگلستان حاکم بود.

‌درباره‌ی کتاب عصر فئودالیسم اثر تیموتی لوی بیل

کتاب عصر فئودالیسم نگاهی مختصر اما جامع نسبت به تغییر و تحولات نظام سیاسی در قرون وسطی دارد. نویسنده در این اثر علل پیدایش نظام فئودالیسم و نحوه‌ی انتقال قدرت از امپراطوری روم را به شوالیه‌ها و سربازان بیان می‌کنند. تیموتی بیل ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این عصر را به به زبانی ساده و شفاف توضیح می‌دهد. یکی از مهم‌‌ترین رسوم این عصر، سوگند فئودالی بود که طی آن دو نجیب زاده با یکدیگر توافق می‌کردند تا در امور نظامی و تامین تجهیزات جنگی، کشاورزی و دامداری  به یکدیگر یاری برسانند.

فتودالیس برای پایان بخشین به نظام برده‌داری به وجود آمد اما زیرساخت‌ها و مناسبات اجتماعی این عصر با دوره‌ی امپراتوری روم انطباق زیادی داشت. ناامنی حاکم در جامعه قشر ضعیف و فقیر جامعه را به سوی کلیسا و خرافات سوق می‌داد. شوالیه‌ها و زمین‌داران که پادشاه سرزمین‌های کوچک خود بودند، برای تداوم و بقا از کلیسا حمایت می‌کردند. بنابراین پاپ، سراسقف و کشیشان نیز با اشاعه خرافات و ایجاد هراس در مردم در پی کسب قدرت و املاک بودند.

کتاب عصر فئودالیسم به مجموعه تاریخ جهان  انتشارات ققنوس تعلق دارد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده است و تاریخ جهان را از منظر گوناگون نظیر فلسفی، سیاسی، فرهنگی، بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «عصر فئودالیسم» را در اختیار علاقمندان به کتاب صوتی قرار داده است. «عصر فئودالیسم» دارای 7 فصل است که ضمائم آن در پایان هر فصل آورده بیان می‌شود. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر فصل حدود 35 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 282 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب عصر فئودالیسم

پیشگفتار - فئودالیسم، تولد قرون وسطا

فصل اول - نخستین پادشاهان

فصل دوم - از سربازان تا نجیب‌زادگان، پیدایش شوالیه‌ها

فصل سوم - غلبه‌ی نورمان‌ها، فئودالیسم در انگلستان

فصل چهارم - کلیسا به مثابه ارباب فئودال

فصل پنجم - فئودالیسم و افزایش تجارت

فصل ششم - زوال قدرت فئودالی و قدرت‌یابی پادشاهان

فصل هفتم - آخرین روزهای فئودالیسم

ترجمه‌ی کتاب عصر فئودالیسم به فارسی

مهدی حقیقت خواه مترجم ایرانی است که آثار گوناگونی را در حوزه‌ی تاریخ و سیاست به زبان فارسی برگردانده است. کتاب‌های «امپراتوری بیزانس»، «رنسانس ایتالیا»، «تفتیش عقاید» از آثار این مترجم به شمار می‌آید. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس کتاب صوتی «عصر فئودالیسم» را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب عصر فئودالیسم را خواند؟

کتاب عصر فئودالیسم در دسته‌ی کتاب‌های تمدن قرون وسطا و حکومت و سیاست اروپا قرار دارد.

کتاب عصر فئودالیسم مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی عصر فئودالیسم را فرناز مرکباتی به‌عهده داشته‌ است.

‌در بخشی از کتاب عصر فئودالیسم می‌خوانیم

درحالی که پس از جنگ‌های صلیبی شاهان و قدرتمندترین بارون‌هایشان برای تسلط سیاسی کشمکش داشتند. کلیسا همه نفوذش را از دست نداده بود. دادگاه های کلیسایی، به ویژه برای رسیدگی به اختلافات مربوط به ازدواج»، طلاق و ارث همچنان از اهمیت برخوردار بودند. همچنین، الزامات اقتصاد که تجاری‌تر شده بود. نقش تازه و مهمی به کلیسا داد: نقش آموزشگر. طبقه در حالِ رشدِ دیوانسالاران - عمدتا منشیان و روسای دادگاه‌ها - تقریبا همگی در صومعه ها و دانشگاه‌های زیر نظر کلیسا آموزش دیده بودند. از آن جا که این منشیان و مدیران تربیت شده کلیسا از جمله اندک شهروندان قرون وسطی بودند که می‌توانستند بخوانند و بنویسند. بسیار فراتر از مشاغل رسمیشان اعمال نفوذ می‌کردند. شاهان و لردهای بزرگ برای اجرا عدالت، ثبت صورتجلسات دادگاه‌ها، و نگهداری اسناد مالی به آن ها متکی بودند.

تا قرن دوازدهم. اکثر شکایات جنایی یا مدنی را مجمعی از واسال‌ها که در دادگاه لردشان تشکیل جلسه می‌دادند حل و فصل می‌کرد. از این جلسات به ندرت اسناد مدونی نگهداری می شد؛ از این روءعرف محلی و نظر ارباب، شالوده قانون بود.

از طرف دیگر در دادگاههای کلیسایی، راهبان و دانشوران تربیت شده‌ی کلیسا به روش سنتی رومی ثبت تمام داوری‌ها را ادامه می دادند. این کار برای دادگاه های کلیسایی یک سابقه احکام، یا نمونه‌هایی از چگونگی تصمیم گیری در مورد دعاوی درگذشته، به وجود آورد. مدت زیادی نبود که دیگر لردها هم شروع به استخدام این منشیان کلیسایی کرده بودند تا عدالت را در دادگاه هایشان اجرا کنند. این روش به ویژه برای لردهای بزرگ دارای مزیت بود چون دیگر ناگزیر به اتکای صرف به واسال ها برای حضور در دادگاه هایشان نبودند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
282.۲۴ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۷:۰۹
نویسنده تیموتی لوی بیل
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۰۷
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۸۲.۲۴ مگابایت
۰۵:۰۷:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابی که نه خیلی ریز ولی نگاهی گذرا اما گیرایی به آن برهه از تاریخ انداخته و قطعا برای علاقمندان میتواند مفید باشد

4

اگه کسی تارخ دوست داره به دردش می خوره

4.3
(7)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
عصر فئودالیسم
عصر فئودالیسم
مجموعه تاریخ ۳

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عصر فئودالیسم
عصر فئودالیسم
تیموتی لوی بیل
آوانامه
4.3
(7)
70,000
تومان