0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
امپراتوری بیزانس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی امپراتوری بیزانس

نویسنده:
جیمز آ کوریک
درباره امپراتوری بیزانس

امپراتوری بیزانس یا امپراتوری روم شرقی در سال‌های پایانی دوران باستان و قرون وسطی ظهور کرد. این امپراتوری به مدت هزار سال قدرت را در دست داشت و امپراتوری روم غربی را نیز تصاحب کرد. این حکومت در سال 1453 به دست امپراتوری عثمانی به پایان رسید. جیمز کوریک، کتاب امپراتوری بیزانس را به منظور آشنایی بیشتر نوجوانان با تاریخ جهان منتشر کرده است.

‌درباره‌ی کتاب امپراتوری بیزانس اثر جیمز آ. کوریک

امپراتوری رم از چندین شهر بندری کوچک و بزرگ تشکیل شده بود. این بندرها موجب افزایش رشد اقتصادی شدند و زیرساخت‌های این شهر را بهبود بخشیدند. این امپراتوری به وسیله‌ی کنستانتین اول تاسیس شد و او شهر قسطنتنیه را در محل شهر باستانی بیزانتیوم بنا کرد و آن را رم جدید نامید. این سرزمین بسیار پهناور بود و از مصر تا فرانسه کنونی و بریتانیا تا شمال آفریقا را دربر می‌گرفت. به همین علت حفاظت آن از حمله‌ی اقوان مختلف و کشورهای همسایه کار بسیار دشواری بود.

نویسنده در این اثر جنبه‌های گوناگون این امپراتوری را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. فرهنگ مردم این دوره و تاثیر آن در دنیای مدرن، جنگ‌ها و قدرت نظامی، دشمنان، نقش مذهب ودر نهایت مردم و جامعه‌ی بیزانسی از جمله موضوعاتی است که نویسنده به آنها پرداخته است. اگرچه این امپراتوری به وسیله‌ی ترک‌ها ساقط شد، اما می‌توان رد پای ساختار و فرهنگ‌شان را در امپراتوری عثمانی مشاهده کرد. آنها شهر قسطنتنیه را استانبول نام نهادند و پایتخت خود قرار دادند

کتاب «امپراتوری بیزانس» به مجموعه تاریخ جهان از انتشارات ققنوس تعلق دارد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده است و تاریخ جهان را دربسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی، بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «امپراتوری بیزانس» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. کتاب « امپراتوری بیزانس» دارای 8 فصل است که ضمائم هر یک از آنها در انتهای هر فصل نوشته شده است. میانگین زمان مورد نیاز برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 25 دقیقه و ضمائم آن حدود 6 دقیقه است. حجم کل کتاب صوتی امپراتوری بیزانس برابر با 251 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب امپراتوری بیزانس

پیشگفتار: میراث امپراتوری

فصل اول: از رم تا بیزانتیوم

فصل دوم: جامعه بیزانسی

فصل سوم: مسیحیت بیزانسی

فصل چهارم: فرهنگ بیزانسی

فصل پنجم: شورش‌ها، قوانین، و فتوحات

فصل ششم: اسلاوها، آوارها، ایرانیان، و مسلمانان

فصل هفتم: بلغار‌ها، بدعت‌گذاران، و اربابان زمیندار

فصل هشتم: جنگجویان صلیبی و امپراتوران لاتینی

نتیجه‌گیری: شبح امپراتوری

ترجمه‌ی کتاب امپراتوری بیزانس به فارسی

مهدی حقیقت خواه مترجم ایرانی است که آثار گوناگونی را در حوزه‌ی تاریخ و سیاست به زبان فارسی برگردانده است. کتاب‌های «اعصر فئودالیسم»، «رنسانس ایتالیا»، «تفتیش عقاید» از آثار این مترجم به شمار می‌آید. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس کتاب صوتی «امپراتوری بیزانس» را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب امپراتوری بیزانس را خواند؟

کتاب امپراتوری بیزانس در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی قرار دارد.

کتاب امپراتوری بیزانس مناسب برای گروه سنی نوجوان است.

خوانش کتاب صوتی امپراتوری بیزانس را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌است

‌در بخشی از کتاب امپراتوری بیزانس می‌خوانیم

امپراتوری بیزانس جامعه‌ای پیچیده و خوب سازمان یافته بود که یک دستگاه دیوانی چندلایه بر آن فرمانروایی می کرد. هم ساختار اجتماعی و هم حکومت مطابق الگوی رومی بنا شده بود. چنان که تاریخدان استفن رونسیمان می‌نویسد:

کمتر دولت‌هایی بوده‌اند که به شیوه‌ای چنین مناسب زمانه سازمان يافته باشند. این سازماندهی کار آگاهانه و سنجیده یک نفر یا محصول یک زمان خاص نبود...، بلکه میراث گذشته روم بود. هرچند در طی قرن ها...پیوسته جرح و تعدیل و تکمیل شده بود تا پاسخگوی مقتضیات متغیر ]بیزانس] باشد.

امپراتور، مشاوران امپراتور و دیوانسالاران

همچنان که در امپراتوری روم امپراتور در راس حکومت و جامعه قرار داشت. فرمانروای بیزانس که باسیلئوس(واژه یونانی به معنای پادشاه) نیز خوانده می‌شد قدرتمندترین فرد در امپراتوری بود. فرامین او خودبخود تبدیل به قانون می‌شد و هیچ کس در امپراتوری نمی توانست این قوانین را تغییر دهد.

کسانی که مستقیما با امپراتور سر و کار داشتند باید مطابق قواعد بسیار سفت و سختی رفتار می کردند. تشریفات بارگاه امیراتوری چنان پیچیده بود که چندین کتاب در باره آن نوشته شد. به گفته تاریخدان کرین برینتون:

سکوت در... حضور امپراتور یک قاعده بود. او با عبارات کليشه‌ای رسمی. ساده و کوتاه سخن می‌گفت و فرمان می‌داد. هنگامی که هدایایی می‌داد اتباعش دستانشان را در زیر ردایشان قرار می‌دادند. که نشانه آن بود که تماس با دست‌های آدم های معمولی دست هایش را آلوده می‌کرد... . در مراسم عمومی، امپراتور همنوا با شیپورهای نقره ای، در سرودها مورد ستایش قرار می‌گرفت.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب به دنبال امپراتوری بزانس اثر جیمز آ. کوریک بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
250.۹۸ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۲:۴۲
نویسنده جیمز آ کوریک
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۰.۹۸ مگابایت
۰۴:۳۲:۴۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
11 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کسی نظری نداره؟

5

کتاب خوبیه

4
(9)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
امپراتوری بیزانس
امپراتوری بیزانس
مجموعه تاریخ ۲۳

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
امپراتوری بیزانس
امپراتوری بیزانس
جیمز آ کوریک
آوانامه
4
(9)
70,000
تومان